Nový plug-in hybrid Mazda CX-60 PHEV: první pro Evropu, známe cenu

Plug-in hybrid Mazda CX-60 PHEV - jedinečná řemeslná kvalita z Japonska. foto: Mazda
Plug-in hybrid Mazda CX-60 PHEV - jedinečná řemeslná kvalita z Japonska. foto: Mazda

Zbrusu nová Mazda CX-60 PHEV je první plug-in hybrid, který japonská automobilka představuje na evropském trhu SUV. 

Nová vlajková loď je podle automobilky nejdůležitějším modelem, jaký Mazda představila za více než deset let. V dynamickém stylu vozu Mazda CX-60 PHEV se odráží elegance nejnovějších trendů v designu Kodo. Ten je výrazem japonské koncepce ma – klidné a důstojné krásy prázdného prostoru.

Moderní technologie zaměřené na řidiče a posádku byly vylepšeny a víc než kdykoli v historii se přizpůsobily specifickým požadavkům každého řidiče. Přelomový systém Mazda Driver Personalisation System pozná, kdo usedl za volant, a automaticky tomu přizpůsobí podobu interiéru – polohu sedaček, volantu a zrcátek, nastavení HUD displeje, dokonce i nastavení zvuku a klimatizace.

SOUVISEJÍCÍ: Mazda CX-60 PHEV bude mít premiéru 8. března 2022

Mazda CX-60 PHEV je první vlaštovkou značky mezi plug-in hybridy na evropském trhu. Do výbavy patří pohonná jednotka s benzinovým čtyřválcem Skyactiv-G 2.5 s přímým vstřikováním a velký elektromotor s výkonem 100 kW, dále zbrusu nová osmistupňová automatická převodovka a vysokokapacitní baterie s 355 V a 17,8 kWh. Tato kombinace motorů dosahuje výkonu 241 kW a mohutného točivého momentu 500 Nm. Tím pádem jde o nejvýkonnější Mazdu pro běžný provoz v historii. Z 0 na 100 km/h se Mazda CX-60 PHEV dostane za pouhých 5,8 s. 

Při provozu pouze na elektromotor vykazuje Mazda CX-60 PHEV vynikající ekologické vlastnosti. Kombinovaná spotřeba podle WLTP je pouhých 1,5 l/100 km a kombinované emise CO2 podle WLTP pouze 33 g/km. Při čistě elektrickém pohonu s rychlostí do 100 km/h má Mazda CX-60 PHEV dojezd přes 60 km. 

Nová Mazda CX-60’s Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture nabízí celou řadu vylepšení, takže se zájemci mohou těšit na vynikající jízdní dynamiku. Opět se vše soustředí na řidiče a posádku – díky speciálně zpevněné karoserii cítí řidič reakce vozu bez jakékoli prodlevy, na sedadlech se udržuje rovnováha v jakékoli situaci lépe než dřív, odpružení při jízdě stabilizuje polohu vozu, o stabilitu se stará i jedinečný ovládací systém Kinematic Posture Control (KPC).

Baterie je umístěna mezi přední a zadní nápravu co nejníže, aby se snížilo těžiště vozu. V kombinaci s pohonem všech kol, to výrazně vylepšuje ovladatelnost vozu. Ta se tak vyrovná nejlepším automobilům v prémiovém segmentu. Do výbavy nové Mazdy CX-60 PHEV kromě toho patří i kompletní řada pokročilých bezpečnostních systémů i-Activsense, takže jízda splňuje požadavky pro pětihvězdičkovou úroveň podle standardu Euro NCAP. 

Přibylo několik nových aktivních bezpečnostních systémů: See-Through View – monitorovací kamera nové generace se záběrem 360o umožňuje při parkování pohled skrz vozidlo, což významně zlepšuje viditelnost v malých rychlostech; systém Turn Across Traffic Assist; detektor chodců SBS-R; systém hlídání volného pruhu Emergency Lane Keeping; systém i-Adaptive Cruise Control (i-ACC); varovný systém BSM Vehicle Exit Warning.

Hybridní model CX-60 PHEV je významným krokem k plné uhlíkové neutralitě, které Mazda hodlá dosáhnout v roce 2050. V následujících letech bude automobilka pokračovat v elektrifikaci svého portfolia pomocí celé řady nových produktů. Mazda MX-30 REV představí kombinaci elektromotoru v kombinaci s generátorem poháněným rotačním motorem, což znamená neomezený dojezd. V roce 2023 pak automobilka přijde s novým modelem, který bude větší než CX-60 a bude mít tři řady sedaček. 

V následujících třech letech představí Mazda pět nových elektrifikovaných vozů postavených na multifunkční platformě. Po roce 2025 se dostane ke slovu zbrusu nový systém Skyactiv EV Scalable Architecture – unikátní technologie, která Mazdě umožní na jediné společné platformě budovat elektrovozy všech velikostí. Nový plug-in hybrid Mazda CX-60 lze v Česku již objednávat u autorizovaných dealerů značky. Cena začíná na 1 293 690 Kč.

zdroj: tisková zpráva

11 komentářů u “Nový plug-in hybrid Mazda CX-60 PHEV: první pro Evropu, známe cenu”

  1. Hybridy a plug-in hybridy mají problém v tom, že pokud odejde baterka – a ona odejde, protože je hodně používaná, tak se musí vyměnit za novou. Vzhledem k malému počtu prodaných vozů není druhovýroba. Výrobce si tak může diktovat cenu a ta může být klidně půl milionu za malou baterčičku.

        1. V Toyotě stojí kontrola baterky 1000 Kč. Trošku mě překvapil výsledek že baterka je OK (nebo není) a žádná čísla, ale z pohledu záruky je to dostačující.

          Mimochodem moje Toyota má baterku o kapacitě 0,75kWh. Některá lepší elektrokola mají baterku o kapacitě 0,625 kWh. Samozřejmě požadované výkony a tedy konstrukce bude jiná, ale je zjevné že takováto baterka nemůže stát statisíce.

          A pokud narážítě na tento článek
          https://www.autoforum.cz/zajimavosti/majitele-hybridu-dojizdi-na-zivotnost-akumulatoru-oprava-8-let-starych-aut-muze-stat-vic-nez-cely-vuz/
          Tak holt prémiová automobilka si na málo častý náhradní díl narazila prémiovou cenu. U Toyoty která těch baterek seká statisíce je cena o řád menší.

    1. prvni menena baterie u hybridniho Priusu v CR, mela stari 12 let a najezd vozu byl prez 380 tisic kilometru, baterie a vymena dohromady stala silenych 26 tisic korun s dph, a jiz dnes se vi ze jzdit s Priusem na vymenu baterii do Toyoty nema smysl, repasi jiz dela nekolik firem a vyjde cca na polovinu, tedy 13-14 tisic korun s tim, ze clanky do dane baterie se pouzivaji nove jen od jineho Asijskeho vyrobce

      problem s bateriema i hybridu a plug-in hybridu je uplne stejna jako se vsim ostatnim v novych autech, proste se to resi diskuzne jakej je to prpoblem, a trh si to mezi tim vyresi sam, uplne stejne se resili DPF za statisice, a opravdu jde dnes nekdo do Mazdy a koupi si nove DPF za 350 tisic coz byla puvodni zalistovana cena nahradniho dilu u nekterych Mazd? ne nejde, a proste si to necha jinde zrepasovat za 15 tisic 😉

      i v Evrope jsou dnes firmy co z hybridu Toyoty dokonce umej udelat plug-in hybrid, a to levneji nez to umi v ceniku nabidnout sama Tayota, a je to jen o tom najit si cloveka co tomu rozumi a co vi co ma udelat 😉 , ja mam nedalekjo dokonce mechanika co jiz nabizi i repasi baterii u elektromobilu, zatim me rekl ze jen Nissan, Renault a i3 od BMW,, repas baterii hybridnich Toyot dela jiz nekolik let zpet, z bezneho autoelektrikare si proste postupne buduje i znalosti v tomto odvetvi, aby bych nachystany do budoucna az to bude zcela bezna garaznicina, tak jako je pro nej dnes zcela bezne ze umi pracovat s diagnostikou, tedy necim cim se strasilo pred 25 lrety ze to garaznici nikdy nezmaknou, a pritom dnes si levnou OBD diagnostiku muzes v kramu koilit od par stovek s sparovat treba s telefonem 😀 ja od nej ted budu brat baterie pro OZE, protoze ma super ceny a objednava primo i firmy v Cine co to vyrabi, takze zadny ze se na tom cestou napakuje 5 prekupniku jako kdys to clovek koupi nekde v eshopu

      nastesti nekteri automechanici nespej v jeskyni jako ty, a o dane tema se davno zajimaj a rozvijej v nem sve dovednosti a vedomosti

    1. proc vsude lidi serete tyhle audio blbosti, vzdyt to rozcupovalo jiz mnoho lidi, to je nejaka nova sekta sloucenych Komunistu a odpadliku z SPD? staci se podivat na to co na svejch strankach ten clovek tvrdi, to je jak nejaky guru nejake sekty ezoteriku a vymitacu 😀 jestli ten clovek ma fakt 3 tytuly, tak ted to spis pusoby ze mu preskocilo

Napsat komentář