Zbrusu nová Mazda CX-60 PHEV je první plug-in hybrid, který japonská automobilka představuje na evropském trhu SUV.
Nová vlajková loď je podle automobilky nejdůležitějším modelem, jaký Mazda představila za více než deset let. V dynamickém stylu vozu Mazda CX-60 PHEV se odráží elegance nejnovějších trendů v designu Kodo. Ten je výrazem japonské koncepce ma – klidné a důstojné krásy prázdného prostoru.
Moderní technologie zaměřené na řidiče a posádku byly vylepšeny a víc než kdykoli v historii se přizpůsobily specifickým požadavkům každého řidiče. Přelomový systém Mazda Driver Personalisation System pozná, kdo usedl za volant, a automaticky tomu přizpůsobí podobu interiéru – polohu sedaček, volantu a zrcátek, nastavení HUD displeje, dokonce i nastavení zvuku a klimatizace.
SOUVISEJÍCÍ: Mazda CX-60 PHEV bude mít premiéru 8. března 2022
Mazda CX-60 PHEV je první vlaštovkou značky mezi plug-in hybridy na evropském trhu. Do výbavy patří pohonná jednotka s benzinovým čtyřválcem Skyactiv-G 2.5 s přímým vstřikováním a velký elektromotor s výkonem 100 kW, dále zbrusu nová osmistupňová automatická převodovka a vysokokapacitní baterie s 355 V a 17,8 kWh. Tato kombinace motorů dosahuje výkonu 241 kW a mohutného točivého momentu 500 Nm. Tím pádem jde o nejvýkonnější Mazdu pro běžný provoz v historii. Z 0 na 100 km/h se Mazda CX-60 PHEV dostane za pouhých 5,8 s.
Při provozu pouze na elektromotor vykazuje Mazda CX-60 PHEV vynikající ekologické vlastnosti. Kombinovaná spotřeba podle WLTP je pouhých 1,5 l/100 km a kombinované emise CO2 podle WLTP pouze 33 g/km. Při čistě elektrickém pohonu s rychlostí do 100 km/h má Mazda CX-60 PHEV dojezd přes 60 km.
Nová Mazda CX-60’s Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture nabízí celou řadu vylepšení, takže se zájemci mohou těšit na vynikající jízdní dynamiku. Opět se vše soustředí na řidiče a posádku – díky speciálně zpevněné karoserii cítí řidič reakce vozu bez jakékoli prodlevy, na sedadlech se udržuje rovnováha v jakékoli situaci lépe než dřív, odpružení při jízdě stabilizuje polohu vozu, o stabilitu se stará i jedinečný ovládací systém Kinematic Posture Control (KPC).
Baterie je umístěna mezi přední a zadní nápravu co nejníže, aby se snížilo těžiště vozu. V kombinaci s pohonem všech kol, to výrazně vylepšuje ovladatelnost vozu. Ta se tak vyrovná nejlepším automobilům v prémiovém segmentu. Do výbavy nové Mazdy CX-60 PHEV kromě toho patří i kompletní řada pokročilých bezpečnostních systémů i-Activsense, takže jízda splňuje požadavky pro pětihvězdičkovou úroveň podle standardu Euro NCAP.
Přibylo několik nových aktivních bezpečnostních systémů: See-Through View – monitorovací kamera nové generace se záběrem 360o umožňuje při parkování pohled skrz vozidlo, což významně zlepšuje viditelnost v malých rychlostech; systém Turn Across Traffic Assist; detektor chodců SBS-R; systém hlídání volného pruhu Emergency Lane Keeping; systém i-Adaptive Cruise Control (i-ACC); varovný systém BSM Vehicle Exit Warning.
Hybridní model CX-60 PHEV je významným krokem k plné uhlíkové neutralitě, které Mazda hodlá dosáhnout v roce 2050. V následujících letech bude automobilka pokračovat v elektrifikaci svého portfolia pomocí celé řady nových produktů. Mazda MX-30 REV představí kombinaci elektromotoru v kombinaci s generátorem poháněným rotačním motorem, což znamená neomezený dojezd. V roce 2023 pak automobilka přijde s novým modelem, který bude větší než CX-60 a bude mít tři řady sedaček.
V následujících třech letech představí Mazda pět nových elektrifikovaných vozů postavených na multifunkční platformě. Po roce 2025 se dostane ke slovu zbrusu nový systém Skyactiv EV Scalable Architecture – unikátní technologie, která Mazdě umožní na jediné společné platformě budovat elektrovozy všech velikostí. Nový plug-in hybrid Mazda CX-60 lze v Česku již objednávat u autorizovaných dealerů značky. Cena začíná na 1 293 690 Kč.
zdroj: tisková zpráva
Před nějakými 12-14 lety by to asi bylo dobré auto. V době BEV to nedává smysl.
Hybridy a plug-in hybridy mají problém v tom, že pokud odejde baterka – a ona odejde, protože je hodně používaná, tak se musí vyměnit za novou. Vzhledem k malému počtu prodaných vozů není druhovýroba. Výrobce si tak může diktovat cenu a ta může být klidně půl milionu za malou baterčičku.
Záleží taky jak která automobilka dává záruku. Třeba u mého Lexusu mám záruku na baterku a celý hybridní pohon 10 let bez omezení km. Momentálně najeto 350 tis. a pořád v záruce, jen je potřeba dodržovat prohlídky hybridního systému.
A nestojí 10 prehliadok toľko, ako jedna nová batéria?
Samozrejme, servis na Lexus nie je lacný, ale aj tak chodím stále do autorizáku. Pri prehliadke sa tá kontrola hybrid systému urobí s ostatnými vecami.
Inak, cenovo to vychádza na cca 1 Kč na km, pravidelný servis.
V Toyotě stojí kontrola baterky 1000 Kč. Trošku mě překvapil výsledek že baterka je OK (nebo není) a žádná čísla, ale z pohledu záruky je to dostačující.
Mimochodem moje Toyota má baterku o kapacitě 0,75kWh. Některá lepší elektrokola mají baterku o kapacitě 0,625 kWh. Samozřejmě požadované výkony a tedy konstrukce bude jiná, ale je zjevné že takováto baterka nemůže stát statisíce.
A pokud narážítě na tento článek
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/majitele-hybridu-dojizdi-na-zivotnost-akumulatoru-oprava-8-let-starych-aut-muze-stat-vic-nez-cely-vuz/
Tak holt prémiová automobilka si na málo častý náhradní díl narazila prémiovou cenu. U Toyoty která těch baterek seká statisíce je cena o řád menší.
prvni menena baterie u hybridniho Priusu v CR, mela stari 12 let a najezd vozu byl prez 380 tisic kilometru, baterie a vymena dohromady stala silenych 26 tisic korun s dph, a jiz dnes se vi ze jzdit s Priusem na vymenu baterii do Toyoty nema smysl, repasi jiz dela nekolik firem a vyjde cca na polovinu, tedy 13-14 tisic korun s tim, ze clanky do dane baterie se pouzivaji nove jen od jineho Asijskeho vyrobce
problem s bateriema i hybridu a plug-in hybridu je uplne stejna jako se vsim ostatnim v novych autech, proste se to resi diskuzne jakej je to prpoblem, a trh si to mezi tim vyresi sam, uplne stejne se resili DPF za statisice, a opravdu jde dnes nekdo do Mazdy a koupi si nove DPF za 350 tisic coz byla puvodni zalistovana cena nahradniho dilu u nekterych Mazd? ne nejde, a proste si to necha jinde zrepasovat za 15 tisic 😉
i v Evrope jsou dnes firmy co z hybridu Toyoty dokonce umej udelat plug-in hybrid, a to levneji nez to umi v ceniku nabidnout sama Tayota, a je to jen o tom najit si cloveka co tomu rozumi a co vi co ma udelat 😉 , ja mam nedalekjo dokonce mechanika co jiz nabizi i repasi baterii u elektromobilu, zatim me rekl ze jen Nissan, Renault a i3 od BMW,, repas baterii hybridnich Toyot dela jiz nekolik let zpet, z bezneho autoelektrikare si proste postupne buduje i znalosti v tomto odvetvi, aby bych nachystany do budoucna az to bude zcela bezna garaznicina, tak jako je pro nej dnes zcela bezne ze umi pracovat s diagnostikou, tedy necim cim se strasilo pred 25 lrety ze to garaznici nikdy nezmaknou, a pritom dnes si levnou OBD diagnostiku muzes v kramu koilit od par stovek s sparovat treba s telefonem 😀 ja od nej ted budu brat baterie pro OZE, protoze ma super ceny a objednava primo i firmy v Cine co to vyrabi, takze zadny ze se na tom cestou napakuje 5 prekupniku jako kdys to clovek koupi nekde v eshopu
nastesti nekteri automechanici nespej v jeskyni jako ty, a o dane tema se davno zajimaj a rozvijej v nem sve dovednosti a vedomosti
Možná by mohlo zajímat více lidí názor Prof.P.Staňka ohledně dopadů sankcí.
https://zvtv.sk/svet-buducnosti/peter-stanek-15-cast/
Imho sankce dříve(2.14) říše obcházela, nyní us udělají co? Budou bojovat do posledního eu vojáka?
proc vsude lidi serete tyhle audio blbosti, vzdyt to rozcupovalo jiz mnoho lidi, to je nejaka nova sekta sloucenych Komunistu a odpadliku z SPD? staci se podivat na to co na svejch strankach ten clovek tvrdi, to je jak nejaky guru nejake sekty ezoteriku a vymitacu 😀 jestli ten clovek ma fakt 3 tytuly, tak ted to spis pusoby ze mu preskocilo
stejně jako prof.Beran dezinformátorem o imunologii?
Bež s tím spamem do hajzlu.