Zcela nová Mazda CX-60 PHEV bude novou vlajkovou lodí evropské řady SUV. Plug-in hybrid o objemu 2,5 l a výkonu přes 220 kW je prvním PHEV značky.
Mazda CX-60 PHEV (plug-in hybrid) bude světu představena 8. března 2022, a je prvním ze dvou zcela nových modelů postavených na tzv. velké platformě (Large Product Group). Oba vozy budou na evropský trh uvedeny v následujících dvou letech.
Mazda CX-60 je názorným příkladem takzvaného “multisolution” přístupu společnosti. Ten spočívá v tom, že se automobilka snaží nabídnout více řešení udržitelné mobility tak, aby modelová řada vyhovovala co největšímu počtu zákazníků. V budoucnu bude řada SUV doplněna ještě vozem Mazda CX-80, který nabídne tři řady sedadel.
Mazda CX-60 PHEV bude vedoucím modelem při evropském představení vozů s plug-in hybridem. Na trh přijde s kombinací 2,5 litrového benzinového řadového čtyřválce, který bude posílen elektrickým motorem a nabídne výkon přes 200 kW.
Mazda CX-60 do Česka přijde v druhé polovině roku 2022. Zákazníci ji však budou moct objednávat už na jaře, krátce po premiéře. Vyrábět se bude japonském závodě Hofu.
zdroj: tisková zpráva
Tak včera bylo na Dacii Jogger více objednávek, než na všechny elektromobily koncernu VW dohromady.
Je to naprostý hit.
Bravo Dacie!
To si objedná jenom zoufalec tvýho formátu, Naftalíne.
„Psychóza je závažné duševní onemocnění, jehož hlavním účinkem na pacienta je ztráta kontaktu s realitou, která způsobuje, že osoba má klamné představy a falešné představy o událostech, které žije…“
Jestli skutečně věříš tomu, co jsi napsal, určitě se k psychiatrovi objednej alespoň na konzultaci.
Děkuji za potvrzení, Naftalíne 🙂
Pro Runnču… Určitě ne všichni, ale mezi kupujícímí bude nemalé množství elektrofobů a konspirátorů, kteří běží koupit velké levné auto ještě než elektrolumináti zruší osobní mobilitu 😃….Jinak to auto vypadá jako hodně muziky za málo peněz, ale nekoupil bych ho už z toho důvodu, že za 5-8 let jeho hodnota klesne skoro k nule (na traktúrek do lesa to nepředěláš 😉)… Představ si dnes stejný elektromobil s baterkou třeba 70kwh za podobnou cenu. To by teprve bylo nákupní šílenství…
Pěkný motorek do BEV:
https://search.seznam.cz/amp/s/www.garaz.cz/clanek/novinky-ze-sveta-automobilek-koenigsegg-predstavil-svuj-revolucni-elektromotor-quark-21007645?h=OXGran-2Tapzs-EW6Qp5y8bo6C4#utm_content=ribbonnews&utm_term=Koenigsegg&utm_medium=hint&utm_source=m.search.seznam.cz
Ty dva cudliky couhajici z motoru vypadaji jako pripojky na kapalinove chlazeni. To je cely ten zazrak, proc muze byt motorek tak maly. Ale to chlazeni prinasi mnoho dalsich nevyhod a vahu navic a tim je celkovy efekt nulovy. Pasivni vzduchove chlazeni je nejlepsi moznost pro bezna auta. Proto to ma 99% vsech EV. A kdo chce na sebe strhnout 30 minut slavy, ten vyrobi tento motor.
No, když už má auto termomanagement baterie, popřípadě TČ pro vytápění kabiny, stačí ty dvě trubky připojit do systému… uznávám ale, že pasivní chlazení je jednodušší.
Hm a můžete mi několik EV z těch 99% vyjmenovat?
Žádný vzduchem chlazený motor nemuže konkurovat kapalinou chlazenému, už z principu. A taky se mi nechce věřit, že by 99% motorů v EV byli vzduchem chlazené. Možná u těch prvních s nízkými výkony.