Nabídka pohonů vozu Peugeot 408 zahrnuje dvě plug-in hybridní verze a benzinový motor. Nový Peugeot 408 bude uveden na trh na samém počátku roku 2023.
Všechny tři varianty nového Peugeot 408 jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8. Za několik měsíců od uvedení těchto pohonů na trh bude následovat plně elektrická verze. Vůz pro evropské i mimoevropské trhy se bude vyrábět ve francouzském městě Mulhouse, následně se rozjede výroba také v továrně v čínském Čcheng-tu pro místní trh.
Nový Peugeot 408 je 469 cm dlouhý, 148 cm vysoký a jeho rozvor dosahuje 279 cm. Interiér tak nabízí štědrý prostor ve druhé řadě, místo pro kolena činí 188 mm. Slušný je také zavazadlový prostor s objemem 536 litrů, po sklopení opěradel zadních sedadel tento objem vzroste až na 1611 litrů. Výsledná silueta vozu je štíhlá a elegantní, což přispívá k aerodynamické účinnosti.
SOUVISEJÍCÍ: Stellantis uvede do dvou let na trh 28 nových elektromobilů
Asistenční systémy řízení, které používají 6 kamer a 9 radarů, zajišťují komfort a bezpečnost. Patří mezi ně zejména adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go; noční vidění (Night Vision) umožňující rozpoznat zvířata, chodce nebo cyklisty před vozem v jízdním pruhu dříve, než se objeví v dosahu dálkových světel; systém sledování mrtvého úhlu s velkým dosahem (75 metrů);
Konstruktéři vozu Peugeot 408 se zaměřili především na efektivitu. Kombinací vynikající aerodynamiky, poměrně malé hmotnosti (od 1 396 kg) a úsporných motorů bylo dosaženo pozoruhodně nízké spotřeby energie, a to jak u verzí s hybridním pohonem, tak u verze se spalovacím motorem.
Model 408 se opírá o specifickou architekturu exteriéru. Auto vychází z verze platformy EMP2 (Efficient Modular Platform), která je schopná pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie. Má dlouhý rozvor 278,70 cm, který poskytuje velkorysý prostor na zadních sedadlech. Celková délka vozu je 469 cm a šířka se sklopenými zrcátky 185,9 cm.
Rozchod kol je široký, 159,9 cm vpředu a 160,4 cm vzadu. Vůz tak zaujímá na silnici velmi stabilní postoj. Průměr kol dosahuje 720 mm, ráfky jsou až 20palcové. Peugeot 408 má sice zvýšenou karoserii, ale díky výšce pouhých 148 cm má štíhlý a sportovní profil.
Nový Peugeot 408 nabízí dva plug-in hybridní motory:
Nový Peugeot 408 nabízí dva plug-in hybridní motory:
- PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8: pohon 2 kol / kombinace motoru PureTech o výkonu 132 kW a elektromotoru o výkonu 81 kW ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou e-EAT8
- PLUG-IN HYBRID 180 e-EAT8 / pohon 2 kol / kombinace motoru PureTech o výkonu 110 kW a elektromotoru o výkonu 81 kW ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou e-EAT8
Lithium-iontová baterie obou plug-in hybridů má kapacitu 12,4 kWh a výkon 102 kW. K dispozici jsou dva typy palubních jednofázových nabíječek: standardní o výkonu 3,7 kW a příplatková o výkonu 7,4 kW.
Předpokládaná doba nabíjení je následující:
- wallbox (32 A) 7,4 kW a palubní jednofázová nabíječka 7,4 kW: plné nabití za 1 hodinu 55 minut;
- zesílená zásuvka (16 A) a palubní jednofázová nabíječka 3,7 kW: plné nabití za 3 hodiny 50 minut;
- standardní zásuvka (8 A) a palubní jednofázová nabíječka 3,7 kW: plné nabití za 7 hodin 5 minut.
K dispozici je také spalovací motor, a to benzínový tříválec PureTech 1.2 o výkonu 130 k, který splňuje nejnovější emisní předpisy Euro 6.4. Je kombinován s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8 a systémem Start & Stop.
Všechny pohony nového Peugeotu 408 jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou, která je zárukou komfortu a efektivity.Dieselový motor není v modelové řadě 408 nabízen, nicméně v budoucnu bude paleta pohonů rozšířena o 100% elektrickou verzi.
Na palubě nového Peugeotu 408 je k dispozici velmi komplexní sada asistenčních systémů řízení nejnovější generace, které využívají informace shromažďované 6 kamerami a 9 radary a které zajišťují bezpečnější a pohodlnější řízení, manévrování a cestování. Některé z těchto systémů jsou převzaté z vyšších segmentů:
- Adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go umožňující nastavit vzdálenost mezi vozidly;
- Systém automatického nouzového brzdění se systémem varování před srážkou – rozpozná chodce a cyklisty, a to ve dne i v noci, v rychlosti 7–140 km/hod;
- Aktivní systém varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu nebo neoznačeného okraje vozovky s úpravou dráhy vozu;
- Sledování pozornosti hlídá bdělost řidiče během dlouhé jízdy a při rychlostech nad 65 km/hod, a to pomocí analýzy mikropohybů volantu;
- Rozšířené rozpoznávání dopravních značek a jejich zobrazování na digitálním panelu: kromě obvyklých značek souvisejících s rychlostí také stop, zakázaný směr jízdy, zákaz předjíždění, konec zákazu předjíždění;
- Systém nočního vidění (Night Vision) umožnuje rozpoznat osoby a zvířata před vozem ve tmě nebo v podmínkách s nízkou viditelností. Systém funguje na vzdálenost vyšší, než je dosah potkávacích světel, infračervené záběry zobrazuje na digitálním přístrojovém panelu v zorném poli řidiče;
- Sledování mrtvého úhlu s velkým dosahem (75 metrů).
- Výstraha na provoz za vozidlem: po zařazení zpátečky upozornění na nebezpečí v blízkosti vozu;
- Zadní kamera s vysokým rozlišením a úhled sledování 180° se zabudovanou čisticí tryskou;
- Parkovací kamera 360° se 4 kamerami s vysokým rozlišením (přední, zadní a dvě boční);
- Zpětná zrcátka s funkcí samočinného sklápění při couvání;
- Světlomety Matrix LED pro maximální využití výkonu dálkových světel bez oslňování vozů vepředu nebo vozů přijíždějících v protisměru;
- Automatické přepínání dálkových světlometů.
Další krok směrem k poloautonomnímu řízení bude představovat balíček Drive Assist 2.0, který bude k dispozici později. Tvoří jej adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu, k nimž přidává dvě nové funkce dostupné na komunikacích se středním dělicím pásem:
- Poloautomatická změna jízdního pruhu: vůz řidiči nabídne předjetí vozu vepředu a poté možnost opětovného zařazení do původního jízdního pruhu, to vše při rychlosti od rychlosti 70 do 180 km/hod;
- Včasné doporučení rychlosti: systém nabídne řidiči, aby přizpůsobil rychlost vozu (zrychlení nebo zpomalení) podle značek omezujících rychlost.
K dispozici je i další výbava usnadňující každodenní používání nového Peugeotu 408:
- Bezklíčový přístup a startování s funkcí Proximity;
- Hands-free otevírání víka zavazadlového prostoru,
- Plně rozmrazitelné vyhřívané přední sklo a vyhřívaný volant;
- Alarm s obvodovým a prostorovým čidlem a superzamykání;
- Elektrická parkovací brzda u všech verzí;
- Střešní okno se sluneční clonou.
Nový Peugeot 408 je rovněž vybaven asistenčním systémem volání E-call:
- Nouzové volání „E-call+“ s informacemi o počtu cestujících a poloze vozu na silnici (včetně směru).
zdroj: tisková zpráva
Tak nam Nemci zase ukazali, ze v EU je mozne odpustit DPH na urcite zbozi. V Cezku se porad nadava na EU ze snizeni DPH neni mozne a hle, jde to. v DE se neplati DPH na solarni elektrarny. Ani neni podminka ze to musi instalovat firma. Primo v eshopu je 0%. Zrejme to nebude platit pro ocividny export, ale kdyz bude zbozi dorucene na nemeckou adresu, tak to bude asi ok. Plati to na komponenty, ktere jsou vyhradne urcene na vyrobu solarni elektriny. Menice, panely. Tezko rict zda i kabely, protoze ty lze pouzit i jinak. Kdo to zkusi?
Na příkladu Polska je vidět, že odpustit DPH možné je – na potraviny, … nicméně na to neměla naše vláda koule. Naopak státní rozpočet vydělává na DPH hlavně u energií. Plyn byl ještě nedávno pod 20 EUR/MWh, nyní je strop 100 EUR/MWh a na tento strop je ještě 21% DPH.
Pětikoalice kromě nenávisti k Babišovi měla v programu, že počká na evropské řešení. Když to mají němci, tak je nějaká šance, že to bude i u nás.
To, že je v nějakém eshopu nějaká cena, ještě neznamená, že si za tuto cenu můžete soláry koupit a převézt do ČR. Vypadá to, že je to jen pro domácnosti a musí to být nainstalované v Německu. Každopádně na to nedostanete v ČR dotace.
Malá baterka, kterou nikdo nebude chtít ani dobíjet, pro těch pár km se to nevyplatí. Vysoká cena, tak kdo by to chtěl? Do budoucna se dá čekat, že i parkování nebude zadarmo.
Před pěti lety možná , ale teď už je to mrháni penězi ,časem a prací. Automobilky, které se nebudou naplno věnovat vývoji BEV , nebo budou dál snít svůj sen o pomaličkém přechodu na elektromobily (nejlépe tak 20 let), zaniknou.
A než krachnou, dostane vysoký menežment tučnou odměnu za celoživotní zásluhy za kterou si nakoupí dělnické ubytovny naproti novým čínským (a možná korejským) fabrikám na elektromobily v EU…A kruh se uzavře.🥴