Nový Mitsubishi Eclipse Cross plug-in hybrid: baterie 13,8 kWh, dojezd 57 km

Mitsubishi uvádí na japonský trh model Eclipse Cross v plug-in hybridním provedení (PHEV) i variantu s klasickým benzínovým motorem.

Nový přepracovaný model Eclipse Cross bude druhým plug-in hybridním zástupcem v modelové nabídce Mitsubishi.
foto: Mitsubishi

Mitsubishi vůbec poprvé představuje novou variantu PHEV se systémem pohonu 4WD s dvojicí elektromotorů, převzatým z modelu Mitsubishi Outlander PHEV, který je nejprodávanějším modelem typu PHEV SUV na světě.

Předběžné objednávky na nový Eclipse Cross začalo Mitsubishi v Japonsku přijímat od poloviny října; nyní zdvojnásobila původní prodejní cíle poté, co se během pouhých šesti týdnů prodalo na 2 000 vozů.

Nový ECLIPSE CROSS převzal z modelu OUTLANDER PHEV upravený systém pohonu 4WD PHEV s dvojicí elektromotorů. Použitá architektura zahrnuje jeden přední a jeden zadní výkonný elektromotor, velkokapacitní baterii pohonu a spalovací motor 2,4 MIVEC, čímž zajišťuje rychlé, tiché a zároveň dynamické zrychlování – pro elektromobily typické.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV
foto: Mitsubishi

Baterie pohonu o kapacitě 13,8 kWh umožňuje čistě elektrický dojezd 57,3 km (podle WLTP), a tak by k většině jízd v rámci každodenního dojíždění měla postačovat elektřina.

K dispozici jsou tři jízdní režimy: v režimu EV slouží k pohonu vozidla elektromotory, čerpající elektřinu z baterie soustavy pohonu; režim sériového hybridu využívá zážehový motor ke generování elektřiny pro elektromotory, které pohánějí vozidlo; režim paralelního hybridu zase využívá zážehový motor přímo k pohonu vozidla za asistence elektromotorů.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV
foto: Mitsubishi

Díky automatickému přepínání mezi těmito režimy v závislosti na jízdních podmínkách s prioritou režimu EV si může řidič vychutnávat radost z elektrického pohonu v nejrůznějších prostředích.

Palubní zásuvka o výkonu až 1500W může napájet elektronická zařízení a spotřebiče při pobytu venku mimo dosah elektrické rozvodné sítě a poslouží též jako spolehlivý zdroj elektřiny v nouzových situacích.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV
foto: Mitsubishi Eclipse Cross PHEV

Vozidlo může plnit roli akumulátoru pohánějícího celou domácnost za pomoci uložené elektřiny – zařízení typu V2H se zde připojují k portu pro rychlonabíjení. Jelikož vozidlo si dokáže vyrábět elektřinu samo, po úplném nabití a natankování může běžné domácnosti zajistit dost energie po dobu až 10 dnů.

Pohon všech kol pro agilní zpětnou vazbu

Díky vysoké tuhosti karoserie a optimalizaci zavěšení předních i zadních kol se ještě zvýšila efektivita systému pohonu S-AWC (Super-All Wheel Control), což se odrazilo v lepším jízdním chování v souladu se záměry řidiče a ve prospěch pohodlnější a tišší jízdy.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV
foto: Mitsubishi

Provedení PHEV kombinuje systém S-AWC s pohonem 4WD na bázi dvou elektromotorů se schopností libovolně rozdělovat hnací sílu mezi předním a zadním elektromotorem beze ztrát v převodovém ústrojí. Systém podporuje mimořádnou úroveň kontroly řízení, zatáčení i brzdění, kdy využívá agilní odezvu – pro elektromobil charakteristickou.

Konstruktéři modelu ECLIPSE CROSS dále optimalizovali rozložení hmotnosti mezi nápravami a snížili těžiště vozu umístěním vysokokapacitní baterie pohonu pod podlahu přibližně uprostřed vozidla. Výsledkem úprav je ještě pohodlnější jízda s příkladnou stabilitou řízení.

Benzínové provedení je vybaveno systémem S-AWC s integrovanou aktivní kontrolou stáčení kolem svislé osy (AYC) pro úpravu brzdné síly mezi koly na levé a pravé straně ve prospěch precizního zatáčení; dále je zde systém ABS a aktivní řízení stability (ASC) pro regulaci brzdné síly v rámci elektronicky řízeného pohonu 4WD pro optimální rozdělování hnací síly mezi přední a zadní kola.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV
foto: Mitsubishi

Díky integrovanému řízení uvedených systémů je zajištěno mimořádně stabilní chování vozidla zcela v souladu se záměry řidiče. To ve spojení s optimálně nastaveným systémem odpružení propůjčuje modelu ECLIPSE CROSS vysokou míru stability a precizní jízdní chování pro každodenní používání, jakožto i lepší ovladatelnost na kluzkých cestách.

Pro majitele ECLIPSE CROSS jsou připraveny různé jízdní režimy v závislosti na stavu vozovky a jízdních podmínkách.

Režim Normal přináší přirozené nastavení řízení a stabilitu pro nejrůznější jízdní situace. Režim Snow usiluje o stabilitu pohybu vozidla na kluzkých površích, jako např. zasněžených cestách.

Režim Gravel znamená vynikající ovladatelnost a stabilitu na nezpevněných površích. Provedení PHEV též disponuje režimem Tarmac pro ještě lepší schopnosti a stabilitu v zatáčkách, zejména na suchých zpevněných površích pro radost z řízení se zvýšeným pocitem bezpečí.

Bohatá výbava

Prémiový systém ozvučení MPSS (Mitsubishi Power Sound System), který MISUBISHI MOTORS navrhlo speciálně pro ECLIPSE CROSS, zahrnuje osm reproduktorů vysoké kvality vč. specifického odladění a rozmístění s ohledem na tvary vozidla. Přední reproduktory s kuželovou ozvučnicí ze skelných vláken s povrchovou úpravou pomocí vakuově napařovaného hliníku, přední středopásmové tweetery s kuželovou ozvučnicí z uhlíkových vláken, resp. koaxiální dvoucestné reproduktory v zadních dveřích v kombinaci s výškovými reproduktory zprostředkují dokonalý akustický zážitek.

Nový je také systém navigace SDA s podporou připojení chytrých telefonů nabízí praktické funkce vč. navigování prostřednictvím vestavěných map a podpory dopravních informací VICS. Součástí základní výbavy všech provedení jsou také technologie Apple CarPlay a Android Auto. Palubní displej infotainmentu byl zvětšen na 8″ ve prospěch lepší čitelnosti i snadnějšího ovládání.

Nový Mitsubishi Eclipse Cross bude v ČR uveden na trh začátkem dubna 2021.

tisková zpráva

38 komentářů u “Nový Mitsubishi Eclipse Cross plug-in hybrid: baterie 13,8 kWh, dojezd 57 km”

    1. Nevím jak tyhle ale u klasických hybridních Toyot se motor
      Nevím jak tyhle ale u klasických hybridních Toyot se motor vždy udržuje v zahřátém stavu, aby byl připraven kdykoli naskočit, když je potřeba. Tj. i pokud je baterka na plno ale auto je studené, tak se zapne spalovací motor dokud nebude mít provozní teplotu, pak se teprve vypne a vy můžete jen pouze na baterii.

      1. Zapomel jste na pridavne nezavisle topeni. Jednu zimu jsem mel
        Zapomel jste na pridavne nezavisle topeni. Jednu zimu jsem mel instalovane naftove topeni v Ionu. Behem cele zimy jsem spotreboval max 5 l nafty. Spousta lidi to dela samodoma. Uz existuji i topeni na biolih. Bohuzel jsou dost drahe. Takove topeni by meli instalovat automobilky za priplatek. Biolih by byl fajn.

        1. Většinou se dává bufík podle paliva pro motor, aby
          Většinou se dává bufík podle paliva pro motor, aby nemusela bejt nějaká extra nádrž.
          Mě to zajímá jak ty tyhle plug in hybridy mají továrně. Kvůli dojezdu v zimě.
          Jestli to v létě dojede 60, tak v zimě sotva 30.
          Bufík by se tam celkem hodil. Je zbytečné topit motorem na volnoběh, nehledě na to, že bez zátěže se dlouho zahřívá.
          TČ by zbytečně navyšlovalo cenu a odporové topení má zase velkou spotřebu elektriky.

          1. Dokud jsem byl odkazan na Iona a Leaf 24kWh, tak jsem
            Dokud jsem byl odkazan na Iona a Leaf 24kWh, tak jsem premyslel koupit jeden segment Tesla baterie s kapacitou 5,2kWh. Ten ma 24V a vazi ca. 25 kg. Z bouracek se prodavaji za ca. 30.000 Kc. Takova baterka by byla pro moje jezdeni dostatecna. S koupi TM3 LR se vse zmenilo, ted topim z origo baterky. Pravda je, ze TC v nove Tesle by bylo jeste lepsi. Topeni je jeste velka vyzva pro vyrobce EV.

            1. To je problém malobaterkáčů. Já si tam dal bufíka na
              To je problém malobaterkáčů. Já si tam dal bufíka na benzín. Minulou zimu jsem spálil necelých 30L. Jakékoliv topení externí baterii si myslím je nerentabilní. Mě bufík stál 15 tis.
              Za dalších 15 tis je palivo na cca 15 let 🙂 Za půl dne namontováno.

              U aut s větší baterkou už začíná být topení podružná spotřeba. I citigo má v zimě dostatečný dojezd, tak není potřeba vymejšlet nějaké externí topení.

                1. Mě bufík z ebaye nějak stávkuje tak zatím stojí v
                  Mě bufík z ebaye nějak stávkuje tak zatím stojí v garáži na ponku… 🙁

                  Zanešený není (celou dobu jel vždy naplno tak se ani sazička nemohla usadit, jen mastnota od nafty), atomizační screen je správně hluboko, přívod vzduchu bez mušek… možná žhavicí těleso, ale občas si bufne než zhasne 🙁

                  Nemáte zkušenosti ?

                2. Má dost univerzální označení, obávám se že to moc
                  Má dost univerzální označení, obávám se že to moc nepomůže:
                  „5KW Air Diesel Heater kerosene Heater 12V“

                3. zadejte na youtube „china standheizung fehler“.
                  Je tam nekolik

                  zadejte na youtube „china standheizung fehler“.
                  Je tam nekolik moznosti opravy.

                4. Nejsem si jistý jestli je překážkou moje neúspěšná
                  Nejsem si jistý jestli je překážkou moje neúspěšná snaha o studium německého jazyka ale poenta je, že je to tak jednoduché zařízení že mechanicky tam problém být nemůže (alespoň podle videí která jsem našel v angličtině).

                  Předtím než mi to začalo stávkovat tak to mělo období chybových kódů „nízké napětí“ a „vada svíčky“, ale po rozebrání a kontrole už to nehlásí.

                  Zbývá mi jen ten control board a „svíčka“…

                  Sehnat samostatně svíčku také bude oříšek, zkoušel jsem sehnat externí tepelné čidlo (můj balíček byl bez něj) a tam jsem to zatím také vzdal.

                5. Taky se ucim německy už několik let. Samostudiem. Každý
                  Taky se ucim německy už několik let. Samostudiem. Každý den chvilku. Chce to nevzdávat. A učit se hlavně tak aby to člověka bavilo. Třeba jen posloucháním rozhlasu. Gramatiku nesnáším tak se jí neučím. Rody se neučím. A přesto to jde. Ale trvá to dlouho, to je bez debat.

                6. Vzhledem k tomu, ze to topeni je zrovna ted potreba, tak bych
                  Vzhledem k tomu, ze to topeni je zrovna ted potreba, tak bych na vasem miste kousnul do kyseleho jablka a koupil za 79,99 EUR ca. 2000 Kc toto topeni: eBay-Artikelnummer:202808655524
                  Je to bez nadrzky, ale tu mate. A je to s dopravou do CR v cene.

                7. A jakou mám jistotu že nebude trpět stejnou
                  A jakou mám jistotu že nebude trpět stejnou poruchovostí/konstrukční vadou ?
                  Ten můj byl také s dopravou, jediné co se na něm liší od ostatních čínských produktů je ovládací panel – je jiný než jakýkoliv ze 4 typů které na youtube všichni mají.

                  off:
                  Co se toho ale týče tak jestli jsem to správně pochopil tak jsou všechny 4 stejné (jen 1 z nich má dráty zapojené opačně)… teď už jen doufat že ten můj je ze stejné fabriky a ne z té 5té která nespolupracuje s těmi 4mi 🙂

          2. Třeba superb iv má eletricke topeni i bufika ( za priplatek)
            Třeba superb iv má eletricke topeni i bufika ( za priplatek) a pres aplikaci si muzete vybrat jak to predtopit. Ale neumi to jet na elektrinu a topit bufikem. U jezdeni v zime s Phev se musí trochu premyslet. Idealni je vyjet na hybrida tj. Benzin vytopit cele auto odpsdnim teplem a tak pokracovat na elektrinu. Je to vyrazne uspornejsi nez na 30 km vybit baterku topenim a pak jet na benzin a teplo poustet do chladice.

            1. “ U jezdeni v zime s Phev se musí trochu premyslet.“
              To

              “ U jezdeni v zime s Phev se musí trochu premyslet.“

              To platí celkově u všech elektrických aut. Musí se přemýšelet, musí se plánovat…

              To je synonymum pro uživatelsky nepřívětivý produkt.

              Já bych tyhle elektrombily a hybridy zakázala, každého jen otravují. 😉

                1. Nebo je genderově neutrální, Cimrman použil český
                  Nebo je genderově neutrální, Cimrman použil český výraz JaTy.

                2. Bezec/bezkyne je kopie toho tepleho madarskeho europoslance.
                  Bezec/bezkyne je kopie toho tepleho madarskeho europoslance. Sopti proti homousum a pritom je sam gay. Bezec/Bezkyne je bezpochyby nejaky/ka zahadna bytost.

                3. Ani nečekám, že by sudetský Němec Leodendula mohl poznat
                  Ani nečekám, že by sudetský Němec Leodendula mohl poznat parafrázi výroku Věry Pohlové.

                4. No vida, mate vhodny vzor. Z tech jejich blabolu se nic
                  No vida, mate vhodny vzor. Z tech jejich blabolu se nic neuskutecnilo. Mate fakt blbou budoucnost, ceka vas stejny osud.

              1. Při kouření u benzinky se musí trochu přemýšlet…. ale
                Při kouření u benzinky se musí trochu přemýšlet…. ale samozřejmě – přemýšlení bolí a trénovat mozek netřeba. Beztak všechny rozhodovací procesy nahradí počítače tak nač se namáhat že…

                Nezakážeme i nože? Přecijen jsou ostré, občas z obou stran a to vyžaduje fištróna nepořezat se 😉

                edit: resp je to vše takové nějaké uživatelsky nepřívětivě

    2. U PHEV tohoto typu (hlavní pohon elektromotor) je topení
      U PHEV tohoto typu (hlavní pohon elektromotor) je topení při zahájení jízdy v režimu EV odporové. Pouze při větších mrazech se při zapnutí spustí i spalovák, aby rychleji zahřál baterku a interiér. V zimních měsících je lepší při delší jízdě nejdřív jet na spalovák a pak na elektriku. Při kratších jízdách do 50km jen na elektriku.

Napsat komentář