Druhou generaci elektromobilu Hyundai Kona Electric lze pořídit již od 899 990 Kč vč. DPH. Tři stupně výbavy lze volně kombinovat se dvěma úrovněmi výkonu a kapacity akumulátoru.
Prostornější, výkonnější a skvěle vybavená druhá generace elektromobilu Hyundai Kona Electric vyráběná automobilkou Hyundai v moravskoslezských Nošovicích vstupuje na český trh. K dispozici opět budou dvě verze s rozdílnou kapacitou akumulátoru.
U verze ECO vzrostla využitelná kapacita akumulátoru o 20 % z 39,2 kWh na 48,4 kWh, výkon narostl ze 136 na 156 koní a dojezd se prodloužil o 72 km na 377 km na jedno nabití dle WLTP. Hyundai Kona Electric ve výbavě Smart startuje na ceně již od 899 990 Kč.
SOUVISEJÍCÍ: Nový Hyundai Kona je v Česku, elektromobil v srpnu
Toto provedení zahrnuje mimo jiné dvojici velkých integrovaných displejů s úhlopříčkou 12,3“ a navigací, dvouzónovou klimatizaci nebo parkovací kameru a senzory vpředu i vzadu.
Dále akustické čelní okno, zadní opěradla dělená v poměru 40:20:40, inteligentní klíč a startování tlačítkem nebo aktualizace mapových podkladů či řídicích jednotek vozu metodou tzv. OTA Over-The-Air, reflektorové Bi-LED světlomety, 17“ kola z lehké slitiny.
V neposlední řadě disponuje zavazadlovým prostorem pod přední kapotou s kapacitou 27 litrů, který doplňuje zadní zavazadlový prostor o základním objemu 466 l.
SOUVISEJÍCÍ: Nový Hyundai Kona Electric – vyšší výkon i dojezd a vzdálené aktualizace
V základní výbavě najdou zájemci i širokou sadu bezpečnostních a asistenčních systémů včetně aktivního vedení uprostřed jízdního pruhu LFA, asistenta pro jízdu na dálnici HDA a autonomního nouzového brzdění FCA s detekcí vozidel chodců i cyklistů a varováním před srážkou při odbočování. Novinkou pak je systém pro sledování stavu bdělosti řidiče DSM (Driver Status Monitor), který používá kameru uvnitř vozidla k monitorování únavy řidiče.
Výbavu Smart lze rozšířit paketem Climate v hodnotě 15 000 Kč o vyhřívání předních sedadel a volantu.
Provedení POWER posílilo z 204 na 217 koní a využitelná kapacita jeho akumulátoru narostla z 64 na 65,4 kWh. Navzdory výrazně větší karoserii a bohatší výbavě se dojezd verze POWER prodloužil ze 484 na 514 km dle WLTP (u verze se 17“ koly).
Ve výbavě Smart je cena elektromobilu Hyundai Kona Electric Power při vstupu na trh 1 039 990 Kč, Czech Edition pak vyjde na 1 119 990 Kč, tedy o 20 000 Kč levněji než u první generace. Za špičkovou verzi KONA POWER Style zákazníci zaplatí 1 239 000 Kč.
Oblíbená KONA Czech Edition se vrací
Oblíbená výbava Czech Edition dostupná od 979 990 Kč navíc přidává tepelné čerpadlo prodlužující dojezd v zimních podmínkách (pro Smart v paketu Range za 40 000 Kč) a po vzoru modelů Ioniq též vnitřní zásuvku s funkcí V2L. Ta umožňuje napájení elektrických spotřebičů výkonem až 3,6 kW.
Součástí Czech Edition je i další technologická novinka – možnost odemykání a startování vozu bez nutnosti fyzického klíče za pomoci kompatibilního chytrého telefonu nebo hodinek. Seznam výbavy dále zahrnuje projektorové full LED přední světlomety, elektricky ovládané 5. dveře s bezdotykovým otevíráním, bezdrátovou nabíječku telefonu, zatmavená zadní okna a horizontální světelnou lištu nad maskou chladiče s pixelovým designem.
Vrcholný stupeň Style začíná na ceně 1 099 990 Kč. Ke všem již vyjmenovaným prvkům jeho majitelé získají také interiér čalouněný kombinací látky a kůže, elektricky nastavitelná sedadla řidiče i spolujezdce, vnější zásuvku s funkcí V2L, ambientní osvětlení interiéru či vyhřívání předních i zadních sedadel.
Ještě působivější než dřív
Pouze KONA Style může být navíc vybavena high-tech paketem Premium za 70 000 Kč. Paket zahrnuje prémiová kožená sedadla s ventilací, pamětí sedadla řidiče a relaxační funkcí, audiosystém Bose s osmi reproduktory a funkcí e-Active Sound Design, head-up displej s promítáním informací na čelní okno a 19“ kola.
K bezpečnostní výbavě přidává 360° kamerový systém, pokročilý asistent pro jízdu po dálnici, asistent zabraňující kolizi při jízdě vzad PCA-R nebo dálkově ovládaný autonomní parkovací asistent RSPA. Zákazníci preferující maximální dojezd mají možnost zvolit 17“ kola z lehké slitiny.
zdroj: tisková zpráva, foto: Hyundai
48,4 kWh kapacita baterie za 900 tis Kč. Nechápu, kdo si může koupit za takové prachy auto s tak malou kapacitou baterie.
Není na českém trhu jiné auto do milionu s WLTP dojezdem nad 370 km.
Nejbližší konkurent stejné ve stejné třídě a za stejnou cenu je Citroën e-C4 s WLTP 350 km.
Ostatní (Leaf, Corsa, 208, Mokka, Seres 3, MX-30,…) jsou mnohem větší tragédi.
Z těchto všech je Hyundai jasná volba, ale samozřejmě nedat těch 15 % navíc za Teslu je fakt nesmysl.
Za 5 let budou v bazarech tipuju za 350 tisíc a to už bude celkem zajímavá koupě.
U EV jsem jednoznačně pro nákup nového auta. Zatím ještě nikdo neví, co udělá s baterkou pouhé stáří. Navíc ceny EV jdou dolů, viz například Tesla.
Ještě půlku ceny dolu a bude to správná cena.
off
„Nadšený“ majitel elektrické Škodoky končí s touto značkou a přechází ke konkurenci. Na svém Twitteru sepsal čím vším ho Škoda odradila…
https://twitter.com/Sotoniak/status/1699790426411335794?s=20
Kde to tam sepsal? Já to teda nenašel.
Hned druhý post slepejši, dojdi si pro slepecký průkaz. :)))
https://twitter.com/Sotoniak/status/1676310767920902153
Za chvíli budou milovníci rakovinometů koukat jak už nikdo nechce kupovat ty spalovací popelnice. :)))
V soutěži o největšího ocasa vedeš s vyrazným náskokem, své tempo můžeš zvolnit….
Prďola bez vocasa se vohání vocasama. Běž si moralizovat svou starou ty kašpare. :)))
Ev verze ve výbavě Smart začíná na 900 000 Kč zatímco zatímco spalovací verze ve stejné výbavě na 610 000 Kč. Připlatit si téměř 50% ceny za EV verzi, jo to se lidi určitě přetrhnou a spalovací verzi určitě nikdo chtít nebude.
Stejně vybavenej Kodiaq stál úplně stejně jako Enyaq už před rokem. Dneska už i Tesly stojej míň než některý Škodovky a je to vidět na prodejích. Číňani to stalčej dolů ještě víc. Dinosauři budou brečet. Voni už brečej teď. Šéf VW brečí že jim hoří střecha nad hlavou. :)))
https://echo24.cz/a/Hi6ij/zpravy-ekonomika-steecha-hori-vw-prudce-pada-prodej-buducnost-sazka-schafer-burcuje-posledni-budicek
Tesla Y je nejprodávanějším autem v Evropě za první pololetí 2023 a předstihla i 3x levnější spalovací popelnici Dačii Sandero…
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/elektromobilita/tesla-y-je-nejprodavanejsim-autem-v-evrope-predbehla-dacii-i/r~0e61b8ae262211ee93abac1f6b220ee8/
A co to má společného s tím, že Hyundai Kona jako EV je o 300 000 Kč, tj téměř 50% dražší než stejně vybavená spalovací verze?
i Hyunday casem pochopi ze bude muset s cenou elektricke Kony dolu, vetsina lidi totiz sahne spise po modernizovane Telse 3, Hyundai ted v CR jiz nebojuje se Skodovkou, ale prave i s Teslou a dalsima znackama
cena elektricke Kony se bude odvijet od toho jak velky zajem ci nezajem o ni bude, podle me ta cena po par mesicich pujde dolu klidne i o 200 tisic, mozna i vic
Tesla 3 začíná 1 054 000 Kč. To není 50% navíc, to je 72% navíc oproti spalovací Koně. Navíc je to sedan, tedy úplně jiný typ auta. To není konkurence, to je úplně jiný trh.
nekolikrat jsem tady psal, ze vyber motorizace je u dnesnich zakazniku vesmes nepodstatnej, pracoval jsem 6 let po koncern v PR, a posledni 3 roky se v dotazniku na ktery v Evrope odpovedelo kazdy rok prez milion zakazniku koncernu, vyber motorizace jiz nedostal ani do prvni 20 priorit zakazniku, proste pro ty zakazniky neni dulezite jaka motorizace v danem aute co si kupuji je, a vyber motoru zminovali az jako 25-30 moznost pri vyberu noveho auta, kuprikladu vejs se dostala i otazka vyberu razeni, a z 90% byl jiz preferovany automat, respektive samocinne razeni, to se dostalo tesne pod prvni 10 priorit, ale taky zacina klesat,…. a to jsou odpovedi lidi co si skutecne koupili nejake nove auto koncernu v Evrope
trh automotive je ruznorodej, a to ze ty vidis mestsky crossover vs. sedan stredni tridy je tvoje priorita, jini lide muzou ty priority mit jine, a tim ze Hyundai pocita rocne jen s cca 50 tisici kusy jasne dava to na jak velky trh miri s danym modelem, a miri tak diky pruzkumum trhu ktere si zcela jiste nechal zpracovat jak mezi svejma zakaznikama, tak mezi zakaznikama skrz cele spektrum automobilek, a tak jako se dala predesla Kona koupit za 1,2 milionu a nasledne se slevama az za 800-900 tisic, tak uplne stejne s tim pravdepodobne pocitaji i u teto nove Kony, cena proste bude casem reagovat na situaci na trhu
Pokud je dnes pohon pro zákazníky nedůležitý, tak proč by měli preferovat EV které je o 50% dražší?
Trh je různorodý a proto porovnávat městský crossover vs. sedan je blbost. Zákazníků kteří se budou rozhodovat zda koupit crosoverněco nebo sedan asi moc nebude.
Jenom ilustrace jak moc se lidi přetrhnou u jinejch spalováků, kde už jsou ceny stejný. 😉
Stará Kona Electric Power 64kWh Smart se dala v akci koupit za 800000Kč s DPH. V době, kdy Tesly stály od 1.3milKč. Dnes jsou ceny Tesel jinde (od cca 1mil.Kč) a akční Kona Smart 64kW stojí taky něco přes než 1mil.Kč. Dle mého se jim to moc za tu cenu prodávat nebude… Doporučuji vyzkoušet více EV a porovnat si i servisní náklady. My máme místo Kony Teslu Y
👍
Jo vypadá to , že cena je tak o 150k jinde , než by měla být. Ale oni mají stejně plánovanou produkci 50 tisíc ročně , takže je to jedno.
Jenomže tohle není cena v akci. To bude asi ten rozdíl 👍 a že budou muset zlevnit?, nepochybně, ale kdy?
Domnívám se , že cena má být o 150 tisíc níž a pak má být někdy v akci. Ale jak jsem psal ,pokud je plánovaná výroba tak malá , je to jedno . To vždycky v dealerské slevě nebo akci nějak prodají. Tedy dokud nedorazí na trh Tesla Model 2 a nebo BYD zásadně nepřehodnotí svoji cenovou politiku v Evropě.