Nový Hyundai Kona Electric – vyšší výkon i dojezd a vzdálené aktualizace

Nový Hyundai Kona Electric, vybavený baterií o kapacitě 65,4 kWh, dosahuje v evropské specifikaci dojezdu 490 km WLTP.

Značka Hyundai odhalila zcela nový model Kona. Prezentuje jej také ve variantě se zcela elektrickým pohonem (EV), která nabízí vyspělé bezpečnostní a komfortní funkce a nejdelší dojezd ve své třídě. Zákazníci mají na výběr varianty s elektrickým pohonem (standardní nebo dlouhý dojezd), hybridním pohonem a spalovacím motorem. Všechny pohony lze navíc kombinovat se sportovním stupněm výbavy N Line.

Značka Hyundai se rozhodla pro nekonvenční krok a nový model Kona vyvíjela nejprve jako elektromobil, což je v souladu s urychlenou strategií elektrifikace, kterou společnost oznámila v březnu 2022. V rámci této strategie uvede do roku 2030 na trh 11 dalších nových elektromobilů.

Mezi nejvýznamnější vylepšení patří mimo jiné panoramatická zobrazovací plocha tvořená dvěma 12,3“ displeji, systém digitálního klíče Digital Key 2 Touch, kompletní bezdrátové aktualizace OTA (Over-the-Air) a online informační, zábavní a navigační systém ccNC (Connected Car Navigation Cockpit). 

SOUVISEJÍCÍ: TEST: Hyundai Kona Electric – auto pro všechny nevěřící Tomáše

Hyundai Kona Electric umožňuje nejdelší dojezd na jedno nabití v segmentu B-SUV (předběžně 490 km podle metodiky WLTP). Součástí výbavy tohoto elektromobilu jsou také specifické designové prvky, dodatečný odkládací prostor pod přední kapotou, aktivní vzduchové klapky, elektrické zásuvky funkce V2L (Vehicle-to-Load) v interiéru a exteriéru, průhledový displej HUD (Head-up Display), jízdní režim i-PEDAL, chytrý rekuperační systém, akustický systém e-ASD (electronic-Active Sound Design) a paket Eco. 

Auto nabídnetaké rozsáhlou výbavu vyspělých asistenčních systémů Hyundai Smart Sense ADAS (Advanced Driver Assistance System) a bezpečnostní funkce. Mezi ně patří mimo jiné Asistent jízdy po dálnici HDA 2.0, Autonomní nouzové brzdění FCA (Forward Collision-Avoidance Assist), Kamerové sledování mrtvého úhlu BVM (Blind-spot View Monitor), Dálkově ovládaný autonomní parkovací asistent RSPA (Remote Smart Parking Assist) a kamerový systém pro sledování stavu bdělosti řidiče DSM (Driver Status Monitor).

Nová Hyundai Kona má v porovnání se svým předchůdcem větší rozměry. Vnější délka elektricky poháněné varianty je nyní 4355 mm, což je o 175 mm více než u předchozí generace představené v roce 2017. Rozvor náprav se zvětšil o 60 mm na 2660 mm. Nová KONA EV je s vnější šířkou 1825 mm o 25 mm širší a její vnější výška vzrostla o 20 mm na 1575 mm.

Hyundai Kona Electric nabízí kromě pixelových spojitých horizontálních světlometů a pixelových grafických prvků také dodatečné prvky výbavy. Vyhřívání sady akumulátorů zajišťuje bezpečné nabíjení a dlouhý dojezd i v zimě. Víčko nabíjecí zásuvky je vybaveno systémem, který zabraňuje jeho přimrznutí. Uživatel tak může víčko otevřít i v tuhém mrazu při minus 30 °C. Víčko nabíjecí zásuvky je navíc vybaveno novým osvětlením pro dobrou viditelnost za tmy.

Head-up displej zobrazuje řidiči nejdůležitější informace projekcí na plochu s úhlopříčkou 12 palců na čelním skle. Řidič díky tomu může informace rychle zpracovat, aniž by musel odvracet svou pozornost od dění na vozovce. Systém e-ASD vytváří virtuální zvuk, který proniká do interiéru optimalizovaný na základě řady proměnných, například rychlosti jízdy, točivého momentu, provozního stavu elektromotoru a zrychlení. Řidič si může nastavit hlasitost zvuku v interiéru a přizpůsobit si jeho nastavení.

Funkce V2L (Vehicle-to-Load) dokáže díky obousměrné palubní nabíječce napájet nebo nabíjet jakékoli elektrické zařízení. Praktičnost zvyšuje umístění elektrických zásuvek v interiéru i exteriéru. Uvnitř vozu lze elektrická zařízení připojit ke standardní zásuvce na zadní středové konzole, pokud je elektromobil zapnutý. Při venkovním používání lze elektrická zařízení a domácí spotřebiče připojit prostřednictvím adaptéru V2L. Elektrická energie ze sady akumulátorů je tak k dispozici i u zaparkovaného vozu.

Nový i-PEDAL umožňuje jízdní režim, v němž řidič zrychluje, zpomaluje a zastavuje pouze ovládáním pedálu plynu. Chytrý rekuperační systém automaticky nastavuje intenzitu rekuperačního brzdění na základě informací o plynulosti dopravy před vozem.

Nová generace Hyundai Kona posouvá konektivitu na ještě vyšší úroveň průběžnými aktualizacemi softwaru bezdrátovou technologií OTA (Over-the-Air). Pro majitele vozu to znamená úsporu nákladů, zajištění údržby nejnovějším softwarem a možnost zlepšování uživatelských zážitků.

K vyšší úrovni komfortu a praktičnosti přispívá také systém digitálního klíče Digital Key 2 Touch, na chytrých telefonech nebo hodinkách, který umožňuje uzamknutí a odemknutí auta i spuštění jeho motoru. Tento systém používá technologii bezdrátové rádiové komunikace na krátkou vzdálenost, NFC (Near-Field Communication), a zaručuje vysokou úroveň zabezpečení. V interiéru je panoramatická zobrazovací plocha složená ze dvou 12,3“ displejů integrována do multimediálního a navigačního systému.

Vůz bude prvním modelem značky Hyundai vybaveným novým online propojeným informačním, zábavním a navigačním systémem ccNC (Connected Car Navigation Cockpit), který nabízí vyspělou grafiku a dokonalé propojení mezi displeji vozidla. 360° kamerový systém SVM (Surround View Monitor) při parkování zobrazuje bezprostřední okolí vozidla z různých úhlů pohledu. Tím přispívá k bezpečnému a snadnému zaparkování vozu. Cestu řidiči široce osvětlují úsporné LED světlomety s projektorovou technikou.

Prémiový audiosystém Bose s osmi reproduktory a subwooferem byl vyladěn tak, aby poskytoval podmanivé zážitky z poslechu. Řidič i cestující mají přístup ke dvěma nabíjecím vstupům USB-C (jeden z nich podporuje i přenos dat) a 12V elektrické zásuvce vpředu, jakož i ke dvěma vstupům USB-C s funkcí nabíjení vzadu. Model ona je také vybaven nejnovější verzí konektivity společnosti Hyundai. Později bude k dispozici rovněž služba pro streamování hudby a videí Bluelink.

Technické údaje zcela nového modelu KONA Electric

Rozměry
Rozvor náprav2660 mm
Vnější délka4355 mm
Vnější šířka1825 mm
Vnější výška1575 mm (se 17“ koly)
Výška stropu nad sedákem1015 mm (vpředu), 972 mm (vzadu)
Prostor pro nohy1059 mm (vpředu), 925 mm (vzadu)
Šířka interiéru v úrovni ramen1435 mm (vpředu), 1402 mm (vzadu)
Zavazadlový prostor
Objem zavazadlového prostoru vzadu Až 466 litrů podle metodiky VDA (až 723 litrů podle metodiky SAE)
Objem zavazadlového prostoru vpředu27 litrů 
Provozní vlastnosti
Maximální dojezd (předběžný údaj podle metodiky WLTP)Více než 490 km (varianta s velkou sadou akumulátorů)
Velká sada akumulátorůs kapacitou 65,4 kWh2WD (pohon předních kol)Výkon160 kW 
Točivý moment255 Nm 
Standardní sada akumulátorůs kapacitou48,4 kWh2WD(pohon předních kol)Výkon114,6 kW
Točivý moment255 Nm
Nejdůležitější prvky výbavy 
Podporovaná nabíjecí infrastruktura400 V 
Rychlé nabíjeníZ 10 % na 80 % za 41 minut z rychlonabíječky
Funkce V2L (Vehicle-to-Load)Max. výkon3,13 kVA (Evropa), 1,63 kVA (Severní Amerika), 3 kVA (Korea)
Umístění zásuvekInteriér: středová konzola vzaduExteriér: nabíjecí zásuvka vozidla
Bezpečnostní a komfortní systémySoubor vyspělých asistenčních systémů SmartSense ADAS (Advanced Driver Assistance System) Autonomní nouzové brzdění FCA (Forward Collision-Avoidance Assist)Kamerové sledování mrtvého úhlu BVM (Blind-spot View Monitor)Dálkově ovládaný autonomní parkovací asistent RSPA (Remote Smart Parking Assist)Systém pro sledování stavu bdělosti řidiče DSM (Driver Status Monitor)Aktivní asistent pro odvrácení kolize s vozidly ve slepém úhlu BCA (Blind-Spot Collision-Avoidance Assist)Rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost s inteligentním tempomatem – ISLA (Intelligent Speed Limit Assist)Asistent pro sledování únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning)Asistent dálkových světel HBA (High Beam Assist)Asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích – LKA (Lane Keeping Assist)Aktivní asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích – LFA (Lane Following Assist)Asistent zabraňující kolizi při vyparkovávání z kolmého i podélného stání PCA-R (Parking Collision-Avoidance Assist)Asistent jízdy po dálnici HDA (Highway Driving Assist)Chytrý tempomat NSSC (Navigation-based Smart Cruise Control) propojený s navigačním systémem360° kamerový systém SVM (Surround View Monitor)Upozornění na projíždějící vozidla při couvání RCCA (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist)Online informační, zábavní a navigační systém ccNC (Connected Car Navigation Cockpit)Digitální klíč Digital Key 2 TouchJízdní režim i-PEDALChytrý rekuperační systém

zdroj: tisková zpráva

2 Comments on “Nový Hyundai Kona Electric – vyšší výkon i dojezd a vzdálené aktualizace”

  1. Elektronemobilita: dotace vysychají, prodeje váznou ……
    https://neviditelnypes.lidovky.cz/ekonomika/elektromobilita-dotace-vysychaji-prodeje-vaznou.A230306_105002_p_ekonomika_nef

    Co si budeme povídat – i při pohledu na novou koňu je zřejmé, že když se designer zeptal představených – „a jak by měla ta naše nová koňa vypadat“, dostalo se mu odpovědi: „no tak obyčejně hnusně, jako ostatně všechny elektrozkraty…..“

Napsat komentář