Nový elektromobil smart EQ začíná v Česku na 591 690 Kč, dojezd až 159 km

Na autosalonu ve Frankfurtu byla letos přestavena nová generace elektromobilů smart EQ. Známe české ceny.

Malý městský elektromobil smart EQ fortwo
foto: smart

Značka smart už v roce 1972 při prvních úvahách pracovala s konceptem výhradně elektrického pohonu. Od roku 2007 nabízí s každou generací možnost volby elektromobilu.

Nyní jako první automobilová značka smart zcela ukončil nabídku modelů se spalovacími motory a nabízí výhradně elektromobily.

Nový smart je v nabídce ve variantách smart EQ fortwo, smart EQ fortwo cabrio a smart EQ forfour. Všechny využívají synchronní elektromotor se stálým výkonem 41 kW/maximálním výkonem 60 kW/160 Nm.

Kombinovaná spotřeba dle verze se pohybuje od 15,2 kWh/100 km do 17,3 kWh/100 km při nabíjení 4,6kW palubní nabíječkou. Při nabíjení volitelnou třífázovou 22kW palubní nabíječkou je to 14,0 kWh/100 km až 15,9 kWh/100 km.

Dojezd činí 147-159 km (NEDC) pro verzi fortwo, 145-157 km pro verzi fortwo cabrio a 140-153 km pro verzi forfour. Maximální rychlost je ve všech případech omezena 130 km/h.

Auta jsou vybavena 17,6kWh baterií od Deutsche Accumotive skládající se ze tří modulů a celkově 96 článků. Baterie je vybavena systémem tepelného managementu.

Ceny elektromobilů smart EQ jsou v Česku nastaveny následovně: smart EQ fortwo – 591 690 Kč, smart EQ fortwo cabrio – 664 290 Kč, smart EQ forfour – 591 690 Kč. Všechny ceny jsou včetně DPH.

tisková zpráva

98 Comments on “Nový elektromobil smart EQ začíná v Česku na 591 690 Kč, dojezd až 159 km”

    1. Smartphone asi take nechcete, kdyby se vam v pousti vybil, tak
      Smartphone asi take nechcete, kdyby se vam v pousti vybil, tak co byste delal. Verim, ze mate jen solidni pevnou linku a dobry pocit, ze muzete telefonovat treba tyden v kuse. Jo a ten hnusnej kobalt z Konga a lithium a vubec, zlaty komunisti.

      1. Trefil jste se.
        Ano, mám telefon klasické koncepce, který s

        Trefil jste se.
        Ano, mám telefon klasické koncepce, který s 1000mAh vydrží dva týdny v provozu a jeho pravidelná destrukce při outdoorových akcích mě nestojí nic.
        Mám i pevnou linku se symetrickou datovou propustností.

        Nějaký další dotaz?

        1. Kolik mobilu takto spotřebujete ročně? Kdo ví, mozna jste
          Kolik mobilu takto spotřebujete ročně? Kdo ví, mozna jste uz prosustroval kapacitu baterie nejakeho mensiho EV. Pri poctu nekolika miliard mobilu je tam celosvetove vetsi akumulacni kapacita nez ve vsech EV. A s tím spojený kazdovecerni blackout, když všichni najednou nabízí své mobily.

          1. Různě, většinou jeden, rekord jsou tři – jeden na
            Různě, většinou jeden, rekord jsou tři – jeden na horách, jeden spadnul z lodě a s jedním jsem se vykoupal uprostřed noci v bazénu.

            Baterie dám řádně na recyklaci a tvářím se, jako že věřím, že ji budou recyklovat a vůbec nevím, že ji odvezou na skládku do číny. Pohoda, ne? 😀

        1. Požadujete od každého nejaky minimalni roční nájezd aby
          Požadujete od každého nejaky minimalni roční nájezd aby mohl vlastnit auto? U spalovaku by to mohlo být klidně i drazsi. Výměna olejů, výfuku, svíčky, emisní zkousky stojí docela dost. A kdo málo jezdí, tomu se fixni servisni naklady moc nerozlozi na vic km. Kdo nechce tahat tašky v ruce, ten si treba rád připlatí.

    1. S CO2 se nedá znečišťovat, CO2 přináší více zeleně,
      S CO2 se nedá znečišťovat, CO2 přináší více zeleně, více kyslíku, více potravy pro zvířata i lidstvo, tedy v tomto je Ford jednoznačně pro planetu prospěšnější 😉

      Musk je „ekolog“ diletant, asi jako já zemědělec 🙂

      Více zde pro ty, co jsou alespoň trochu vzdělaní a chtějí se vzdělávat i nadále na rozdíl od Greténů 🙂

      is.gd/fICTPL

      1. Navrhuji experiment.
        Dejte do hermeticky uzavrene mistnosti

        Navrhuji experiment.
        Dejte do hermeticky uzavrene mistnosti spalovaci nastartovane auto a urcity pocet stromu. To same udelejte bez nastartovaneho auta. Dodrzujte cyklus dne a noci. V predem urcenych intervalech merte hodnoty kysliku a CO2.
        Az toto udelate, pak mluvte o tom, zda ICE prinasi vice kysliku.
        Mimochdem, neustale prosazujete Teslu, vsiml jste si, ze nevyrabi spalovaci auta? Neni teda Vase teslomilstvi proti Vasemu obhajovani co nejvetsiho podilu CO2 v zivotnim prostredi?

          1. Muzu dokazat sporem, ze Vase rceni „hochu, ty nevíš nic“
            Muzu dokazat sporem, ze Vase rceni „hochu, ty nevíš nic“ neplati. Treba uz to, ze vim, jak se dokazuje sporem, jsem to dokazal 😉 Pokud nestaci, vim, jak se pise, cte. Takze jsem tim zaroven dokazal, ze Vase rceni nejsou fakticky spravna. 🙂

            1) Za 3 % rocne. Kolik let je od zacatku Prumyslove revoluce? A klidne snizte 3 % na 1 % a i mene (na zacatku clovek mohl za daleko mene, tak at zprumerujete rocni prvotni emise s temi dnesnimi). Na kolik jste se dostal?

            2) Ja ale nepsal o tom, ze by se mely merit ostatni emise. Klidne je muzete v experimentu odfiltrovat (katalizovat), nebo misto spalovaciho auta pouzit jiny „menic“ O2 na CO2.

            A moc nezlobte, jeste mate spoustu nezodpovezenych otazek, ktere jsm eVam v minulosti polozil, tak at Vas zase neumlcim jejich zopakovanim 😉

              1. Pravda, cekal jsem na to nejakou reakci, v cem se pletu, misto
                Pravda, cekal jsem na to nejakou reakci, v cem se pletu, misto toho jsem se dockal slova „Hochu, ty opravdu nic nevíš :)“.
                Je videt, ze mam agumentacni nedostatky, nedokazi nekterym lidem vysvetlit sve myslenkove pochody. Holt nikdy nebudu politikem, tam bych nedokazal dnesnim spickam v zadnem pripade konkurovat. 🙂

            1. Hochu, ty opravdu nic nevíš 🙂
              3 % CO2 produkuje člověk,

              Hochu, ty opravdu nic nevíš 🙂
              3 % CO2 produkuje člověk, 97 % příroda (zdroj přímo dokonce lživé IPCC), které představuje 3 % ze všech skleníkových plynu, což představuje 0,1 % atmosféry, tedy 9 milióntin? Můžeš nám tu všem ukázat nějakou rovnici, že to vůbec něco ovlivňuje tako mini pidi?

              ty máš v logice a chápání značné nedostatky, i základní termín „saturace roztoku“ asi neznáš…. přebytečný co2 totiž rostliny i oceán absorbují = více zeleně, více jídla

              vzdělávej se, jinak budeš snadno vypláchnutelný a ovladatelný, jak ukazuješ 🙂

              1. 🙂 Dokazal jsem, ze se v prvni vete pletete 🙂
                Jak jsem

                🙂 Dokazal jsem, ze se v prvni vete pletete 🙂

                Jak jsem psal, klidne at produkujeme jen 1 % (myslim si, ze 3 % je moc), tak kolik to da z poslednich 100 let? 😉 Jak tedy vysvetlite, ze je dnes koncentrace CO2 pres 400 oom. Na zacatku 19. stol. byla 280 ppm, pred 50 ti lety 315 ppm. Pred 800 000 lety se hladina pohybovala mezi 200 – 300 ppm. Opravdu plati Vase 3 procenta a ne muj souhlas s tim, ze jde o rocni narust (v prumeru mensi jak 3 %), tudiz musite scitat? Budu rad, kdyz me logicke nedostatky vysvetlite, predem dekuji 🙂
                Snad Vam dokazuji, ze nejsem ovladatelny, z epokud chci prijmout nejakou teorii (momentalne Vasi), zadam logicke zduvodneni. Nebo Vase teorie neni treba zduvodnovat? 🙂

                1. zase lžeš, dříve bylo až 4x více co2 v %, hochu 🙂
                  ale

                  zase lžeš, dříve bylo až 4x více co2 v %, hochu 🙂
                  ale já blb, s tebou se vlastě už dávno nebavím, to je jako mluvit do duté zdi, když chceš udělat experiment s výfukem přímo na rostliny a úplně tím vylučuješ rozptyl částic, což je realita v životě, ne že výfuky jdou přímo na rostliny

                  ty musíš být skutečně velmi hloupý, když za „důkaz sporem“ zkoušíš takové hlouposti hodné malých dětí 🙂

                  sbohem, troubo 🙂

                2. Ma cisla lzou? Opravte je.
                  Myslite 7000 ppm v Kambriu? S tim

                  Ma cisla lzou? Opravte je.
                  Myslite 7000 ppm v Kambriu? S tim souhlasim a jak to vysvetluje narust o 30 % behem 50ti let? Muzete mi tu souvislost vysvetlit, prosim?

                  Kde jsme psal o vyfuku na rostliny? Psal jsme o hermeticky uzavrene mistnosti (bohuzel me nenapadlo napsat „velke, obrovske“, apod., uznavam chybu). Mel jsem na mysli simulaci Zemske atmosfery a zdoju CO2, jeho pohlcovani v mensim (tudiz jeden maly zdroj a potrebne mnozstvi pohlceni, nebo jste tvrzeni,z e cim vice CO2 tim vice O2 mel na mysli jinym procesem nez fotosyntezou?)

                  Dukaz sporem bylo na rceni „hochu, ty nevíš nic“ nikoliv Vasi hypotezu >CO2 => >O2.

                3. „In contrast, two new papers cite evidence that the timing of
                  „In contrast, two new papers cite evidence that the timing of the lagged CO2 response to temperature changes may have ranged between 1300 and 6500 years in some cases. It would appear that a millennial-scale lagged response to temperature undermines the claim that CO2 concentration changes were a driver of climate in the ancient past. “

                  když 97 % CO2 vypouští příroda, tak holt příroda se změnila, nebo že by 3 % mohly za 30 %? Ty jsi trouba 🙂
                  umíš vůbec 30 % vynásobit 97 %? Bral jsi už procenta ve škole? 🙂

                  poslední příspěvek takovýmu troubovi, ahoj, pavlíčku maličký se stejnou poruchou jako Gréta asi 🙂

                4. Tak mi reknete, v cem tak zasadne se za poslednich 50 let
                  Tak mi reknete, v cem tak zasadne se za poslednich 50 let priroda zmenila v globalnim meritku? Vybuchl tu nejaky supervulkan, zmensil se tak rapidne stav zelene (mam dojem, ze minule jste psal, ze ten dokonce roste) ci fytoplanktonu? Poradte, prosim. Ja osobemn vidim daleko rozsahlejsi zmenu v lidske cinnosti ovlivnujici CO2 nez ve stavu prirody, ktera ma vliv na CO2.

                  Jak jsem jiz nekolikrat psal, Ty Vase 3 % (podle me je to mene jak 3 %) jsou rocni narust a jelikoz se bavime o 50ti letech, pak se tento narust scita. Nebo jak myslite ta 3 %? Pokud uvedu analogicky priklad, tak narust populace je cca 1,2 %. Ja se ve skole ucil, ze Zeme ma 4,5 miliardy obyvatel. znamena to, ze ted je 4,554 miliardy? Nebo zkuste dat prirustek do Excelu, nevychazi za 40 pocet obyvatel 7,166 miliard? Nebo jsem stale nebral ve skole procenta? Samozrejme rozdil mezi koncentraci CO2 a poctem obyvatel je zrejmy. U koncentrace CO2 se v kazdem roce pricitaji jen ta procenta zapricinena clovekem, nezvysuje se zaklad o predchozi prirustek. Takze v tomto pripade by pocet obyvatel vyrostl po 40ti letech o 48 %. No a nahodou uz nevidite mirnou podobnost, kdyz bychom nevzali narust 3 % ale zprumerovali jej nejakych 0,6 %? Pak se za 50 let dostaneme na narust 30 %, ze?

                  Ale rad si poctu tu razantni zmenu prirody, kdyz ma matematika je dle Vas chybna.

              2. A jak dlouhé cykly CO2 tady používáte.
                Pro krátkodobé

                A jak dlouhé cykly CO2 tady používáte.

                Pro krátkodobé cykly – 5 let, 10 let, 30 let – tam má příroda navrch
                pro dlouhodobé cykly 100+ let už má člověk přes 75%

                PS:Cyklus CO2 – doba uvolnění a následného vázaní mimo atmosféru.

            1. Proto jsem do experimentu dal stromy (at Jenja urci potrebne
              Proto jsem do experimentu dal stromy (at Jenja urci potrebne mnozstvi ke zpracovani vyrobneho CO2 (ja bych to mnozstvi o trosku ponizil, aby se dalo dokazat, zda zvysenym obsahem CO2 stromy porostou a tim padem budou odebirat vice CO2).

                1. ten Pavlíček je totiž tak hloupý, že nezná ani termín
                  ten Pavlíček je totiž tak hloupý, že nezná ani termín „saturace roztoku“, tak jako argument používá to, že nasměruje výfuk přímo na rostliny, což se na světě vůbec reálně nestává…. ano, až tak hloupý je dát i rostliny do garáže jako argument 😀 😀 😀

                  já bych ho tipoval inteligencí jako Gréta, možná ještě mladší s jejím tatínkem, co jí radí, co psát, když stojí za jejími zády 🙂

                2. Uznavam, spatne jsme se vyjadril. Napsal jsme mistnost, mel
                  Uznavam, spatne jsme se vyjadril. Napsal jsme mistnost, mel jsem na mysli nejaky velky sklenik, kam by se veslo predem urceny pocet tech stromu.
                  Schvalne jsme i zminil o dodrzovani dne a noci, protoze vim, ze, ze fotosynteza bez svetla nefunguje a strom spotrebovava O2 a vyrabi CO2.
                  Ja jen chtel navrhnout experiment, ktery by bud podlozil nebo vyvratil Jenjovo rceni >CO2 => >02. Samozrejme navrhnete lepsi, Jenja ma pravdu, ze nejsem vedec.

                3. Moje reseni je vseobecne zname. V 1. fazi povinna EV kvota a
                  Moje reseni je vseobecne zname. V 1. fazi povinna EV kvota a pozdeji uplny zakaz prodavat spalovaky. Nejake experimenty s mrtvym Jenjou ve skleniku nejsou potreba, vse je predem znamo. Jinak at Jenja udela simulaci a prezije.

                4. Áááá, melounář zase kvoká o svém řešení. Nejlepší
                  Áááá, melounář zase kvoká o svém řešení. Nejlepší by bylo konečné řešení pro všechny, kdo nejdou s námi ke světlým zeleným zítřkům? Coooo, Vendulko? Čus, Dlaždič.

                5. Óóóó, Dlazdic se zase vzteka. Pritom i on musi dychat
                  Óóóó, Dlazdic se zase vzteka. Pritom i on musi dychat stejny vzduch.

                6. Povinné kvóty pro EV už v podstatě existují tím jak byl
                  Povinné kvóty pro EV už v podstatě existují tím jak byl zaveden limit CO2. A bude se zpřísňovat, takže nevidím důvod pro nějaké radikální řešení jako v Číně.

                7. Jenže i ten se obchází v podobě plug in hybridu. Tim že
                  Jenže i ten se obchází v podobě plug in hybridu. Tim že dnes dají do Superba větší baterii a elektromotor, nikdo nezaručí, že po městě takové auto nebude spalovat benzín a vytvářet emise. Dejte takový vůz taxikáři a sledujte jeho jízdy, spotřebu. Neb si myslím, že nebude na letišti projíždět s kabelem v zásuvce. A ani v centru nebude nabíjet, protože nabíjení trvá dlouho, zásuvky nejsou v místech oblíbených štací. Ano vlk CO2 se nažral, koza zůstane celá.

                8. EV odpurci nam porad tvrdi, ze potrebuji jezdit na jeden zatah
                  EV odpurci nam porad tvrdi, ze potrebuji jezdit na jeden zatah dal nez EV dojede. Tak ty PHEV jezdi 95% na spalovak. Hezky podvod a nebo vsichni kecaji a nikdo nepotrebuje takovy dojezd. EV je uz dnes vhodne na kazdodenni jezdeni.

                9. Ano, co se týče dojezdu, tak je EV vhodný pro většinu
                  Ano, co se týče dojezdu, tak je EV vhodný pro většinu uživatelů. Horší je to s cenou a proto je prodej EV tak mizerný, hlavně tam, kde není nijak podporován nebo v chudších zemích.

                10. Je spousta lidi co daji za spalovak vic penez nez stoji Tesla
                  Je spousta lidi co daji za spalovak vic penez nez stoji Tesla 3 LR. Takze s penezi to uplne nesouvisi. Je to pouha blokada v hlave. A takove problemy resi psychiatri.

                11. Ne, opravdu se nemyslím, že každý, kdo si koupí
                  Ne, opravdu se nemyslím, že každý, kdo si koupí spalováka v ceně modelu 3 a nedá přednost tesle, je adept pro psychiatra. A druhá věc, těch aut nad milion a něco se prodává minimálně. Pokud tedy není problém v ceně, proč se teda EV nerozšiřují třeba i u nás, hm? Protože problém v ceně je. Nový spalovák v nižší střední koupíte za cca. 300-400 tisíc. Za to nemáte ani takového mrzáka jako je Citigo nebo Zoe, o Leafu a eGolfu ani nemluvě 🙂 Takže ano, problém v ceně je.

                12. Přesně tak. Superb, nebo Kodiak za 1,2 miliónu není nic
                  Přesně tak. Superb, nebo Kodiak za 1,2 miliónu není nic neobvyklého. Už i majitelé těchto „lidových“ vozů Škoda pohlížejí na Teslu 3, jako na alternativní vůz, protože provozní náklady 100-120tis.ročně se můžou snížit na 30tis.za rok stejného ježdění. A za finanční rozdíl pak dovolenou v Chorvatsku vymění za leteckou dovolenou na Kanárských ostrovech.

                13. Tak pokud je to pro ty majitele tak výhodné, tak jistě
                  Tak pokud je to pro ty majitele tak výhodné, tak jistě všichni rádi vymění svoje Superby a Kodiaky za Teslu 3 🙂 Ale to si nemyslím…

                14. Oni však nevědí, že je to výhodné, nemají s
                  Oni však nevědí, že je to výhodné, nemají s elektromobilitou žádné zkušenosti.

                15. No a možná vědí, že to pro ně výhodné není, nebo že
                  No a možná vědí, že to pro ně výhodné není, nebo že to EV pro ně není vhodné, atd., atd… ať se každý rozhodne dle svých preferencí a vůle, klidně i špatně, je to jeho volba 🙂

                16. Lidí, kteří o tom někdy vůbec začali přemýšlet je
                  Lidí, kteří o tom někdy vůbec začali přemýšlet je pár procent. Mnohdy ani nevědí, že taková možnost existuje. Resp. že existují i jiné elektromobily než ty cenově dostupné s dojezdem 100km a ty s lepším dojezdem za „3 mega“.

                17. Ale nedělejte z lidí pitomé trotly. Jak dlouho trvalo než
                  Ale nedělejte z lidí pitomé trotly. Jak dlouho trvalo než se masívně rozšířilo nakoupování přes e-shopy? Chvilku, tak 10 let? Má to pro ně výhody, přijali, funguje a všichni jsou spokojení. Když budou u EV lidi vidět stejnou „uživatelskou přívětivost“, nebude s rozšířením EV žádný problém, půjde to samo jako po másle. Jediný problém je ve všeobecné hysterii ekoteroristů, kterým se zdá třeba 10 let celá věčnost. Pod uživatelskou přívětivostí si ale lidí nepředstavují číčoviny typu aktualizace on-line. Čus, Dlaždič.

                18. Lidi jsou pitomci a maji bludy. Dnes na lidovkach nejaky
                  Lidi jsou pitomci a maji bludy. Dnes na lidovkach nejaky expert filozofuje nad velikosti nabijecky pro Kona EV. Vychazi z nabijecky pro svou olovenou baterku a pocita s desivymi cisly. Pritom ta nabijecka pro EV je pouhy stykac s trochou hlidaci elektronikou za par korun. Prosty hloupy lid vi akorat kulove. Vsak je automobilky krmily hodne dlouho vsemoznymi nesmysly.

                19. také som si skúsil – špekuval som nad trafo
                  také som si skúsil – špekuval som nad trafo 3*40016A/3*230v32A. našiel som firmu, pôoslal dotaz a odpoveď ma vyliečila – 80kg a 1600€. najmä ak čítam, že aj káble dodané s autom bežný BEV nabijú tými8A za noc.

                  z jedné strany jseš blbec, z druhé strany nejseš blbec

                20. Na co potrebujete prosim takove trafo? Nejak nevidim
                  Na co potrebujete prosim takove trafo? Nejak nevidim souvislost s nabijenim EV z domaci zasuvky. Se standardnim kabelem se nejcasteji nabiji 10A. Je to omezeni kvuli bezpecnosti aby Schuko zasuvka vydrzela nekolik hodin zatizeni aniz by se termicky poskodila. Jinak interni nabijecka zvlada minimalne 16A. K tomu existuji take nabijecky na 16A nebo az 32A. Ale pak je vhodne pouzivat lepsi zasuvku. Jsou to zasuvky CEE 5ti kolik nebo 3-kolik, tzv. kempingova zasuvka pouze na 1 fazy. Moje Tesla 3 napriklad nabiji z 5ti koliku 3x16A, teda 11kW.
                  Trafo fakt neni potreba.

                21. Funguje vám EVSE kabel z Tesly S/X ? alebo treba použiť
                  Funguje vám EVSE kabel z Tesly S/X ? alebo treba použiť nejaký wallbox aby TM3 nabíjala 11kW ?
                  Dík.

                22. Koupil jsem si cestovni nabijecku typ2 3faze regulovatelnou od
                  Koupil jsem si cestovni nabijecku typ2 3faze regulovatelnou od 6A az 16A. Stala 411EUR. Bohuzel je kabel kratky a musim pouzivat 3f prodluzovak. Sloupek se zasuvkou je umisteny presne diagonalne jako je nabijeci port. Sloupek jsem delal pro potreby Leafa a TM3 prisla az pozdeji.

                23. Vymění si to jen pár lidí, rozhodně ne všichni, neb je
                  Vymění si to jen pár lidí, rozhodně ne všichni, neb je tu mnoho patriotů a konzervativních lidí. Jenže problém je jen v tom, že není mnoho lidí, co se vrací z elektrických vozů zpět ke spalovacímu. A já jsem jeden z nich. Měl jsem možnost vyzkoušet Lexusy, Toyoty, BMW, Mercedesy, Superba, I3, i8, e-Golfa, e-Up, i dva Smarty jak to vajíčko, tak i Roadstera. A věřte, že návrat z elektřiny do spalovacího vozu je jak návrat do minulosti. Já už dnes vím, že si spalovací auto asi nikdy nekoupím. I starší elektromobil mi přijde lepší, než stejně drahý nový fosil. A že neujedu na zátah 600km?? Nevadí,neb ani fosilním jsem tak nikdy nejel.

                24. Já vám věřím. Klidně si umím představit, že jezdím v
                  Já vám věřím. Klidně si umím představit, že jezdím v EV. Ale ne teď, když mám 4-6 krát do měsíce cestu dlouhou přes 500 km. Ale pro klasický provoz, proč ne? Akorát až bude příznivá cena, resp. dostatek slušných ojetých EV.

                25. Pro mě třeba přechod na elektro jako jediný vůz hatí to,
                  Pro mě třeba přechod na elektro jako jediný vůz hatí to, že není kombík s tažným a dojezdem 300km za pro mě přijatelnou cenu.
                  Takže pro mě je momentálně jediná možnost jezdím elektrem do 100km a delší cesty + cesty s vozíkem praktikovat spalovákem.

                  Takže jezdím na elektro, ale držím i spalovák i když bych se ho nejraději zbavil.

                  Cest nad 300km mám minimum a proto by pro mě nebyl problém se jednou za čas zastavit 20 minut na nabíječce.

                26. Priznavam ze tazne je padny argument a pozaduji ho take.
                  Priznavam ze tazne je padny argument a pozaduji ho take. Nastesti Tesla 3 ma tazne na 910kg. Ale kombik to bohuzel neni. Ale Tesla Y uz bude mit vse potrebne. Nejspis zustanu s TM3 jeste nekolik let spolu.

                27. Kombík bych klidně i oželel. Nahradil bych ho plachtou na
                  Kombík bych klidně i oželel. Nahradil bych ho plachtou na vozík.
                  Ale tesla je pro mě nedostažitelná cenově. Raději nejdřív vyřeším bydlení, než dávat za auto milión.

                28. Samozrejme jsou urcite priority a bydleni ma vzdy prednost
                  Samozrejme jsou urcite priority a bydleni ma vzdy prednost pred plechacem. Drzim vam palce aby vse slapalo.

                29. Tahle myšlenka je dobrá – té se drž
                  já to tak udělal –

                  Tahle myšlenka je dobrá – té se drž

                  já to tak udělal – nejdřív řešil bydlení (investice, hodnota v čase stoupá) a teď řeším auto (spotřeba, hodnota časem klesá)

                  A mám spoustu kolegů a kamarádů kolem, co to bydlení neřešili a koupili si auto – a teď toho zatraceně litují.

                  No a já jsem se konečně dostal k tomu, že jsem nekoupil auto v bazaru 😀

                30. Kombíka ani tažné už nepotřebuji.
                  Přesto jsem se tři

                  Kombíka ani tažné už nepotřebuji.
                  Přesto jsem se tři roky nemohl rozloučit s třílitrovým šestiválcem. Tři roky co kdyby. Uf. Je pryč a jakoby mi spadla koule z nohy.
                  Bude-li potřeba, něco si vždy můžu půjčit. Nechybí mi a to jezdím 3t měsíčně.

                31. Přesně tak Vendulko, teď jsi uhodil hřebíček… Seš
                  Přesně tak Vendulko, teď jsi uhodil hřebíček… Seš hysterický jako když má Gretka krámy, hybaj k psychiatrovi. Když ty prachy dotyčný má, tak ať si za ně třeba koupí armádu sněhuláků… Nebude se Ti rudochu zpovídat proč se rozhodl právě pro armádu sněhuláků, rozumíš, nebude. Čus, Dlažidč.

                32. Těch lidí tolik nebude.
                  Troufnu si říct, že medián při

                  Těch lidí tolik nebude.
                  Troufnu si říct, že medián při koupi jiného auta v čr bude někde mezi 100-200 tis.
                  A těch co si kupují auto za +1mil bude pár jednotek procent.

                33. Obcházení… jsou daná jasná pravidla i metodika měření
                  Obcházení… jsou daná jasná pravidla i metodika měření CO2, tak o obcházení nemůže být řeč. A pokud město chce zabezpečit čistý vzduch, tak klidně může zakázat provoz starých (nebo všech) spalováků v ventru nebo v celém městě. Jenomže to by musela ta města začít od sebe, příp. spřátelených forem, jako je MHD, svoz odpadu, pošta, údržbově vozy, atd… a to pochybuji 🙂

                34. Pravidla byla daná i na emise s jejich měření. Volkswagen
                  Pravidla byla daná i na emise s jejich měření. Volkswagen je vyřešil, nebo obešel??

                35. Obešel.
                  To ale neznamená, že plug-in je obcházení

                  Obešel.
                  To ale neznamená, že plug-in je obcházení pravidel.

                36. Já si to až tak nemyslím. Nejhorší součástkou
                  Já si to až tak nemyslím. Nejhorší součástkou automobilů je většinou řidič. Jak chcete donutit majitele nabíjet v místech kde chybí infrastruktura? Já si dovedu představit plné sídliště plug in hybridů na modré zóně a ani jeden nemusí nabíjet. A ani je nenutí nic a nikdo to řešit. Veškeré výhody stejné jako majitelé čistých EV, jen ten základ motoru a výfukové potrubí zůstává. Dokonce i návyky řidičů není třeba měnit.
                  Co potom? Norma splněna, emise ve městech stále zůstávají.

                37. No ale to není probblém plug-in hybridu, že Praha má
                  No ale to není probblém plug-in hybridu, že Praha má takové podmínky, ne? Klidně může zakázat úplně spalováky ve městě… akorát se obávám, že je to politicky neprůchodné 🙂

                38. Tak kdyz uz tomu podle vas je, tak proc by melo vadit zavest
                  Tak kdyz uz tomu podle vas je, tak proc by melo vadit zavest ty kvoty? Automobilky se tomu brani zuby nehty, tak to asi nejaky vyznamny rozdil bude.

                39. Samozřejmě, že je rozdíl. Protože někdo (třeba Toyota,
                  Samozřejmě, že je rozdíl. Protože někdo (třeba Toyota, Lexus) je schopen ty přísné limity CO2 splnit i bez čistého EV a byl by nesmysl tlačit ho do EV násilím. Ty limity se stejně budou zpřísňovat a automobilky budou postupně zvyšovat podíl EV. K čemu nějaká direktiva tolik a tolik EV? To se nemusely zavádět vúbec limity.

                40. Toyota ty limity splnuje jen papirove. Ta norma tomu nahrava.
                  Toyota ty limity splnuje jen papirove. Ta norma tomu nahrava. A kde jsou ty emise tech ostatnich jedovatych zplodin? Ty vadi uplne nejvic. Kazda norma se nejak da zneuzit. Vemte crashtest NCAP. I prtave auto muze ziskat 5*. Ale jen diky tomu, ze se nejvic posuzuje naraz na pevnou prekazku. Ale v realu kdyz takovy prcek potka tezke auto, tak je po hvezdickach. Odrazi se jako pingpong micek od bowlingove koule. Ve velkem aute maji lehka zraneni a vrtulnik vyslany pro osoby v prcku se vrati zpet prazdy. Misto neho prijedou havrani. Ale na papire se porad chlubi jak je bezpecne.

            1. To je samozřejmě lživá propaganda, kterou jsi jim bohužel
              To je samozřejmě lživá propaganda, kterou jsi jim bohužel sežral (to asi každý, kdo nezná základní chemické termíny např. „saturace roztoku“), proto EU likviduje i naše školství (např. inkluzi nám nařídili z EU).

              Když je CO2 více, i oceány a rostliny toho více spotřebují, potom se více zelená, více kyslíku a více potravy, což potvrzuje dokonce i často manipulovaná NASA. Saturace přírody je ještě hoooodně daleko…. CO2 je prostě hnojivo:

              is.gd/bXTKbV

              Jesse Ausubel, director of the Program for the Human Environment at Rockefeller University, puts the real story into perspective: “Global greening is the most important ecological trend on Earth today. The biosphere on land is getting bigger, year by year, by two billion tons or even more.”

                1. je to krása 🙂
                  jen doufám, že zrovna neprdne celosvětová

                  je to krása 🙂
                  jen doufám, že zrovna neprdne celosvětová ekonomika, už se totiž něco blíží díky těm západním korporátním fašistům, co zadlužili celý svět na náš úkor…. ale štěstí je jen v hlavě, tak to bude v poho, navíc mám informace, že kdo skutečně chce, ten uspěje, takže klid 🙂

              1. Priznam se, ze radeji porovnam zkusenosti majitelu ruznych BEV
                Priznam se, ze radeji porovnam zkusenosti majitelu ruznych BEV nez Vasi teorii. Uplnou nahodou znam jednoho majitele TMX a jeho kolega ma TMS. Oba maji ve firme jeste Ioniq a v nejblizsi dobe budou kupovat 2 eNira. Doma ma jeste Leafa2. Vite z ejeho zkusenosti zatim mluvi jinak nez Vase? Ale rad pockam jeste cca 6 let, kdy i ten Ioniq bude mit kolem 250.000 km abych byl informavan praktickym pouzitim.
                Mimochodem, na TMX ma meneny motor pred najetim 100 000 km.
                No a porovnejte, prosim, v cem je predrazeny CitiGo a neni predrazena TM3 ve srovnani svych kategorii?

        1. No, tak pokud by to byla spotřeba ze zásuvky, tak
          No, tak pokud by to byla spotřeba ze zásuvky, tak rychlejší nabíjení znamená méně ztrát na běh systému auta během nabíjení. Třeba ION bere cca 600W. Tj. ze zásuvky 3000W, ale do baterky jde jen 2400W.
          Takže když nabiju rychleji, mám na 100km menší reálnou spotřebu ze sítě.

          Jinak souhlas. V dnešní době je kapacita baterie žalostná. Po 7 letech bude nějaká degradace a rázem bude dojezt kolem 100km.

          Viděl bych to na 24kWh.

          A DC nabíjení to nemá?

            1. Ale samotná elektronika a záležitosti okolo pořád berou
              Ale samotná elektronika a záležitosti okolo pořád berou stejně bez ohledu na nabíjecí proud. Zrovna účinnost nabíječky při různých proudech je v tomto případě zanedbatelná.

              Mám to vyzkoušeno i změřeno. Pokud přepnu nabíječku na 8A, do baterky podle diagnostiky leze 1.2kW.
              Takže prostě tam někde něco žere 600W, nebo ukazuje blbě ampérmetr baterie při takto malých proudech.

      1. Tak Smart nebyl niukdy levný ani ve spalovací verzi,
        Tak Smart nebyl niukdy levný ani ve spalovací verzi, myslím, že ani nemá ambice být nejlevnější EV. A přesto je v Německu vídám jezdit hodně.

        Ono, když se kouknete např. na čínské ZhiDo, které stojí přes 400, baterku má stejně tak malou a ani to není auto… nemá ABS, ESP, airbagy, žádné asist. prvky, nic, má slabý výkon amax. 80 km/h a je to homologováno jako motorka.

        Je pravda, že baterku mohli dát kolem 30, to už by bylo OK.

Napsat komentář