Nový Citroën ë-C4 X: elektromobil s dojezdem až 360 km

Nový Citroën ë-C4 X nabízí s elektromotorem o výkonu 100 kW dojezd podle WLTP až 360 km a rychlé DC dobíjení 100 km/10 min při 100 kW.

Citroën představil nové vozy C4 X a elektromobil ë-C4 X. Jsou určeny pro zákazníky, kteří hledají atraktivní alternativu k hatchbackům a SUV na trhu vozů střední třídy. Zákazníci vozu C4 X a 100% elektrického ë-C4 X mají k dispozici také novou generaci rozhraní infotainmentu MyCitroën Drive Plus, komplexní balíček věnovaný konektivitě a online službám.

Citroën se jako aktivní účastník energetické transformace také odhodlal k odvážnému kroku a na mnoha evropských trzích, kde je prodej elektrifikovaných vozidel již vyspělejší, nabízí pouze plně elektrický model ë-C4 X. Tento vůz s motorem o výkonu 100 kW a dojezdem 360 km podle WLTP bude jediným plně elektrickým vozem, který nabídne tuto atraktivní kombinaci designu, komfortu a prostornosti na trhu masově prodávaných vozů střední třídy.

Oba vozy vynikají komfortem na palubě díky exkluzivnímu programu Citroën Advanced Comfort, který zahrnuje sedadla Advanced Comfort a odpružení Citroën Advanced Comfort®. Copyright Alex Rank @ Continental Productions

S délkou 460 cm se vozy ë-C4 X a C4 X zařadí do nabídky Citroënu přesně mezi hatchback C4 s délkou 436 cm a C5 X s délkou 480 cm. Jejich rozvor 267 cm je shodný s rozvorem hatchbacku C4 (oba vozy jsou postaveny na platformě CMP). Zavazadlový prostor má objem 510 litrů. Součinitel odporu vzduchu CX je pouze 0,29.

Střecha plynule přechází z přední části do zadní, panty pod zadním oknem však umožňují široké a vysoké otevření víka zavazadlového prostoru pro snadný přístup. Uvnitř zavazadlového prostoru nabízí rovná podlaha maximální šířku mezi podběhy kol 101 cm a maximální délku 107,90 cm. Nakládání a vykládání velkých kufrů a dalších zavazadel usnadňuje výška od země nákladové hrany 74,50 cm a hloubka hrany zavazadlového prostoru nad rovnou podlahou 16,40 cm.

SOUVISEJÍCÍ: Stellantis bude prodávat svá MPV už jen v elektřině

Vstupní výška pro předměty je 44,50 cm (mezi prahem zavazadlového prostoru a horní hranou zavazadlového prostoru) a pod krytem je k dispozici velkorysých 56,50 cm. Otvor zavazadlového prostoru je také široký: 87,50 cm ve výšce 20 cm nad prahem zavazadlového prostoru a 88,50 cm mezi vzpěrami zavazadlového prostoru.

Pro soukromé pronájmy, taxislužby a komerční služby s řidičem, které působí ve městech i mimo ně, bude vůz ë-C4 X dokonalou odpovědí na jejich požadavek elektrického pohonu. Elektrický motor o výkonu 100 kW je výkonný a energický za všech jízdních podmínek. V režimu Sport zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,5 s a může dosáhnout maximální rychlosti 150 km/h. Baterie o kapacitě 50 kWh je vysokonapěťová lithium-iontová baterie (400 V).

Rekuperační brzdění umožňuje řidiči částečně dobíjet baterii a prodloužit dojezd tím, že zesiluje zpomalení vozu bez sešlápnutí brzdového pedálu, čímž získává zpět energii, která by se jinak ztratila. K dispozici jsou tři jízdní režimy – Eco, Normal nebo Sport – které se aktivují voličem jízdních režimů na středové konzole. Pro větší klid je na baterii poskytována záruka na osm let nebo 160 000 km při 70 % kapacity nabití.

Nabíjení vozu ë-C4 X je snadné a lze jej provádět na cestách, na veřejných nabíjecích stanicích nebo doma. Pro každý scénář byla optimalizována doba nabíjení:

Na veřejné nabíjecí stanici se baterie pomocí rychlonabíječky DC o výkonu 100 kW (režim 4) nabíjí nejrychleji v tomto segmentu, přibližně 10 km/min, přičemž 80 % nabití proběhne za 30 minut. Při použití Wall Boxu 7,4 kW / 32 A (režim 3) je doba nabíjení 7,5 hodiny při jednofázovém napětí nebo jen 5 hodin při třífázovém napětí s příplatkovou palubní nabíječkou o výkonu 11 kW. V domácnosti a pro příležitostné potřeby lze baterii dobíjet přes standardní domácí zásuvku (režim 2).

Citroën se snaží usnadnit uživatelům elektromobilů život a nabízí jim řešení „one stop shop“ pro instalaci Wall Boxu doma. Nabíjení je snadné a lze jej naprogramovat nebo odložit, takže zákazník může například využít výhodných sazeb elektrické energie (mimo špičku). Toto programování se provádí před dotykové rozhraní My Citroën Drive Plus v kabině vozu nebo přes aplikaci My Citroën.

Nabíjení je jednoduché díky snadné ergonomii krytu zásuvky a nabíjecím kabelům uloženým pod podlahou zavazadlového prostoru. Kryt zásuvky má v sobě zabudovaný barevný kód pro vizuální sledování celého procesu nabíjení, který lze také zobrazit v aplikaci My Citroën.

Zákazníci, kteří na mezinárodních trzích a v některých evropských zemích dávají přednost účinným spalovacím motorům, mají na výběr mezi osvědčenými benzinovými motory PureTech a dieselovými motory BlueHDi s vynikajícími parametry. Nové modely ë-C4 X a C4 X se budou vyrábět výhradně v Evropě pro všechny trhy, a to v závodě Stellantis ve Villaverde (nedaleko Madridu) a jejich prodej bude postupně zahájen na konci roku 2022.

zdroj: tisková zpráva

2 Comments on “Nový Citroën ë-C4 X: elektromobil s dojezdem až 360 km”

Napsat komentář