Bombardier je kanadský průmyslový koncern zaměřující se na letadla a kolejová vozidla, např. vlaky. Aktuálně firma vyhlásila designérskou soutěž YouRail Train Interior Design Contest. Designér Francisco Lupin pro ni navrhl koncept solárního vlaku Maglev.
Vlak nazvaný Bombardier Eco4 by měl posloužit především jako meziměstská či příměstská hromadná doprava. Je vyroben z lehkých materiálů a vnitřně uspořádán zcela jinak, než jsme zvyklí ze současné železnice nebo jiných hromadný dopravních prostředků.
Související články:
» Revoluce na železnici se koná – nanečisto!
» Vysokorýchlostná železnica: Z Pekingu priamo do Londýna pohodlne a rýchlo
Studie počítá s tím, že vlak bude poháněn za pomoci sluneční energie. Tu bude získávat skrze solární panely umístěné na střeše. Vnitřní uspořádání vlaku i vagonů je vyřešeno tak, že středem vlaku probíhá dlouhá dvojitá řada sedadel otočených k sobě opěradly. Cestující tak hledí ven z oken a sedí sobě zády.
Každé sedadlo je vybavené USB konektorem pro dobíjení notebooku, mobilu nebo MP3 přehrávače. Možné je také stání přímo v uličce. V oknech se promítají aktuální informace o cestě a např. teplotě venku a uvnitř vlaku, případně také reklamy.
A dva hriankovače sa
A dva hriankovače sa naháňajú….
Vymyslieť hlúposť mi
Vymyslieť hlúposť mi spravidla nedá veľa práce, no aspoň to nezverejňujem. Zaujímala by ma jedna vec, s akou intenzitou slnečného žiarenia autor počíta? Je mi úplne naprd informácia, že tam budú USB porty, že sa sedí chrbtom k sebe, že to má okná,…. pokiaľ autor nedomyslel zásobovanie energiou, tak si to môže celé strčiť 🙂
Ale leskne sa to pekne 🙂
Ale leskne sa to pekne 🙂
dyz to budou 2mistnosti tak
dyz to budou 2mistnosti tak np 😉
Nevím, ale připadá mi,
Nevím, ale připadá mi, že sezení zády k sobě není příliš bezpečné. Nevíte, co se děje za vámi – nemáte „krytá záda“.