Novinky elektrokol Haibike pro sezónu 2021

Značka Haibike se dá s klidem označit jako leader a inovátor co se týče elektrokol a jinak tomu nebude ani pro rok 2021. Elektrokola Haibike jsou nejen v Německu velkým pojmem, níže zkusíme shrnout proč.

Novinky elektrokol Haibike pro sezónu 2021
foto: Give.cz

Jako jednička na trhu s elektrokoly má značka Haibike i pro rok 2021 připraveno mnoho modelů od celoodpružených horských elektrokol, přes klasická trekingová elektrokola až po městské modely se snadným nástupem. Trendem posledních let je určitě integrace baterie do rámu, což potvrzuje i kolekce 2021, kde již nenajdeme model, který baterii integrovanou nemá. Dalším vývojem pak prošly samotné rámy, kde je více kladen důraz na design a zároveň funkčnost, takže kola jsou opět hezčí a zajímavější než rok před tím.

Větší nádrž = delší dojezd – novinky s 625 Wh baterií

První elektrokolo Haibike s 625 Wh baterií jsme mohli vidět už v sezóně 2020, nicméně šlo o pár celoodpružených modelů, která se navíce velice těžce sháněla, resp. vyrobeno jich bylo vloni prostě málo.

Pro rok 2021 elektrokola s 625 Wh baterií zaujímají více jak polovinu všech modelů. Navíc se to netýká pouze modelů s motorem Bosch, ale již se přidal i druhý výrobce pohonů, které Haibike používá na svých kolech, tedy značka Yamaha.

Silnější baterie o kapacitě 625 Wh pak naleznete na elektrokolech celoodpružených, horských, ale i trekkingových a městských. U modelů s motorem Bosch je pak možnost přidat na kolo ještě druhou baterii, takže pak získáte neskutečných 1125 Wh.

Nové Allmountain modely s celokarbonovým rámem Haibike

Nejžhavější novinkou, možná i napříč celým trhem, jsou nové Allmountain modely 6 a 7. Zde Haibike vytvořil zcela nový, designově líbivý a propracovaný, celokarbonový rám. Se sportovní geometrií, top výbavou (Fox tlumiče, Shimano XT/Sram GX řazení), top pohonem (Yamaha PW-X2 a 600 Wh baterie) a již zmíněným nepřehlédnutelným designem budou tyto modely zcela jistě to nejzajímavější na trhu.

Haibike zde použil skvělou 50:50 geometrii, takže kolo je vhodné jak na sjezd, tak prudké stoupání. Je to tedy velmi dobře vyrobený „univerzál“ pro každého, kdo si rád zařádí v terénu, ale zároveň se v klidu sveze na polní cestě.

Velkým benefitem je pak skvělá váha, na to, že je zde 600 Wh baterie váží kolo jen 23 kg. V nabídce je pak i top model Allmtn SE, který se váhou dostane pod 23 kg a disponuje elektronickým řazením, elektronicky ovládanou sedlovkou a karbonovými ráfky.

Nové modely Haibike s motorem Bosch 4. generace a 625 Wh baterií

Kolekce modelů s motorem Bosch 4. generace se dočkala velkého rozšíření. Nově tak naleznete více modelů, resp. více barevných variant, nyní již s možností výběru modelů osazených jak komponenty Shimano, tak Sram. Novinkou jsou pak pevné horské modely osazené baterií 625 Wh. Všechny tyto modely pak disponují možností osadit kolo druhou baterií. To platí pro všechny velikosti rámů, tedy i pro nejmenší dámské varianty.

V městském provedení pak přibyl horský model s nízkým nástupem, po kterém poslední dobou rostla poptávka.

Elektrokolo Haibike

Elektrokolo Haibike
foto: Give.cz

Dámské, pánské, unisex modely

Rozdělení kol dle určení bylo vždy trochu složité, rozdílů v dámské a pánské geometrii nebylo moc, obzvlášť u elektrokol, takže pro rok 2021 Haibike vše sloučil a již v nabídce nenajdeme vyloženě dámské modely, pokud tedy mluvíme o horských kolech.

Díky jednotné geometrii se dá označit každý model za tzv. unisex. Nebude tedy již nyní rozlišeno, zda se jedná o pánský nebo o dámský model. Díky tomu přibylo více modelů, které se barevně profilují spíše jako dámské, takže o výběr zákazníci ani jejich dámské protějšky letos nepřijdou.

Tip na závěr: Některé sportovní a chytré hodinky už mají v sobě nově zabudované i cyklomapy, pokud jedny takové doma máte, nezapomeňte je vzít sebou, až budete vyrážet na cesty.

placená inzerce

10 Comments on “Novinky elektrokol Haibike pro sezónu 2021”

    1. Hele ono jde o nic – stačí se podívat na dostupnosti kol –
      Hele ono jde o nic – stačí se podívat na dostupnosti kol – dneska už běžně se u modelů člověk dočítá – předpokládaná dostupnost 09/2021 nebo konec roku 2021, případně poslední kus na prodejně, takže je úplně fuk, co kdo letos představí.

    1. Záleží co chcete, kola jsou dneska řekněme drahá, ale
      Záleží co chcete, kola jsou dneska řekněme drahá, ale podívejme se na to jinak – řada terénních modelů má dneska na tuhosti rámu, kvalitě a funkci odpružení, na tuhosti ráfků obutí atd parametry, jaké měly před pár lety terénní motorky a to při hmotnosti 15 – 25 kg narozdíl od motorek, co měli běžně kolem 100 kg a takový vývoj se musí někde zaplatit.
      Jasně můžete na elektrokolo vzít přestavbovku bafang – za řekněme 15 – 25 tis (podle konfigurace) a nějaké kolo kolem 10 – 15 tis a máte kolo na pár výletů a pro rohlíky, jenže ta funkcionalita dobře udělaného elektrokola je jinde už jen, že použijete odolnější komponenty – a funkční vzduchová vidlice začíná nad 5 000 Kč, slušné záplety předek zadek začínají někde 6 000 Kč, kazeta dozadu dneska běžně 3 – 5 tis Kč a to neřešíme zadní tlumič – to je okamžitě dalších 5 000 navíc, slušné brzdy jsou taky tak nějak od 3 – 5 tis. Plášť běžně litránek umí taky stát
      Ano může vám to přijít jako zbytečné a hrozné – jak jsem psal občasný výlet a rohlíky – není problém bafang + nějaké slušné trekové kolo (pokud vůbec potřebujete elektropohon). Když si chcete dneska pojezdit a jste do toho trochu fanda, tak kolo je cenově na provoz i pořízení naprosto shodné jako motorka (byť třeba starší).

Napsat komentář