Nové Volvo FH16: více výkonu – méně paliva

Nové Volvo FH16 je nejvýkonnějším nákladním vozidlem v Evropě, které je však zároveň velmi úsporné – a navíc může jezdit na 100% obnovitelná paliva.

Testy v provozu potvrdily, že zcela nový motor ve vozidle Volvo FH16 dosahuje o 5 % lepší spotřeby paliva a nižších emisí a zároveň o 7 % vyššího točivého momentu – což je kombinace, která zvyšuje účinnost a produktivitu při plnění i těch nejnáročnějších přepravních úkolů.

SOUVISEJÍCÍ: Volvo Trucks představí kamiony na spalovaný vodík

Zcela nový motor Volvo D17 v ikonickém modelu Volvo FH16 byl zkonstruován pro nejnáročnější přepravní úkoly, a tudíž musí poskytovat vynikající výkon i odolnost. Při srovnání nového 17litrového motoru Volvo FH16 s výkonem 780 k s jeho předchůdcem je patrné, že nové nákladní vozidlo přidává
7 % točivého momentu a zároveň dosahuje o 5 % nižší spotřeby paliva a emisí oxidu uhličitého. 

Zcela nový motor je k dispozici také v novém modelu Volvo FH16 Aero, který v kombinaci s aerodynamickou kabinou nabízí ještě nižší spotřebu paliva. 

„Naši inženýři dodali motor, který kombinuje nejvyšší úroveň točivého momentu a výkonu s vynikající spotřebou paliva. Fakta hovoří sama za sebe – vyšší točivý moment a výkon při výrazné úspoře paliva a emisí CO2 je fantastický výsledek. To znamená, že naši zákazníci mohou plnit své úkoly efektivněji a s vyšší produktivitou,“ říká Jan Hjelmgren, vedoucí produktového managementu a kvality ve společnosti Volvo Trucks.

Tento zcela nový úsporný motor je jedním z příkladů neustálé snahy společnosti Volvo Trucks snižovat spotřebu paliva a emise oxidu uhličitého u stávajících technologií hnacích ústrojí a současně zavádět nové technologie.

Tři úrovně výkonu
Nový sedmnáctilitrový motor Volvo Euro 6 se dodává se třemi úrovněmi výkonu: 600 k, 700 k a 780 k. Hodnoty točivého momentu byly zvýšeny na 3000 Nm, 3400 Nm a 3800 Nm u nejvyšší verze. Převodovka byla upravena tak, aby zvládla až 3800 Nm, a u verzí s 3000 Nm a 3400 Nm byla dále zlepšena účinnost převodovky. 

Certifikace na biopaliva
Nový motor D17 je certifikován pro provoz na HVO (hydrogenovaný rostlinný olej) ve všech výkonových stupních. Verze o výkonu 700 k je rovněž certifikována pro provoz na 100% bionaftu (B100).  Vozidla Volvo FH16 a FH16 Aero se zcela novým motorem D17 bude možné objednávat od poloviny roku 2024 a jejich výroba bude zahájena v druhé polovině roku 2024.

zdroj: tisková zpráva, foto: Volvo Trucks

10 Comments on “Nové Volvo FH16: více výkonu – méně paliva”

  1. Tak Brusel opět dokázal, že nemá jeden metr pro všechny, ale dva, tři, čtyři, a víc.
    Cla na čínské EV budou různé, asi podle kvality lobbistů 😐
    Dnes je to 10%, snad už od 4.7.2024 to má být od 17,5% (třeba BYD), až po 38% (třeba ,,anglické“ MG, docela šok, že)…
    Nebude to naštěstí likvidace jako v USA 100%, zato další evropská ostuda…

              1. Tak možná máš pravdu. Nejčerstvější zdroje už mluví o sčítání, je možné že to ty nejrychlejší informátoři špatně pochopili…
                To je o dost nepříjemnější, ale aspoň přestanete furt dokola zdůrazňovat, jak jsou EV protlačovány politicky. Tohle je obrat sice ne 180⁰, ale o 90⁰ ano.

    1. Ta nová procenta jsou procentní body, o které se navýší stávající clo, nikoliv nová výše cla. Navýšení odpovídá výši subvencí čínského státu jednotlivým automobilkám a protože tato výše je různá, liší se i cla.
      Zároveň je to pěkná odpověď místím fantastům, vyprávějícím pohádky o tom, jak čínská vláda automobilky nedotuje.

      A likvidace to samozřejmě je, protože z toho gapu čínské automobilky žijí. A jestli si myslíš, že za malého sráče MG4 čínské státní automobilky s malou baterkou a bez servisní podpory někdo nově vyplázne 1,1 mega Kč, tak žiješ v jiném vesmíru.

      1. pro Runnču…. No to bych se divil, kdyby Evropská komise měla podrobnosti o čínských vládních subvencích do konkrétních automobilek…
        Pokud jde o dotace obecně, tak zní neuvěřitelně, že v EU, kde si bez dotací ani neusere pes, fungují automobilky tvrdě kapitalisticky… To určitě 😄
        Čína má taky páky na Evropu, tak uvidíme co bude dál…

Napsat komentář