Nové Volvo FH16 je nejvýkonnějším nákladním vozidlem v Evropě, které je však zároveň velmi úsporné – a navíc může jezdit na 100% obnovitelná paliva.
Testy v provozu potvrdily, že zcela nový motor ve vozidle Volvo FH16 dosahuje o 5 % lepší spotřeby paliva a nižších emisí a zároveň o 7 % vyššího točivého momentu – což je kombinace, která zvyšuje účinnost a produktivitu při plnění i těch nejnáročnějších přepravních úkolů.
SOUVISEJÍCÍ: Volvo Trucks představí kamiony na spalovaný vodík
Zcela nový motor Volvo D17 v ikonickém modelu Volvo FH16 byl zkonstruován pro nejnáročnější přepravní úkoly, a tudíž musí poskytovat vynikající výkon i odolnost. Při srovnání nového 17litrového motoru Volvo FH16 s výkonem 780 k s jeho předchůdcem je patrné, že nové nákladní vozidlo přidává
7 % točivého momentu a zároveň dosahuje o 5 % nižší spotřeby paliva a emisí oxidu uhličitého.

Zcela nový motor je k dispozici také v novém modelu Volvo FH16 Aero, který v kombinaci s aerodynamickou kabinou nabízí ještě nižší spotřebu paliva.
„Naši inženýři dodali motor, který kombinuje nejvyšší úroveň točivého momentu a výkonu s vynikající spotřebou paliva. Fakta hovoří sama za sebe – vyšší točivý moment a výkon při výrazné úspoře paliva a emisí CO2 je fantastický výsledek. To znamená, že naši zákazníci mohou plnit své úkoly efektivněji a s vyšší produktivitou,“ říká Jan Hjelmgren, vedoucí produktového managementu a kvality ve společnosti Volvo Trucks.
Tento zcela nový úsporný motor je jedním z příkladů neustálé snahy společnosti Volvo Trucks snižovat spotřebu paliva a emise oxidu uhličitého u stávajících technologií hnacích ústrojí a současně zavádět nové technologie.

Tři úrovně výkonu
Nový sedmnáctilitrový motor Volvo Euro 6 se dodává se třemi úrovněmi výkonu: 600 k, 700 k a 780 k. Hodnoty točivého momentu byly zvýšeny na 3000 Nm, 3400 Nm a 3800 Nm u nejvyšší verze. Převodovka byla upravena tak, aby zvládla až 3800 Nm, a u verzí s 3000 Nm a 3400 Nm byla dále zlepšena účinnost převodovky.

Certifikace na biopaliva
Nový motor D17 je certifikován pro provoz na HVO (hydrogenovaný rostlinný olej) ve všech výkonových stupních. Verze o výkonu 700 k je rovněž certifikována pro provoz na 100% bionaftu (B100). Vozidla Volvo FH16 a FH16 Aero se zcela novým motorem D17 bude možné objednávat od poloviny roku 2024 a jejich výroba bude zahájena v druhé polovině roku 2024.
zdroj: tisková zpráva, foto: Volvo Trucks
Tak Brusel opět dokázal, že nemá jeden metr pro všechny, ale dva, tři, čtyři, a víc.
Cla na čínské EV budou různé, asi podle kvality lobbistů 😐
Dnes je to 10%, snad už od 4.7.2024 to má být od 17,5% (třeba BYD), až po 38% (třeba ,,anglické“ MG, docela šok, že)…
Nebude to naštěstí likvidace jako v USA 100%, zato další evropská ostuda…
v CR to vesmes nijak nepocitime, takze je to asi fuk
akrualne nejzajimavejsi EV kterych se to tyka je vesmes jen MG, a to stale prodava mnohem vic spalovaku
Ale že čínský Angličan MG bude mít tvrdší clo než echt Číňan BYD to koukám… A co Volvo? …
Nechápu tenhle přístup, ale třeba to nějak rozumně vysvětlí (i když bych se divil).
Volvo stehuje vyrobu pro EU do EU
a MG tedy SAIC Motor je defakto statni automobilka, Cinsky
Pro Šaman…. Tak Volvo bude platit 20% clo… A není to 20% + těch předchozích 10% jak chybně píše Runner, ale je to konečné clo…
Tak že BYD o 7,5% víc než dosud; Volvo o 10% víc, tak že to významně zasáhne jen ten MG který zaplatí o 28% víc než do teď….
Původních 10% zůstává v platnosti. Nové tarify jsou „on top“, takže se se procentní body přičítají.
Tak možná máš pravdu. Nejčerstvější zdroje už mluví o sčítání, je možné že to ty nejrychlejší informátoři špatně pochopili…
To je o dost nepříjemnější, ale aspoň přestanete furt dokola zdůrazňovat, jak jsou EV protlačovány politicky. Tohle je obrat sice ne 180⁰, ale o 90⁰ ano.
Ta nová procenta jsou procentní body, o které se navýší stávající clo, nikoliv nová výše cla. Navýšení odpovídá výši subvencí čínského státu jednotlivým automobilkám a protože tato výše je různá, liší se i cla.
Zároveň je to pěkná odpověď místím fantastům, vyprávějícím pohádky o tom, jak čínská vláda automobilky nedotuje.
A likvidace to samozřejmě je, protože z toho gapu čínské automobilky žijí. A jestli si myslíš, že za malého sráče MG4 čínské státní automobilky s malou baterkou a bez servisní podpory někdo nově vyplázne 1,1 mega Kč, tak žiješ v jiném vesmíru.
pro Runnču…. No to bych se divil, kdyby Evropská komise měla podrobnosti o čínských vládních subvencích do konkrétních automobilek…
Pokud jde o dotace obecně, tak zní neuvěřitelně, že v EU, kde si bez dotací ani neusere pes, fungují automobilky tvrdě kapitalisticky… To určitě 😄
Čína má taky páky na Evropu, tak uvidíme co bude dál…
Protože to je nepravidelné sloveso. Já dotuji pro blaho společnosti, ty netržně subvencuješ, on rozkrádá veřejné prostředky do soukromých kapes.