Nová Toyota Yaris zvítězila v soutěži o nejnižší spotřebu

Nová Toyota Yaris nasadila laťku ve spotřebě paliva v rámci MPG Maratonu (ofic. název ALD Automotive/Shell FuelSave MPG Marathon), a díky své hospodárnosti dojela při této premiéře do cíle jako vítěz. Na konci testu se ukázalo, že Yaris spotřeboval 23,2 l – necelou polovinu nádrže – k ujetí vzdálenosti 563 km.

Nová Toyota Yaris se nedávno začala prodávat také v České republice
foto: Toyota

S celkovou spotřebou 3,9 l/100 km si vůz zcela zasloužil nejlepší umístění v kategorii vozů poháněných benzínovým motorem s emisemi CO2 pod 120 g/km – průměrná spotřeba přitom byla bezmála o 23 % nižší než oficiální kombinovaná spotřeba uváděná výrobcem.

Do soutěže byla nasazena verze TR poháněná motorem 1,0 l VVT-i z produkce Toyoty. Tříválcová jednotka, proslulá pro svoji hospodárnost, je několikanásobným vítězem soutěže Mezinárodní Motor roku.

Díky přednostem technologie Toyota Optimal Drive a své celkově nízké hmotnosti dosáhl nový Yaris spotřeby, kterou si zpravidla spojujeme s dražšími vozy poháněnými vznětovým motorem.

Toyota dosáhla v maratonu hned dvojího úspěchu, neboť model Prius jasně kraloval ve třídě hybridních modelů a elektromobilů. Přestože trasa maratonu částečně zahrnovala i městský provoz, celosvětově nejprodávanější vykázal nejlepší spotřebu 4l/100 km.

Cílem každoročně pořádaného maratonu je ukázat, jak může řidič vhodným způsobem jízdy ušetřit náklady na palivo. Na dvoudenní akci (letos 5. a 6. října) se utkalo 38 osobních vozů a užitkových automobilů v pěti různých kategoriích, soutěžících na silnicích 1. a 2. třídy i na rychlostních komunikacích.

Za volantem Toyoty Yaris seděl James Sutherland a Richard Hill z Peak Performance; řízení modelu Prius se ujali Steve Johnson a Steve Heyworth.

tisková zpráva

11 Comments on “Nová Toyota Yaris zvítězila v soutěži o nejnižší spotřebu”

  1. Yaris s litrovym benzinovym
    Yaris s litrovym benzinovym motorom v pohode pri 95-ke dosahuje spotrebu 3,5 – 3,7l/100km, motor sa zabeha priblizne po 5000-6000km. Ha a aj ten maly yaris je spolahlivejsi ako tvoj „imidzovy“ Bakelitovy Motorovy Woz, a to nehovorim o servisnych nakladoch. Mimochodom novy yaris je aj komfortom uplne v inej triede ako jeho predchodca.

  2. Yaris může mít nízkou
    Yaris může mít nízkou spotřebu, ale naopak zvyšuje spotřebu všem „velkým“ autům, protože na silnici působí jako špunt a předjížděním tohoto špuntu si všichni ostatní zvyšujeme spotřebu. Asi mě ukamenujete, ale to je má zkušenost s tímto véhiklem.

      1. Říkal jsem si, že z toho
        Říkal jsem si, že z toho budou negativní reakce. Je to na delší diskuzi. Každopádně, pokud nikoho neohrožuji (včetně sebe) nemám problém jet mnohem rychleji, než 110km/h. Lidi, kteří jedou 80km/h tam, kde se dá jet 90, aby ušetřili několik cl paliva bych střílel, protože ohrožují bezpečnost a plynulost silničního provozu, protože se je snaží předjet i kamiony. Tvoří se za nimi kolony a agresivita všech zúčastněných roste. Pokud jedete 80km/h tachometrových, jedete pravděpodobně 70km/h. Mám -li služební cestu 600km daleko, rozhodně nepojedu 80-kou. Přesto si Vám troufám tvrdit, že jezdím pravděpodobně s menší spotřebou, než vy. Na dlouhé trasy jezdím se spotřebou 4,2-4,8 l/100km (nafty) s větším i těžším autem a to i s vysokým podílem dálnic. Spotřebu si hodně hlídám, ale kontrolou tlaku pneumatik s nízkým valivým odporem, nezatěžuji zbytečně auto, minimálně brzdím, beru kvalitní naftu, využívám neutrál, atd. Omlouvám se, pokud jsem Vás urazil, ale takto to vidím já. Tím, že nejedete s proudem ostatních vozidel, vytváříte anomálii, která je nebezpečná a zvyšuje spotřebu pohonných hmot všem okolo.

    1. Na ceste (myslím) Mníchov
      Na ceste (myslím) Mníchov – Londýn. A ako takéto dačo malé sa vyplatí jedine pre niekoho kto jazdí 99,99% iba po meste, lebo čím menšie auto, tým sa po meste ľahšie jazdí. Ale inak to nie je auto ako také a pre šoféra ktorý stále behá po služobkách a pod., by takýto malý „nákupný košík“ bol utrpením…

        1. BMW 3 je akože veľké
          BMW 3 je akože veľké auto?? A ako stačila by aj jednotka (tá stará bola na Slovenské cesty moc tvrdá, ale nová je už oveľa pohodlnejšia)…ale jazdiť po služobkách s „nákupným košíkom“ by bolo smiešne nie len pre image, ale hlavne pre komfort. Toto jednoducho pri 130tke na dialnici jednoducho príliš hučí, na rozbitých cestách to vytrasie z teba dušu na takej dlhšej ceste, vnútri je to stiesnené a nebodaj s tým niekde nabúraš a neostane z teba nič 😀 Jednoducho na dlhé cesty potrebuješ poriadne auto a toto poriadne auto nie je…

  3. 3,9L má byť akože
    3,9L má byť akože obdivuhodná spotreba?? Ako keď sa pozriem, že s BMW trojkou sa dá jazdiť za 3,4L pri priemernej rýchlosti 95km/h, tak na tom nie je nič obdivuhodné. A aj keď v prípade Bavoráka ide no nafťák, no je to plnohodnotné poriadne auto na rozdiel od tejto škatuľky…

Napsat komentář