Nová Škoda Superb ve verzi liftback: plug-in hybridní pohon k dispozici již brzy

Škoda Superb iV nabízí čistě elektrický dojezd více než 120 km v režimu WLTP. Druhá generace plug-in hybridního pohonu kombinuje elektromotor s benzinovým motorem 1,5 TSI o výkonu 110 kW a poskytuje tak celkový systémový výkon 150 kW.

Verze liftback čtvrté generace modelu Superb bude brzy  k dispozici s plug-in hybridním pohonem. Škoda Auto otevře na různých trzích v průběhu  následujících týdnů konfigurátor pro tento nový přírůstek do řady zcela nového modelu Škoda Superb.

SOUVISEJÍCÍ: Škoda Superb plug-in hybrid už je dostupná

Pohonné ústrojí kombinuje motor 1,5 TSI s elektromotorem a nabízí celkový  systémový výkon 150 kW. Škoda Superb iV nabízí čistě elektrický dojezd více než 120 km v režimu WLTP a jeho baterii lze na rychlonabíjecích stanicích DC nabít z 10 % na  80 % za pouhých 26 minut. Výroba modelu Superb iV bude zahájena ve druhém čtvrtletí  roku 2025. 

Druhá generace plug-in hybridního pohonu 

Verze liftback čtvrté generace modelu Superb bude brzy k dispozici s plug-in hybridním  pohonem a doplní tak model Superb Combi iV. Druhá generace plug-in hybridního pohonu  modelu Superb iV kombinuje elektromotor s čtyřválcovým přeplňovaným benzinovým  motorem 1,5 TSI o výkonu 110 kW a společně poskytují celkový systémový výkon  150 kW.

Výkon je přenášen na přední kola prostřednictvím šestistupňové  automatické převodovky DSG. Vysokonapěťová baterie s celkovou brutto kapacitou  25,7 kWh je složena ze čtyř modulů a je umístěna pod zadními sedadly. 

Třífázový synchronní motor s permanentními magnety je konstrukčně integrován do  převodovky a od spalovacího motoru je oddělen spojkou. Umožňuje pohon vozidla buď  samostatně, nebo v kombinaci se spalovacím motorem.  

Při jízdě v elektrickém režimu poskytuje elektromotor výkon 85 kW a točivý moment  330 Nm. Slouží nejen k nastartování spalovacího motoru, ale i jako klasický alternátor. 

Škoda Superb iV využívá benzinový motor 1,5 TSI a elektromotor celkem třemi různými způsoby v  závislosti na zvoleném jízdním režimu. Vedle jízdních režimů známých z běžných modelů  Superb (Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual) nabízí Superb iV tři další režimy pro hybridní  pohon: elektrický režim, hybridní režim a režim Sport.

Dlouhý dojezd čistě na elektřinu a krátká doba nabíjení 

Škoda Superb iV nabízí pohodlné možnosti nabíjení, které vyhovují různým potřebám. Díky  maximálnímu nabíjecímu výkonu 11 kW v domácích wallboxech a nabíjecích místech se střídavým proudem lze baterii dobít z 0 % na 100 % za 2,5 hodiny.

Při rychlém nabíjení  stejnosměrným proudem podporuje baterie maximální nabíjecí výkon 50 kW. Dobití baterie z  10 % na 80 % pak trvá 26 minut. Baterie se průběžně nabíjí také rekuperací, kdy je  zužitkována pohybová energie vznikající při brzdění. 

Plug-in hybrid Škoda Superb iV s čistě elektrickým dojezdem více než 120 km v režimu WLTP je vhodný pro  každodenní jízdu. Čtvrtá generace modelu přináší novinky, jako je druhá generace Matrix-LED předních světlometů, přepracovaný interiér s multifunkčními otočnými ovladači (Smart Dials) pro intuitivnější ovládání a zjednodušená struktura nabídky s designy interiéru.

Nabízí také  vylepšené bezpečnostní prvky, pokročilé asistenční systémy a širokou nabídku pohonných  jednotek, včetně mild-hybridní technologie, která se u modelu Superb objevuje poprvé,  a nové generace plug-in hybridního pohonu. 

Plug-in hybrid Škoda Superb iV bude možné na mezinárodních trzích objednávat v nadcházejících týdnech.

zdroj: tisková zpráva

Napsat komentář