Škoda Auto v Dolních Břežanech odhalila čtvrtou generaci oblíbeného modelu Škoda Superb. V nabídce je také verze plug-in hybrid s dojezdem 100 km WLTP.
Před zraky více než 250 zástupců mezinárodních médií představili novinku předseda představenstva společnosti Škoda Auto Klaus Zellmer, členové představenstva Martin Jahn a Johannes Neft a také Oliver Stefani, šéfdesignér automobilky Škoda.
SOUVISEJÍCÍ: Nová Škoda Superb 4. generace: premiéra zítra, upoutávka už dnes
Nová Škoda Superb je větší než předchozí generace, karoserie se chlubí vylepšenou aerodynamikou. Koeficient odporu vzduchu je 0,23 u liftbacku a 0,25 u kombi, jde o zlepšení o 10 a 15 %, což přispívá mimo jiné ke snížení spotřeby paliva. Přídi auta dominuje nová osmihranná maska a zaujmou i Matrix-LED přední světlomety druhé generace, které svítí až o 40 % výrazněji než předchozí provedení. Kola mohou mít průměr až 19 palců.
Více místa nabízí Superb jak posádce, tak zavazadlům. Karoserie se oproti předchůdci mírně protáhla a zvýšila (u kombi o 40 a 5 mm, u liftbacku o 43 a 12 mm), cestující tak budou mít nejen více místa pro nohy, ale také nad hlavou. Zavazadlový prostor u verze liftback se chlubí 645 litry místa (nárůst o 20 litrů) a kombi 690 litry (30 litrů navíc).
O pohon nové generace Škoda Superb se postará jedna ze šesti různých jednotek. Agregát 1.5 TSI se 110 kW má mild-hybridní technologii, agregát 2.0 TSI ve verzích se 150 a 195 kW zase přináší dostatek síly. Úsporný diesel 2.0 TDI bude k mání v provedeních se 110 a 142 kW.
A šestou jednotkou je plug-in hybrid, který kombinuje agregát 1.5 TSI a elektromotor. Celkový výkon je 150 kW a čistě elektrický dojezd přes 100 kilometrů v režimu WLTP. Tato jednotka bude k mání pouze pro Superb Combi. Všechny exempláře nové generace modelu Superb mají automatickou převodovku DSG s voličem na sloupku řízení a nejvýkonnější diesel i benzínový motor mají standardně pohon všech kol.
Nová generace plug-in hybridního pohonu, jehož základem je motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) z nejnovější řady motorů EA211 evo2, je k dispozici výhradně pro model Superb Combi a poskytuje systémový výkon 150 kW. Výkon je přenášen na přední kola prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky DSG.
Nová vysokonapěťová baterie s celkovou brutto kapacitou 25,7 kWh je přibližně dvakrát větší než její předchůdce a umožňuje dojezd na čistě elektrický pohon více než 100 km v režimu WLTP. Díky maximálnímu nabíjecímu výkonu 11 kW v domácích wallboxech a nabíjecích místech střídavého proudu lze baterii dobít z 0 % na 100 % za 2,5 hodiny.
Nabíjení na veřejných rychlonabíjecích stanicích stejnosměrného proudu je ještě rychlejší. Díky maximálnímu nabíjecímu výkonu 50 kW může trvat nabití baterie z 10 % na 80 % pouhých 25 minut. Energie se obnovuje také při brzdění. Infotainment modelu Superb Combi iV je vybaven speciálními funkcemi pro přesnou lokalizaci nabíjecích stanic; v budoucnu bude podporovat také funkci Plug & Charge.
Řidiči jízdu s vozem usnadní řada pokročilých asistenčních systémů (třeba nové generace parkovacích asistentů, asistované jízdy nebo hlídání mrtvého úhlu). Špičkový jízdní komfort obstará volitelný adaptivní podvozek DCC Plus. Superb se také chlubí špičkovou bezpečnostní výbavou s až deseti airbagy nebo moderní konektivitou.
zdroj: tisková zpráva
Spalovákům zvoní hrana. Jestli se Škoda nevzpamatuje, tak jí zatáhlou roletu. Tahle plug-in úlitba není řešení, které by obstálo.
Jak to má plug-in s topením a klimatizací? Když sednu v zimě do vymrzlého auta a jedu jen na baterku, topí? A dá se zapnout topení po mobilu předem?
O velikosti baterie ani houno. Klasika, zato se dozvíme vše o spalovákách.
info z konkurenčního webu :
…plug-in hybridní ústrojí složené z jedna-pětky, elektromotoru a baterie o kapacitě 25,7 kWh…
Díky!
Doplnili jsme do článku.
Tahat sebou spalovák je už přežitek. Hybridy jsou zastaralej koncept, kterej se měl vyrábět před 20 lety, místo podvodnejch dízlů, který nám cpali.
Jenže oni řekli NE.
To říkám jako majitel hybrida.
Nová Škoda Superb má mít dojezd minimálně 600 km WLTP a bez spalováku. Spalovací motor v novém osobním autě je už úplně mimo. Je to plýtvání zdroji a energií , uvádět taková auta na trh. To , co se ještě před třemi lety jevilo jako taková neškodná zdržovací taktika , je dnes cesta k jistému bankrotu.
Neco jako VW ID7. Mozna to bude uz v pristi generaci Superbu, ktera bude mit novou platformu MEB+.
dalsi Superb bude pravdepodobne spise postaveny jiz na SSP (Scalable Systems Platform)
A bude to mít už frunk a zadní kotoučáky nebo ne?
Dcera má čínskou mluvící veverku za 399 Kč. Jde to přes bluetooth spojit s telefonem jako handsfree a fuguje to naprosto se vším, co v domácnosti máme. Na rozdíl od kolegovy Škody Superb 2023 s Infotainmentem Columbus s chybou v softwaru a rozbitou komunikací přes Bluetooth 5.
Škodováci pomůže vám, když vám za čtyři kila tu veverku pošlu, abyste tuhle banální funkcionalitu mohli od Číňanů okopírovat? Je poněkud obtěžující, když nemůžu pořádně telefonovat s mým obchodníkem, protože mu v autě za 1,5 mega nefunguje handsfree.
Od Škodovky si kupte maximálně deštník, a to ještě si ho raději před placením raději vyzkoušejte.
Ja bych videl spis chybu ktera sedi mezi telefonem a infotainmentem. Neznam aktualni Skodovky, ale treba Tesla funguje uplne na jednicku a bluetooth urcite nevyrabi Skodovka, ale je od nejakeho subdodavatele a ten se ridi bluetooth protokolem ktery je standardizovany. Restartujte svuj mobil a nebo udelejte tovarni nastaveni. A pro neumetele existuje servis Skoda kde vam vse vysvetli.
Dědo, my si umíme udělat diagnostiku sami. Škoda má chybu v HF/HS profilu. Po sestavení spojení na své straně špatně vybere zvukový kodek pro stream. Signalizace v HF i ostatní profily včetně A2DP fungují správně.
Prostě banální chyba a zjištění, že evidentně netestují, co pouštějí ven.
Když tohle řekneš v servisu, vůbec nebudou vědět, o čem je řeč. Tam maximálně přehrají firmware.
Když netestují tenhle kus kódu, jaký další sw netestují. Něco, co vás zabije?
Tak si kup Teslu a nemusis nic resit. Kazdou chvilku mas nejnovejsi software a dalsi a dalsi funkce. No neni to parada. A ta audiovybava v Tesle, to je uplna koncertni sin. V zakladu.
investoval jsem 10 vterin a nasel stranku:
https://updateportal.skoda-auto.com/?appVIN=&appLanguage=cs-CZ
Pisou tam i o bluetooth a sparovani mobilu
Chyba je v nejnovější verzi SW 0320, který není kam upgradovat.
Nejhorší na tom je, že se chudák telefonem připojí ke všemu ostatnímu, včetně mého Zetka které jsem byl v kanceláři naspoledy před zazimováním projet a které má Nissan navigaci a HF z roku raz dva.
Škodovka hledá dno.
Jak jsem psal, dodava to nejaky subdodavatel. Tak to reklamujte. Kupodivu na webu nejsou zadne dalsi hlaseni ze to nefunguje. Takze mozna nejake rusacke aplikace ktere to replikuji rovnou do kremlu a zerou datovy tok.
Tak jsem koukal na Skoda Columbus a forum je plne hlasek ze to nefunguje. problem ale je, ze ty hlasky jsou uz z roku 2011 a nejnovejsi uz take nejaky patek. Tak si rikam, nekoupil si nejakou ojetinu z 2013 a v papirech ti to prepsali na 2023:-)
forum.skodahome.cz/topic/134064-columbus-aktualizace-firmware/
Je to Columbus 9.2″, hardware H25.
Problem dela Android Auto. Nekomu pomohlo toto:
A temporary solution that has worked for me is disabling Bluetooth contact synchronization through the Bluetooth settings on my phone.
support.google.com/androidauto/thread/213805120?hl=en&msgid=225449065
@Leo Díky, přepošlu kolegovi.
U nové (služební) Octavie co 2000km spadne komplet Infotainment se všemi asistenty.
V servisu tvrdí, že to dělaly i Scaly a většinou pomohlo vyměnit jednotku, tady jim ale škoda nedovolí jednotku vyměnit – stále jen nahrávají nový soft. a máme testovat…
Když jsem se na ně obořil, tak mě uzemnili, hláškou „buďte rádi, že to aspoň takhle funguje, první III. Octávky nám lidi vraceli, že se s tím nedá vůbec jezdit“