Škoda Auto představí čtvrtou generaci modelu Škoda Superb v listopadu 2023, tedy 90 let po uvedení historicky prvního modelu tohoto jména.
Stejně jako předchozí generace kombinuje nová Škoda Superb výrazný design s vyspělou technikou. Nový vůz je bezpečnější a prostornější než kdykoli předtím a je připraven pokračovat v dlouholeté tradici modelů Superb značky Škoda. Superb bude k dispozici s třemi benzinovými motory, dvěma naftovými motory, dále ve verzi s plug-in hybridním pohonem, který nabídne delší dojezd na elektřinu a to přes 100 km.
Poprvé se Superb představí také s mild-hybridní technologií. Výkonové spektrum agregátů sahá od 110 kW do 195 kW. Tři zcela nové prvky dále rozšiřují seznam charakteristických Simply Clever prvků a jejich počet se zvyšuje na 28.
Změnu převodových stupňů ve čtvrté generaci modelu Superb nyní zajišťuje výhradně automatická převodovka DSG, která přenáší výkon velmi úsporných spalovacích motorů i hybridních pohonných jednotek. Volič převodovky je nově umístěn na sloupku řízení pod volantem.
Škoda Auto i nadále nabízí to nejlepší z obou světů, aby vyhověla potřebám stávajících i nových zákazníků. Nabídka pohonných jednotek nové generace modelu Škoda Superb tak zahrnuje tři benzinové, dva naftové motory a také zcela novou verzi s mild-hybridním pohonem a nový plug-in hybrid se zvýšeným dojezdem na elektřinu.
Plug-in hybridní verze je vyhrazena pro karoserii kombi a motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW je u ní doplněn elektromotorem. Maximální kombinovaný výkon pohonného ústrojí 150 kW přenáší na přední kola šestistupňová převodovka DSG. Kapacita vysokonapěťové baterie se oproti současné generaci zvýšila o 12,7 kWh na 25,7 kWh, čímž se čistě elektrický dojezd vozidla prodloužil na více než 100 km.
Kromě toho Škoda navýšila také maximální nabíjecí výkon ve wallboxech a na nabíjecích místech se střídavým proudem z 3,6 kW na 11 kW, což umožňuje rychlejší nabíjení baterie. Plug-in hybridní verze umožňuje také nabíjení stejnosměrným proudem s maximálním výkonem 50 kW. Stejně jako dříve je možné nabíjení při výkonu 2,3 kW také z domácí 230V zásuvky.
Palivová nádrž modelu Superb iV má objem 45 l. Základním motorem celé modelové řady Superb je 1,5 TSI s mild-hybridní technologií a s výkonem 110 kW. Oba hybridní motory pocházejí z nové generace motorů EA 211 evo2, pracují v úsporném Millerově cyklu a používají turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek.
Motor 1,5 TSI s mild-hybridní technologií je navíc vybaven systémem automatického odpojování válců ACT+. K dispozici jsou také dvě varianty motoru 2,0 TSI o výkonu 150 kW a 195 kW. Vrcholný benzinový motor a nejvýkonnější naftový motor 2,0 TDI s výkonem 142 kW jsou standardně dodávány s pohonem všech kol.
Základním naftovým motorem je 2,0 TDI o výkonu 110 kW. Všechny benzinové a naftové motory se pojí se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Všech šest variant pohonných jednotek splňuje emisní normu Euro 6e.
Škoda Auto představí čtvrtou generaci modelu Superb v listopadu 2023. Nová generace se bude vyrábět ve slovenském závodě koncernu Volkswagen v Bratislavě, a to i nadále ve verzích liftback i kombi.
zdroj: tisková zpráva
Tyto plug-in EV maji elektrinu hlavne pro posileni akcelerace a nehledi moc na efektivitu. Dulezite je dat majitelum pocit, ze maji silne auto. U plug-in je dojezd vlastne jen druhorady. Stejne to malokdo nabiji ze site a baterku nabiji pri jizde aby mohli tu a tam zamachrovat pri rozjezdu.
Baterie 25,7 kWh, dojezd přes 100 km … to je absolutně strašné číslo, které atakuje takové paskvily jako je pluging od Mercedesu … a to je 3 tunové SUV.
Proč by to mělo být strašné číslo? Spotřeba pod 20kW/100km je úplně normální číslo při svižnější jízdě. Že s tím někdo bude ujezdit za 12 je taky uplně ok. To auto vozí spalovací motor a benzínovou nádrž navíc oproti čistému EV, tak je asi logické, že si to vezme i více elektriky na čistě elektrický pohon!
jako ze by s tim nekdo po meste najezdil 200 km? tak to se asi nestane 🙂 fakt je ten, ze o takto uspornem pluginu jsem jeste neslysel. Jinak kolik asi vazi cele spalovaci ustroji, tj. spalovaci motor, prevodovka a benzin i s nadrzi a vejfukem? to by me zajimalo. Jinak ta spotreba bude 25kWh na sto, nebot dojezd vice nez 100 km v reklamnim zargonu znamena sto s odrenyma usima
pokud má baterii 25kWh a jede v režimu 20-80%SOC pak nemůže být spotřeba vyšší než 20kWh, nebo nemůže být dojezd větší než 100km…toť teorie. Praxe ukáže.
z praxe znam jen mitsubishi eclipse phev a dojezd na 14kwh baterku je mizerie, 50 km jen za nejlepsich podminek, takze klidne i mene nez 40, pro majitele velke zklamani
Udaje o dojezdu jsou vzdy pri vycerpani baterie ze 100% na 0%.
Už jste viděl nějaký PHEV, který vybíjí baterii na 0%? Jak by pak nastartoval spalovák, když nemá startér a motor roztáčí elektromotorem?
Ta 0% neni totalne vybita baterka, ale hranice pro jizdu na elektrinu. Na nastartovani tam par Ah maji v rezerve.
Jasně, ale kapacita baterie je daná a z toho cca 20% využívají pro tyto účely. Tzn 20% SOC je 0% na „palivoměru“.
pro Khalev… Řekl bych, že je to jak říkáš… Hybridy byly vždycky na baterku extrémně opatrný, aby u aut s větším nájezdem později nevznikaly problémy… A zbytečně, když už je tam ten spalovák….
Vlastně je to fuk, stejně je to jen přechodová technologie, která stěží přežije tuhle dekádu…