Nová Škoda Kodiaq a Škoda Superb také jako plug-in hybridy

Škoda Auto poprvé poodhalila nástupce svého vlajkového modelu Superb (verze liftback a kombi) a svého vrcholného SUV Kodiaq.

V rámci akce „Let’s Explore“ zveřejnila česká automobilka Škoda Auto první oficiální snímky siluet vozů nové generace. Představení vozů Škoda Superb a Škoda Kodiaq bude patřit k největším událostem značky letošního roku, které na podzim vyvrcholí samostatnými světovými premiérami. Oba vozy nabídnou moderní, úsporné zážehové a vznětové motory a také plug-in a mild-hybridní varianty pohonu.

Silueta nové generace Škoda Superb Combi. foto: Škoda Auto

Nové funkce, vylepšené technologie a propracované interiéry 

Podzim roku 2023 bude ve znamení dvou významných světových premiér společnosti Škoda Auto, kdy český výrobce představí čtvrtou generaci svého vlajkového modelu Superb a  druhou generaci SUV Kodiaq.

V rámci akce „Let’s Explore“ zveřejnila Škoda Auto první oficiální snímky siluet, které odhalují obrysy nových vozů. Kromě zcela nového exteriéru  přichází každý z modelů s novými prvky výbavy, vylepšenými technologiemi a zcela  přepracovaným interiérem.

Čtvrtá generace modelu Superb bude opět k dispozici jako liftback i jako mimořádně prostorné kombi. Přicházející generace vlajkového modelu se bude nově vyrábět na Slovensku, v závodě koncernu Volkswagen v Bratislavě. Nová generace modelu Kodiaq se bude vyrábět v českém závodě Škoda v Kvasinách, odkud pochází i jeho  předchůdce. 

Dva úspěšné příběhy 

Škoda Superb a Škoda Kodiaq jsou dvěma vrcholnými modely typu liftback/kombi a SUV značky Škoda, a  zároveň jsou oba mimořádně úspěšné. Název „Superb“ se používal již ve 30. letech 20. století  pro vrcholnou řadu luxusních vozů Škoda. Později, v letech 2001 až 2008, se prodalo téměř  137 000 kusů první moderní generace vozů Superb.

Šlo zároveň o první model značky Škoda,  který představil špičkové moderní prvky, jako jsou bi-xenonové světlomety, automatickou převodovku Tiptronic či funkci Coming Home. Již od počátku sbíral Superb první generace  řadu prestižních ocenění, včetně titulu „Nejlepší importovaný vůz“ německého motoristického časopisu Auto Bild.

Druhá generace se objevila v roce 2008 a jako první  nabídla zákazníkům možnost pohonu všech kol. Verze Superb Combi, představená v roce 2009, vyvolala ještě větší pozornost. Celkově zaznamenala druhá generace modelu Superb  618 000 kusů dodaných zákazníkům.

Silueta nové generace vozu Škoda Kodiaq. foto: Škoda Auto
Silueta nové generace vozu Škoda Kodiaq. Najděte pět rozdílů proti Superb Combi. foto: Škoda Auto

Třetí generace, představená v únoru roku 2015, nabídla  v obou karosářských variantách ještě více prostoru pro cestující a zavazadla. Přidala také inovativní asistenční systémy pro zvýšení bezpečnosti a zároveň byla úspornější a měla nižší  emise než její předchůdce.

V roce 2019 byla tato vlajková loď opět modernizována, přičemž varianta Škoda Superb iV se stala prvním plug-in hybridním modelem značky Škoda. Dosud bylo  zákazníkům dodáno více než 777 000 kusů modelu Superb třetí generace. 

Model Kodiaq byl uveden na trh v roce 2016 jakožto první zástupce ofenzivy značky v  segmentu SUV a dodnes zaznamenal celkový počet 740 tisíc prodaných vozů. Na přání ho lze získat se sedmi sedadly a do segmentu SUV vnesl vzrušující krystalický designový jazyk značky Škoda.

V roce 2018 jeho úspěch následovala sportovní varianta Kodiaq RS a v roce 2021 byla aktualizována celá modelová řada. Více než 40 mezinárodních ocenění je viditelným důkazem vynikajících kvalit a mimořádné obliby tohoto velkého SUV z Mladé Boleslavi.

zdroj: tisková zpráva

18 Comments on “Nová Škoda Kodiaq a Škoda Superb také jako plug-in hybridy”

    1. Jen co to muselo dát práce , dát na trh něco co bylo aktuální tak v roce 2015- 2017. Vyhozená práce a zdroje , které mohli vložit do vývoje BEV. Až se bude rozhodovat o záchranném balíčku pro Škodu Auto , jsem proti, nepotřebujeme podporovat někoho , kdo neustále vyrábí toxická auta a už dávno nemusí.

        1. Nevím ,PHEV jsou náročná a drahá na výrobu. Mají o třetinu až polovinu více součástek než klasické auto, takže s výrobní cenou nejde nic moc dělat. Auto i nadále vypouští toxické spaliny, vydává hluk a musí se utlumovat vibrace spalovacího motoru. Prodej PHEV v poměru k BEV začal klesat. Baterie od prosince loňského roku i nadále zlevňují. Škoda vytvořila pouze další dvě varianty jejich spalovacích aut. Což opět jen rozdrobilo výrobu , která se ta stala o další dvě varianty složitější , tím pádem dražší. Myslím , že takto to vypadá , když řídí automobilku boomers. Svým způsobem je chápu, už nechtějí nic měnit ,jenom se nějak udržet na svých pozicích co nejdéle. A ano další boomer si jejich auta klidně koupí a bude spokojený. Jenže špička automobilového průmyslu je už úplně někde jinde. Takže , stejně jako si většina lidí už nakupuje tlačítkový telefon , tak si nebudou kupovat auta která vydávají hluk, vibrace a vyfukují jedovaté látky. Proto se domnívám , že věnovat spalovacím motoru úsilí a zdroje je jistá cesta k bankrotu. Mimochodem prodeje Škody Auto to jasně potvrzují. Ještě dva tři roky poklesu nebo stagnace a začnou se jim pokládat dodavatelé. Udržet prodeje s modelovou řadou co mají a jeden předražený Enyaq k tomu , to by byl zázrak.

    1. Daň z ujetého kilometru je jediná co dává smysl a skoro jistě se nakonec prosadí. A např. násobená nějakou konstantou podle hmotnosti vozidla, aby to bylo jako dnes, kdy velké krávy správně platí vyšší daň než lehké váhy (de fakto)…
      Zajímavá je ta anketa: Daň z km je ani nenapadla (nebo se na ní úmyslně nezeptali)…. Navíc jsou ty otázky položené, jako by elektromobil měl zůstat navždy jen alternativou a ještě spíše marginální…😳
      By mě zajímalo, jestli jsou ty motor- novináři vážně tak zabedněný nebo to jen předstíraj, aby byla legranda 😃

      1. No vidis to Bystroline, s napovedou novinaru jsi to zvladnul, po cca desetileti ses dobral toho, co mnohem bystrejsi (jako fakt bystrejsi) nez Ty stacili zjistit za jeden den nazirani na eV svet. A to, ze eV jsou a navzdy zustanou marginalni zalezitosti. Hurra, muzeme se ozrat, DrVostep na to konecne kapnul.

Napsat komentář