V Česku startuje prodej modernizovaných modelů Kia Niro Hybrid a Kia Niro Plug-in hybrid. Tovární záruka je 7 let na celý vůz nebo 150 000 km.
foto: Kia
Evropské prodeje modernizovaných vozů Kia Niro Hybrid a Niro Plug-in Hybrid byly zahájeny ve druhém čtvrtletí 2019. Niro se jako jediný ze všech hybridních vozů v Evropě prodává s jedinečnou sedmiletou zárukou Kia (s omezením na 150 tis. km) již ve standardu.
Kia zahajuje prodej modernizované řady elektrifikovaných modelů Niro, které představila na březnovém autosalonu v Ženevě. Modely Niro Hybrid a Niro Plug-in hybrid, dostupné na českém trhu od roku 2016 (HEV) a 2017 (PHEV), jsou nyní nově v nabídce s vylepšeným designem exteriéru, luxusnějším interiérem a nově pouze jednou úrovní výbavy.
Hlavními změnami elektrifikovaných variant modelů Niro HEV a Niro PHEV jsou nová světla denního svícení ve tvaru šipek, přepracovaná přední maska s chromovými prvky a pozměněné světlomety.
Modernizace se dotkla i předního a zadního nárazníku a modernizován byl i difuzér s integrovaným stříbrným krytem. Niro HEV a Niro PHEV nově nabízí novou grafiku LED zadních světlometů a nový design 16″ a 18″ kol z lehké slitiny (dostupné pouze pro Niro HEV).
Obě modelová provedení jsou dostupná v 10 barevných variantách karoserie. V rámci interiéru byl přepracován design palubní desky, kterému nově dominuje propracovaný systém palubního infotainmentu s dotykovým displejem o rozměru 10,25″.
Ten nabízí funkce jako hlasové zprávy, zrcadlení, rozpoznávání hlasu, Handsfree Music Streaming včetně telefonování a čtení zpráv. V nabídce nalezneme i 8″ audio displej a nový 4,2“ nebo 7″ TFT displej Supervision.
Náladu v interiéru naladí až šest barevných variant ambientního osvětlení, od modré, přes červenou, oranžovou po zelenou a tyrkysovou. V rámci výbavy a bezpečnosti je nově k dispozici elektronická parkovací brzda (EPB) a systém následování v jízdním pruhu (LFA). Hybridní varianta modelu Niro navíc nabízí plnohodnotnou rezervu.
Niro pohání benzínový motor 1,6 litru GDi (zkr. Gasoline Direct injection) v kombinaci s lithium-iont polymerovou baterií o kapacitě buďto 1,56 kWh (provedení Niro Hybrid), nebo 8,9 kWh (model Plug-in Hybrid).
foto: Kia
Emise oxidu uhličitého u verze Niro Hybrid činí pouze 86-100 g/km (v kombinovaném cyklu podle NEDC), přičemž emise provedení Plug-in Hybrid dosahují dokonce jen 29 g/km (v kombinovaném cyklu podle NEDC). Niro Plug-in Hybrid ve městě vykazuje dojezd čistě na elektřinu až 65 kilometrů. (Redakci neznámo proč byly hodnoty spotřeby paliva a emisí homologovány dle WLTP a převedeny na NEDC.)
Kia Niro Hybrid s motorizací o objemu 1,6 litru GDI a šestistupňovou automatickou převodovkou a výkonem 141 k / 104 kW je dostupný ve výbavě Exclusive za cenu 684 980 korun. Niro Plug-in hybrid s motorizací o objemu 1,6 litru GDI a šestistupňovou automatickou převodovkou a výkonem 141 k / 104 kW je dostupný ve výbavě Premium za cenu 999 980 korun.
Nabídka nových technologií aktivní bezpečnosti
Modernizovaná řada Niro přináší i řadu nových bezpečnostních technologií na podporu řízení. K dříve dostupnému pokročilému adaptivnímu tempomatu se v modernizovaných modelech Niro Hybrid a Plug-in Hybrid nabízí funkce Stop & Go.
Pokročilý adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go následuje vpředu jedoucí vozidlo a pokud se kolona zastaví, automaticky se zastaví i Niro; po opětovném rozjetí vozidla vpředu se Niro rovněž automaticky rozjede.
Pro hybridní a plug-in hybridní Niro se dále poprvé nabízí systém sledování vozidla v jízdním pruhu, představující technologii autonomního řízení 2. úrovně, v ČR poprvé uvedený v 3. generaci modelu Ceed v roce 2018. Tato technologie sleduje vpředu jedoucí vozidla a rozpoznává vodorovné dopravní značení pro udržování Nira v příslušném jízdním pruhu na rychlostní komunikaci.
Systém ovládá zrychlování, brzdění a řízení podle kolony vozidel vpředu, kdy využívá externí senzory k udržování bezpečného odstupu a současně řidiči vypomáhá při přejíždění z pruhu do pruhu. Technologie sledování vozidla v jízdním pruhu funguje za rychlostí od 0 do 180 km/h.
Niro se nabízí vč. ucelené sestavy technologií aktivní bezpečnosti. V závislosti na výbavě se jedná např. o systém pro zamezení čelním kolizím, systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu, funkci rozpoznávání únavy řidiče, asistent dálkových světel, systém pro sledování slepých úhlů, systém pro monitorování provozu za vozidlem a funkci ukazatele rychlostních limitů, včetně nové elektronické parkovací brzdy s posíleným účinkem zadní nápravy.
Off:
Tak pro ty co by to zajimalo.
Moje vcerejsi cesta dopadla
Off:
Tak pro ty co by to zajimalo.
Moje vcerejsi cesta dopadla takto. Trip B.
Nakonec jsem to tempo neudrzel. Na prvotridkach nejcasteji 110 az 120. Na dalnicich cestou tam chvilkama i 150 jinak 130-140. Cestou zpet 130. Bylo 30-32 stupnu, takze klima naplno, nastaveno 19stupnu.
Kdyz odectu 5% rezervu dole tak mi timto tempem vychazi letni dojezd 370km.
PS: Tech 8% v baterce na konci nic nerika. Vyjel jsem s 90% a cestou par procent sosnul v Moste u Mekace. Musel jsem curat a koupit si kafe.
Michelin urazil celých 230km na jedno nabití a doplazil se
Michelin urazil celých 230km na jedno nabití a doplazil se domů se zbývajícím dojezdem 30km.
Obdivně tleskáme a roníme slzu.
Zajimalo by me z ceho jste ty mindraky nasbiral vy.
Zajimalo by me z ceho jste ty mindraky nasbiral vy.
Není to pravda?
Není to pravda?
To vite, ze mate pravdu.
Vy mate prece vzdycky pravdu.
To vite, ze mate pravdu.
Vy mate prece vzdycky pravdu.
Tak z toho nebuďte smutnej a pusťte si 24h Le Mans, my taky
Tak z toho nebuďte smutnej a pusťte si 24h Le Mans, my taky koukáme a počítáme, kolikrát uvidíme elektromobil nebo uslyšíme slovo elektromobil.
Zatím ani jednou, přátelé 😉
Vy jste zase otravnej. Bezte radeji na slunicko.
Vy jste zase otravnej. Bezte radeji na slunicko.
Zase čumíte na hybridy a uchcáváte si z toho. :)))
Zase čumíte na hybridy a uchcáváte si z toho. :)))
Nn, Toyota nudí jako Mercedes v F1, koukáme na to kvůli
Nn, Toyota nudí jako Mercedes v F1, koukáme na to kvůli GTE. Já fandím corvettám.
Na tak velký auto spotřeba 23 kWh je dobrý, Audi nebo
Na tak velký auto spotřeba 23 kWh je dobrý, Audi nebo Jaguár by měly tak 32 kWh.
Bohuzel je to asi tak. Maji se od Tesly jeste co ucit.
Bohuzel je to asi tak. Maji se od Tesly jeste co ucit.
Off
Mercedes se snaží udat spalováky, kde se dá a tak
Off
Mercedes se snaží udat spalováky, kde se dá a tak otevřel fabriku s Putinem v Rusku. Tam budou moct smrdět ještě dlouho.
https://youtu.be/AWDvNJLspLU
TEST
JAGUAR I PACE – SUV – elektromobil 4WD – TEST –
TEST
JAGUAR I PACE – SUV – elektromobil 4WD – TEST – GARÁŽ.TV
https://www.youtube.com/watch?v=2KuwwmhciXM
Jako James Bond. Elon Musk chce vyrobit autoponorku z legendárního snímku
https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/tesla-elon-musk-james-bond-auto-ponorka.A190612_133406_eko-zahranicni_mato
Tesla potřebuje mnoho baterií, a to co nejlevněji. Zvažuje proto vlastní těžbu klíčových materiálů Více na: https://connect.zive.cz/clanky/tesla-potrebuje-mnoho-baterii-a-to-co-nejlevneji-zvazuje-proto-vlastni-tezbu-klicovych-materialu/sc-320-a-198865/default.aspx
„UDA“ by mohl porovnat NIRO hybrid a PHEV…
„UDA“ by mohl porovnat NIRO hybrid a PHEV…
Uda o nirech asi napise clanek az bude mit cas. Phev ma hlavne
Uda o nirech asi napise clanek az bude mit cas. Phev ma hlavne mensi kufr a je tezsi na zadek. Jinak je ve vsem lepsi. Teda krome ceny navratnost v nedohlednu myslim ze to plati i u elektromobilu.
Klimatické výkyvy E04 Permafrost severní
Klimatické výkyvy E04 Permafrost severní Arktidy
https://www.youtube.com/watch?v=hOaJvVpFPaU
… jen jeden 30 metrový příkop odpovídá asi 180 letům
… jen jeden 30 metrový příkop odpovídá asi 180 letům fosílních paliv :))) jetofpldeli soudluzi 😉
A kdy se zacne prodavat e-Niro?
A kdy se zacne prodavat e-Niro?
U nás prý asi až koncem letošního/začátkem příštího
U nás prý asi až koncem letošního/začátkem příštího roku.
To je tedy zase zmena zpet k puvodnimu terminu.
Naposledy se
To je tedy zase zmena zpet k puvodnimu terminu.
Naposledy se myslim psalo o otevreni objednavek v lete.
Budete ho kupovat v Německu, jak jste psal?
Budete ho kupovat v Německu, jak jste psal?
Jestli se nezacne prodavat u nas driv nez nam schvali dotaci
Jestli se nezacne prodavat u nas driv nez nam schvali dotaci tak jo.
A na dotaci u nás lze koupit i v Německu?
A na dotaci u nás lze koupit i v Německu?
Ano.
Stejne jako uz jde na dotaci poridit i Tesla, jak tady
Ano.
Stejne jako uz jde na dotaci poridit i Tesla, jak tady psal pan Novotny z Renardsu.
Na dotaci jim prdím, ale pokud ten Mercedes EQA nebude nic
Na dotaci jim prdím, ale pokud ten Mercedes EQA nebude nic moc, tak taky půjdu do Niro. Zpracování Kia mi vyhovuje, EV mají zmáknuté, takže člověk nejde do neznáma.
Podle meho nazoru je eNiro/Kona jedna z nejlepsich voleb na
Podle meho nazoru je eNiro/Kona jedna z nejlepsich voleb na trhu v pomeru uzitna hodnota/cena.
Pokud pak nekdo potrebuje hodne cestovat a nebo hodne prostoru tak nektera Tesla.
Ono řadě lidí by stačila Hyundai nebo Kia ale nechtějí
Ono řadě lidí by stačila Hyundai nebo Kia ale nechtějí si to dovolit z důvodu prestiže,tak si radši koupí nesmysl typu e-Tron. Já Hyundai nechci jen díky jejich hloupým reklamám.
Tak to me je fakt burt. Klidne at je na tom treba Trabant,
Tak to me je fakt burt. Klidne at je na tom treba Trabant, kdyz to bude mit vlastnosti Kony…
🙂
Tohle muzou resit jen lidi plni mindraku a to je jejich problem ne muj.
Mám Hyundai Konu electric, a přiznám se, že jsem neviděl
Mám Hyundai Konu electric, a přiznám se, že jsem neviděl ani jednu jejich reklamu.
To buďte rád, můj kamarád taky nemá televizi.
To buďte rád, můj kamarád taky nemá televizi.