Nová Kia Niro PHEV stojí milion včetně slušné výbavy

V Česku startuje prodej modernizovaných modelů Kia Niro Hybrid a Kia Niro Plug-in hybrid. Tovární záruka je 7 let na celý vůz nebo 150 000 km.

Modely Niro HEV a Niro PHEV nabízí v České republice nově jednu úroveň výbavy. Modernizovaný design exteriéru je v souladu s novým designovým jazykem, poprvé uplatněným u elektrického crossoveru e-Niro.
foto: Kia

Evropské prodeje modernizovaných vozů Kia Niro Hybrid a Niro Plug-in Hybrid byly zahájeny ve druhém čtvrtletí 2019. Niro se jako jediný ze všech hybridních vozů v Evropě prodává s jedinečnou sedmiletou zárukou Kia (s omezením na 150 tis. km) již ve standardu.

Kia zahajuje prodej modernizované řady elektrifikovaných modelů Niro, které představila na březnovém autosalonu v Ženevě. Modely Niro Hybrid a Niro Plug-in hybrid, dostupné na českém trhu od roku 2016 (HEV) a 2017 (PHEV), jsou nyní nově v nabídce s vylepšeným designem exteriéru, luxusnějším interiérem a nově pouze jednou úrovní výbavy.

Hlavními změnami elektrifikovaných variant modelů Niro HEV a Niro PHEV jsou nová světla denního svícení ve tvaru šipek, přepracovaná přední maska s chromovými prvky a pozměněné světlomety.

Kia Niro Hybrid a Plug-in Hybrid

Kia Niro Hybrid a Plug-in Hybrid
foto: Kia

Modernizace se dotkla i předního a zadního nárazníku a modernizován byl i difuzér s integrovaným stříbrným krytem. Niro HEV a Niro PHEV nově nabízí novou grafiku LED zadních světlometů a nový design 16″ a 18″ kol z lehké slitiny (dostupné pouze pro Niro HEV).

Obě modelová provedení jsou dostupná v 10 barevných variantách karoserie. V rámci interiéru byl přepracován design palubní desky, kterému nově dominuje propracovaný systém palubního infotainmentu s dotykovým displejem o rozměru 10,25″.

Ten nabízí funkce jako hlasové zprávy, zrcadlení, rozpoznávání hlasu, Handsfree Music Streaming včetně telefonování a čtení zpráv. V nabídce nalezneme i 8″ audio displej a nový 4,2“ nebo 7″ TFT displej Supervision.

Náladu v interiéru naladí až šest barevných variant ambientního osvětlení, od modré, přes červenou, oranžovou po zelenou a tyrkysovou. V rámci výbavy a bezpečnosti je nově k dispozici elektronická parkovací brzda (EPB) a systém následování v jízdním pruhu (LFA). Hybridní varianta modelu Niro navíc nabízí plnohodnotnou rezervu.

Niro pohání benzínový motor 1,6 litru GDi (zkr. Gasoline Direct injection) v kombinaci s lithium-iont polymerovou baterií o kapacitě buďto 1,56 kWh (provedení Niro Hybrid), nebo 8,9 kWh (model Plug-in Hybrid).

Kia Niro Hybrid

Kia Niro Hybrid
foto: Kia

Emise oxidu uhličitého u verze Niro Hybrid činí pouze 86-100 g/km (v kombinovaném cyklu podle NEDC), přičemž emise provedení Plug-in Hybrid dosahují dokonce jen 29 g/km (v kombinovaném cyklu podle NEDC). Niro Plug-in Hybrid ve městě vykazuje dojezd čistě na elektřinu až 65 kilometrů. (Redakci neznámo proč byly hodnoty spotřeby paliva a emisí homologovány dle WLTP a převedeny na NEDC.)

Kia Niro Hybrid s motorizací o objemu 1,6 litru GDI a šestistupňovou automatickou převodovkou a výkonem 141 k / 104 kW je dostupný ve výbavě Exclusive za cenu 684 980 korun. Niro Plug-in hybrid s motorizací o objemu 1,6 litru GDI a šestistupňovou automatickou převodovkou a výkonem 141 k / 104 kW je dostupný ve výbavě Premium za cenu 999 980 korun.

Nabídka nových technologií aktivní bezpečnosti

Modernizovaná řada Niro přináší i řadu nových bezpečnostních technologií na podporu řízení. K dříve dostupnému pokročilému adaptivnímu tempomatu se v modernizovaných modelech Niro Hybrid a Plug-in Hybrid nabízí funkce Stop & Go.

Pokročilý adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go následuje vpředu jedoucí vozidlo a pokud se kolona zastaví, automaticky se zastaví i Niro; po opětovném rozjetí vozidla vpředu se Niro rovněž automaticky rozjede.

Pro hybridní a plug-in hybridní Niro se dále poprvé nabízí systém sledování vozidla v jízdním pruhu, představující technologii autonomního řízení 2. úrovně, v ČR poprvé uvedený v 3. generaci modelu Ceed v roce 2018. Tato technologie sleduje vpředu jedoucí vozidla a rozpoznává vodorovné dopravní značení pro udržování Nira v příslušném jízdním pruhu na rychlostní komunikaci.

Systém ovládá zrychlování, brzdění a řízení podle kolony vozidel vpředu, kdy využívá externí senzory k udržování bezpečného odstupu a současně řidiči vypomáhá při přejíždění z pruhu do pruhu. Technologie sledování vozidla v jízdním pruhu funguje za rychlostí od 0 do 180 km/h.

Niro se nabízí vč. ucelené sestavy technologií aktivní bezpečnosti. V závislosti na výbavě se jedná např. o systém pro zamezení čelním kolizím, systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu, funkci rozpoznávání únavy řidiče, asistent dálkových světel, systém pro sledování slepých úhlů, systém pro monitorování provozu za vozidlem a funkci ukazatele rychlostních limitů, včetně nové elektronické parkovací brzdy s posíleným účinkem zadní nápravy.

tisková zpráva

30 Comments on “Nová Kia Niro PHEV stojí milion včetně slušné výbavy”

  1. Off:
    Tak pro ty co by to zajimalo.
    Moje vcerejsi cesta dopadla

    Off:
    Tak pro ty co by to zajimalo.
    Moje vcerejsi cesta dopadla takto. Trip B.
    Nakonec jsem to tempo neudrzel. Na prvotridkach nejcasteji 110 az 120. Na dalnicich cestou tam chvilkama i 150 jinak 130-140. Cestou zpet 130. Bylo 30-32 stupnu, takze klima naplno, nastaveno 19stupnu.
    Kdyz odectu 5% rezervu dole tak mi timto tempem vychazi letni dojezd 370km.

    PS: Tech 8% v baterce na konci nic nerika. Vyjel jsem s 90% a cestou par procent sosnul v Moste u Mekace. Musel jsem curat a koupit si kafe.

                1. Nn, Toyota nudí jako Mercedes v F1, koukáme na to kvůli
                  Nn, Toyota nudí jako Mercedes v F1, koukáme na to kvůli GTE. Já fandím corvettám.

  2. TEST
    JAGUAR I PACE – SUV – elektromobil 4WD – TEST –

    TEST
    JAGUAR I PACE – SUV – elektromobil 4WD – TEST – GARÁŽ.TV
    https://www.youtube.com/watch?v=2KuwwmhciXM

    Jako James Bond. Elon Musk chce vyrobit autoponorku z legendárního snímku

    https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/tesla-elon-musk-james-bond-auto-ponorka.A190612_133406_eko-zahranicni_mato

    Tesla potřebuje mnoho baterií, a to co nejlevněji. Zvažuje proto vlastní těžbu klíčových materiálů Více na: https://connect.zive.cz/clanky/tesla-potrebuje-mnoho-baterii-a-to-co-nejlevneji-zvazuje-proto-vlastni-tezbu-klicovych-materialu/sc-320-a-198865/default.aspx

                1. Na dotaci jim prdím, ale pokud ten Mercedes EQA nebude nic
                  Na dotaci jim prdím, ale pokud ten Mercedes EQA nebude nic moc, tak taky půjdu do Niro. Zpracování Kia mi vyhovuje, EV mají zmáknuté, takže člověk nejde do neznáma.

                2. Podle meho nazoru je eNiro/Kona jedna z nejlepsich voleb na
                  Podle meho nazoru je eNiro/Kona jedna z nejlepsich voleb na trhu v pomeru uzitna hodnota/cena.
                  Pokud pak nekdo potrebuje hodne cestovat a nebo hodne prostoru tak nektera Tesla.

                3. Ono řadě lidí by stačila Hyundai nebo Kia ale nechtějí
                  Ono řadě lidí by stačila Hyundai nebo Kia ale nechtějí si to dovolit z důvodu prestiže,tak si radši koupí nesmysl typu e-Tron. Já Hyundai nechci jen díky jejich hloupým reklamám.

                4. Tak to me je fakt burt. Klidne at je na tom treba Trabant,
                  Tak to me je fakt burt. Klidne at je na tom treba Trabant, kdyz to bude mit vlastnosti Kony…
                  🙂
                  Tohle muzou resit jen lidi plni mindraku a to je jejich problem ne muj.

                5. Mám Hyundai Konu electric, a přiznám se, že jsem neviděl
                  Mám Hyundai Konu electric, a přiznám se, že jsem neviděl ani jednu jejich reklamu.

                6. To buďte rád, můj kamarád taky nemá televizi.
                  To buďte rád, můj kamarád taky nemá televizi.

Napsat komentář