Nová Dacia Logan jde na český trh s pohonem na LPG za cenu od 274 900 Kč, dojezd přes 1300 km

Stále více zákazníků přistupuje ke koupi automobilu pragmaticky. Na tuto potřebu odpovídá Dacia již více než 16 let nabídkou dostupných automobilů za odpovídající cenu.

Jedno z nejlevnějších nových aut na českém trhu, Dacia Logan, přichází znovu s továrním pohonem.

Stále více zákazníků přistupuje ke koupi automobilu pragmaticky. Na tuto potřebu odpovídá Dacia již více než 16 let nabídkou dostupných automobilů za odpovídající cenu.
foto: Dacia

Navzdory nezměněným vnějším rozměrům jsou modernější, bohatší a víceúčelové, aniž by ustupovaly ze své podstaty spočívající v jednoduchosti a spolehlivosti. Mění platformu a nabízejí vyšší úroveň výbavy, aktivní i pasivní bezpečnosti a nové pohony včetně dvoupalivového benzín/LPG.

Dacia je jediný výrobce, který nabízí dvoupalivový pohon na benzín a LPG u celé řady osobních vozů. Tovární výroba této technologie, ověřené na motoru TCe 100 LPG, je zárukou bezpečnosti a spolehlivosti.

Doba záruky z výroby, intervaly a ceny údržby a objem zavazadlového prostoru jsou stejné jako u benzínové verze (nádrž LPG je uložena v místě pro náhradní kolo). Při jízdě na LPG produkuje Nový Logan TCe 100 LPG v průměru o 11 % emisí CO2 méně (ve srovnání s ekvivalentním benzínovým pohonem). Navíc nabízí dojezd více než 1 300 km díky dvěma nádržím: 40litrové na LPG, čili o 8 litrů více než předchozí generace, a 50litrové na benzín.

U Dacie spojuje LPG jednoduché použití, příjemné řízení, vyšší výkon, snížení emisí CO2 a velký dojezd. V některých zemích je dvoupalivový pohon benzín/LPG předmětem pobídkových opatření nebo daňových úlev, například nízká kupní cena paliva u pumpy, zrušení ekologických poplatků či provoz bez omezení.

DACIA LOGAN

Délka : 4 396 mm
Šířka : 1 848 mm (2 007 mm včetně zpětných zrcátek)
Výška : 1 501 mm
Světlá výška podvozku (nezatížený vůz) : 161 mm
Objem zavazadlového prostoru: 628 l / 528 dm3 (VDA)

Nový Logan se bude prodávat v Bulharsku, Španělsku, Baltských zemích, Maďarsku, Maroku, Moldávii, Nové Kaledonii, Polsku, Rumunsku, Slovensku, Tahiti, Srbsku, Černé Hoře, Kosovu, Albánii, Makedonii, Bosně a Hercegovině, České republice.

tisková zpráva

37 komentářů u “Nová Dacia Logan jde na český trh s pohonem na LPG za cenu od 274 900 Kč, dojezd přes 1300 km”

      1. Mohu se svým vozem na LPG vjet do podzemních
        Mohu se svým vozem na LPG vjet do podzemních parkovišť?
        Ano můžete! Naše LPG motory Dacia splňují mezinárodní směrnici z roku 2001 (R67-01), která vyžaduje, aby všechny vozy na LPG byly vybaveny tlakovým pojistným ventilem. Díky tomu můžete vjíždět i do podzemních parkovišť, pokud není vjezd pro vozidla LPG výslovně zakázán.

            1. Nevím, nevím, no… je to soukromý pozemek, majitel tam dá
              Nevím, nevím, no… je to soukromý pozemek, majitel tam dá zákaz a hotovo. Je to jednodušší dát zákaz pro všechny, než se spoléhat na poctivost řidičů, že tam budou parkovat jenom ti, co mají to správné a bezpečné LPG. Těch vozů na LPG zas tolik není, klidně těch pár zákazníků odepíše.

                1. To já netuším. Jen píšu, že pro najitele krytého
                  To já netuším. Jen píšu, že pro najitele krytého parkoviště je jednodušší prostě vjezd vozů s LPG zakázat a hotovo.

            2. ta byrokracie vychází z kolaudačního rozhodnutí, takže
              ta byrokracie vychází z kolaudačního rozhodnutí, takže bez úprava LPG ne.
              „Vyjma specielně upravených podzemních garáží se s vozidlem LPG v podzemí parkovat nesmí.“

              https://lpg-cng.ochranamotoru.cz/parkovani-garazovani-auta-na-plyn-lpg-cng.htm

              Takže aby to s LPG šlo, muselo by dojít ke stavebním úpravám – aby k nim došlo a mělo to logiku, na to je LPG aut málo.

        1. Cituji „Díky tomu můžete vjíždět i do podzemních
          Cituji „Díky tomu můžete vjíždět i do podzemních parkovišť, pokud není vjezd pro vozidla LPG výslovně zakázán.“

          A to si pište, že je zakázán v naprosté většině podemních garází. To by museli mít instalovaný systém pro detekci LGP, aby tam auta mohla. A proč by to majitelé garáží dělali, zákazníků s benzínem je třeba v Praze víc než je kapacita.

        1. Není umění vyházet spoustu peněz za zbytečnosti v
          Není umění vyházet spoustu peněz za zbytečnosti v ovlivnění faktory chci to a musím to mít a pak všem dávat najevo, že je to to nejlepší na světě a kdo to nechce je …, umění je investovat do nejlepšího poměru cena výkon, který pokrývá přesně požadavky investora a tu investici následně co nejefektivněji vytěžit.
          A že je to pro každého jinak a jiné je snad jasné i přespolním a dojíždějícím.

  1. Neda mi to a trochu si rýpnu.. 3nácet km je malo bo se s
    Neda mi to a trochu si rýpnu.. 3nácet km je malo bo se s tím neda na jeden zatah dojet k velke louzi a zpet, jak spousta pisatelu tady uvadi, ze to potrebuji.
    Na druhou stranu muze za ty zlataky v destinaci u more stat druhy s plnymi nadrzemi a pak to vyjde na otocku…

  2. Akurat s tym do ziadnej garaze nemozete (ani nadzemnej), lebo
    Akurat s tym do ziadnej garaze nemozete (ani nadzemnej), lebo vsade su zakazy pre LPG. Suma sumarum, musite zaparkovat na vonkajsie parkovisko, kde parkuju auta prioritne a teda je vzdy plne, takze nezaparkujete. Naco je mi dojazd 1300km netusim. Dalsia nevyhoda budu kratke trasy, kedy sa to na LPG ani neprepne. No LPG je uz podla mna minulost. Bolo fajn tak pred 15-20 rokmi.

    1. Jj, v ČR neni pro samé garáže kam šlápnout, že ? Jak to
      Jj, v ČR neni pro samé garáže kam šlápnout, že ? Jak to dělají ti současní vlastnici aut na LPG (znám jich osobně několik) a proč s tím vlastně jezdí, když je to tak na nic?

      Ono ne všichni bydlí v Praze a ne všichni mají garáže. Ono i spousta vlastníků samostatně stojících domů má třeba místo garáže jen přístřešek, který má střechu a možná nějakou stěnu.

      1. LPG je na vesnice a malá města zcela jasná volba levné a
        LPG je na vesnice a malá města zcela jasná volba levné a ekologičtější dopravy – problémy s garážema jsou jen ve větších městech, kdy se buď musí nechat auto někde na sběrném parkovišti, nebo tam jsou sběrné garáže a parkovací domy, kam se nesmí a tam to problém je.

        1. Tak stejně jako nekoupím EV, když ho nemám jak nabíjet,
          Tak stejně jako nekoupím EV, když ho nemám jak nabíjet, diesel když s tím jezdím převážně po městě, tak si nekoupím LPG, když potřebuji často stát v (podzemních) garážích, ne ? Takže pro pražáka je asi LPG blbost, ale v Praze žije jen cca 1/10 našich obyvatel.

            1. „V Česku žije na sídlištích téměř třetina obyvatel, v
              „V Česku žije na sídlištích téměř třetina obyvatel, v Praze dokonce až 40 % obyvatel (Maier 2003).“

              Je jistě možné bydlíc na sídlišti si pořídit EV a nabíjet ho pouze na veřejných nabíječkách. Ale takových bláznů bude opravdu málo a ekonomicky to bude nesmysl.

                1. A kolik majitelů EV v Praze bydlí na sídlišti ?
                  Jinak

                  A kolik majitelů EV v Praze bydlí na sídlišti ?

                  Jinak vzhledek k poměru platů v Praze vc zbytek ČR, není překvapení že nejvíce EV je v Praze. Ono tam EV tady dává největší smysl.

                2. Váš dotaz ohledně dobíjení v Praze na sídlišti není
                  Váš dotaz ohledně dobíjení v Praze na sídlišti není zcela relevantní, relevnatní jsou následující dotazy:
                  1) Kolik EV je v Praze v soukromém vlastnictví za zdaněné peníze a kolik je majetkem firem případně pod operativním leasingem?
                  2) Kolik EV registrovaných v Praze se skutečně v Praze pohybuje a nejsou jen registrovány na pražské sídla leasingových společností?
                  3) Kolik EV registrovaných v Praze a pohybujících v Praze a spadající pod firmy jsou i k soukromému použití?
                  4) Kolik vozidel vyplývajících z otázky (3) jsou při soukromém použití parkováno a dobíjeno primárně jinde, než u rodinných domů, nebo na definovaných parkovacích místech apartmánů

        1. Všechna nákupní centra mají podzení garáže ? Bydlím v
          Všechna nákupní centra mají podzení garáže ? Bydlím v jednom z větších měst v ČR (Plzeň) a 2 centra tu mají polopodzemní stání (tj. ve svahu, nejméně jedna strana volná), která nabízejí cca 1/4 až 1/3 všech míst v dané lokalitě a jedno v centru má parkovací dům, kde je cca 60% z celkových míst. A zbytek všech hyper/super/hobby marketů mají jen „nekonečné lány“ parkovacích stání kolem. Tedy LPG tu znamená skutečně jen drobné omezení.

Napsat komentář