Norsko: spalovací auta už se skoro neprodávají

Norsko zakončilo rok 2021 stylově. V prosinci tam bylo 90 % všech nově registrovaných aut do zásuvky.

Během prosince 2021 se v Norsku prodalo 18 509 nových osobních aut do zásuvky (meziročně +3,3 %). Jde o nový rekord. Celkově se za prosinec prodalo 20 567 aut, takže podíl aut do zásuvky (elektromobily + plug-in hybridy) činil 90 %. Elektromobilů z toho bylo 13 803 (tržní podíl 67,1 %), plug-in hybridů 4706 (22,9 %). Klasické hybridy si připsaly 3,2 %, nafta 3,5% a benzín 3,3 %.

Nejprodávanějším autem za prosinec byl Tesla Model Y (2379). Ten je zároveň třetím nejprodávanějším elektroautem za rok 2021 (8267). První nejprodávanějším je Tesla Model 3 (12 058), což Teslu dělá zároveň nejprodávanější značkou v Norsku. Druhý nejprodávanější za rok 2021 byl Volkswagen ID.4 (8645). Velice dobře si vedly také další elektromobily na platformě Volskwagen MEB, tedy Škoda Enyaq iV (5711) a Audi Q4 e-tron (3241).

Za celý rok se v Norsku prodalo celkem 152 000 nových osobních aut do zásuvky, což představuje 86 % všech nově prodaných aut. Elektromobilů se v Norsku prodalo minulý rok 113 761 (podíl 64,5 %, meziročně +48 %), plug-in hybridů 38 166 (21,7 %, +32 %).

zdroj: InsideEVs

7 komentářů u “Norsko: spalovací auta už se skoro neprodávají”

        1. A nepřizná chybu a nepřizná, i když je do očí bijící.
          Tak abych to uvedl na pravou míru, loni se v Norsku prodalo 176 tisíc vozidel, což je více než kdykoli do roku 2014 včetně a oproti rekordnímu roku 2017 s prodeji 194 tisíc je to pokles 10 %, což rozhodně není rekord, dokonce bych řekl, že je to jedna z nejlepších hodnot z evropských států v porovnání výsledků 2021 vs. nejlepší předcovidový rok, i když se nás Runner snaží manipulativně přesvědčit o přesném opaku.

      1. Teslu by to vybilo zhruba za polovinu času – 5 minut. Což není tak drastický rozdíl a zrovna teoretická absolutní rychlost nebo zrychlení jsou výhodou elektromobilů, protože lze lépe škálovat výkon elektromotoru.
        Pes elektrických sportovních aut je zakopán jinde – ve hmotnosti. Aby Tesla dosáhla obdobných parametrů rychlosti a dojezdu, vážila by o neuvěřitelných tři čtvrtě tuny víc a poloměrem otáčení se blížila zaoceánskému parníku.

        Já osobně si nikdy nekoupím sportovní auto, rychlé pouze v přímce. Elektrické dragstery jsou zábava pro blbce.

Napsat komentář