Norsko zakončilo rok 2021 stylově. V prosinci tam bylo 90 % všech nově registrovaných aut do zásuvky.
Během prosince 2021 se v Norsku prodalo 18 509 nových osobních aut do zásuvky (meziročně +3,3 %). Jde o nový rekord. Celkově se za prosinec prodalo 20 567 aut, takže podíl aut do zásuvky (elektromobily + plug-in hybridy) činil 90 %. Elektromobilů z toho bylo 13 803 (tržní podíl 67,1 %), plug-in hybridů 4706 (22,9 %). Klasické hybridy si připsaly 3,2 %, nafta 3,5% a benzín 3,3 %.
Nejprodávanějším autem za prosinec byl Tesla Model Y (2379). Ten je zároveň třetím nejprodávanějším elektroautem za rok 2021 (8267). První nejprodávanějším je Tesla Model 3 (12 058), což Teslu dělá zároveň nejprodávanější značkou v Norsku. Druhý nejprodávanější za rok 2021 byl Volkswagen ID.4 (8645). Velice dobře si vedly také další elektromobily na platformě Volskwagen MEB, tedy Škoda Enyaq iV (5711) a Audi Q4 e-tron (3241).
Za celý rok se v Norsku prodalo celkem 152 000 nových osobních aut do zásuvky, což představuje 86 % všech nově prodaných aut. Elektromobilů se v Norsku prodalo minulý rok 113 761 (podíl 64,5 %, meziročně +48 %), plug-in hybridů 38 166 (21,7 %, +32 %).
zdroj: InsideEVs
2021
BEVs: 113,751 (up 48%, at 64.5% market share)
PHEVs: 38,166 (up 32%, at 21.7% market share)
Total: 151,917 (up 44%, at 86.2% market share)
2020
BEVs: 76,800 (up 27%, at 54.3% market share)
PHEVs: 28,904 (up 50%, at 20.4% market share)
Total: 105,704 (up 33%, at 74.8% market share)
Takže pokles ze 190 tisíc prodaných ročně na 150 tisíc. To je asi taky rekord, ne?
Počty ti nikdy nešly, co? Holt procenta už nejsou první třída.
Vypadá to, že tentokrát započítal i pátý qvartál 😁
A nepřizná chybu a nepřizná, i když je do očí bijící.
Tak abych to uvedl na pravou míru, loni se v Norsku prodalo 176 tisíc vozidel, což je více než kdykoli do roku 2014 včetně a oproti rekordnímu roku 2017 s prodeji 194 tisíc je to pokles 10 %, což rozhodně není rekord, dokonce bych řekl, že je to jedna z nejlepších hodnot z evropských států v porovnání výsledků 2021 vs. nejlepší předcovidový rok, i když se nás Runner snaží manipulativně přesvědčit o přesném opaku.
Tohle je do p.dele poradna kara!
https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/nemci-kritizuji-extremni-jizdu-ceskeho-miliardare-jel-pres-4/r~7977cc64796211ec87d40cc47ab5f122/
Za jak dlouho by to vybilo Tezzlu?
Teslu by to vybilo zhruba za polovinu času – 5 minut. Což není tak drastický rozdíl a zrovna teoretická absolutní rychlost nebo zrychlení jsou výhodou elektromobilů, protože lze lépe škálovat výkon elektromotoru.
Pes elektrických sportovních aut je zakopán jinde – ve hmotnosti. Aby Tesla dosáhla obdobných parametrů rychlosti a dojezdu, vážila by o neuvěřitelných tři čtvrtě tuny víc a poloměrem otáčení se blížila zaoceánskému parníku.
Já osobně si nikdy nekoupím sportovní auto, rychlé pouze v přímce. Elektrické dragstery jsou zábava pro blbce.