Nissan v Tokiu představil plně elektrickou záchranku

Sedmimístná plně elektrická dodávka Nissan NV400 funguje v Tokiu nově jako ambulance.

Plně elektrická ambulance je vybavena pouze 33kWh baterií, se kterou toho mnoho nezmůže; na druhou stranu je určena pouze pro čtvrť Ikebukuro, kterou tak lehce zvládne pokrýt.
foto: Nissan

Nová elektrická ambulance značky Nissan je poháněna 55kW elektromotorem. Má dvě baterie: 33kWh trakční baterii a menší přídavnou 8kWh baterii pro elektrická zařízení a klimatizaci.

Trakční baterii je možné nabíjet výkonem až 7 kW, malou až 1,5 kW. Rychlonabíjením není ambulance vybavena. V případě potřeby může ambulance sloužit také jako zdroj energie (neboli V2G; není ovšem jasné, z které baterie).

Jedná se o skutečně exkluzivní kousek, který vznikl díky blízké spolupráci Nissanu, tokijské městské vlády a tamních hasičů. Karoserii postavili v Autoworks Kyoto, o ambulanční vybavení se postarala evropská firma Gruau.

10 Comments on “Nissan v Tokiu představil plně elektrickou záchranku”

  1. Jako ambulance funguje i Maxus EV80. Skvělé auto s baterkou
    Jako ambulance funguje i Maxus EV80. Skvělé auto s baterkou 56kWh, rychlonabíjení, dojezd bez problémů 190km a více. Na převozní sanitku dostačující. Dodávkovou verzi používá Alza. Užitkovou verzi několiv měst v jejich technických službách.

    1. Přesně.
      A baterka 33 kWh? Teď v roce 2020?
      Ten Nissan si

      Přesně.
      A baterka 33 kWh? Teď v roce 2020?
      Ten Nissan si dělá fakt srandu.
      Hned vedle je článek o Volvo které má 75 kWh baterii, nabíjení DC 150 kW a AC 11 kW.
      Ty čísla od Nissanu jsou jak u 10 let starýho vehiclu.
      Ach jo, Škodovka, VW, Nissan, nechápu proč jsou tak pozadu. Proč do nových elektroaut dávají techniku zastaralou už před 10 lety?

      To mi jako někdo chce napmluvit, že tyhle firmy, tyhle obrovský koncerny, nemají peníze, odborníky na to aby jim vyvinuli technologii na alespoň odpovídající úrovni dneška?

Napsat komentář