Nissan a slovenská Voltia uvádějí na evropský trh novou elektrickou dodávku

Voltia, evropský lídr v oblasti městských elektro dodávek, a globální výrobce automobilů Nissan společně spouštějí speciální elektrickou dodávku e-NV200 XL Voltia. K dispozici bude po celé Evropě.

„Partnerství s globální automobilkou, jako je Nissan, výrazně zvyšuje kvalitu našich vozidel,“ vysvětluje Juraj Ulehla, ředitel společnosti Voltia.
foto: Nissan

Zmíněná e-dodávka, která rozšiřuje nabídku lehkých užitkových vozidel (LCV) Nissanu s nulovými emisemi, je optimalizována pro účely tzv. poslední míle. Nový model má dvojnásobnou kapacitu oproti standardnímu e-NV200, 8 m3, snadný přístup k zadním dveřím a dostatek prostoru v nákladové části i pro stojícího člověka.

Nová elektro dodávka je vybavena trakční baterií s kapacitou 40kWh a inteligentním řízením energie. Nissan s ní tak posiluje svůj závazek udržitelnosti v last-mile delivery segmentu.

Naopak Voltia má ideální předpoklady tento společný projekt dále rozvinout. Její výrobní závody ve Francii, Velké Británii a na Slovensku mohou totiž ročně pro evropské trhy vyrobit až 10 000 vozidel.

Manuel Burdiel Alvaro, ředitel evropské divize lehkých užitkových vozidel Nissan Europe, zdůrazňuje strategický význam spolupráce:

“Segment lehkých užitkových vozidel bude hrát v budoucnu klíčovou roli při optimalizaci dodávek zboží na poslední míli. Společně s Voltií věříme, že model Nissan e-NV200 XL Voltia poskytuje dokonalé řešení k dosažení pokroku směrem k tomuto cíli. Díky konkurenceschopné ceně, nulovým emisím a všestrannému 8 m3 nákladovému prostoru je tento model navržen od základu tak, aby podpořil rostoucí poptávku v oblasti e-commerce a last-mile delivery ve městech po celé Evropě,“ dodává Alvaro.

Partnerství mezi Voltií a Nissanem vycházející z původního konceptu vozidla je dalším mezinárodním milníkem – po úspěšném nasazení modelu Voltia e-NV200 XL v Paříži a Londýně, a nedávných dohodách o výrobě ve Francii a Velké Británii.

S využitím sítě výrobních partnerů se budou dodávky vyrábět ve třech evropských zemích. Gruau bude dohlížet na výrobu na francouzském Lavalu pro západní Evropu, zatímco skupina Bevan ve Wednesbury zajistí výrobu pro Britské ostrovy a Irsko. Naopak Hollen v Trnavě na Slovensku přebírá zodpovědnost za výrobu pro střední a východní Evropu.

Uvedení výrobci rozšíří toto integrované partnerství a budou úzce spolupracovat v oblasti marketingu a souvisejících činnostech po celé Evropě.

tisková zpráva

20 komentářů u “Nissan a slovenská Voltia uvádějí na evropský trh novou elektrickou dodávku”

  1. off
    Prvni elektrickej Lexus UX300e přicházi do Číny a pak

    off
    Prvni elektrickej Lexus UX300e přicházi do Číny a pak i k nám. A aby se to nepletlo, dostal do vínku vzduchem chlazenou baterii. Tak buď to bude stejnej průser jako Leaf, nebo Nissanu ukážou jak se to má dělat. Na to že je Lexus jakoby luxusní značka je to docela zajímavej počin takhle šetřit. Tak to jsem zvědav jak moc luxusní plnohodnotnej elektrickej povoz to bude, nebo zda se tam nevynoří nějaký vokriplení co se týče rychlosti nabíjení, rapidgejtů, softwéru apod. ve smyslu elektromobily dělat nechceme, ale tady vám z donucení hodíme kost. Vždycky každýmu novýmu EV fandím, ale pak když začnou vylejzat ty různý nedotaženosti tak mě to mrzí, že se zase vše o něco odsouvá.

    54,3 kWh
    garance 10 let, 1 milion km
    https://electrek.co/2020/05/08/first-lexus-ev-comes-with-1-million-km-warranty-for-its-air-cooled-battery/

    Btw už si někdo pořídil e208 nebo se to tu ještě neprodává? V Evropě se jich už prodalo skoro 9000!

      1. Uvést v roce 2020 54kWh baterii pro takto velký vůz
        Uvést v roce 2020 54kWh baterii pro takto velký vůz prémiové značky si vysloveně koleduje o tvrdý náraz. No uvidíme jací borci sedí v autosalonech Lexusu a dokáží zajistit odbyt.

        Z technologického pohledu je to o to smutnější, že ta bateriová krabice má objemově od oka na instalaci cca 100kWh s kapalinovým chlazením. Takže jestli toto má být daň za „pokročilé“ vzduchové chlazení, tak za mě uslyší ne děkuji.

          1. Zase tak malé auto to není, pravda má menší rozvor než
            Zase tak malé auto to není, pravda má menší rozvor než ID3 (Enyaq) ale zase má dvoupatrovou baterii. No a především se jedná o luxusní vůz, který bude prostě porovnáván s „low cost“ SUV jakým je třeba právě Enyaq, který na 55kWh baterií začíná. Třeba najdou tolik zákazníků, kolik potřebují, Osobně o tom ale pochybuji a neúspěch bude opět svalen na to, že „lid není na elektrické vozy ještě připraven“

            1. Enyaq je iD4 a má o 1,5 cm větší rozvor než iD3.
              Lexus je

              Enyaq je iD4 a má o 1,5 cm větší rozvor než iD3.

              Lexus je sice lehce luxusní značka, ale myslím že tedle kousek bude jen očesanej chudej příbuznej minmálně na baterce. Uvidíme jak zprudka bude nabíjet, zda nebude trpět rapidgejtem a jak moc bude mít lusních fíčur a udělátek.

    1. Ano to je ono. Hlavne to je ostuda Nissanu, že nevie urobiť
      Ano to je ono. Hlavne to je ostuda Nissanu, že nevie urobiť použiteľnú elektrododávku, keď je o to evidentný záujem a musí to robiť externá firma 🙁
      Ak by to takto urobili už priamo vo fabrike, tak by to bolo asi aj lacnejšie a nemuselo by to vyzerať ako lastovičie hniezdo.

  2. off
    Další 2 hodinovej rozhovor s Muskem. Ten první jsem

    off

    Další 2 hodinovej rozhovor s Muskem. Ten první jsem neviděl a nevím esli se podívám i na tenhle. 🙂
    https://youtu.be/RcYjXbSJBN8

    Se bavěj o věcech jako že si stáhnete svůj mozek do archivu a ve stáří to vytáhnete a budete se bavit se sebou samým, když vám bylo 30 let :DF

    Rodaster se odkládá na 2022 nebo pozdějc. Asi ještě nemaj tu lehkou 200 kWh baterku nebo co.

              1. Za co se omlouváš, když to tu děláš pořád dokola znova
                Za co se omlouváš, když to tu děláš pořád dokola znova a znova? Už po 1000 ti říkám hovoř aspoň o faktech, ale ty né ty si tu musíš furt dokola vylejvat svoje pocity a mindráky. Přestaň fňukat a začni fungovat.

Napsat komentář