Nissan představil elektrický karavan postavený na e-NV200

Zatím pouze pro Španělsko představil Nissan novou verzi elektrické dodávky e-NV200 přestavěnou na malý karavan.

Kempingová přestavba pro e-NV200 Camper je zatím dostupná pouze ve Španělsku, kde se také auto vyrábí.
foto:

Elektrický karavan postavený na elektrododávce Nissan e-NV200 se představil před dvěma měsíci na autosalonu v Madridu. Auto je, stejně jako nová verze e-NV200, vybavena 40kWh baterií.

Nissan e-NV200 Camper Van

Nissan e-NV200 Camper
foto: Nissan

Díky tomu nabízí WLTP dojezd 200 km. Elektrické dodávky e-NV200 se vyrábějí v Barceloně, což je nejspíš i důvod, proč Nissan právě pro Španělsko připravil speciální kempingovou verzi.

Malá kuchyňka v elektrickém e-NV200 ve verzi Camper.

Malá kuchyňka v elektrickém e-NV200 ve verzi Camper.
foto: Nissan

Stejná úprava je k dispozici také pro běžné fosilní verze NV200 a NV300. Právě o NV300 je prozatím známo nejvíce informací. Kempingová verze je vybavena malou kuchyňkou včetně lednice a sporáku, plynovým topením a vodním rozvodem.

O konverze se stará španělská společnost Bram Technologies. Mezi volitelné vybavení patří mimo jiné i 140W solární panel.

tisková zpráva

20 Comments on “Nissan představil elektrický karavan postavený na e-NV200”

  1. Tady v diskusi je zase vidět, jak elektrofanatici prostě
    Tady v diskusi je zase vidět, jak elektrofanatici prostě potřebujou baterky všude. Jasněže by s tím šlo jezdit, ale s neskutečným omezením a mnohem vyššími náklady. Co by mělo za smysl, mít baterky v takovémhle autě, které jezdí zřídka, nepravidelně, dlouhé trasy, na různá místa. Potřebuje energii pro topení, ledničku, sporák…
    Takovéhle auto bych bral na LPG. 100 l nádrž na pohon auta, chladničky, sporáku, topení… Dojezd 1000 km, celková nezávislost, minimální provozní náklady, emise oproti většině ostatních aut zanedbatelné…

    1. Výhoda toho auta je, že díky baterii 400V může využít
      Výhoda toho auta je, že díky baterii 400V může využít její velkou kapacitu, díky které poběží vše včetně topení nebo klimatizace, narozdíl od klasického spalováku, kde se musí dobíjet jízdou nebo ze sítě neustále 12V baterie a je velmi použitím omezená. Ano bylo by lepší tam dát 60 kWh baterii, ale i 40 kWh je pokrok proti původní baterii. Kdo chce, může si koupit spalovací verzi, jak je libo.

      Mimochodem pěknou kempingovou vestavbu u nás šikovný truhlář udělá i do 100 tis. a není potřeba 6 tisíc GBP. Dají se koupit i kemp moduly do 100 tisíc. Otevírání střechy není zase tak důležitá věc ale i to se dá zvládnout.

      nestbyegoe.cz/produkty/nestbox

      Pěkně vybavený větší spalovák stojí 1.2 mil.

      krs.cz/obytne-vozy/active-line/#tab=tab1

    2. Karavan si dost casto porizuji lidi v duchodu a jezdi s nim od
      Karavan si dost casto porizuji lidi v duchodu a jezdi s nim od jara do podzimu. V kazdem kempu je zasuvka. Varit na plynu v takovemto prostoru je neskutecne neprijemne kvuli odpadnimu teplu co jde bokem sam jsem si to vyzkousel na lodi.

  2. To by mě zajímalo, kolik jich prodají. Tipuju, že
    To by mě zajímalo, kolik jich prodají. Tipuju, že žádný. Prostě jenom jsou v nabídce na přestavbu všechny motorizace NV200 a výrobci je jedno, co si kdo objedná.
    Člověk by musel být hodně praštěnej, aby dal 2 mega za miniobytňák, který je v praxi nepoužitelný.
    Elektrický obytnák by si nekoupil snad ani Radovan 🙂

    1. Právě, že rád koupil, jen ne za cenu nové, baterkově
      Právě, že rád koupil, jen ne za cenu nové, baterkově slabší Tesly 🙂 Už dávno bych rád vyměnil benzínové Berlingo za elektro, jenže baterkově jsou ty kousky do roku 2000 slabé a bez rychlonabíjení. No a stávající opět atakují nejlevnější Teslu cenou a dojezdem Peugeot Ion 🙁

      1. Jako vždy přeháníte a cucáte si ceny a statistiky z
        Jako vždy přeháníte a cucáte si ceny a statistiky z prstu.

        The standard NV200, e-NV200 and NV300 start at £15,000, £19,000 and £21,000 respectively. But due to the flexibility of options customers can specify, there is no set price list for what the campervan conversions cost. That said, the basic overhaul (which includes a bed, extendable roof, turning seats and power supply) comes in at around £5,300 or €6,000. But expect a more considerable step up for the fully-loaded camper versions. The price for the camper has not been announced.

        1. Pláčete na špatném hrobě a ještě se dopouštíte
          Pláčete na špatném hrobě a ještě se dopouštíte generalizace.
          Cenu uvedl předchozí diskutující, nemám potřebu ověřovat každou maličkost. Jestliže běžné eNV200 stojí +- 1 milion, pak kempingová přestavba, při znalosti cen spalovacích „bydlíků“ za 2 miliony mi nepřišla nijak podivná.
          Ostatně vedle jste Vy, protože Váš text hovoří jasně: „Standardy NV200, e-NV200 a NV300 začínají na 15 000, 19 000 a 21 000 liber. Ale kvůli flexibilitě možností, které zákazníci mohou specifikovat, neexistuje stanovený ceník pro to, co stojí camping verze. To znamená, že základní úpravu (zahrnující postel, rozšiřitelnou střechu, otáčení sedadel a napájení) platíte kolem 5 300 liber nebo 6 000 eur. Očekáváme však, že v plnohodnotných verzích karavanu bude cena mnohem větší. Cena za camping verze nebyla oznámena.“ Jinými slovy jen základní úprava může zvednout běžnou cenu elektro vozu o 1/4. A to tam není kuchyňka a spousta dalších věcí.

          1. Měl byste jít do politiky, umíte všechno překroutit a
            Měl byste jít do politiky, umíte všechno překroutit a otočit proti druhému. Já jsem jen uvedl „The price for the camper has not been announced“ na to vaše vyjádření, „jen ne za cenu nové, baterkově slabší Tesly“. Překlad nepotřebuji, mluvím anglicky plyně.

            1. Tak to se máte dobře s tou angličtinou. Já takové
              Tak to se máte dobře s tou angličtinou. Já takové štěstí neměl a umím od každé řeči trochu, takže si to rád nechám ještě pro kontrolu přeložit.
              Když reagujete na část mého příspěvku, proveďte to konkrétně a tou jednou větou.
              Ovšem když dodáte zároveň další věty a tam jsou ceny uvedeny, minimálně před přestavbou plus od nás víme, že je pořizovačka s daní +-1 milion, tak se nedivte.
              K tomu netřeba být politikem a už vůbec netřeba nic překrucovat.

    1. Predstavte si ty kempy v Alpach. Nemecti, nizozemsti a dalsi
      Predstavte si ty kempy v Alpach. Nemecti, nizozemsti a dalsi bohati duchodci tam prijedou s obytnakem a pak tam tyden stoji, kochaji se scenerii a inhaluji vzduch, maji casu dost.
      Neni to auto na road-trip, kde potrebujeme za 3 tydny otocit celou Evropu. Ale dovedu si predstavit, ze bych s tim jel treba do Alp 300-450km, cestou nabijel co 100-150 km (chademo) a na 3-4 rychlonabiti jsem v Alpach. A tam inhaluju alpsky vzduch a na fakultativni vylety staci nabijeni pres noc v kempu. Anebo cestovat dal temi 100-200km priskoky, stravit den na prijemnem miste s nocnim nabijenim v kempech.

      Co nechapu jsou integrovane spotrebice na plyn. Libilo by se mi, kdyby tam byl varic na elektrinu, stejne tak lednice. Ale asi to prevzali z dieseloveho NV300..

      1. Jet s tim 300-450km, proc ne. Ale jet s tim 1200km z Holandska
        Jet s tim 300-450km, proc ne. Ale jet s tim 1200km z Holandska (a totez zpatky), to uz bude po 100km skocich slusny opruz.

        Ad spotrebice, ono to na plyn bude po vsech strankach snazsi. Zakazkova vyroba spotrebicu fungujicich na 400Vdc je ekonomicky nesmysl a menic, ktery utahne dvouplotynkac s rozumnym vykonem taky.

        1. myslím si, že „svet“ je inde ako „my“ – tuná sme ešte
          myslím si, že „svet“ je inde ako „my“ – tuná sme ešte stále v požieraní kilometrov trabantom do BG, RO. v mladosti sme chodili najprv na autokarové párdňové „dovolenky“, skoky po 100km. podobné to bolo aj s autom, akurát posledný deň to boli stovky dve.
          a k „vareniu“ – v táborisku je predsa „modrá prípojka“, nevarí z baterky 🙂
          ps – myslím, že tých 1200km nejdú v kuse (od nabíjačky k nabíjačke), skôr myslím, že tak ako propagátor elektromobility na stretnutie e-ruda na nich spí 🙂

          1. Tak jasne, ze je vsechno individualni, ale zas tak bych se ze
            Tak jasne, ze je vsechno individualni, ale zas tak bych se ze „sveta“ nevyclenoval – na ruznych mistech Evropy jsem potkal karavany z ruznych statu sakra daleko od domova.
            Ohledne vareni na zasuvku v kempu, zase, urcite zalezi. Kolega, co s nim jezdi, rikal, ze zajizdi do kempu jednou za dva tri dny, kdyz potrebuje vypustit hajzlik a doplnit nadrze s vodou, jinak si uzivaji prirodu a klid (samozrejme tam, kde je to legalni). Na severu ani to ne, protoze „karavan servis“ mista jsou i mimo kempy.

            Cili plati to, co pro zbytek elektromobility – zajimave, ale zatim zdaleka ne univerzalni reseni „pro vsechny“.

Napsat komentář