Nissan hlásí rekordní fleetové prodeje elektromobilů v Evropě

Ve fiskálním roce 2015 prodala společnost Nissan Europe fleetovým zákazníkům rekordní počet vozidel. Prodej v této oblasti narostl o 45 %.

Model Nissan LEAF zůstává nejprodávanějším elektromobilem všech dob. Po celém světě se ho prodalo téměř 220 000 vozů. Ve fiskálním roce 2015 si Nissan LEAF v Evropě připsal 16 916 prodaných vozidel a dosáhl tak nového ročního rekordu.
foto: Nissan

Od doby, kdy byly na trh uvedeny elektromobily značky Nissan, jich fleetoví zákazníci nakoupili již přes 20 000. V celosvětovém měřítku vítězí v segmentu elektromobilů i nadále model Nissan Leaf, jehož prodej dosáhl téměř 220 000 vozů.

Elektromobily Nissan jsou stále populárnější volbou fleetových zákazníků po celé Evropě. Ve fiskálním roce 2015 se fleetový prodej vozů Nissan LEAF a Nissan e-NV200 i nadále zvyšoval.

Fleetovým zákazníkům a municipalitám prodal Nissan v Evropě přes 7500 vozů LEAF a e-NV200. Oproti minulému fiskálnímu roku tím dosáhl o 45 % vyššího prodeje a připsal si 28% podíl na trhu elektromobilů pro firemní zákazníky.

Od doby, kdy byly na trh uvedeny elektromobily značky Nissan, jich evropské vozové parky nakoupily již přes 20 000. Z toho jasně vyplývá, že majitelé firem přecházejí na výhodné řešení v podobě mobility s nulovými emisemi.

Modely Nissan LEAF a e-NV200 nabízejí optimální využitelnost i jízdní pohodlí v kombinaci s nízkými provozními náklady, které činí cca 0,03 eur na kilometr. Poskytují tak bezkonkurenčně nízké celkové náklady na vlastnictví vozidla, a to i díky nízkým nákladům na servis a údržbu.

Elektromobily Nissan mají méně pohyblivých dílů a odhaduje se, že oproti alternativám se spalovacími motory mají až o 40 % nižší náklady na údržbu.

Navíc může mnoho firemních zákazníků využívat různé pobídky nabízené vládami napříč kontinentem. Výsledkem jsou jednoduchá a přitom úsporná řešení, která šetří energii a pomáhají snižovat uhlíkovou stopu.

Ředitel společnosti Nissan Europe pro elektromobily Gareth Dunsmore konstatoval: „Je potěšující pozorovat, jak poptávka fleetových zákazníků po elektromobilech Nissan slaví jeden úspěch za druhým a jak se firmy učí využívat mnoha nesporných výhod, které tyto vozy přinášejí. Nissan nenabízí jen plně elektrická řešení pro firmy. Ve většině evropských zemí zaměstnáváme také fleetové specialisty na elektromobily, kteří jsou školeni tak, aby zákazníkům poskytovali poradenství a podporu a nabízeli jim analýzy celkových nákladů na vlastnictví i nabíjecí infrastrukturu. Velmi se nám osvědčuje strategie, kdy poskytujeme asistenci firmám, které se o technologii nulových emisí zajímají, ale s přechodem na bezemisní dopravu potřebují pomoci.“

Po nedávném uvedení modelu nejnovější verze Nissan Leaf s 30kWh baterií, která je v tomto segmentu novinkou, mohou fleetoví zákazníci cestovat ještě dále. Pro služební potřeby mají k dispozici dojezd až 250 km (NEDC).

Mezi mnoho poskytovatelů služeb, kteří jasných výhod spojených s přechodem na elektrický pohon využili bez prodlení, patří i poštovní služby. Rakouská státní pošta Österreichische Post AG již využívá přes 160 vozů e-NV200 a nedávno potvrdila kontrakt na nákup další stovky vozidel.

Naplnit své vozové parky vozidly s nulovými emisemi a jít tak příkladem ostatním se rozhodlo i mnoho evropských veřejných institucí a vládních organizací.

Ve Spojeném království prodal Nissan veřejným subjektům již přes 350 elektromobilů. Italské město Bari nedávno představilo ve spolupráci s firmou ACI Global službu sdílení vozidel, která využívá 30 vozů Nissan LEAF.

Tyto významné milníky slaví Nissan pět let po uvedení vozu Nissan LEAF, který je prvním sériově vyráběným modelem s nulovými emisemi na světě, a jen rok poté, co představil 100% elektrický lehký užitkový vůz e-NV200.

tisková zpráva

27 komentářů u “Nissan hlásí rekordní fleetové prodeje elektromobilů v Evropě”

  1. Jazdil som na leafe 24kWh
    Jazdil som na leafe 24kWh celý týždeň a raz sa mi podarilo 183 km a baterka takmer na nule. Keby to robil niekto pravidelne, tak kapacita baterie pôjde rapídne dole. Reálny dojazd je podla mna okolo 100km aby to nebolo vždy na doraz, kvoli životnosti baterky.
    Do mesta inak v poho…

      1. Dobrý postreh 🙂

        Dobrý postreh 🙂
        Ukazovateľ na nule znamená, že batéria má asi 20% zostávajúcej kapacity. Tých 20% odtial nedostanete, takže pre dojazd to znamená 0 km! Stále platí, to, čo som napísal, že pravidelné vybíjanie na nulu (20%) podstatne skracuje životnosť baterie.!
        A ešte pre vašu informáciu, batéria v elektromobile sa dá vybiť aj na 0%. Stačí, keď odložíte auto na parkovisko s maximálnym prípustným vybitím na týždeň bez nabitia a už ho nenabijete. Batérie sa vybíjajú aj keď nejazdí !!!
        Ak mi neveríte, môžete to vyskúšať 😀

              1. Bavíme sa tu o hlbokom
                Bavíme sa tu o hlbokom cyklovaní. Nepoznám nikoho, kto to takto robí.
                Každý akumulátor má samovybíjanie, aj litiový aj keď nie v takej miere ako iné druhy.
                Nebudem nikoho presviedčať ale odložiť vybitý akumulátor na dva mesiace alebo dokonca na dva roky…!?
                Robte to tak ďalej, sú to vaše peniaze:-)

                1. celkovo 3ks z China Hobby
                  celkovo 3ks z China Hobby King LiPo, USA Ar.drone LiPo, … Rok to lezalo odpojene, povodne z polovice vybite, 2x silne podbita, nesla normalne nabit, musel som rozne ozivovat, nakoniec sa ako tak na niekolky pokus spamatala, 1x silne vybita, len tak tak to slo nabit.

                  + v pripade 1 rok nepouzivaneho notebooku, povodne plne do plna, bola takmer vybita.

                2. No a u spalovacich aut taky
                  No a u spalovacich aut taky pouzivate prime srovnani s treba modelovymi auty z ciny?

                3. EV není PC ani mobil
                  EV není PC ani mobil :-))))….no, ale hlavně , že se bavíte. Já zase mám EV už delší dobu a rozhodně netrpí samovybíjením ani po 90.000 km.

                4. Plácáte nesmysly. Za dva
                  Plácáte nesmysly. Za dva měsíce se vám samovybíjením nevybije ani olověný AGM akumulátor. Ostatně ani za rok ne. Li-ion akumulátor se vám nijak signifikantně nevybije ani za 10 let skladování. Hlídací obvody v BMS mají odběry v řádu nA. Jediné, co se vám může vybít na dlouhodobě odstaveném EV je pomocná olověná baterie, ze které se napájí centrál, alarm a podobné věci, což už jsou nezanedbatelné odběry. Ale ne trakční lithiová baterie.

                5. Skúste ešte raz
                  Skúste ešte raz prečítať môj príspevok a potom, ked to pochopíte, tak komentujte.
                  Dovtedy „plácáte nesmysly“ Vy.

                6. Podívejte, já nemusím nic
                  Podívejte, já nemusím nic číst znova, protože se tím zabývám mnoho let a vím přesně, jak se chová a kolik zbude v li-ion baterii, když jí odložíte na hranici vybití (tj. kolem 3V u Li-ion) třeba i několik let. Prošlo mi jich totiž rukama opravdu hodně. Shodou okolností jsem zrovna nedávno probíral bednu starých notebookových článků, co mi ležela ve sklepě určitě minimálně pět let. Mnohé už sice měly výrazně degradovanou kapacitu, ale přes to měly stále nominální napětí v předepsaném rozsahu. Těch pár, co měly napětí už výrazně pod limitem o zřejmě mely už v době, kdy se do krabice dávaly.

                  Jestli chcete, mohu vám dát nějaké doučování, ale zadarmo to nebude 😉

                7. Naprostý souhlas, ale
                  Naprostý souhlas, ale myslím si, že toho pána (EVman) asi nepřesvědčíte. :-). Já vlastním EV a také jsem ho nepřesvědčil………..

          1. Toto som našiel na stránke
            Toto som našiel na stránke Nissanu:
            „Ak vozidlo zostane nedotknuté či nenabité po dobu 6 týždňov, stratí batéria Nissanu LEAF len okolo 4,5 % zo svojej plnej kapacity (za mesiac sú to približne 3 percentá)“
            Tak teraz neviem. Podľa mňa má nejaký odber z hlavnej batérie aj keď je zaparkovaný.
            Za krátku dobu sa určite nič nestane, ale dlhodobo by som ho vybitý nenechal…

              1. Tak to môžete byť iba
                Tak to môžete byť iba rád. Ja som už bol pozerať jeden elektromobil, ktorý zaparkovali do garáže z vybitou baterkou (Li-ion) a po roku zistili, že sa už nedá nabiť.

                Mám jednu otázku:
                Dá sa nastaviť na nabíjačke leafa aby sa mi nabila baterka iba na nejakú nastavenú úroveň? Na tesle sa to dá.

        1. A kolik je Váše „víc jak
          A kolik je Váše „víc jak polovina“ celkem denně kilometrů? To je docela zásadní otázka. Obecně není dálnice pro Leaf ideální prostředí a pokud máte tak vysoké zastoupení dálnic ve Vašem každodenním ježdění, nejste cílovou skupinou tohoto vozu.

Napsat komentář