NimBee vám nabije elektromobil na vyžádání kdekoliv v Praze

Služba Nimbee spouští pilotní provoz na území Hlavního města Prahy. Uživatelé elektromobilů tak získají možnost objednat si dobíjení kdykoliv a prakticky kamkoliv.

To je možné díky kombinaci mobilní baterie s DC nabíjením a obslužného software-u včetně mobilní aplikace. Aplikace je dostupná na systémech Android a iOS. Baterii doveze vyškolený tým na určené místo a to ve voze bez lokálních emisí Audi e-tron. Služba bude v pilotním programu dostupná od poloviny října do Vánoc 2021.

NimBee: změna vnímání dobíjecího modelu

S rostoucí oblibou elektromobility se zvětšuje i potřeba růstu dobíjecí infrastruktury. To může nárazově vytvořit vysoké nároky na celou distribuční síť. Zároveň řidiči musí často trávit neúměrně mnoho času hledáním volného dobíjecího bodu a následným dobíjením svého elektromobilu. To vše díky službě NimBee odpadá. Uživatel si jednoduše objedná dobíjení na termín, kdy neplánuje svůj elektromobil využívat a Nimbee se postará o zbytek.

U většiny vozů je možné odemknout a zamknout nabíjecí port vzdáleně, celý proces nabíjení tedy probíhá bez nutnosti zásahu majitele vozu díky řešení CarConnect. V plánech dalšího rozvoje je i opakované objednávání na konkrétní místo i termín a subscription based služba. Elektromobil si tedy sám bude hlásit stav baterie a v kombinaci s prediktivní analýzou NimBee nabije dostatečný náboj pro další jízdu.

„Chci zbavit majitele elektromobilů závislosti na nabíjecích stanicích. Proč by měl člověk jezdit k nabíječce, když může nabíječka přijet k němu? Nimbee je elektromobilita mínus opruz,“ říká Jan Šamal, CEO a autor myšlenky NimBee.

Mobilní nabíjení

V srdci celého řešení NimBee stojí mobilní baterie, kterou podle naší specifikace vyvinuli Designwerk Technologies. O jejich kvalitě svědči i to, že společnost Designwerk nedávno získala investici od Volvo Group, jedná se tedy o to nejlepší, co na světovém trhu existuje. Baterie je plně mobilní a i přes to, že se jedná o prototyp dosahuje srovnatelných kvalit s pevnými dobíjecími body. Konkrétně dobíjí elektromobily za využití stejnosměrného (DC) rychlonabíjení výkonem až 50 kW. To zajistí dojezd až 300 km během jedné hodiny nabíjení i díky schopnosti nabíjet pomocí 800 V technologie přes konektory CCS2 a Chademo.

Nabíjecí ekosystém pohání softwarové řešení, vyvinuté interně právě pro potřeby NimBee. Tím je zajištěná škálovatelnost a prakticky neomezená možnost rychlé adaptace na potřeby uživatelů. Uživatelská aplikace je potom dostupná na mobilních platformách Android i iOS. V rámci pilotního programu je nabíjení zcela zdarma, nicméně je omezené na 3 nabíjecí cykly na uživatele.

Vyhlídky na evropskou expanzi

Na základě získaných dat v rámci pražského pilotního testování je v plánu expanze do dalších evropských měst. Díky možnostem jak vertikálního, tak horizontálního škálování celého systému je možné současně spouštět a rozvíjet program po celém světě. Ať jde třeba o privátní vozy v jedné ze severských zemích, nebo flotily v Hamburku. Expanze na další evropský trh a zpoplatnění služby je v plánu pro první polovinu roku 2022. Zároveň je NimBee podpořena v rámci evropských fondů v rámci unikátních inovačních projektů evropského inovačního a technologického institutu.

zdroj: tisková zpráva

36 komentářů u “NimBee vám nabije elektromobil na vyžádání kdekoliv v Praze”

            1. Protože není podstatné, kde je zrovna teď nebo příští měsíc tankování/dobíjení o bůra levnější než jinde. Podstatné je pouze a jedině, jak se vyvíjí komoditní cena. A tam je trend jasný – oboje zdražuje a dlouhodobě zdražovat bude, protože bez ohledu na rozčilování se Bureše v Bruselu nad povolenkami, nastavená energetická strategie EU ani nikam jinam vést nemůže.

              Co je ale podstatné je struktura koncové ceny. Zatímco provoz elektromobilu vypadá opticky levný a spalovacího auta drahý, fakticky z pohledu čistě komodintní ceny je to obráceně. Provoz spalovacích aut je zatížen extrémními daněmi. Zatímco dvojnásobné zdražení elektřiny znamená dříve či později 100% zdražení u nabíječky v horní dolní, dvojnásobné zdražení ropy znamená u pumpy zdražení 25%.

              Takže kamarádi nemusí být nervózní, na pade za litr se to nedostane nikdy, protože ceny PHM má stát bohatě kam redukovat, ale to se u elektřiny rozhodně říci nedá, tam je jen DPH a šlus.

                1. Ach jo, tady aby člověk pravidelně doučoval. Ok, tak se prosím dovzdělej zde:

                  https://www.cappo.cz/cisla-a-fakta/zdaneni-phm-v-cesku-a-dalsich-zemich-eu

                  Aktuální je povinné miniální zdanění podle směrnice EU (sláva Říši a našim vůdcům!) cca 9 korun na litr benzínu. U nás se daní ještě o cca 50% víc. Pokud bych danil jen těmi 9 korunami a odpustil DPH, jsme aktuálně na 23 Kč za litr.

                  A ano, i v minulé krizi se takové opatření přijalo.
                  https://www.podnikatel.cz/clanky/urban-navrhne-snizeni-spotrebni-dane/

              1. Říkám to už po druhý, máš problémy s počty. Při aktuálních cenách bez daní je cena 1l benzínu cca.15,-Kč. Kdyby stát nevybíral ani korunu, tak při průměrné spotřebě 7l/100km zaplatíš za benzín 105,-Kč. Přidám daně a jsem na 238,-Kč.
                Zvýšíme cenu benzínu o 100% a jsme na pěkných 52,-Kč/l a jistě rozumných 364,-Kč/100km

                ČEZ – aktuální ceník – doba neurčitá – 1.7,-Kč/kWh NT, C27d bez DPH. Při průměrné spotřebě 15kW/100km to dělá 25.5,-Kč/100km. Přidám daně a jsem na 31,-Kč. Zdražíme elektřinu o 100% a jsme na 4.12,-Kč/kWh NT, tj. 62,-Kč/100km.

                Z toho i průměrný žák školy pro speciálně nadané pozná, že jezdit na elektřinu je výhodnější i kdyby byly nulový daně na benzin a elektřina se danila dál a ještě zdražila o 100%.

                1. NT C27d 1,7 Kč je v novém ceníku ČEZU za 6 Kč!
                  O elektru sem uvažoval na ježdění do práce ale blbost tohle je dražší než benál a ještě k tomu dražší auto.
                  A spotřeba 15 je hodně optimistická, mám Tiguana a jezdím za těch 7 a s pučeným Enyaqem ta samá trasa stejným stylem za 20.

                2. @Vrba tak to na webu ČEZ nemaj aktualizovaný. Ceník 3 roky v akci, ale aktualizovaný je. Tam je NT D27d za 4,-Kč. Stále pohoda i s 20kWh/100km, když ty auta stojej dost podobně.

                3. Hele ale psal si o ceně bez fixace.ale to je jedno.
                  Kupoval sem funglovku Tiguana za 700 litrů. Když zavřu obě oči a koupím Škodu a za mega, bude mě to stát o tři koruny na kilák víc.
                  Takže sem někde na čtyřech korunách na kilák místo dvě pade u benálu V ideálním případě když budu nabíjet jen doma a jen v noci. Když to dobíjení bylo skoro zadara vycházelo to o trochu víc ale teď je to drahý o dost víc.

                4. Nějak jsi Chrouste, nepochybně nedopatřením, zapomněl připočíst řádek 30 – poplatek za OZE ve výši 0,6 Kč, soudruhu.

                5. @runner42 Hele volby jste prohráli, tak si toho soudruha nech. OZE se dá platit i podle jističe, dle toho co je nižší. Vzhledem k tomu, že nemám doma naftové lampy a ani s naftou na rozdíl od tebe netopím, nepředpokládám, že bych platil OZE dle spotřeby.

                6. Tak jsme se dozvěděli, že u chroustů nechtějí platit podle spotřeby, ale komunisti nejsou. Zaprvé trochu chucpe, zadruhé pro drahotu nabíjení je úplně jedno, jak to mají chrousti.

                7. @runner42 když ti dojdou argumenty tak blábolíš, zkus s tím něco udělat!

                8. Jezis to je blbost. 1.7kWh kdo to ma? Distribuce jako neexistuje? Pocitej s verejnou cenou 7.5kWh na nabijecce a pak ji zvedni o 100%
                  Dale spotreba 15kWh, fajn, ale s malym autem, stejne auto jezdi dneska za 5.5l/100km

                9. Hele Chrouste, napiš to celé včetně OZE a můžeme se bavit dál. Do té chvíle diskuze, kde účelově napíšeš jen část ceny, fakt nemá význam.

                1. Hledal jsem apku na Google Play, není dostupná pro ČR. Ale asi brzo bude. 😢 Nevadí, slunce svítí pořád.

                1. u nas. Už ted rano přijede lídlák do práce lívem, zapíchne ho na šademo a celej den až do zavíračky blokuje šademo 50kprd, volný zbejvá jen mennekes 22kprd reálně k použití 11kprd 😉 Nevšim sis snad poslední dobou těch nasrrr ksichtů prodavaček ….

          1. Vy jste zase vtipnej,(předpokládám, že to nemyslíte vážně), ale každému kdo vidí dál než za roh svého domu je jasné, že spalováky končí a je jedno, jestli to bude za 10 nebo 50 let, to samé, že ropa dojde, a opět je jedno jestli za 50nebo 500let.Těch zdrojů na „miliardy“let není tolik a jeden máme nad hlavou.

            1. Nižší třída přesedne na autobusy, protože sotva zaplatí topení.
              Střední třída si přestane kupovat nová auta a prodeje půjdou jako kámen ke dnu.
              Vyšší střední to nevytrhne a pokud už má dát dvě mega za auto, tak se fakt málokdo nechat šikanovat a omezovat elektromobilem.
              A vyšší je to u zadku.

              Výsledek energetické politiky EU jde přimo proti rozvoji elektromobility. Ovšem co lze čekat od politického odpadu, který jeden den káže o omezování emisí a druhý den letí letadlem 50 kilometrů.

        1. Ahoj, je jasný že je to použitelný jen pro případ nouze, el. aut bude pribejvat a občas tu a tam zůstane nějaký stát protože mu dojde šťáva, v tom případě se tohle plýtvání dá obhájit jako pomoc v případě nouze. A teď logicky, víme že ztráty při nabíjení auta jsou až 20%,to samé bude při nabíjení nimbee, to už máme 40%+náklady na nabíjení auta které to vozí a ztráty při nabíjení, no to už je 60%,když to porovnáme s autem na smradlavou naftu tak je to jako když natankuju 100l nafty a 60l vyleju rovnou na cestu. Opravdu to někdo myslí vážně?

    1. Minuly vikend jsem je potkal na Karline, rakvicka se veze na voziku vypadajicim jak batmobil tazenem spalovaci audinou. Podle me nasli investora, co penize moc neresi, tak si hrajou.

      Osobne jsem k pouziti jako trvaleho reseni dobijeci otazky skepticky – prece jen se musi ta baterie za dobu sve zivotnosti financne umorit (plus rezie s dovozem, odvozem, plat cloveka…), takze cena tezko bude konkurenceschopna oproti nabijeni ze site.

      Asi bych si to umel predstavit jako asistencni sluzbu, kdyz nekdo zustate nekde viset (a tudiz cenu resit nebude), ale jak casto se to stava? Doba dalkovych jizd malobaterkaci stylem 100-0-100-0 je (az na par fanatiku) chvalabohu pryc.

        1. Jasne, a jak dlouho je ta 0 udrzitelna (pro fungovani firmy s alespon nulovou bilanci, cili aniz by do toho nejaka treti strana lila dalsi prachy)?

          Ovsem s garanci tehle sazby objednavam na 30 let.

          O auto se hadat nebudu, videl jsem z okna jen kousek zadku (zbytek byl za stromy) a prislo mi, ze u etrona vypada trochu jinak. Ale za experta na audi portfolio se nepovazuju.

          1. Je to e-tron sportback. Je půjčený od Audi do konce pilotního programu (na webu ho máme ve videu i jak se nabíjí, kdyby byly pochyby). Stejně tak je do konce pilotního programu ta cena. Pak se vše vyhodnotí, vypočítá a uvidíme kde, kdy a jak spustíme komerční provoz.

            a FYI, externí investor zatím není, takže si hrajeme za peníze našeho CEO 🙂

Napsat komentář