Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si elektromobil Ford Mustang Mach-E.
Pedro v průběhu let vlastnil řadu vozů značky Ford a vybudoval si blízký vztah se zaměstnanci dealerství Auto Christian ve španělském Alicante. Právě oni se postarali o to, aby byl jedním z prvních, kdo si elektromobil Ford Mustang Mach-E prohlédl, a když se mu zalíbil, postarali se o to, aby se stal také jedním z prvních majitelů tohoto modelu. Od té doby jsou Pedrovi nápomocni při poznávání jeho nového vozu a sžívání se s ním. Žádnou velkou asistenci však nepotřeboval.
SOUVISEJÍCÍ: První zákazník z České republiky si převzal elektromobil Ford Mustang Mach-E
Zdálo by se, že v takovém věku bude přechod na elektromobil složitý, nicméně prodejce Miguel Estrella z Auto Christian zaznamenal, že Pedro zvládá obsluhu Mustangu Mach-E velmi dobře. Miguel zná i mnohem mladší lidi, které představa přechodu na elektromobil stále trochu děsí, ale na Pedrově příkladu je vidět, že ve skutečnosti je to docela snadné.
Zejména na nabíjení si Pedro rychle zvykl. Má doma wallbox a nabíjí přes noc, aby měl ráno vůz vždy plně nabitý. Díky kultivovanosti Machu-E a snadnému ovládání, zvláště při jízdě na jeden pedál, se vydal i do míst, která nenavštívil padesát let. A co je na životě s elektromobilem podle něj samotného nejlepší? Že díky velkému dojezdu Mustangu Mach-E nemusí zastavovat na čerpacích stanicích ani dělat zastávky na nabíjení.
zdroj: tisková zpráva
Jo, jo, jak jsme říkali za komoušů – chtěl bych se mít tak špatně, jako západoněmecký nezaměstnaný. Mohou si naši důchodci dnes říkat totéž vztaženo je Španělsku.
Mají elektromobily výfuk v elektrárně?
https://www.youtube.com/watch?v=aZkmZyh8mm8
Tak to můj domácí v DE je trochu jiný případ. Ten celý život jezdil v Mercedesu a i v důchodu to nehodlá měnit (je mu 85). Měl třídu C, teď má B, vždy to bere na leasing. A i když jezdí jenom kolem baráku, tak říkal, že elektro nechce 🙂 Netuším teda, jaký je rozdíl ve splatce leasingu spalovak vs EV v cca stejné kategorii aut.
No typicky Opa, ktery nezere co nezna. Leasing pro EV je v DE hodne vyhodny. leasingmarkt.de/listing?v=2&nc=1&sfid%5B%5D=3&sort=rate
Kouzlo je dotace, ktera se da vyuzit i u leasingu. Ja bych auto na leasing nechtel. Par skrabancu a ruznych kosmetickych vad, ktere by clovek u starsiho auta neresil prijdou na konci leasingu hodne draho.
Pedro ještě říká: ,,…nemůžeš bojovat proti budoucnosti a tohle je auto budoucnosti…je strašná chyba koupit si auto na benzín…“. 😁👍
Před asi 10 lety když jsem měl první elektro Citroën Saxo Electric, který bylo tehdy asi 10 let staré, tak jsem všem svým kamarádům rikal vetu:
„Jezdím v současnosti v autě z minulosti, ve kterém vy budete jezdit v budoucnosti.“
Cece, Ty jsi vizionar. Ty urcite poznas kdy budes mit prujem? A dneska jsi poznal, ze nastal cas na slovni prujem? Dyk to rikam – vizionar.
tvl co na to slušnýho říci .. 😀 no dobře důchodcům vlády sice valoryzují důchody to aby byli znovu zvoleni, ale jinak… Španělsko na tom od p*ůseru 2007/8 stále není dobře 😀