Vysokoškoláci a mladí do 25 let tvoří 11 % zákazníků AAA AUTO, 51 % z nich si kupuje bez ohledu na emise dieselové automobily, a to kvůli nižší spotřebě.
Napříč všemi generacemi patří vlastnictví automobilu většinou k základním lidským potřebám. Přestože dnešní mladá generace více dbá na životní prostředí a více tak využívá hromadných dopravních prostředků, stále tvoří nezanedbatelnou kategorii konzumentů automobilismu.
V AAA AUTO patří vysokoškoláci a mladí do 25 let k 10,5 % zákazníků, kteří si letos pořídili ojetý automobil. Upřednostňují vybavené automobily, nejčastěji Škodovky. Analýzu v souvislosti se začátkem nového akademického roku připravil AURES Holdings.
„Současná mladá generace se na jednu stranu snaží být více „zelená“, a tedy šetrnější k životnímu prostředí, zároveň ale chce být nezávislá a mobilní. A přestože elektromobily mladé lákají, nemůžou si je dovolit, proto si spíše pořizují auta se spalovacími motory. Nadpoloviční většina mladých do dvaceti pěti let si vybírá vozy dieselu, a to i kvůli nižším provozním nákladům. Emise je vlastně až tolik nezajímají, zásadní je v tomto věku cena,“ vysvětluje Karolína Topolová, Co-CEO skupiny AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO.
Počet mladých do 25 let, kteří si kupují automobil, roste každoročně před letními prázdninami, a nejvíce pak na podzim, kdy se vysokoškoláci vrací do poslucháren.
„Nejvyšší poptávku z řad mladých očekáváme tradičně v následujícím měsíci, kdy se hlavně vysokoškoláci vrací do škol a potřebují tak být v průběhu studia mobilní. Zklidnění ekonomické situace pozorujeme i v navyšování ceny, kterou jsou mladí ochotni investovat do vozu. Přestože třicet šest procent kupuje stále ta nejlevnější auta do 100 000 korun, vyšším tempem rostou prodeje aut v cenovém rozmezí 200 až 300 tisíc, které si pořídilo meziročně o patnáct procent více zákazníků. Navíc vyšší investici nahrává i dostupnost úvěrů, kterých mladí často při nákupu automobilu využívají,“ doplňuje Topolová.
TOP 10 nejprodávanějších modelů roku 2024 u zákazníků do 25 let: | |||
1. | Škoda Octavia | 6. | Škoda Rapid |
2. | Škoda Fabia | 7. | BMW 3 |
3. | Volkswagen Golf | 8. | Ford Focus |
4. | Škoda Superb | 9. | Hyundai i30 |
5. | Volkswagen Passat | 10. | Audi A4 |
Škodovka je tahoun napříč všemi generacemi, proto i u českých zákazníků AAA AUTO ve věku do 25 let vede tato značka s modely Octavia (20 %) a Fabia (7,8 %). Na třetím místě je pak Volkswagen Golf (5,1 %). Náhon na všechny čtyři kola si pořizuje 12 % těchto zákazníků, nejoblíbenějšími barvami jsou stříbro-šedá (26,7 %), černá (19,0 %) a bílá (17,4 %).
„Mladíčastěji vyhledávají automobily s vyšší výbavou. Například automatickou převodovku si pořizuje 36 procent z nich, u starších zákazníků to je jen lehce přes třicet procent. Ještě vloni tomu ale tak nebylo. To si z nich automat pořizovalo jen 24 procent,“ doplňuje Karolína Topolová.
zdroj: tisková zpráva
K tomu nadpisu článku – mám doma mladého, kterého láká pouze klasické BMW M3 R6, nebo M5 V8 s pořádnými výfuky. Elektro vůbec. Co vím tak jeho kámoši taky mají elektro na indexu a každý sní o pětilitrovém osmiválci. Samozřejmě volí Turka. Elektro to spíš láká mojí ženu 😁😁😁
Je videt ze u vas ma rozum jen jedna osoba.
No jo, mladí potřebují brm-brm aby si připadali jako chlapi. Ale nedávno mě překvapil jeden 12-ti letý kteří říkal, že se mu hrozně líbí zvuk EV protože je to zvuk jak z budoucnosti.
Z toho naštěstí na rozdíl některých zde vyroste.
Kluk je mladý, má rád kravál z výfuku. Mě už to nebere, za mlada jo, M3 bylo super auto. Manželce chci koupit elektro, ale potřebuje 4×4, takže výběr je problematický. Je velice vysazená na interiér, je to těžké.
Včera jsem si byl projet Enyaga RS 4×4, jede to hezky, ale jenom rovně a po dobré cestě. Zatáčky a nerovnosti nic moc, to auto je moc těžké a je to opravdu znát. Jakožto RS tak na blbnutí to určitě není. Na nerovnostech to bylo poněkud nestabilní. Žena po mě loudí nové auto a jelikož jezdí hlavně po městě a okolí do 50 km tak uvažuji pro ni o elektroautě. Problém je, že potřebuje 4×4. Tesla je uvnitř děs, Enyag určitě ne, němci jsou předražení, číny tu nejsou, není moc z čeho vybrat. Ještě se mrknu na korejce 😆😆😆
Co porad mate s tou palubkou u Tesly? Je tam vse co auto potrebuje. Me je to 1000x milejsi nez nejake budiky na ktere stejne nikdo nekouka. Zeptejte se manzelky co se ji libi, ona s tim ma jezdit. Mate doma take vsude vazicky, talire na zdi a ruzne chytace prachu? Moderni byt je bez takovych hruz a to same plati pro auto. Auto se ma posuzovat podle jizdnich schopnosti a ne ho ocumovat jako nejake zjeveni. Kdyz jezdite autem denne, tak beztak uz ani nekoukate na kraviny, ktere jste mozna obdivoval na zacatku.
Každý nemáme hloupou šilhavou manželku. Některé manželky informace chtějí a pěkně ergonomicky ve středové ose zorného pole.
Chapu, nekdo jede poslepu, protoze cumi porad na tachometr. Vite ze ja na tachometr ani moc nemusim koukat? Ja najezdil uz tolik km, ze intuitivne vim, jak rychle jedu. Navic kde to jde, soupnu tempomat a nazdar. Autopilota moc nepouzivam, protoze porad rad tocim volantem sam. Ale jsou chvile, kdyz mu sverim rizeni.
Jasne, vy budete zase argumentovat head up displejem. Ale povezte, kolik ceskych aut ma takovy displej? Tachometr je vetsinou nekde v podpalubi a kouknout na nej je podstatne vic obtizne nez u Tesly. Takze pisete zase jen hloupe zvasty.
To mě nepřekvapuje. Dědky, co si intuitivně myslí že jedou nejmíň osmdesát, potkávám pravidelně.
Hele rusaku, to si pletes s dedkama, ktery si koupi spalovak s rozpoznavanim znacek a jezdi rychlosti kterou auto vycetlo z cedule. Bohuzel ty auta jsou hloupa jako ridic a dokud nevydi ceduly se zmenou rychlosti, tak jedou jeste tyden podle posledni cedule. Vsichni se posmivaji Tesle ze necte cedule, ale nikdo mi nedovede vysvetlit tu vyhodu. Kazda krizovatka vynuluje posledni omezeni a automaticky plati rychlost podle lokality. Mesto/mimo mesto apod. Takovou logiku nema zadne auto implementovanou a navic v CR jsou cedule s rychlosti casto jen na zacatku a konec uz nikdo neresi. Takze ty dedky si hledej na sve strane.
Tesla pouziva rychlosti z databaze. Sice take zadna slava, ale casto je to lepsi nez cedule.
Je to hnus a nechápu proč to Tesla neudělá normálně, určitě by ji to přivedlo spoustu dalších zákazníků. To se fakt nedá, palubka jak v Trabantu. K tomu ještě chybí páčky na blinkry, fakt nechápu. Jinak určitě dobré auto.
Kdyz uz se zajimam o nejake auto a jdu ho vyzkouset, tak si aspon prectu jak se spravne jmenuje… Enyaq a zadny Enyag. Mozna si nepochopil i dalsi veci a proto pises jak pises.
@skopcacka nula: checht, tohle se povedlo. Dedek co „nevydi ceduly“ chce poucovat jak se co pise…. no to mi po.ser kytu….
Az budes psat tolik v cizi reci, tak na tu cestinu take zapomenes. Jenomze ty a cizi reci, to asi nehrozi.
For Leoš – Pro mě to je Enyag, to q nejde vyslovit. Taky ti nekecám do tvojí zkomolené češtiny. Tesla musí změnit interiér jinak skončí. Čína ji převálcuje. Se koukni jaká dělají číňani auta, Teslácký holobyt se nemůže rovnat. Enyag je uvnitř příjemně fajn, vypadá to jako v autě a ne v multikáře jako v Tesle. Je ale moc těžký a podvozek nic moc. Tesla nakopla eletromobilitu, což ji ctí, ale už dlouho vypadá pořád stejně a uvnitř škoda mluvit.
Kodiaq, Karoq, Elroq,… Chapes ten vzorec? Tesla ma v Cine porad jeste obrovsky podil o kterem se Skodovce muze jen zdat. No jo, zase jeden ktery se nechal chytit na nejake pozlatko. Za tyden se to okouka a pak 5 a vic let se trapis s mizernou technikou. V Tesle ti prijde za tyden vse promyslene a pak uz jen uzivas fungujici auto.
Tesla je technicky velice dobré auto s laciným podivným interiérem. Na tom nic nezměníš. Pokud to udělají lepší, bude se to lépe prodávat. Nevím co na tom nechápeš, spoustě lidí se Teslácký holobyt nelíbí. Mojí ženě taky ne. Škodovácké q je podivná hříčka, která nejde vyslovit, proto si to píšu po svém.
Pamatuji si, že si hledal EV 4×4 s vyšší světlou výškou. Je legrační od Škodovky, že Enyaq čtyřkolka má o 1mm MENŠÍ výšku než zadokolka. Asi ji stlačí ta těžší baterie, moc o potřebách zákazníků nepřemýšlejí 🙄.
Na druhou stranu je o 20mm světle vyšší než Tesla Y 4×4, což je docela dost… Možná na toho Enyaqa by se už vyplatila přizvedávací sada.
Pro Jano… Buď frajer a vyslovuj Q na konci jako K (ká)… Jako všichniq 😁
Protože je to elektromobil. V letech 2010-2011 začal velký krizový cost-cutting. Začalo se na autech extrémně šetřit. Pak přišly elektromobily, které nejsou jen drahé, ale cenově jsou zcela mimo mísu. Protože se už moc šetřit nedalo, začalo se ošizovat, především na tom co tam vůbec nedat, a maskuje se to funkcema pro teplajzníky.
Sebrali přístrojovku s kapličkou a lup tam nestíněný tablet s Instagramem. Protikorozní ochrana chybí, takže šestiletý Model S je rozežraný jak ukrajinský Leopard po požáru, ale můžeš si zapnout na tabletu karaoke režim. Osvětlení interiéru jak v padesátých letech, ale můžeš si na tabletu zahrát hru. A tak dále, a tak dále.
A teď přichází nový level úpadku. Cust-cutované a ošizené gayverze v provedení Čína. Lahůdka.
Zato tvuj mozecek je rozezrany jak ponorka moskva.
Hele, cekam tvuj rozbor z bojiste v Kursk. Tvuj sef naridil vytlaceni AFU do 1. rijna. Tak doufam ze uz mas na zitra neco pripravene. A prosim te, vse z prvni ruky, zadne jedna pani povidala.
Pro Leodendula…. To bylo jen pro světovou veřejnost… Ve skutečnosti se jen málo UA nácků dostane zpátky na území bývalé Ukrajiny…
Nehádej se – vyčkej času 😐
Kdyz pises na uzemi byvale Ukrajiny, tak to vypada, ze se rusaci musi smirit s tim, ze tam AFU bude naveky. Zatim totiz zadne naznaky na ruseni Ukrajiny nejsou. rusacke mrzenicko musi byt hodne velke, kdyz to soupete na neurcitou budoucnost. Jen aby se do te doby nemluvilo o byvalem uzemi ruska.
Neboj, ja vim o jadernych hrackach a podobnych hloupostech. Jen me udivuje, ze rusak tvrdi, ze JZ pouzije pokud bude existence ruska ohrozena a pritom pry porad vitezi. Neprijde ti to divne? Podle meho se rusak probouzi kazdou noc a desi se, ze rusko uz neexistuje.
Né o rušení Ukrajiny opravdu náznaky nejsou.
Ale odtržení východních regionů bývalé Ukrajiny od vlivu nacistických pučistů z Kieva je prakticky hotová věc…
Pokud jde o situaci na bojišti, je logické že se aktuality od svých oblíbených (jediných) zdrojů dozvíš poslední.
Bývalé se zřejmě vztahuje na bývalý stát Ukrajina. Ten v tuto chvíli podle mého názoru možná existuje, možná ne, každopádně s parametry, které se od rozpadu státu až zas tak neliší.
By-definition, tedy čistě technicky bez ohledu kdo čemu přeje, je Ukrajina v tuto chvíli nesvrchovaná-nedemokratická-centralizovaná-unitární-diktatura, ani národnostní ani občanský stát, nestálého obyvatelstva a území.
To je prostě průserová konfigurace.
Vy dva rusaci se kroutite jak hadata na rostu. Ukrajina je svrchovany stat s mezinarodne uznavanemi hranicemi a rusko je loupeznik a agresor s valecnym zlocincem u kormidla. Doufam ze to rusakum brzy klekne a putin pujde pred soud, nebo na popraviste. Kursk je Ukrajina, basta.
Kdo se kroutí jsou obyčejný Ukrajinci, který jsou hnaný (doslova) na válečná jatka od západních ,,lidumilů“…😱👎
Svrchovaný stát má právo, moc a schopnost nezávisle je vykonávat na svém území.
Protože Ukrajina není ekonomicky, vojensky a v politických rozhodnutích nezávislá, jedná se o stát závislý. Protože současně tento závislý stát není schopen vykonávat moc na „svém území“, nesplňuje ani definici svrchovanosti.
Nemáš zač. Může se ti to nelíbit, ale prostě to tak je.
Ukrajina to má spočítané, s tím se nedá nic dělat. Tohle není válka Ukrajina vs Rusko, ale USA vs Čína. Ušáci bojují rukama ukrajinců a chinčíci rukama rusů. Je to geostrategický souboj o to kdo ovládne Euroasii.
1. rijna je zitra, i podle rusackeho kalendare. Tak zni rozkaz od vudce smecky.
Úžasný objev. Teď ještě kdy zjistíš, že zítra je v Rusku také 18. září.
@lavrov42. 18. rijna to bude jednoduse 18 dni skluz oproti narizeni maleho skrcka z kremlu, ze Kursk nesmi byt pod vojenskou kontrolou AFU. Zda to zjistim 17.10. nebo az 18.10. je vcelku jedno. Dulezite je, kdy se to dozvi maly hnusny krpaty muzik.
Ukrajina a jejich junta už nikoho nezajímá. Ještě najdeš pár článků v českých médiích, ale v USA, třeba teď CNN, má důležitější témata, jako vznášející se přívoz nebo kuchařka pro hubnutí. Můžeš se přesvědčit sám.
@lavrov42. S vevercim gulasem si pohorel, tak ted mas dalsi detinske prirovnani. Kdyz nemas co rict, tak radeji mlc, pitomce.
Veverčí guláš? 😀 😀 😀 Ty jsi fakt pacient.
Můžeš být konkrétní, v čem přesně jsem pohořel?
Poslední dva týdny to moc nesleduju, ukrajinské Ardeny považuji za okrajovou záležitost.
Teď sleduji vyčerpanost Ukrajiny, které zůstávají v rezervě jen dvě brigády a není v Dosnbasu schopna dál čelit Rusům. Přestože je naprosto zřejmé, co plánují a jak a kudy budou postupovat, už je nedokážou nejen zastavit, ale ani zásadně zpomalit.
Dokonce už i naše média začala s přípravou obyvatelstva na nevyhnutelné. Článek iDNES o lžích ISW jsem sem už dával, a dneska se dokonce překonaly i pokrokářské Novinky.
hxxps://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-v-ostrelovanem-pokrovsku-je-nam-jedno-jestli-nas-budou-odirat-rusove-nebo-ukrajinci-40490969
Tak to se mozna dozvi brzy co to je russky mir. Mozna budou zklamany az jim budou rezat usi.
pro Runnču … V roce 2010 už mohli velký hráči evropské automotive vyrábět druhou možná třetí generaci použitelných EV. Kde jsme všichni mohli být teď😢…
Ale né… Muselo se do 2009 počkat na garážovou firmu a pak ještě pár let na vysmívaný Rejžáky…. Jste děsný trapáci😱
Petr Miller naprosto přesně vystihl na Autofóru jednou větou podstatu vztahu Čechů k elektromobilitě. – „Zdá se, že zatímco auto bylo po dekády vnímáno jako symbol svobody a nezávislosti, dnes je elektrické auto řadou lidí vnímáno jako symbol nesvobody a útlaku.“
Osobně jsem to zaznamenal minulý týden v Ostravě, kdy evidentně naprosto cizí chodec jdoucí po chodníku zničeho nic ukázal palec dolů náhodné vedle projíždějící Tesle. Evidentně jen proto, aby řidiče nasral. Zajímavé.
„Z elektromobilů se kvůli jejich dogmatickým zastáncům staly symboly nesvobody, útlaku, zabedněnosti a pozérství“
hxxps://www.autoforum.cz/zivot-ridice/z-elektromobilu-se-kvuli-jejich-dogmatickym-zastancum-staly-symboly-nesvobody-utlaku-zabednenosti-pozerstvi/
Typicky cesky dezolat nenavidi EV, nenavidi OZE, nenavidi Ukrajinu, nenavi EU, nenavidi prezidenta Pavla, nenavidi premiera Fialu. Naopak obdivuje vrazdeni na Ukrajine, obdivuje valecneho zlocince putina, obdivuje spalovaky, obdivuje JE, obdivuje uhelky a veri, ze rusko ho zachrani. Kde se takovy mozkovy prujem u dezolatu jenom bere? Aha, ruska propaganda.
Máte příliš jednoduché vidění světa. Obecně proti elektromobilům jsou lidé, kteří nemůžou doma dobíjet a je jedno za jaké části politického spektra jsou. Například já jsem pro elektromobily a přitom jsem „dezolát“. EU a Fialu nemají rádi lidi, kteří jsou pravičáci a nemají rádi levicové směřování našeho státu. Dezoláti jsou proti zabíjení na Ukrajině a chtějí, aby se státy domluvily. Naopak novodobí liberálové (pětikoalice) zabíjení podporují, dodávají a financují zbraně, chtějí co nejvíce mrtvých. JE podporují nejvíce novodobí liberálové – pětikoalice je protlačila, i když nedávají ekonomický smysl. Dezoláti mají rádi naší zemi, tzn. že mají odstup od ostatních států včetně Ruska. A ruská propaganda, mohl bych jí vidět? Podobně se za komunismu mluvilo o imperialismu. Prostě místo odstranění vlastní neschopnosti se vše svádí na někoho jiného, dnes je to Rusko.
Vy jste tak naivní. Proč myslíte že to vůbec půjde domluvit s agresorem? Státy už byli domluveni dávno ale rusko vysralo se na všichni dohody v roce 2014 a v roce 2022. A zatím nevidím jediný důvod proč by to neudělalo znovu. Naopak už má zbourané všichni vnitřní překážky. Dohoda s dnešním ruském a zastavení podpory Západu bude znamenat zánik dnešní Ukrajiny. Pak na řadě Moldavsko a pobaltské státy. Mozna pred tim uplne se anektuje Belorusko.
Jestli vyhraje Trump, tak uvidíte jak se dá jednoduše domluvit a zastavit zabíjení.
Trump je dezolat par excellence.
Pochybuji ze kvuli Trumpu ruzzko bude menit vlastni ustavu.
Nabídka BEV v Evropě je naprosto zoufalá a předražená, proto se tady nic moc neprodává.
eDe.bile( skopčáku): než začneš smolit něco o jaderné energii zkus si zjistit, kde Mkrvosoft nakoupí „čistou energii“ pro svá datová centra (potažmo Ai). Protože eDe.bil nezjistí, napovím – vezme ji z jaderné elektrárny. Tudíž Mrkvosoft je typický český dezolát, že?
Já bych prosil vysvětlit tu „nesvobodu a útlak“. Někdo vás nutí s pistolí u hlavy? Když se na to lidí ptám tak usilovně přemýšlí jak jsou utlačováni a nakonec odpoví, že se už nemohou denně dívat na ty reklamy na elektromobily. Tak jim řeknu, že mě zase vadí reklamy na dámské vložky a tampony a musel jsem si na to zvyknout.
Útlak je například stav, kdy moc označí nějakou skupinu obyvatel, nebo jejich chování, za provozovatelné pouze po úhradě odpustku ve prospěch držitelů moci, a nepodřízení se je trestáno státem organizovaným násilím.
Pokud se jedná o útlak širokých skupin obyvatelstva, pak vždy končí reformací nebo revolucí. Útlak evropského obyvatelstva energetickým vydíráním skončí jedním z uvedených způsobů.
Ne, není to sranda. Při překročení míry tolerance nastává většinou prudký a chaotický vývoj a představitelé symbolů útlaku pak často končí smrtí. Je velmi obtížné přesně odhadnout, kde je bod zlomu, protože z historie známe především ty okamžiky, kdy byl překročen a do dějin se zapsala následující násilná revoluce.
Dogma, že už jsme přece moderní, Češi jsou leniví, takové věci se v Evropě nemohou stát a podobně, jsou lhaní si do kapsy. Vřele doporučuji sednout si do křesla v tiché místnosti a zaposlouchat se do Smetanova Tábora. Řeka revoluce se sestává z kapek, malých pramínků, které se posupně sbíhají, až smetou i nejpevnější překážku.
Já ve společnosti ty pramínky slyším. I to, jak nabývají na síle.
Doporučuji provedení revolučního roku 1990 s Kubelíkem. Tam je v té hudbě vše.
hxxps://youtu.be/76R0N2GN6Jo?feature=shared
Dezolati maji stejny syndrom jako Talibanci. Vse nove je od dabla, to stare co se pracne naucili uz nikdy nechteji opustit. Pro pulmozky je jakykoli prechod na novoty nemyslitelny.
No dobře ale pořád nechápu tvůj výrok, že elektrické auto je symbolem útlaku. Když ho nechceš tak si ho nekoupíš, kde je ten útlak? Tím, že ho vidíš jsi utlačován? U spalováku by se dalo mluvit o utlačování protože nutí lidi dýchat jedy proti jejich vůli.
Nedávno tady padla zmínka jaké má kdo vzdělání. Dle „logiky“ vašeho spamování to vypadá na absolventa základky s odřenýma ušima, který se naučí nějaké odborné výrazy, aby mohl oblbovat v hospodě holky jako ve filmu Světáci.
Dezolati si budou muset zvykat. Ted budou nejen videt reklamu na EV, ale budou je videt cim dal casteji na ulicich. Doufam ze jim rupne cevka a bude od nich klid.
Ok, že si mladí Češi kupují většinou ojeté diesly je prohlášení, které lze vyvodit ze statistiky měřitelných parametrů na smlouvách, jako je RČ kupce a pohon vozidla.
Jak přesně je podloženo prohlášení, že „elektromobily mladé lákají“? Jak přesně měříte to „lákání“.
Skoro bych se odvážil tvrdit, že „Mladé Čechy do 25 lákají dieslová auta“ bude mnohem přesnější konstatování, podložené statistikou prodejů.
Mladé Čechy statisticky lákají nafťáky starší 10ti let, s mírnou korozí a sedačkou propálenou od cigára 😁
Přesně tak to je. A protože ses právě připojil do místní skupinky propadlíků ze statistiky, za domácí úkol si to znova promysli, a pak napiš správnou definici zkoumané množiny.
Dibilku, donedavna to platilo na 100%, protoze zadne EV nebyly. A z tech 100% se to uz odpoutalo a kazdym dnem to bude mene.