Nejvíce elektromobilů je v Praze, plynových aut v Moravskoslezském kraji

Nejvíce elektromobilů je v Česku registrováno v Praze (2365). V oblasti plynových vozidel vede Moravskoslezský kraj (2472 CNG + 18 638 LPG).

Elektromobil Hyundai Kona Electric patří v Evropě i v Česku mezi nejprodávanější.
foto: Hyundai

Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., (CDV) spolu s Ministerstvem dopravy od letošního roku v pravidelných intervalech zveřejňuje aktuální stav a vývoj registrací vozidel zařazených v rámci Národního akčního plánu čisté mobility (NAP ČM).

„V uvedených dokumentech jsme se na registrace podívali v evropském srovnání a detailněji pak na národní úrovni. V čím dál větší míře jsme však byli dotazování na počty těchto vozidel v rámci jednotlivých krajů,“ uvádí Ing. Lukáš Kadula z CDV, který se oblasti NAP ČM dlouhodobě věnuje a dodává:

„Je nutné si uvědomit, že dlouhodobě více než 70 % nových osobních automobilů je v ČR registrováno jako firemních. Řada těchto registrací je na firmy sídlící v Praze, mj. leasingové společnosti. Proto mohou být data oproti tomu, kde jsou převážně tato vozidla reálně provozována, těmito skutečnostmi zkreslena. Obecně lze říct, že nejvíce bateriových elektrických vozidel bylo registrováno v Praze (BEV 2 365), v součtu plynových vozidel jich bylo nejvíce registrováno v Moravskoslezském kraji (2 472 CNG + 18 638 LPG). Více než 4 z 10 (43 %) bateriových elektrických vozidel je registrováno právě v Praze. Roli v počtu registrací hraje pochopitelně i stáří vozidlového parku. Zatímco BEV jsou ve zvýšené míře registrovaná až v posledním období (zpravidla firemní registrace), v případě LPG vozidel je jejich průměrné stáří nepoměrně vyšší (zpravidla soukromé registrace). Aktuálně jsme z krajského pohledu zpracovali stav BEV, CNG a LPG vozidel kategorie M1, která je v Centrálním registru vozidel zastoupena nejčetněji. Detailnější srovnání pak přineseme v příštím roce v rámci výše uvedených analýz.“

Stáří vozidel

„Registrace BEV vozidel vyrobených v prvních 3 kvartálech letošního roku představovaly 30 % celkově registrovaných BEV vozidel. Stejnou optikou se pak vozidla vyrobená v roce 2020 podílela 5 % na registracích CNG vozidel a 1 % na registracích LPG vozidel; do roku 2009 bylo vyrobeno 2 % BEV, 21 % CNG a 75 % registrovaných LPG vozidel,“ říká Ing. Jindřich Frič, Ph.D. ředitel CDV.

Krajské podíly na všech registracích

K 30. 9. 2020 bylo v případě kategorie M1 v Centrálním registru vozidel evidováno:

– 5 542 BEV vozidel, nejvíce (2 365) v hl. m. Praze, tj. 0,26% podíl
– 21 014 vozidel, nejvíce (6 207) v hl. m. Praze, tj. 0,67% podíl
– 132 632 vozidel, nejvíce (21 472) v Moravskoslezském kraji, tj. 3,30% podíl

V součtu tří uvedených alternativních paliv je nejvíce vozidel kategorie M1 registrovaných v Moravskoslezském kraji, následuje hl. m. Praha a Středočeský kraj, naopak nejméně registrací je evidováno v Karlovarském kraji.

V relativním srovnání, tzn. počet BEV+CNG+LPG vozidel na počet všech registrovaných vozidel, je podíl nejvyšší v Moravskoslezském kraji, následuje Olomoucký a Královéhradecký kraj.

Registrace BEV vozidel v krajích v roce 2020

V letošním roce registrovalo BEV vozidla 23 značek, nejvíce registrací (40 %) si připsala Škoda, s 20 % následovala Tesla, s 10 % pak Hyundai. Ve všech krajích si nejvíce registrací připsala Škoda, druhou a zároveň jedinou značkou, která si připsala registrace ve všech krajích, byla Tesla.

62 Comments on “Nejvíce elektromobilů je v Praze, plynových aut v Moravskoslezském kraji”

    1. To možná ano, ale o to nejde. Praha kombinuje několik
      To možná ano, ale o to nejde. Praha kombinuje několik klíčových věci, které jsou důležité. Nadprůměrné příjmy, sídla velkých a bohatých firem a nedostatek parkovacích míst v kombinaci s možností parkovat EV ve městě přednostně. To je motivací pro EV.

      Pro mě potěšující dvojnásob, protože to znamená, že my Moravané nejsme takoví vypatlanci jako Pražáci. Nevyhodíme prachy za jen tak, protože nás někdo zblbnul.

      1. Musim vas korigovat. V jihomoravskem kraji je registrovanych
        Musim vas korigovat. V jihomoravskem kraji je registrovanych 522 EV, to je 3. nevyssi pocet ze vsech kraju.
        A v moravskoslezskem 363 EV, hned 4. pricka mezi vsemi kraji.
        Nedelejte z Moravanu pitomce, vzdyt se tam EV prodavaji dobre.
        Akorat iracionalista se porad plete.

        1. 😀
          Jestli to náhodou Leošu nebude tím, že zmiňované

          😀

          Jestli to náhodou Leošu nebude tím, že zmiňované kraje mají 3. a 4. nejvyšší počet obyvatel, že…

          Zase si jen něco maluješ, 363 EV na 1.200.000 obyvatel, je naprosté h*vno. Tolik členů a srovnatelný význam má Novoapoštolská církev, o které si zaručené nikdy neslyšel a nikdy neuslyšíš.

          Elektromobilisti jsou jen další uřvaná menšina.

          1. Ja nepisu ze je to nejake buhvi jake cislo. Jen reaguji na
            Ja nepisu ze je to nejake buhvi jake cislo. Jen reaguji na blaboleni o chytrych Moravanech ze nekupuji EV. No a pritom je cetnost EV na pocet obyvatel ve dvou moravskych krajich vetsi nez v jinych krajich v Cechach. Zda se, ze se opijite vlastni chytrosti, bohuzel tim obelhavate sebe i okoli.

                1. Nejdřív se posmívali, pak proti tomu bojovali a pak
                  Nejdřív se posmívali, pak proti tomu bojovali a pak prohráli a už po nich neštěk ani pes. :)))

                2. Bezec nejdrive proti EV bojoval, pak se zblaznil a nakonec ho
                  Bezec nejdrive proti EV bojoval, pak se zblaznil a nakonec ho odvezli.

                3. Všichni bojovníci proti EV co zároveň používají jiné
                  Všichni bojovníci proti EV co zároveň používají jiné věci na baterky nebo 230V
                  pouze kážou vodu a pijí víno…

                4. Díky, ale vítěztví spalovacích aut nad elektromobily mi
                  Díky, ale vítěztví spalovacích aut nad elektromobily mi nemusíte připomínat.

                5. Smradoch byl exot a lidi kroutili hlavou, co ze to je za
                  Smradoch byl exot a lidi kroutili hlavou, co ze to je za masinu. Ted jste presne v te same situaci. Ale vy nekroutite hlavou, jen prekrucujete fakta. Jednou se z toho zblaznite, protoze casem to budete sam pozorovat jake kraviny pisete.

            1. Viděl bych spíše tak, že si prostě dělá srandu z těch,
              Viděl bych spíše tak, že si prostě dělá srandu z těch, co se chovají jak pitomci. A je to opravdu těžké odolat pokušení kochat se tím, jak nelogicky a nesmyslně ti lidé uvažují pod vlivem ideologie.

              Ale zdaleka nejste sami, takoví příznivci placaté Země, to je taky dobrej oddíl.

        2. Jedno bych rád přidal na Moravu v Brně, ale nemohu to
          Jedno bych rád přidal na Moravu v Brně, ale nemohu to zaregistrovat,
          protože je tam od rána fronta na pořadová čísla, a elektronicky
          je na 14 dní vyčerpáno zkoušel jsem to i v noci a bez výsledku.
          Jeden e-up mám už mám sedmý rok a teď chci přihlásit ID.3
          Tak jsem našel jedno volné místo do Tišnova tak snad to vyjde.

        3. Lze souhlasit, njn. Brno nám kazí pověst. Ale Brno to je
          Lze souhlasit, njn. Brno nám kazí pověst. Ale Brno to je holt taková nevýznamná obydlená zatáčka před Vídní, kde se také blbě parkuje.

          To dělání pitomců je dáno úhlem pohledu. U příznivců EV jsou pitomci ti co nekupují EV. U zbytku je to naopak. A dovolím si skromně dodat, že nás je majoritní většina.

          Děkuji, děkuji, podpisy v šatně :-).

      2. Vy moravané jste ti vypatlanci co lezou do Prahy, aby si
        Vy moravané jste ti vypatlanci co lezou do Prahy, aby si nahrabali víc peněž a pak si samy sobě nadáváte do pražáků. :)))
        Většina náplavy je pěkná svoloč co si do huby nevidí, chová se jak hovada a jen nadává. Takovejch vypatlanejch kariérních kkotů je plnej parlament, vláda, ministerstva i ouřady a ty koukám si jeden z nich protože si stějně křupansky závistivej a ješte víc vypatlanej. :)))
        U nás v práci se jeden karierní brňák z toho zbláznil a vodvezli ho lapiduši. Po 2 měsících v Bohnicích ho přivezli zpátky a dali ho na uklidněnou do archivu. :))) Další byl teplej zlíňák co byl každej den vysypanej koksem a zoufale toužil po postupu. Když ho konečně dosáh Tak ho to vomrzelo a vodjel do New Yorku kde se voženil s černochem.
        Když je to karierní baba tak jen kouká si nabrnknout nějaký zazobaný prase nebo prase s funkcí, nejlíp původem taky z vidlákova a pak si hrajou v blesku na společenskou smetánku, teda spíš šmíru. Kdyby nebylo polozbohatlejch vidláků tak všechny krámy v Pařížský zavřou. :)))
        Na náhodou tam bydlí ta masná picha z Brna co vyhazuje prachy ze státní kasy a furt má hlavu ve slovákově pldeli. Žety budeš její brácha? :))) Ty naplaveniny jsou strašná zologická. Je dost utrpení sledovat to jejich pinožení.
        Díkybohu i na Moravě a jinde mimo Prahu žije spousty normálních i super lidí co nejsou zahořklý s kterýma si užíváme v létě spousty zábavy a hlavně taky spousty EV fandů co to posouvaj dál a organizujou super akce.

        1. O tom, že jste primitiveček, co se neumí slušně chovat,
          O tom, že jste primitiveček, co se neumí slušně chovat, dávno vím. Ale napsat takhle zamindrákovaný příspěvek, tož to jste fakt s nervama v ř..i.

          Hlavu vzhůru, to že se jiní mají lépe není důvod k depresi. A to, že si někdo nemyslí zrovna to samé co já, také neříká nic o tom, zda ten člověk je dobrý nebo špatný. Neberte ten život tak smrtelně vážně, stejně všichni umřem. 🙂

  1. Off
    GM, Mary Bara teď prodala ohromnej balík GM akcií a

    Off

    GM, Mary Bara teď prodala ohromnej balík GM akcií a schrábla pár milionků v $
    https://wallmine.com/people/34390/mary-t-barra

    “The most recent stock trade was executed by Mary T Barra on 16 November 2020, trading 550,000 units of GM stock currently worth $23,116,500.”

    “Over the last 10 years, insiders at General Motors Co have traded over $9,350,314,345 worth of General Motors Co stock and bought 280,619 units worth $8,235,457.”

        1. Tak to u nás v městské části Ostravě-Plesné s cca 1.500
          Tak to u nás v městské části Ostravě-Plesné s cca 1.500 občany se prsíme rychlonabíječkou EON, donedávna zdarma (nákupní centrum Globus) a pomalou nabíječkou před naším domem. Počet elektromobilů minimálně naše 2, hodně hybridů a pár plyňáků, co tak vidím okolo.
          Spíše je ale fajn plynule rozptýlená elektromobilní infrastruktura kolem dokola – rychlonabíječka Ostrava-Poruba Lidl + nově VŠB-TU laboratoře a Hlučín Technické služby. No a pak v podstatě rychlonabíječek plná Ostrava a věnec dokola – Opava, Klimkovice, Mošnov, Frýdek-Místek, Třinec, Havířov, Karviná, Bohumín…….. Obsazeny jsou i Jeseníky a Beskydy, navíc s bezpočtem pomalého nabíjení veřejného i po domluvě u restaurací a ubytování.
          Kde jsou ty časy roku 2014, kdy na Moravě jediná veřejná byla pomalá 22 kW a 3,6 kW u Ostravaru, zásuvka 3,6 kW u Tenisových kurtů v Prostějově a rychlonabíječka u brány 9 BVV v Brně. Ve Slezsku nic.

                1. DC, kouknete na odkaz s cenikem.
                  Omlouvam se. Mam stary cenik

                  DC, kouknete na odkaz s cenikem.
                  Omlouvam se. Mam stary cenik v cache a tam je jeste 3 kc. Tak sorry.

            1. To neregistrované partnerství je fakt úlet. Ale stačí
              To neregistrované partnerství je fakt úlet. Ale stačí jediné upsání a už to máte klidně za čtvrtinu.
              Jinak tohle je klasický argument spalovačů, na který je jednoduchá odpověď: A Vy jste taky ten blbec, co denně tankuje jen benzín na D1 za 39,- Kč za litr, když všude kolem je za 28?

              1. Eon jsou exoti. Smlouva s katickou je zadarmo, zadny mesicni
                Eon jsou exoti. Smlouva s katickou je zadarmo, zadny mesicni pausal. A ted to nepochopitelne:kdo pouzije ceskou karticku Eon v zahranici u nabijecek Eon, dostane pokutu 5000 kc a za poruseni smlouvy muze ztratit karticku. Pry ze neni vyresena preshranicni Dph. Ostatni to zvladaji, jen Eon to neumi. Jo a cesky zakaznik nemeckou karticku od Eon nedostane.

              2. Registrovaný to má na Dc u eonu za 6 ķc to není 1/4. Víc
                Registrovaný to má na Dc u eonu za 6 ķc to není 1/4. Víc jak polovina to je docela dost cca 1,2 Kc km. Za podobný peníze jezdí moderní usporný hybridy. Pokud se má elektromobilita někam posunout musí se zlevnit někam na 3 Kc a bez smluv jen na platební kartu.

                1. Pán nepsal konkrétně o DC, jen vybral nejdražší cenu.
                  Pán nepsal konkrétně o DC, jen vybral nejdražší cenu. Takže registrovaní takto:
                  AC dobíjení 3,- Kč/kWh
                  DC dobíjení 6,- Kč/kWh
                  UFC dobíjení 9,- Kč/kWh
                  RFID E.ON DRIVE karta ZDARMA
                  každá další RFID E.ON DRIVE karta 200 KČ
                  Kompletní ceník E.ON Drive včetně neregistrovaných zde https://www.eon.cz/-a169723—6bHfjgND/cenik-dobijeni-e-on-drive-pdf-up

                2. Rozhodně je to lepší než ČEZ, ten má za 7,50 AC i DC.
                  Rozhodně je to lepší než ČEZ, ten má za 7,50 AC i DC. Pokud vyloženě nespěchám tak radši nabíjím u EONu AC. Mě to tahá 22 kW.

                3. Neboli máte skutečný elektromobil vyrobený
                  Neboli máte skutečný elektromobil vyrobený elektromobilním myšlením. Se slušnou baterií a maximální využitelnou palubní nabíječkou, což je v Evropě 3f 22 kW 400V 32A. Ne jako ty ostatní parodie spalovacích elektromobilů pro evropský trh vyráběné v Evropě s 6,6 nebo 7,2 kW. Ty jsou pak odkázány na novodobé čerpací stanice, alias rychlonabíječky. 11 kW je přitom pro palubní nabíječku minimum, to má každá stavba s obvyklým 3x25A jističem na patě domu v elektroměru.

                4. Stejně přijde třetí vlna, je to naprosto beznadějný.
                  Stejně přijde třetí vlna, je to naprosto beznadějný.

                5. A pak čtvrtá pátá, desátá, třicátá osma, protože se
                  A pak čtvrtá pátá, desátá, třicátá osma, protože se v Nouzovém stavu tak dobře krade zakázkami bez výběrových řízení a tak dobře odůvodňuje astronomický státní dluh. A navíc ta super totalita kdy mohu (po ostravsky) jebat ovčana za cypoviny.

        1. to víš, žádná větší města, chudí obyvatelé a
          to víš, žádná větší města, chudí obyvatelé a roztroušené vesnice… přesně to demonstruje rozložení kupní síly obyvatel, vedle plzeňský na tom není o nic líp…taky krom Plzně tam nemají větší město a jsou to v zásadě roztroušené vesnice, městyse a městečka. To jsou přímo regiony, kde ani hned tak nebude vůle výrazněji řešit dobíjecí sítě…už jen protože Plzeńský kraj má 3 nejmenší hustotu obyvatel v republice a Karlovarský 4 tou nejmenší má sice Jihočeský pak Vysočina, ale přes ně se výrazněji jezdí.

            1. ale jo, to beru, nicméně je tohle zajímavé srovnání a
              ale jo, to beru, nicméně je tohle zajímavé srovnání a když se člověk podívá k tomu na hustotu obyvatel a ideálně i průměrné stáří aut, tak jde predikovat, jaký vývoj bude mít v dané lokalitě elektromobilita a popravdě cipísek trefil hřebík na hlavičku, Karlovarský, Plzeňský a asi i Liberecký kraj budou takové české popelky v elektromobilitě, krom D5 žádný významný tah není a na straně zahraničí taky není nijak významné centrum, kde by probíhal čilejší ruch…a v příhraničních horách a vesnicích do 100 km od hranic se ještě dlouho bude jezdit se starými spalováky…protože žádní extraboháči se tam nevyskytují.

              1. Karlovarsky kraj ma na pocet obyvatel vic EV, nez Stredocesky
                Karlovarsky kraj ma na pocet obyvatel vic EV, nez Stredocesky kraj. Spocitejte sam.
                Stredocesky 1.381.564 obyvatel a 797 EV.
                Karlovarsky 294.545 obyv 158 EV.
                Intuice je schopnost, behem zlomku vteriny posoudit situaci uplne spatne. Mel byste se tim vic ridit a nedavat jen na pocity.

                1. To sice máte pravdu, ale kolik BEV je registrovaných na
                  To sice máte pravdu, ale kolik BEV je registrovaných na firmy v Praze a reálně jsou ve Středočeském kraji? Tam už je třeba to brát takřka dohromady nebo mít přesnější data
                  Uznávám, že takhle jsem na Karlovarský kraj nekoukal. Nicméně docela by mě zajímalo, kdo to tam má..protože z mých cest je to kraj fakt chudý a napadá mě, že to mají v lázních a službách pro movitou klientelu.

Napsat komentář