Most! McDonald´s ve spolupráci s ČEZ dále rozšiřuje nabídku své sítě o rychlodobíjecí stanice pro elektromobily

Řetězec rychlého stravování McDonald´s pokračuje ve zprovozňování veřejných rychlodobíjecích stanic ve vybraných lokalitách po celé České republice. Ode dneška je zákazníkům z řad řidičů elektromobilů k dispozici stanice v Mostě.

Díky spolupráci se Skupinou ČEZ funguje momentálně na parkovištích v síti McDonald´s už celkem 10 rychlodobíjecích stanic ve čtyřech krajích České republiky.
foto: ČEZ

Ve spolupráci s Elektromobilitou Skupiny ČEZ vybavuje McDonald´s parkoviště u svých restaurací rychlodobíjecími stojany umožňujícími většině elektromobilů dobít 80 % kapacity baterií za cca 20-30 minut.

Po nedávném startu dvojice stanic u restaurace McDonald’s v Písku, na 66. km dálnice D1, v Praze na Evropské, Průmyslové ulici a jedné „dobíječky“ na pražském Černém Mostě je duo rychlodobíjecích stanic ABB nyní řidičům k dispozici také v Mostě na Velebudické ulici.

Historicky první veřejná dobíjecí stanice ČEZ u restaurace McDonald´s začala fungovat 22. srpna 2012 u pobočky na Evropské třídě v Praze. Loni v rámci nového kola instalací byla nahrazena dvojicí rychloodbíjecích stanic.

V České republice je aktuálně registrováno téměř 2500 elektromobilů. V roce 2017 přibylo 400 vozů na elektrický pohon, vloni dalších 725 elektrických aut. Odhady dalšího vývoje hovoří v horizontu několika let o ročních prodejích v řádu tisíců elektromobilů a plug-in hybridů.

Postupný pád největších bariér (omezená nabídka, vysoká cena, malá hustota dobíjecí infrastruktury a malá zákaznická zkušenost) a v kombinaci s podpůrnými opatřeními (bezplatný vjezd do center měst, parkovacích zón, jízda v pruzích pro MHD, atd.) by měl znamenat rychlé dosažení 20% podílu na celkovém prodeji osobních vozidel a lehkých užitkových vozů v ČR.

tisková zpráva

91 Comments on “Most! McDonald´s ve spolupráci s ČEZ dále rozšiřuje nabídku své sítě o rychlodobíjecí stanice pro elektromobily”

    1. Má to rozumné vysvětlení. Problém je stále velké
      Má to rozumné vysvětlení. Problém je stále velké množství vozů v Čr s Yazaki. Na 43kW musí být kabel, kdežto 22kW může být a je se zásuvkou, pro kterou lze snadno pořídit redukci. To že 43kW AC dnes nevyužije téměř nic a do bidoucna se nic nechystá pak taky stojí za zmínku.

    1. Úplně stejné je to v Písku. Tam je ale z druhé strany
      Úplně stejné je to v Písku. Tam je ale z druhé strany tráva, tady se aspoň dá využít prázdného místa naproti. Zatím se mi ale (v Písku) nestalo, že by na vyhrazeném místě někdo stál. Trošku mě ale mrzelo, že na nové nabíječce ČEZu v Plzni na Benzině stála dodávka snad celý den a řidič neznámo kde.
      Spalováci se na tato místa nebojí stoupnout, protože většina z nich si myslí, že žádné elektromobily neexistují, takže by tam těžko mohli překážet. Ale mýlí se a překážejí.

      1. Já mám zkušenost že vždy tam stojí nějaké červené
        Já mám zkušenost že vždy tam stojí nějaké červené SUV mercedes. Jednou jsem tam chytnul poslední místo. Já už v Písku jezdím jen na e-on i když si platím čip čezu (zatím). Hlavně proto, že se tam dá nabíjet i s přívěsem.

      1. Řídil jsem Ioniqa 1 den. Super – umí to utíkat po dálnici
        Řídil jsem Ioniqa 1 den. Super – umí to utíkat po dálnici – dokonce jsem to udržel ve 140 km/h v ECO spotřebě. Je to krásná hračka. Je to sporťák – nízké, špatně se mi vystupuje. Vše OK, ale ta „sprcha“, když se s tím musí couvat k nabíječce! To si uvědomíte, co znamená nabíjení vepředu (Nissani, Kona – SUPER). Názor.

              1. V noci za mnou jedoucí auto má světla přesně v úrovni
                V noci za mnou jedoucí auto má světla přesně v úrovni spoileru a je to mnohem příjemnější i přes zapnuté zatmavení zrcátka.
                Když je mokro a cáká to na zadek, tak jen na sklo pod spoilerem a velké horní sklo je čisté, suché. Bohužel kamera je dole a je pak zacákaná a nepoužitelná. Myslel jsem, že budu postrádat zadní stěrač, ale to jen když prší a auto stojí. Za jízdy ho není třeba, oproti Focusu, kde jej často musím zapínat.

                1. Aha, mně právě ten spojler přes den zakryl auto co jelo v
                  Aha, mně právě ten spojler přes den zakryl auto co jelo v dáli zrovna, když jsem se díval do zrcátka, byl jsem celkem překvapený, když mne předjížděl a já o něm dřív nevěděl.

                  Jo to zadní okno se dost zasírá, ale mám stěrač a tak to neřeším ani když stojím a chci couvat. Kamera se u mne vyklápí pod zadním znakem a tak je stále čistá, to mají dobře udělané.

                  No tak alespoň ten spojler má nějaké výhody.

        1. ECO mod omezuje chod klimatizace a vykon motoru, jinak myslim,
          ECO mod omezuje chod klimatizace a vykon motoru, jinak myslim, ze nic. Avsak kdyz potrebujete poradne pridat, proste proslapnete akcelerator a auto jede bez omezeni. Couvat k nabijecce se da 😉 vice zkusenosti viz treba clanek zde: Zkusenosti z cest do Alp Ioniqem

          1. ECO a NORMAL jsou na výkon stejné a klima podle toho jak si
            ECO a NORMAL jsou na výkon stejné a klima podle toho jak si ji omezíte. Ani SPORT nevyužívá max. výkon. Ten se aktivuje ve všech režimech až po prošlápnutí pedálu. V režimech ECO a NORMAL je to hodně poznat a někdy to i zahrabe (66-88kW), u SPORTU je to zanedbatelné (80-88kW).
            Rozdílné jsou režimy v rekuperaci: EKO-nejvíce, SPORT-nejméně.

          1. Nikomu neberu argumenty na výhodnost couvání ke stojanu.
            Nikomu neberu argumenty na výhodnost couvání ke stojanu. Ano, jde si na to i zvyknout. Akorát nevýhod je pro mě více než dost (je to můj názor). Co ale je naprosto jasné – velice to omezuje variabilnost nájezdu ke stojanu, protože musí být volné to „správné“ místo u stojanu. když je jako na potvoru volné to druhé, co se nehodí, bývá kabel pokroucený jako paragraf a „vylamuje“ to konektor v autě.

            1. Ano, při zkušební jízdě a v začátcích mi to hodně
              Ano, při zkušební jízdě a v začátcích mi to hodně vadilo. S konektorem vzadu to ale souvisí jen v tom, že se musí ke stojanu couvat.
              S tím místem je to problém obecně u všech EV. Nejde o pokroucený kabel, ale o to, že DC kabel nedosáhne do konektoru z boku (jako když někdo tankuje u benziny z druhé strany a tahá kabel přes auto). Konektor ve předu je lepší pro nabíjení, ale v zimě se může stát, že zamrzne a nejde otevřít (viz. Bjorn).

        2. Nebezpečnejšie je cúvanie na cestu po nabití, ako opačne.
          Nebezpečnejšie je cúvanie na cestu po nabití, ako opačne. Ja by som nabíjací port vpredu nechcel – to mi príde ako neštastné riešenie.
          Navyše s ioniqom sa mi cúva úplne vpohode. Bez kamery by to bolo horšie, ale s kamerou ?

    1. EON tak dokonce žebrá na svém webu, že shání pozemky u
      EON tak dokonce žebrá na svém webu, že shání pozemky u dálnic pro stavbu nabíječek. Ono to asi není úplně jednoduché, ale zase mám pocit, že to není až tak složité a že se stavět dá, jen se musí (v případě EONu obzvlášť) víc chtít.

  1. Za Most dávám ČEZu kladnej bod. Jestli dobře počítám,
    Za Most dávám ČEZu kladnej bod. Jestli dobře počítám, tak ještě 8 dalších a už by se měl zase ozvat EON :-). Mají to tak 10:1.
    Dnes jsem okukoval Benzinu v Č. Budějovicích na Strakonické / Gen. Píky a stav se nezměnil, stále tam čučí ze země jen pár husích krků, ale pozitivní je, že to stále vypadá jako zázemí pro nabíječku. Tak se budu těšit a snad nebudu zklamán třeba novým vysavačem.
    Kde bude další? Jindřichův Hradec? Mezno na začátku D3? Příbramsko? A s čím (a kdy) přijde EON?

      1. Dnes to už opravdu vypadá jako budoucí nabíječka. Na
        Dnes to už opravdu vypadá jako budoucí nabíječka. Na paloučku jsou dvě místa a u nich je kaplička s jištěním a elektroměrem. Vedle kapličky je betonový podstavec a z jeho středu vyčuhuje husí krk a z něj kabel. To bude opravdu nabíječka. Tak dlouho se v Č. Budějovicích čekalo na nabíječku, až tu budeme mít dvě a možná i tři. Tak ještě aby klapla ta v Táboře a aby někoho napadlo postavit ještě jednu v J. Hradci a dalo by se říci, že jsme se posunuli do roku 2017. 🙂

    1. Hotová rychlonabíječka svítící modře do dálky je už
      Hotová rychlonabíječka svítící modře do dálky je už měsíc v Hlučíně na Opavsku, na konci sídliště u výpadovky směr Polsko. Bohužel, stejně jako vedlejší CNG stojan (budova patří Technickým službám Hlučín a mají v ní plynovou kotelnu pro sídliště) a příjezdová průjezdná komunikace, jsou obehnány stavebním přenosným plotem. Spuštění má být 2/2019, čeká se asi na kolaudační papíry.

  2. Jsem rád za každou novou rychlonabíječku, ale myslím, že
    Jsem rád za každou novou rychlonabíječku, ale myslím, že bychom už měli začít slýchat o tom, že se někde už instalovala nabíječka s výkonem 100 kW a výše.
    Za 2-3 roky bude (alespoň si to myslím) nabíječka s výkonem 50 kW považována za pomalou…..

    Nevíte někdo, zda je na trhu k mání nabíječka alespoň s výkonem 100 kW? Nechystá se ČEZ začít instalovat ještě výkonnější nabíječky (nebo třeba EON, nebo PRE????

    1. Pro tak vysoke watty to nebylo dimenzovano, ten konektor by
      Pro tak vysoke watty to nebylo dimenzovano, ten konektor by musel byt specialne chlazeny, coz by tu nabijecku dale prodrazilo (uz tedka stoji pul mega ta “pomala”). Spise doufejme v efektivnejsi auta s najezdem nad 10km z kWh.

      1. Já myslel, že se spíš rychlodobíjecí stanice budou
        Já myslel, že se spíš rychlodobíjecí stanice budou snažit přiblížit tím výkonem stanicím firmy TESLA, které mají výkon okolo 130 kW (alespoň myslím).
        Pokud se začnou v budoucnu dodávky a nákladní auta, tak nepochybně budou mít kapacitu baterie výrazně vyšší, než 100 kWh a v takovém případě je už dobíjecí stanice s výkonem 50 kW pomalá.
        Někde jsem četl, že prý nákladní auto od TESLY – SEMI bylo nabíjeno u dobíjecí stanice z 5 nabíječek….
        Tak jsem prostě myslel, že by třeba ČEZ, nebo EON, nebo PRE mohli trochu předběhnout dobu a začít na exponovaných místech, instalovat nabíječky s výkonem 100 kW. Ten výkon 100 kW není podle mne zas až tak veliký, aby muselo docházet k nějakému speciálně drahému chlazení kabelů (když už to Tesla má na 130 kW)

            1. Nejdrazsi na DC nabijecce je vysokovykonny usmernovac.
              Nejdrazsi na DC nabijecce je vysokovykonny usmernovac. Zajimalo by me, zda nekdo nabizi jen ridici jednotku ktera by byla schopna vyuzit stavajici zdroj DC napeti 500V. Treba takova FVE je uz od prirody DC a v seriovem zapojeni lze docilit libovolne napeti bez velkych nakladu. Chtelo by to controller ktery komunikuje protokolem CAN s EV a spinac ktery pripojuje potrebny pocet solarnich panelu do potrebneho napeti. To by melo stat par desitek Eurounu.

              1. Souhlas, to by bylo super. Ono ani měnič stejnosměrného
                Souhlas, to by bylo super. Ono ani měnič stejnosměrného napětí z 48 V na 400 V také nebude nijak zvlášť drahý. Provozovat celý systém DC doma na 400–500 V je nebezpečné. Hasiči s tím pak mají problém a je to nebezpečné i uživatelsky.

                1. To vypada moc pekne. Bohuzel na jejich strankach to uz
                  To vypada moc pekne. Bohuzel na jejich strankach to uz nefiguruje. Napisu tam. Diky za link.

                2. Oni prodej toho zařízení tak nějak ukončili. Cena byla
                  Oni prodej toho zařízení tak nějak ukončili. Cena byla vysoká, byla to defacto amatéřina, bylo to mírně nedotažené-nemělo to žádný display a člověk neznal žádnou ůroveň nabíjení, ale na Leafu mi to řekli blikátka na palubovce a Tesla to ukáže na svém displeji dokonale. Bylo to drahé a asi toho moc neprodali a po té co se spojili se společností ENEL veřejný prodej tak nějak ukončii respektive už to veřejně nenabízejí. Nicméně je podezřívám, že nabíječky spol. Enel, kterých je plná itálie mají s tímto hodně společného, myslím že po přílivu kapitálu a spolčení s nadnárodní společností tomu dali formu a dotáhli to do nějakého použitelného konce. Já jim dal za nabíečku 25kW 3.500 USD + delivery a clo a DPH.
                  Nicméně bili první kdo něco podobného začal veřejně prodávat, mám to už 3tím rokem a stále to funguje, dokud jsem neměl nabíječku Lidl kilometr od domu,používal jsem to denně.
                  Dle prohlášení tvůrce, lze do zařízení přivést AC i DC napětí v rozmezí 300-600V. Většina větších FVE má panely zapojené do série a napětí se pohybuje v tomto rozmezí, takže by to mohlo fungovat a dalo by se to vyzkoušet. Jedinné co mi tak nějak chybí je absence MPPT regulátoru.
                  Jinak číňani Setec Power jsou v tomto dále, něco už mají víc než rok na svých stránkách a možná eLuky by mohl něco více vědět.

                3. To neni DC nabijecka. Oni berou DC napeti z FVE, premeni na AC
                  To neni DC nabijecka. Oni berou DC napeti z FVE, premeni na AC a auto z toho udela DC a jeste to musi projit DC/DC menicem na vyssi napeti, to me muze mrsknout. Pritom by bylo uplne jednoduche poustet DC z panelu FVE primo bez premeny do baterky. Jen je nutne pres CAN otevrit nabijeci stykac v aute a zapnout BMS. Auto si pak rekne kolik umi zpracovat amper. FVE by sla regulovat tim, ze by se zapnul potrebny pocet modulu v serii. Hotovo. To cele zaridi komunikace CAN protokolem Chademo nebo CCS. Vypada easy, ale kdo umi programovat chademo?

              2. DC usměrňovač nestojí skoro nic. V průmyslových
                DC usměrňovač nestojí skoro nic. V průmyslových aplikacích se běžně používají tyto 200 Ampérové usměrňovače:
                https://www.ebay.co.uk/itm/MDS200A-1600V-3-Phase-Diode-Bridge-Rectifier-Module-5-Terminals-Controller/292828168843?epid=19017466821&hash=item442deb428b:g:d1sAAOSwhWRawd1e:rk:18:pf:0

                Nicméně mnohem dražší jsou výkonové polovodiče např IGBT Tranzistory: https://www.ebay.co.uk/itm/IGBT-MODULE-1200V-400A-IGBTMOD-NWK-PN-CM400HA-24A/273365620893?epid=17006664597&hash=item3fa5dc589d:g:pHAAAOSwozRZ16La:rk:20:pf:0
                nebo:
                https://www.ebay.co.uk/itm/IGBT-MODULE-1200V-400A-IGBTMOD-NWK-PN-CM400HA-24A/273365620893?epid=17006664597&hash=item3fa5dc589d:rk:1:pf:1&checksum=2733656208933581231ea6e74e9a9d56bf8f0cca2635&enc=AQADAAAC0BkojIFHYtWT%2BANpG6F7t2FNjg9bm28EAMiE4SshQ8x%2FbbjWmVr3exwfFRvMO2VbwpBYCDn0yCexDA%2BZ2FgJGiMZI3VqmA1qCIHYVda0RXu1fY3ENG2GlsQpja0ZVAOO1y9B8UBnHM0I2r5BX4bV0sRSdaRoAesmOe7HAg0JQ4x5Uw4ZMhkJvRN%2BtTnbN0GiFj5TTzQhZEgupD70x2Xa9V8gErW6JI4XTWOZVSzvsf7ON46zIfCdTaafQR3EEEAh%2FfQ%2B1cbhPfXj1PerZ1gQnaASF8Nsi5aK%2FbvOTF1acpFlHULKVobxbKuBjXz0ROFQzKZLvgqxwLhrhF3aSkD4xovO%2FodMYi7HFNqn5QoZzNacfsRZSWBd3QD37234nDS4QrOEBn%2B9%2F3YUNtPqCsaXwNeQE%2BRp4c0RERskn5P4Vk%2BzmCyiYqvMaW7O0idh6xZ79SRJGq85BMBE4mTwbYQos%2BezpNRVFerWNLfWy42c4BJffzIkoC3Llpi1qDMpq0yalbSfJRZzsTVOyVvq2f5K0l3WE6Bxq6geiNtA25%2BOJmChq3OvH5%2Bnz7ogrLSFNYXbpsjKAtkftEp5f08cjsUVeUlXOVV9L32MHJlEiZm4mPRkBPu9Yha36%2BK3suJPaIOZKIrCmB3LoYi8vYDnGrSGGGRTxZ36wYYGvnlBbIQNgOqgm2snXKqzOTnj8wMgHm%2FosXLt8yECNj6kEQpH8EBkKJA2ico%2FsGMsQUn5dk3LH77XPuPFQbOC0ZX3%2Fnn%2FmvsUOkyUdMXwk1XHnqNO14PZN%2BYMZNKh1u9punuhKvLpwoTQ028t7GGyQfRrXjL1Ri2oEZvnxHRkRHwQi0VdoH8BPtKcgEmAgXkOu06xOgjA3UW6mq3iTox%2FsqeFAN5qqnTTIOdYkprp%2B5oPMgEjhgZ%2BGEGluQj1ydu58PPMey1kBNwwDOb%2FgiDJpulvgR89p8zzAg%3D%3D&frcectupt=true
                5-10.000 Kč za jeden tranzistor už je celkem dost, nee? V takové nabíječce jich je několik…

                1. Usmernovat takovy vykon jednoduchym diodovym mustkem neni snad
                  Usmernovat takovy vykon jednoduchym diodovym mustkem neni snad ani povolene. Proud tece jen kdyz sinusoida ma vyssi napeti nez DC napeti za mustkem na kondensatoru. To znamena, ze cim vyssi DC napeti, tim horsi je prubeh proudu a to by byl asi pekny bordel v siti. Vykonne usmernovace jsou trochu komplikovanejsi. Viz PFC. Power Factor Correction. Drahe, ale proud je skoro sinusovy. A proto by bylo DC napeti z FVE idealni.

                2. Hledám, hledám ale nenacházím žádný zákaz těchto
                  Hledám, hledám ale nenacházím žádný zákaz těchto usměrňovačů.
                  Laciné svářečky z hobbymarketů s ani ne odděleným vinutím a ještě vinuté hliníkem jsou toho důkazem.
                  Druhů zapojení usměrňovačů je velmi mnoho a je fakt, že kvalitní zdroje obsahují několik menších zdrojů pracujících na vyšší frekvenci a průběh proudu pak vypadá uplně jinak, nicméně u poloviny laciného braku není kladen důraz na ůčinnost a EMC, nejdůležitější je cena. To však víme, ale nezměníme to.
                  Jinak ano, proud z FVE je ten nejčistší DC. Nasadil jsi mi brouka do hlavy a až nebude v létě co dělat, stálo by to za vyzkoušení.

    1. Samotná začíná někde na ceně 10000Euro. Počítej plus
      Samotná začíná někde na ceně 10000Euro. Počítej plus další manipulace doprava, montáž, …. atd cca odhad 15000Euro. Ještě si zjisti zda tam máš rezervu na požadovaný příkon. Pokud si budeš vymýšlet různé požadavky, klidně si příprav 20000Euro.

      🙂

  3. Jak to vidím já, tak příští EV bude auto s dojezdem
    Jak to vidím já, tak příští EV bude auto s dojezdem kolem 400 km. A v takovém případě budu veřejné rychlonabíječky používat prakticky výhradně při cestách na dovolenou. Pomalé 50 kW nabíjení u McDonaldů apod mě nebude zajímat.

        1. A proc by s tim meli neco delat (z jejich pohledu)? Zeleny
          A proc by s tim meli neco delat (z jejich pohledu)? Zeleny image to plni uz svou pritomnosti, pochybuju, ze jim CEZ odvadi nejake procento ze zisku (neboli ze jsou nejak zainteresovani na vyuziti te nabijecky). A elektromobilista do sebe stejne dve mega-menu nenatlaci, jen bude dyl zabirat misto u stolu (a na parkovisti) a cucet do toho sameho kafe.

                1. Dobré myšlenky,dobrá slova, dobré činy. Právě to dělá
                  Dobré myšlenky,dobrá slova, dobré činy. Právě to dělá lepší svět.

          1. Kartičky jsem vozil už ve spalováku. Silueta autíčka
            Kartičky jsem vozil už ve spalováku. Silueta autíčka stojícího na parkovišti s čárou mezi koly a nápis ve stylu: Jen debil pakuje na 2 místech. Fungovalo to.
            Teď vozím čezácký barevný obrázek prasátka s ocáskem, co má na konci zásuvku a textem ve stylu Nejsem prase, neblokuji nabíjecí místa pro elektromobily. Ale používám ho jen velmi sporadicky, spalovací řidiči se zlepšují.

      1. Když u toho McDonaldu nabíjíte, má to stou společností
        Když u toho McDonaldu nabíjíte, má to stou společností nějaké spojení? Jako že si můžete to nabíjení u pultu zaplatit (/nebo snad zdarma) ,nebo je to jen o tom, že musíte mít smlouvu s Čezem a u nich se můžete v době čekání najíst?

        1. Nemá to s nimi nic společného, je to nabíjecí stanice
          Nemá to s nimi nic společného, je to nabíjecí stanice ČEZ, který si účtuje za nabíjení. McDonalds to bere jako marketing, kdo tam parkuje je vůbec nezajímá. Značka vyhrazeno pro elektroauta už stojí nakřivo, zřejmě do ní nějaký spalovák narazil. Naopak řidiči spalováků jsou rádi za taková místa, zvláště když jsou pod střechou jako na Vystrkově, kde jsem onehdy dostal vynadáno, že máme výhodu nabíjet a parkovat s BEV pod střehou neoprávněně a tady že tam na parkování má dotyčná nárok.

          1. Bohužel je to tak pravidlem u takto velkých firem, jako je
            Bohužel je to tak pravidlem u takto velkých firem, jako je Eon a Mcd. Postaví nabíječku, udělají si fajfku a dál nezájem. Zaměstnanci vám řeknou my nevíme, nemáme žádné instrukce. Na Vystrkově dokonce přímo zaměstnanci ČS celý den parkují u nabíječek. Pokud majitel pozemku netrvá na tom, že je to pro EV a občas na to řidiče neupozorní, nebo na machýrky, kteří tam prostě parkujou jen pro to aby si dokázali, jací jsou frajeři nezavolá policii, tak se nic nezmění. Krásný příklad je Vestec, kde se o to majitel opravdu stará a spalováky vyhazuje, tam tyto problémy nejsou. Na Vystrkově je situace jak popisujete. Zrovna včera všecha místa obsazena z toho jen jeden elektromobil.

            1. Místní odd PČR se vyjádřilo k problému, že je to
              Místní odd PČR se vyjádřilo k problému, že je to nezajímá, prý je to věc majitele čs a ten ať si prý zjedná pořádek. Přísušník PČR který se takto vyjádřil ještě doda, že stížnost na něho je mu k smíchu.

              1. Je to jen o tom, co si občan nechá líbit. Já pokud nebudu
                Je to jen o tom, co si občan nechá líbit. Já pokud nebudu mít kde zaparkovat tak je budu volat klidně 2x za den. Přijet tam prověřit oznámení musí. A pokud by to hlásil majitel, např. eon tak to vyřešit také musí. Je to neoprávněné užívání cizí věci. Pokud tam navíc nějakému machýrokovi bude kapat olej z jeho křápu je to už poškozování cizí věci. Je to stejné, jako kdyby někomu někdo zaparkoval na zahradě a vymlouval se na to, že tam není dopravní značka.

Napsat komentář