Moneta jako první firma v ČR přejde kompletně na elektromobily

MONETA Money Bank se jako první společnost v České republice oficiálně rozhodla, že do pěti let bude provozovat služební vozy výhradně na elektrický pohon.

MONETA Money Bank ve spolupráci s partnery rovněž intenzivně zkoumá možnosti, jak v blízkosti svých více než 230 poboček po celé České republice instalovat veřejně dostupné dobíjecí stanice.
foto: MONETA Money Bank

Banka v první fázi objednala 150 elektromobilů Volkswagen e-Golf, což z ní během krátké doby učiní největšího provozovatele vozů na elektrický pohon na českém trhu. Do konce letošního roku MONETA Money Bank převezme 15 těchto elektromobilů, do dvou let jich bude firemní flotila čítat více než dvě stě.

„Přechodem z uhlíkatých paliv na elektrický pohon u všech našich firemních automobilů usilujeme o snížení naší karbonové stopy. Zodpovědné chování vůči životnímu prostředí je pro nás stejně důležité jako naše ambice stát se digitálním šampionem českého bankovního trhu,“ řekl Tomáš Spurný, generální ředitel MONETA Money Bank.

Převod firemního vozového parku na elektromobily bude probíhat v postupných krocích, s přihlédnutím 
k délce leasingových smluv u stávajících vozů MONETA Money Bank.

Z důvodu lepšího pokrytí dobíjecími stanicemi odstartuje obměna nejprve v Praze. U výměny vozů v regionech bude společnost postupovat s ohledem na dostupnost veřejné infrastruktury pro dobíjení.

Banka očekává, že v roce 2018 převezme každý měsíc dvacítku nových elektromobilů, toto číslo záleží především na produkčních kapacitách výrobce.

tisková zpráva

71 komentářů u “Moneta jako první firma v ČR přejde kompletně na elektromobily”

  1. Myslím, že je rozumné upozornit kartičkou za stěračem,
    Myslím, že je rozumné upozornit kartičkou za stěračem, ale nějaké další akce nemají smysl. Naštvaný majitel spalovacího auta pak příště zastaví právě na dobíjecím místě, aby si vylil zlost. A to myslím nikdo nechce, to není přece smysl celé akce.

    1. Mám obavu, že ani kartička za stěračem nemá
      Mám obavu, že ani kartička za stěračem nemá smysl.

      Včera ráno jsem přijel do Jihlavy a začal jsem nabíjet na nabíječce E.ONu. Najednou vedle mě přistála baba s čmoudem a stoupla si na místo pro EV, přestože místo úplně vlevo u popelnic bylo volné. Záměrně píšu „baba“ a čmoud“, protože už mi došla trpělivost.

      Říkám ji: Paní, vy máte elektromobil?
      Ona na to: Ne, proč?
      Já: Stojíte na místě vyhrazeném pro elektromobily.
      Ona: To není vyhrazené, to je jen vyznačené.
      Já: Co byste tomu řekla, kdybyste chtěla na benzínce natankovat a někdo by vám zablokoval místo, takže byste nenatankovala???
      Čuměla jak p*** a zmizela v obchodě.

      Prostě jinak než zákazovými značkami to nepůjde.

  2. Co se týká elektromobility, tak ať jde celá Moneta, čili
    Co se týká elektromobility, tak ať jde celá Moneta, čili bývalá GE Money k čertu!!!

    Když jsem si v r.2014 chtěl vzít úvěr na EV přes GE Auto (6,4% p.a., RPSN 7,2%, nic lepšího nebylo), bylo mi řečeno, že „GE Money elektromobily nefinancuje“. A když jsem se ptal proč, tak jsem z nich nakonec po velkém naléhání vyrazil vyjádření, že podle GE Money „elektromobil je po 3 letech neprodejný“!!!!!!!! (a tedy pokud bych nesplácel, tak odebráním a následným prodejem elektromobilu by neuspokojili svou pohledávku). Tak jsem musel jít jinam. Paradoxem je, že mi pak x-krát nabízeli pod různými záminkami půjčky, úvěry a refinancování, že se z toho mohli doslova pos… Tak jsem je vždycky s patřičným komentářem odmítl – hovory se nahrávají, takže doufám, že si to poslechli. Nakonec jsem u nich zrušil i účet a všechny karty. Vždycky mě točila jedna věc: každá banka vám nabídne půjčku nebo úvěr nikoli když to potřebujete vy jako klient, ale když to potřebuje banka. A to si můžou (velice slušně řečeno) „narvat do špic“!

    No a teď slavná Moneta „objevila Ameriku“ v podobě elektromobilů. Ať se jdou vycpat!

    1. Na druhou stranu, pokud se tím autem za ten úvěr ručí a
      Na druhou stranu, pokud se tím autem za ten úvěr ručí a taky záleží na akontaci, ktterou jste měl dávat, tam mají pravdu.
      Propad ceny u současné generace elektromobilů je první roky drastický, což je zase dobrá zpráva pro kupce co toužej po mírně ojetém el. autě za dobrou cenu.

      U hybridního auta jsem naopak u čsob dostal výhodný úrok 2,9% loni. Elektrický jsem raději kupoval za hotové, neuměl bych si představit to řešit úverem, byl problém to vůbec pojistit i přihlásit a to byl dovoz ze Švýcarska který je u aut jako EU.

      Ale dneska už je jiná doba, dnes by Vám to prošlo normálně.

      1. Jestli mají, resp. měli u GE Money Auto pravdu, o tom bych
        Jestli mají, resp. měli u GE Money Auto pravdu, o tom bych si dovolil pochybovat. Evidentně si nezmapovali situaci a plácli něco, co je napadlo u kafe mezi 2. a 3.koláčkem někde na poradě. Jinak by takový nesmysl nemohli plácnout. Viz zájem o ojetiny EV, který byl i v té době.
        EDIT: A byl to údajně pokyn až z ústředí GE ve Velké Británii, takže žádná „hra na malém českém rybníčku“.

        Co se týká ČSOB, možná jsem přispěl i já se svou „troškou do mlýna“, tedy tím, že jsem své zkušenosti se sjednáváním úvěru poskytl vedení Auto In, které se tomu docela dost divilo. Už tehdy byli schopni garantovat zpětný odkup EV atd. Zřejmě i toto byl jeden z momentů, na základě kterých zahájili jednání právě s ČSOB.

        A jinak co se týká Monety, o které byl článek, resp. jejího předchůdce GE Money, znáte „teorii chcíplé myši“? Taháte ze sklenice nakládané okurky, pochutnáváte si… ovšem jen do té doby, než vytáhnete chcíplou myš. Pak letí okurky všechny do odpadu a už si je nedáte. No a místo Monety si tam klidně můžete dosadit i Cetelem, resp. Hello bank, resp. celý BNP Paribas, to jsou podobní paznehti, dál od nich.

  3. Tato zpráva vypadá famózně, gratulace ke změně
    Tato zpráva vypadá famózně, gratulace ke změně myšlení. Nicméně ta změna nebude jednoduchá, alespoň soudě podle toho co jsem zažil tento víkend v nákupních centrech na černém mostě a Chodově. PRE disponuje na CCM celkem 10 stojany na mennekes a když jsem k jedné čtveřici s čísly 5-8 dorazil, tak zde stály 2 POUZE hybridní Toyoty, jejichž arogantní majitelé se zřejmě mylně domnívají, že jejich vozy, které nemají PLUG IN hybridní systém, můžou bez problémů zabírat vyhrazená místa nám elektromobilistům. Když jsem se jednoho řidiče, který zrovna odcházel od svého Aurisu zeptal, jestli mu nevadí, že jsou zde místa pro elektromobily nebo pro Plug-in hybridy, tak mi arogantně řekl, že on je eko a vůbec ho to nezajímá. S podobným jednáním jsem se nesetkal poprvé a paradoxně to vždy bylo u řidičů Toyot – takže Eko Toyotáři, běžte do prdele. Hybridní systém, který ujede tak max 2 km a stejně potřebuje fosilní palivo dle mého soudu úplně eko není. Ten druhý zaparkoval tak, že zabral další 2 místa, tudíž jsem jel k čezu u nedalekého McDonalda a na tam stál jeden Nissan Leaf a samozřejmě další „buran“ s fábií, který naštěstí odjížděl, ale na mé adekvátní dotazy neměl logické vysvětlení a též by zasloužil pár pohlavků, no nakonec tedy odjel a já se mohl nabíjet. Poté jsem přejel na centrum Chodov do nové podzemní garáže, kde jsou v každém patře po 3 stojanech od PRE a situace byla ještě horší, všechny vyhrazená místa pro dobíjení obsazena vozidly napříč značkami, BMW, Peugeot a dodávka od Citroenu – všechny samozřejmě pouze naftové nebo benzínové. Možná by nebylo šoatné zavést stejně vysoké pokuty jako když stojíte na místě pro invalidy – 5000 Kč. Třeba by tam potom mohlo být i místo pro nás, kteří se dobíjet opravdu pogtřebují. Nebo máme hromadně zajet na klasické čerpací stanice, zaparkovat zde své vozy a jít na 5 hodin pryč, to by se asi potom
    čertili jinak. Elektrice zdar a Monetě ještě jednou díky za rozumné uvažování.

    1. V nasi zemi plne buranu (nekteri nam tady casto prispivaji, ve
      V nasi zemi plne buranu (nekteri nam tady casto prispivaji, ve vyzivnych diskuzich) to je bohuzel opravdu velmi casty nesvar.
      Co na to zastupci asociace pro elektromobilitu? Co takhle zalobovat na prislusnem ministerstvu aby se takoveto jednani postihovalo opravdu tvrdsim zpusobem?

      1. Je to přesně o tom buranství. Viz výše. Kupodivu nikoho z
        Je to přesně o tom buranství. Viz výše. Kupodivu nikoho z nich nenapadne zaparkovat před plničkou plynu nebo na benzínce u stojanu a odejít pryč. Jenže to jsou samostatné stavby mimo obchodní centra, tak asi proto. Ale debilita je nekonečná, protože na Vystrkově se pitomečci sházejí za účelem diskotéky se spalováky. A bude to tak do první krvavé konfrontace. Pak s tím začnou odpovědní – EON – za pomoci policie něco dělat.

            1. Nevim, jestli je to v tomhle vlaknu (dal jsem hledat prispevky
              Nevim, jestli je to v tomhle vlaknu (dal jsem hledat prispevky s globus a odpojil), ale nekde pribeh zacinal tim, ze se ochranky zeptal, jestli se muze pripojit a odpoved byla „ne“.

              Ad „vyhrazena“ mista – urcite jsem nevidel vsechno, ale zatim jsem nevidel dobijeci misto v nakupaku, kde by bylo explicitne napsano, ze je JEN pro elektromobily (nerikam, ze to neexistuje). A troufnu si hadat, ze i nakupaky to berou jako „misto s bonusem“, ne „misto, ktere bude vetsinu casu nevyuzite“

              1. myslím si, že tu (vlákno) ide o zásadné nepochopenie veci
                myslím si, že tu (vlákno) ide o zásadné nepochopenie veci – nabíjacie miesto nie je parkovacie, rovnako ako miesto pri čerpacomstojane, vysavači, kompresore.
                dalo by sa hovoriť o zastavení, nie státí, vystúpenie, nastúpenie, naloženie, vyloženie nákladu na dobu potrebnú …
                lenže vo vlákne je iks spravodlivých.

                1. Neurvalé chování jako vypouštění ventilků či
                  Neurvalé chování jako vypouštění ventilků či olepování cizých aut, bude mít za následek akorát chování zub za zub a oko za oko. Násilí plodí násilí a hodně těžko se to zastavuje. Výsledek bude negativní tak jako tak. A to ke přesně to co elektromobilta nepotřebuje. Bych doporučil maximálně vkládat za stěrač chytře, asertivně a vtipně napsanou předtištěnou kartičku s upozorněním na nevhodné parkování a vysvětlení situace. Pokud bude kartička téměr identického vzhledu jako je policejní pokuta, tak to může mít i dobrý psychologický účinek. Zvlášti když do kolonky ručně vyplníte SPZ majitele :))) V zahraničí je možné si takové kartičky stáhnout a vytisknout. Radši bych volil pozitivní trolení, buranství bych přenechal protistraně, určitě k němu nebude mít daleko, protože bude chtít zaplašit svůj pocit provinění 🙂

                  Zde je inspirační anti ICEhole kit
                  https://www.etsy.com/listing/517275683/ev-etiquette-kit-electric-vehicle

                  Taky bych doporučil vytvořit českou verzi verějné ICEhole skupiny na FB, kam by jste mohli postovat fotky svejch „úlovků“ s blokovači. Časem by to mohlo sloužit jako solidní argumentační materiál pro jednání s úřadama, majitelama pozemků a nabíječek, pro média, zákonodárce atd., když tam budou stohy fotek blokovačů.
                  A vy zapšklouši co nenávidíte sociální sítě aspoň konečně zjistíte jakej to může bejt dobrej nástroj. ;D

                  A Erych si může udělat skupinu se zlejma elektrofanatikama aby mu to nepřišlo tak líto :))))

            2. Tak to že tam není zákaz neznamená, že může krást
              Tak to že tam není zákaz neznamená, že může krást elektřinu. Na veřejném záchodě v OC také není zákaz natáčení vlastních barelů vodou pro domácí potřebu a nikdo to nedělá.
              Pokud si to Globus nepřeje, tak normální člověk by měl jejich stanovisko respektovat. Tečka.

              Chce si to holt také zamést před vlastním prahem, než tu budeme ukazovat na ty ostatní…

      1. Už jsem to řešil několikrát, ale bohužel to tak
        Už jsem to řešil několikrát, ale bohužel to tak nefunguje, navíc odtahovka do podzemních garáží opravdu nezajede a městská policie s botičkama se od toho distancuje, takže jediný opravdu reálný postih je z praxe tak maximálně vypustit dotyčnému všechny duše. Je to smutné, ale je to tak.

        1. No nejlepší je koupit pořádný řetěz na zámek a když
          No nejlepší je koupit pořádný řetěz na zámek a když se něco takového stane, tak milému parkujícímu zamknout kolo s milou kartičkou o tom, že parkuje kde nemá, a ať zavolá na vaše uvedené číslo, že možná přijdete, až budete mít čas.

                1. Ovšem tato místa jsou zpravidla na soukromém pozemku, kde
                  Ovšem tato místa jsou zpravidla na soukromém pozemku, kde si každý může určit pravidla, jaká chce.

                2. V Olomouci u OC Haná běžně volám městskou policii a ta
                  V Olomouci u OC Haná běžně volám městskou policii a ta to řeší pokud stihne přijet včas. A rozdávají se opravdu pokuty a body

                3. Tak to opravdu mohou. Ale jen do té doby, než narazí na
                  Tak to opravdu mohou. Ale jen do té doby, než narazí na znalého motoristu a ten je pošle do příslušných míst.
                  Vyhrazené místo pro EV je (bohužel) na stejné úrovni jako vyhrazené místo pro maminky s kočárky.

                4. Podle mě existuje i v rámci současné legislativy
                  Podle mě existuje i v rámci současné legislativy řešení, které je v souladu se silničním zákonem a tedy i vymahatelné. Stačilo by ke každému nabíjecímu místu umístit značku B 28 Zákaz zastavení (nebo B 29 Zákaz stání) a pod ni dodatkovou tabulku E 13 s nápisem „Mimo elektromobily“. Jenže pokud je to na soukromém pozemku, jakým jsou např., parkoviště u supermarketů, tak by jejich vlastník napřed musel hlavně chtít takovou značku instalovat a pak samozřejmě bdít nad jejím dodržováním, třebas i za cenu přivolání policie.

                  Další variantou jsou uzamykatelné zábrany. Nedávno jsem byl na elektrárně Mělník a tam to funguje. Od té doby, co tam jsou zábrany, tak přestože je parkoviště nabité k prasknutí, tak na místech pro EV nikdo jiný nestojí. Prostě jak se říká „na hrubý pytel hrubá záplata“. Samozřejmě je to zase o tom, že především musí chtít ten, komu patří pozemek a kdo určuje pravidla, která tam platí.

                5. Ad 1 odst. – Jo, to je zajímavý řešení. V tuto chvíli
                  Ad 1 odst. – Jo, to je zajímavý řešení. V tuto chvíli mne nenapadá, že by tohle řešení mělo nějakou díru. Zkusím to probrat se šéfem dopravky, zda je toto řešení neprůstřelné a hlavně vymahatelné.

                  Ad 2 odst. – Doufám, že to neuvidím moc často, to je spíše překážka k elektromobilitě. Nemám chuť shánět nějaký klíč u nějakýho vrátnýho, abych mohl nabíjet. Snad tyhle řešení se nebudou moc rozšiřovat.

                6. Zrovna u Mělníka je to bez problémů, i3 tam zaparkuje mezi
                  Zrovna u Mělníka je to bez problémů, i3 tam zaparkuje mezi ty zábrany u nabíječky.

                7. Jo ja s golfem se tam take vesel 🙂 tesla uz ne 😀
                  Jo ja s golfem se tam take vesel 🙂 tesla uz ne 😀

                8. Já s Leafem taky. Tesla si může zajít pro klíček na
                  Já s Leafem taky. Tesla si může zajít pro klíček na vrátnici, která je kousek odsud. Právě proto, že je to kousek od vchodu, tak ta nabíjecí místa byla věčně obsazena spalováky, takže museli přistoupit k radikálnímu řešení.
                  Jiná situace ovšem je, když někde u supermarketu udělají nabíjecí místo někde na opačném konci parkoviště jak bývá zvykem. Ale i tak bych se raději prošel, než se s někým dohadovat.

                9. Nemůžete. Aby to bylo vymahatelné, tak se stále musíte
                  Nemůžete. Aby to bylo vymahatelné, tak se stále musíte pohybovat v rámci platných zákonů. Pokud provozujete veřejně přístupnou účelovou komunikaci, tak tam platí zákon o silničním provozu v jehož mantinelech se musí řídit i majitel, co se týše osazování dopravního značení.

                10. Co milej zlatej nechápeš na rozdílu pojmů „nabíjecí
                  Co milej zlatej nechápeš na rozdílu pojmů „nabíjecí místo elektromobilu“ versus „parkovací místo“? to parkovací místo není omezeno (jako Ty) pouze na rakovinosračky.

                11. Z pohledu zákona je to to samé jako „vyhrazené místo pro
                  Z pohledu zákona je to to samé jako „vyhrazené místo pro maminky s kočárky“. Je to jen o slušnosti, není to ale vymahatelné jako třeba invalida.

                12. kdo zaparkuje s normálním spalovákem před nabíječkou pro
                  kdo zaparkuje s normálním spalovákem před nabíječkou pro EV auta je evidentně zlý člověk ..a takové lidi matka příroda NEPOTŘEBUJE, čím dříve vám to docvakne tím lépe

                13. Milý pane, byl jsem to dnes řešit na policii a od nového
                  Milý pane, byl jsem to dnes řešit na policii a od nového roku můžete dostat stejnou pokutu jako za parkování na invalidovi, tzn 5000 Kč, klidně si tam parkujte a mějte na paměti, že Vás to bude stát docela dost peněz a při opakovaném jevu si najděte nejbližší prodejnu kol, neboť Vám seberou řidičák.

                14. Můžete být konkrétní? Nezaznamenal jsem žádnou novelu
                  Můžete být konkrétní? Nezaznamenal jsem žádnou novelu zákona o silničním provozu k 1.1.2018, která by se týkala vyhrazených míst pro EV.
                  Můžete ke svému tvrzení přiložit nějaký ověřitelný zdroj? Pokud by to tak bylo, tak je to skvělá zpráva…

              1. Stacilo by se chovat ohleduplne. Mate mozna pravdu ze se
                Stacilo by se chovat ohleduplne. Mate mozna pravdu ze se parkovanim na nabijecim miste neporusuje zakon ale podle me je to zpupnost. Uvedomte si ze pro majitele EV je nutnost obcas nabit. Bohuzel pro dost Cechu je toto zpupne chopvani priznacne. Kdyby jsme se k sobe chovali ohleduplneji, zilo by se nam vsem hned lip.

            1. Vážený pane, asi jste to nepochopil. Nabíjecí místo
              Vážený pane, asi jste to nepochopil. Nabíjecí místo není to samé jako parkovací místo. Jak uvedl Josef, tak elektromobil může parkovat na běžných místech a pouze v případě potřeby nabíjení jsou pro něj vyhrazená tato místa, která někteří „inteligenti“ blokují. Mimochodem např Tesla ve své síti Supercharger postihuje finančně majitele, kteří se zde již nabili a blokují místo dalším, kteří chtějí čerpat energii. Takže elektromobil parkuje všude jako klasický spalovák, pouze neblokuje místo u čerpacích stanic na fosilní paliva u stojanů ostatním řidičům. Asi tak

              1. Je naprosto irelevantní tady v ČR, zda Tesla postihuje
                Je naprosto irelevantní tady v ČR, zda Tesla postihuje majitele Tesel, co parkují na SC. To je smluvní vztah mezi majitelem auta a Teslou. Pokud zaparkuje (u nás) majitel spalováku na SC, tak Tesla mu nenaúčtuje vůbec nic.
                Bohužel u nás parkování spalováku na místě vyhrazeném pro EV neporušuje zákon o silničním provozu, takže nemůžete ani nic po takovém majiteli vymáhat.
                Snad se to někdy v budoucnosti změní.

          1. No, pokud to budete aplikovat, tak se těšte na člověka, co
            No, pokud to budete aplikovat, tak se těšte na člověka, co si to nenechá líbit. On svým parkováním neporušil žádný paragraf zákona o silničním provozu a Vy mu neoprávněně (nejste PČR, MP či někdo další, kdo může ze zákona zasáhnout do práv ostatních bráněním vozidlu v další jízdě) bráníte v užívání soukomého majetku.

            1. on svým jednáním porušil tolik pravidel o soužití na
              on svým jednáním porušil tolik pravidel o soužití na planetě Zemi že oproti katalysmatický trubce v prdeli jsou dušičky svatý ;)))

              policie.cz/SCRIPT/ViewImage.aspx?id=753534&docname=1-Katalyzatory.jpg

              V PRAZÉÉÉÉ SE ŽIJE BLAZÉÉÉÉ 🙂 Obzvlášt majitelům SUV pod který se snadno leze 😉

                1. Tak to asi informuješ na špatným místě, borče…
                  Tak to asi informuješ na špatným místě, borče…

        1. na základě zákona o katalyzátorech pražských
          na základě zákona o katalyzátorech pražských 😉

          policie.cz/clanek/kradeze-katalyzatoru-709847.aspx

          tn.nova.cz/clanek/zpravy/domaci/kradeze-katalyzatoru-nam-nici-auta-vime-jak-se-branit.html

          PS: Víte jak ochránit svůj pražský katalyzátor? Podpořit elektromobilitu !! Všechno špatný k něčemu dobrý :)))

            1. tys snad nečetl kolik katalyzátorů za 2 až 3.000 ve
              tys snad nečetl kolik katalyzátorů za 2 až 3.000 ve výkupu na Platinu+Paladium+Rhodium po Práglu mizí??

              prazsky.denik.cz/zlociny-a-soudy/kradeze-katalyzatoru-prinesly-milionovou-skodu-20161206.html

              „čím mín katalyzátorů tím víc nasraných, čím mín autopopelnic tím víc elektromobilů“ A postavíme další tunel ikdyž centru zas tak nepomůže ale nevadí, postavíme další :))))

              youtube.com/watch?v=7GHju0wmgoQ

    2. To je klasická ignorace, když na to není zákon. To jsou
      To je klasická ignorace, když na to není zákon. To jsou titíž, co donedávna stávali i na invalidech a s oblibou parkují na místech pro rodiny s dětmi s kočárky. Obvykle se silnými spalovacími auty, diagnoza Pasat, SUV Audi, VW, občas Mercedes atp.. OC to neřeší, aby neprudily zákazníky.
      V OC Nová Karolina Ostrava to nakonec řešili přenosnými plůtky, které si my elektromobilisté musíme otvírat. Nicméně pokud tam někdo stál a blokováno bylo vše, dalo se ho hezky bloknout, pokud měl člověk dost dlouhý kabel a nabíjet. Pak musel shánět ochranku on, aby vyvolala mne, že potřebuje odjet. Na hrubý pytel….

    3. Na Černém Mostě u Mekáče normálně natvrdo obsazeno tak,
      Na Černém Mostě u Mekáče normálně natvrdo obsazeno tak, že i s delším Mennekesem jsem to nedal. Kolega normálně vyvolával lidi v Mekáči. Nebudu se dále vyjadřovat. Kdyby měli v autě desetilitrovou nádrž a někdo jim ještě bránil v tankování …

Napsat komentář