Ministerstvo dopravy jezdí elektromobilem

Zaměstnanci Ministerstva dopravy budou v ulicích Prahy a okolí jezdit elektromobilem. Úřad totiž na dobu tří let zařadí do svého vozového parku elektromobil Nissan Leaf.

Elektromobil Nissan Leaf pro české Ministerstvo dopravy
foto:

TISKOVÁ ZPRÁVA

Vůz dnes ministrovi dopravy Danu Ťokovi slavnostně předal člen představenstva a ředitel divize obchod a strategie ČEZ Pavel Cyrani. Jedná se o aktivitu projektu Elektromobilita ČEZ, jehož cílem je podpora rozvoje tohoto způsobu dopravy v ČR.

Dvojnásobek elektromobilů, desítky dobíjecích stanic

V celé České republice v současnosti jezdí více než 700 elektromobilů, poslední tři čtvrtletí s více než čtyřmi stovkami nově registrovaných elektromobilů však signalizují další mohutný rozvoj celého odvětví.

Letos se totiž očekává více než dvojnásobné meziroční zvýšení počtu nově registrovaných elektromobilů. Koncem letošního roku tak odhady počítají s prolomením hranice 1 000 elektromobilů na českých silnicích.

ZAJÍMAVOST: Letos v období od ledna do července se v České republice registrovalo více než 270 nových elektromobilů. Za celý loňský rok se u ná registrovalo celkem 222 nových elektromobilů. Jen v posledním čtvrtletí roku bylo registrováno 100 nových elektromobilů.

Elektromobily tak v ČR přestávají být atrakcí z kategorie technických zajímavostí a stávají se běžnou součástí zejména městského provozu. Podle výsledků analýzy společnosti Roland Berger se elektromobilita stává na evropské úrovni prioritou.

Ve finále tento typ pohonu rychle dosáhne podílu 20 % na celkovém prodeji osobních vozidel a lehkých užitkových vozů. To by mělo znamenat prodej asi 50 tisíc aut ročně.

V současnosti tvoří vozový park projektu Elektromobilita ČEZ nebo jeho partnerů čtyřicítka aut na elektrický pohon. Elektromobilita ČEZ také provozuje v České republice více než 50 veřejných dobíjecích stanic.

tisková zpráva

21 Comments on “Ministerstvo dopravy jezdí elektromobilem”

  1. Elektromobilita v ČR na
    Elektromobilita v ČR na vzestupu…No, nedá mi to, ale musím se s vámi podělit o moji aktuální zkušenost s ČEZem. Plánujeme do firmy elektromobil, který bude dobíjen v garáži, kde doposud nebyla vůbec elektřina. Zažádali jsme tedy o novou přípojku, která byla s velkou slávou po 8 měsících konečně vybudována. A teď pozor – pro dobíjení elektromobilu existuje speciální tarif D27D/C27D, ke kterému jste jako firma nuceni zřídit samostatný elektroměr. OK, samozřejmě, na ten přeci čekáme už skoro tři čtvrtě roku. ČEZ nám ale nařídil zřídit v garáži elektroměry dva 🙂 I přes naši námitku, že tam budeme vážně jen dobíjet auto a vůbec nic jiného. V žádosti o vybudování přípojky jsme to i uváděli a nic jiného nežádali. Bylo nám suše odpovězeno, že to je jedno. Taková je prý vyhláška regulačního úřadu. Takže jsme nuceni zažádat o druhou přípojku, zaplatit za další příkon a navíc platit druhý měsíční tarif. Takže asi takto je podporována elektromobilita v ČR…

    1. Je to opravdu tak. Firmy
      Je to opravdu tak. Firmy musí měřit dobíjení elektromobilů zvlášť a nic jiného než dobíjecí zásuvka se z tohoto připojení napájet nesmí. Na provoz budov a strojů musí mít další přípojku a jiné tarify.
      Je to podobné jako u fotovoltaiky. Buď máte omezený výkon FVE a Zelený bonus, tedy elektřina z Vaší elektrárny jde do Vašeho domu a jen malé přebytky do veřejné sítě, nebo máte neomezený výkon (omezen jen technicky přípojkou a vedením), speciální přívod a elektroměr přímo na veřejnou síť. I když máte tu elektrárnu také na střeše rodinném domku, je to už bráno jako prvotně pro podnikání, ne prvotně jen pro osobní spotřebu v domě.

    2. A to se musí hlásit?? ja
      A to se musí hlásit?? ja bych nic nehlásil, firemní elfáro ano ale nabíjím si ho jinde. V ČR se oficiálně elmobilům hází klacky pod nohy, to je známá věc. No a na oplátku živnostníci státu jedou na paušál a nepřiznávají všechny daně. Normálka, to má stát za odměnu :)))
      Ale nejlepší je stejně nabíjet z vlastního solar na střeše nebo tepelný čerpadlo, srrr na €jrosocialisty a volit ANO 😉 voni pak pudou … :)))

  2. Jízlivá otázka – Kampak v
    Jízlivá otázka – Kampak v tom asi ministr Ťok po síti nabíječek ČEZu dojede? Na Moravu určitě ne, do Slezska už vůbec ne. Maximálně tak do Sedlece-Prčice, kde jedna pomalá ČEZácká nabíječka je. Tam může posedět s předsedou sdružení Elektromobily (nyní APEL, Asociace pro elektromobilitu) panem Vegrem, který tam bydlí, a skutečně se dozvědět něco o elektromobilitě. Ne jen marketing.
    A ještě jedna více jízlivější – proč není současně rychlonabíječka před ministerstvem dopravy a druhá před ministerstvem práce, kteréžto také nedávno obdrželo Leaf k vyzkoušení?
    Kocourkov.

    1. No, docela dobre v tom muze
      No, docela dobre v tom muze jezdit po Praze a okoli, kde se odehrava velka cast jeho cest a ani nemusi nabijet. To je totiz to, kde ma elektromobilita ted nejvetsi potencial. Vy se naopak neustale snazite jezdit z jednoho konce republiky na druhy a dokola opakovane dokazujete, ze to kvuli chybejici siti dobijecek nejde a jak je to cele na prd. Nenapadlo vas, ze kdyby nekdo chtel elektromobilitu dehonestovat, delal by presne co vy, tj. snazil se jezdit na Moravu a psat jak to kvuli cezu nejde (viz napriklad vase recenze dodavky od nissan). Vsechny nas stve, ze se sit nabijecek nestavi. Ale neni to, ze ministerstvo dopravy si vyzkousi elektromobil v denodennim provozu spis dobra zprava? Treba to necemu pomuze…
      Ne, vy to hned zkritizujete, ze nedojedou na moravu a do slezska…
      Nekdy vam nerozumim…pokud teda nejde o to si kopnout do cezu.
      Dobijecky u ministerstev – zkousel jste neco postavit ve verejnem prostoru v teto casti Prahy? Budu se hodne divit pokud to vubec nekdy na takovych mistech bude….

        1. No, kdyz k tomu pristupujete
          No, kdyz k tomu pristupujete takhle…
          Urady si Teslu samozrejme neporidi (uz jste nekdy videl, ze by si nejaky urad obhajil auto za takovouhle cenu?), maji problem si poridit jakykoliv elektromobil, protoze ma vyssi porizovaci cenu a tak logicky v jakemkoliv vyberovem rizeni nemaji sanci, protoze pravidla jsou typicky nastavena tak, aby se utratilo co nejmin pri porizeni…
          Ministr ma navic jedno auto, ale minsterstva maji spoustu jinych referentskych aut se kterymi se jezdi po Praze a na ruzne kratsi cesty. Tam se elektromobil muze dobre uplatnit a jde o to, ze kdyz si to vyzkousi, treba budou hledat cesty jak se k nim dostat… To je prilezitost pro auta typu Leaf, e-up atd.
          Nechapu, proc do vseho montujete Teslu a meritkem elektromobility je jedna Tesla…

        1. No, akcionářská práva
          No, akcionářská práva vykonává Ministerstvo financí. A o co jde ministerstvu financí? O peníze, resp. dividendu. Elektromobilita není něco, co ziskovost čezu v následujících ca 2 volebních obdobích pozitivně ovlivní…jen aby to stát čezu spíš nezatrhnul 🙂

          1. Proto dává ČEZ
            Proto dává ČEZ elektromobily na MPSV a MD, ne na MF :-). Ještě by ministr Babiš mohl zjistit, že by se dalo jezdit velmi levně, tiše a bez emisí. Takže by ušetřil na svém oblíbené zdravotnictví, černé to díře. Prodalo by se více doma vyrobené elektřiny doma a nezvyšoval deficit zahraničního obchodu nákupem ropy a PHM. Plus by MF nemuselo řešit karuselové podvody s nimi. Pak by ministr asi tlačil na rychlonabíječku v každé vesnici a také elektromobily v každém úřadě.

  3. Cez ma velke plany, ale
    Cez ma velke plany, ale skoro to tak vipada ze v provozu je vic elektromobilu CEZ nez kolik maj rychlodobijecich stanic 😀 , kdyby se radsi zamerili na vystavbu tech stanic a na ty auta se vyprdli, at kurna postavej kazdej mesic 10-20 novejch verejnejch dobijecich stojanu, pak to bude mit smysl ta jejich „elektromobilita“ 😉

Napsat komentář