Mercedes-Benz EQT: dojezd až 282 km, cena milion a čtvrt

Modelem Mercedes-Benz EQT pokračuje stuttgartská automobilka v elektrifikaci své nabídky. Po technologické stránce má hodně společného s Renault Kangoo e-Tech.

Nový elektromobil Mercedes-Benz EQT je všestranné auto pro rodiny a lidi s aktivním životním stylem. EQT nabízí dostatek prostoru pěti osobám a jejich zavazadlům. Prodloužená verze bude následovat v roce 2023. Sada akumulátorů je uložena prostorově úsporně v chráněné poloze pod podlahou, kde přispívá k nízkému těžišti vozu. Zcela elektrické kompaktní MPV díky tomu nabízí v interiéru téměř stejnou variabilitu a funkčnost jako konvenčně poháněná Třída T.

Mercedes-Benz EQT
Interiér nové elektrické dodávky Mercedes-Benz. foto: Mercedes-Benz

Posuvné dveře na obou stranách umožňují komfortní nastupování a vystupování i po zaparkování v těsném prostoru. Vstupní otvor zadních bočních dveří má šířku 614 milimetrů a výšku 1059 milimetrů. Boční posuvné dveře jsou standardně vybaveny výklopnými okny včetně elektrického ovládání. Pro sportovní aktivity a dobrodružství ve volném čase lze zadní sedadla snadno sklopit. Nakládka je mimořádně komfortní díky nízké výšce prahu zavazadlového prostoru nad zemí pouhých 561 milimetrů.

Mercedes-Benz EQT
Mercedes-Benz EQT nabídne průměrnou spotřebu 18,99 kWh/100 km. foto: Mercedes-Benz

Elektrické kompaktní MPV přichází na trh v pětimístné verzi, která je 4498 milimetrů dlouhá, 1859 milimetrů široká a 1819 milimetrů vysoká. Zadní spojitá sedadla lze sklopit po částech v poměru 1/3 ku 2/3 nebo kompletně. EQT je standardně vybaveno zadním výklopným víkem s širokým úhlem otevření. Na přání se dodávají dvoudílné zadní dveře. Oba segmenty dveří lze aretovat v poloze 90 stupňů, případně otevřít do strany až do úhlu 180 °.

Pro uživatele, kteří potřebují ještě více prostoru, se jako výbava na přání dodávají podélné střešní nosiče s integrovanými základními úchyty z hliníku. Podélné střešní nosiče lze několika snadnými úkony připravit k přepravě nákladu. Za tím účelem stačí jen dva kloubovým mechanismem opatřené segmenty podélných střešních nosičů otočit napříč přes střechu a aretovat. Kromě toho se na přání dodává také tažné zařízení. Nejvyšší přípustná hmotnost přívěsu činí až 1,5 tuny (brzděný), nejvyšší přípustné svislé zatížení čepu tažného zařízení je 75 kg. Do pětimístné varianty nového modelu EQT lze namontovat až 4 dětské sedačky. Ve druhé řadě sedadel lze vedle sebe umístit 3 dětské sedačky.

Mercedes-Benz EQT
Concept EQT Marco Polo. foto: Mercedes-Benz

Elektromotor modelu Mercedes-Benz EQT má nejvyšší výkon 90 kW. Maximální točivý moment 245 N.m je k dispozici již při rozjezdu, což umožňuje mimořádně intenzivní zrychlení z klidu. Sada lithium-iontových akumulátorů je uložena pod podlahou před zadní nápravou, kde je chráněna před následky nárazu. Její využitelná kapacita je 45 kWh. V celkem osmi akumulátorových modulech pracují články čínské společnosti CATL v tenkých fóliových pouzdrech. Dojezd činí až 282 km.

Mercedes-Benz EQT
Mercedes-Benz EQT je založen na modelu Renault Kangoo e-Tech. foto: Mercedes-Benz

Synchronní elektromotor s externím buzením pohání přední kola modelu EQT. U synchronního elektromotoru se rotor otáčí s frekvencí magnetického pole statoru. Frekvence je přizpůsobována požadavkům řidiče na rychlost jízdy v kapalinou chlazeném frekvenčním měniči výkonové elektroniky. Zákazníci mají na výběr jízdní režimy Comfort a ECO (optimalizuje dojezd) a tři stupně rekuperace (D-/D/D+). Zpětné získávání kinetické energie při setrvačné jízdě a brzdění (rekuperace) zajišťuje optimalizovanou a hospodárnou jízdu. Intenzitu rekuperace lze individuálně nastavovat pákou voliče na středové konzole.

Mercedes-Benz EQT
Nová malá dodávka Mercedes EQT s modulem Marco Polo. foto: Mercedes-Benz

Ve firemním areálu, doma nebo na veřejných nabíjecích stanicích lze EQT nabíjet střídavým proudem prostřednictvím palubní nabíječky s výkonem 22 kW. Příslušná doba nabíjení na maximální kapacitu závisí na dostupné infrastruktuře a specifické výbavě vozidla v jednotlivých zemích.

Ještě rychleji může nabíjení probíhat na rychlonabíjecích stanicích se stejnosměrným proudem, a to v závislosti na stavu nabití a teplotě vysokonapěťové sady akumulátorů. EQT je možné nabíjet stejnosměrnou nabíječkou o výkonu až 80 kW. Nabíjení z 10 na 80 % trvá v tomto případě 38 minut. EQT má nabíjecí zásuvku vpředu pod hvězdou Mercedesu, což je praktické a komfortní především při nabíjení v těsných prostorech ve městech. EQT disponuje pro nabíjení střídavým a stejnosměrným proudem standardně dodávanou nabíjecí zásuvkou CCS a nabíjecím kabelem CCS.

Mercedes-Benz EQT
Mercedes-Benz EQT Marco Polo. foto: Mercedes-Benz

Elektricky poháněné kompaktní MPV bude možné objednávat již v blízké budoucnosti. Cena elektromobilu Mercedes-Benz EQT bude začínat od cca 1 221 000 Kč vč. DPH za model s elektromotorem o výkonu 90 kW a standardní délkou. Divize Mercedes-Benz Vans pevně zakotvila do své strategie ambici dosáhnout v oblasti elektromobility vůdčího postavení a důsledně elektrifikuje všechny modelové řady. Již dnes si mohou zákazníci, provozovatelé vozových parků a výrobci nástaveb vybírat ze čtyř modelů akumulátorových elektromobilů: eVito ve skřínové verzi, eSprinter, eVito Tourer a EQV.

Modelem EQT bude zanedlouho elektrické portfolio rozšířeno i do segmentu kompaktních MPV. V oblasti elektricky poháněných kempingových vozů doposud spolupracovala divize Mercedes-Benz Vans především s partnery v klasickém obchodním modelu s oddělenou fakturací výchozího vozidla a nástavby. V současnosti se to týká především středně velkých MPV EQV a eVito. V blízké budoucnosti se bude Mercedes-Benz ještě více zaměřovat na trend nabídky elektricky poháněných kempingových vozů přímo z výroby.

zdroj: tisková zpráva

Tři komentáře u “Mercedes-Benz EQT: dojezd až 282 km, cena milion a čtvrt”

Napsat komentář