Mazda spustila v Evropě mobilní aplikaci, využijete ji hlavně u elektromobilu MX-30

Elektromobil Mazda MX-30 je první Mazda využívající výhod, které přináší nejnovější aplikace MyMazda.

Další modely Mazda začnou využívat nejnovější funkce začátkem příštího roku.
foto: Mazda

Nejnovější verze aplikace MyMazda je nyní k dispozici zdarma v Apple AppStore a Google Play Store. Poskytuje tvz. Službu konektivity s pokročilou funkčností po celé Evropě. Ta ještě zjednodušuje řidiči ovládání vozu a dělá ho komfortnějším.

První vlaštovkou při využívání pokročilých funkcí nové aplikace MyMazda je elektromobil Mazda MX-30. Nové funkce lze totiž využít právě u elektrického vozidla. Aplikace řidiče například upozorní, pokud zapomene připojit nabíjecí kabel. Umí ale také řídit nabíjení pomocí časovače, dokáže sledovat průběh nabíjení a má indikátor dojezdu.

Kromě výše uvedeného poskytuje aplikace MyMazda řidičům elektromobilu MX-30 také informace o dostupnosti a poloze nabíjecích stanic v reálném čase, umožňuje jim zobrazit klíčové informace jako jsou typy konektorů nebo otevírací doba.

Zároveň umožní odeslat cíl do navigačního systému prakticky okamžitě. Majiteli modelu Mazda MX-30 je také k dispozici funkce výběru až tří cílů najednou a možnost takový cíl zadat vzdáleně (tedy z aplikací třetích stran) přímo do navigačního systému automobilu.

Tato funkce, která je kompatibilní se zařízeními Android i Apple umožňuje řidičům naplánovat si cestu na mobilním telefonu i když nejsou ve vozidle. Pokyny k jízdě jsou pak k dispozici okamžitě po nastartování vozu.

Mezi další funkce vylepšené aplikace, které zvyšují pohodlí, patří možnost dálkového ovládání nastavení klimatizace. Protože pro tuto funkci není vyžadován chod motoru, mohou uživatelé před vstupem do vozidla definovat teplotu v kabině, zapnout/vypnout ventilaci čelního skla a upravit parametry vyhřívání zadního skla. Schopnost předehřát nebo ochladit interiér vozu, když je připojený k elektrické síti, snižuje při jízdě spotřebu baterie.

Vozidlo lze na dálku zamknout a v aplikaci je také vidět, kde bylo auto zaparkováno. Mezi další obecné funkce patří schopnost vzdáleného přístupu k informacím o stavu vozidla v reálném čase (včetně tlaku v pneumatikách a zamykání dveří), silniční asistence nebo servisní historie.

Od začátku roku 2021 budou nabízet funkce rozšířené konektivity nejnovější aplikace MyMazda i další modely značky.

tisková zpráva

24 komentářů u “Mazda spustila v Evropě mobilní aplikaci, využijete ji hlavně u elektromobilu MX-30”

  1. Se divím, jak bez toho můžu existovat. Po přečtení
    Se divím, jak bez toho můžu existovat. Po přečtení tohoto článku mi příjde, že bez aplikace k autu nemám auto, ale jen půlauto.

    Ale jako jo. Co bych uvítal je samozřejmě vzdálené ovládání topení a možnost se kouknout jak se auto nabíjí.

    O použitelnosti map s nabíječkama přímo od automobilky mám určité pochybnosti. Určitě tam nebude všechno, nebo tam pak bude něco, co už není dávno aktuální.

    Dále pak co jsem nikde nezaslechl a myslím, že by to dost lidí uvítalo, by byl dohled nad ratolestma.
    Tj. zobrazení historie jízd. Max, rychlost, max G v zatáčkách, max G při brždění. Okamžité varování při překročení určíté rychlosti, varování pokud vůz opustí vytyčenou oblast.
    U silnějších vozu omezení výkonu.
    Atd…
    Aby je pak člověk mohl hned za čerstva proplesknout 😀

              1. Mám ho originál od novýho auta a několikrát mi to
                Mám ho originál od novýho auta a několikrát mi to vypadlo, že jsem to musel řešit přes Nissan, aby to nahodili. Dokonce na mě zkoušeli, že si to budu muset platit, což by mi tak nevadilo jako to, že je to nespolehlivý. Často jsem se nemohl ani po několikáté přihlásit a teď to zase nejde, prdím na to.

                1. Muj Leaf 2013 jsem koupil v DE a porad je vedeny jako v DE.
                  Muj Leaf 2013 jsem koupil v DE a porad je vedeny jako v DE. Asi jsou v ceskem Nissanu liny. Pred ca. rokem to prestalo fungovat a napsal jsem do Nissan.de Za par dni to zase fungovalo a pak se jeste ozvali, zda jsem s tim spokojeny. Tam je uplne jiny pristup k zakaznikum.

          1. Umi, ale jen funkce ktere u spalovaku nejsou. Nabijeni
            Umi, ale jen funkce ktere u spalovaku nejsou. Nabijeni zap/vyp, predehrev, klima, kontrola dojezdu, zamknout, odemknout, okna, zjistit polohu, spustit aktualizaci SW, a spousta dalsich veci.
            O nabijeni jsem psal, protoze jen nabijeni zminil predchozi komentar.

              1. Proc je EV bez app polovicni? Vse se da udelat i rucne jako u
                Proc je EV bez app polovicni? Vse se da udelat i rucne jako u spalovaku. Umite si u spalovaku vyhrat auto aniz byste musel poustet motor? Nektere spalovaky to umi, ale jen nektere, protoze maji pridavne topeni na benzin/naftu. Ale to je docela draha sranda a jen u nekterych. Moderni EV to umi uz v zakladu a na dalku. Snazite se marne, spalovak v porovnani s EV uz nestiha.

                1. O nic se nesnažím, co mi to podsouvate zase? 🙂 Jen se tak
                  O nic se nesnažím, co mi to podsouvate zase? 🙂 Jen se tak zamýšlím nad potřebou appky u EV a spalovaku. Co z toho zas děláte ideologický boj? 🙂

                2. Já appku používám hlavně na toto: Každé odpoledne se
                  Já appku používám hlavně na toto: Každé odpoledne se podívám na cenu elektřiny na další den. Dnes vidím toto: https://www.ote-cr.cz/cs/kratkodobe-trhy/elektrina/denni-trh?date=2020-10-28
                  Jsem doma tak to načasuju ručně. Když nejsem doma tak to načasuju appkou.
                  To u spalováku jaksi nejde, že by měl připojenou hadici a já bych mu dálkově řekl kdy bude levný benzin aby si nacucal. 🙂

                3. Jo, to dává smysl. U spalovaku to je jedno, rozptyl cen
                  Jo, to dává smysl. U spalovaku to je jedno, rozptyl cen benzínu není takový velký jako u elektřiny.

Napsat komentář