Mattoni 1873 po zkušenostech z testovacího programu pořizuje do své flotily firemních aut prvních deset vozů Škoda CitigoE iV s ryze elektrickým pohonem.
foto: Mattoni 1873
S ohledem na náklady pořízení vozů s elektrickým pohonem není snahou firmy těžit z úspornějšího provozu, cílem je zejména čistší provoz samotný. Reálným přínosem je náhrada 10 vozidel se spalovacími motory, kdy každý elektromobil na každý kilometr „ušetří“ cca 100 g CO2 emisí nevypuštěných do ovzduší.
„Ekologická doprava je jednou z dlouhodobých priorit Mattoni 1873. Dlouhodobě dopravujeme naše výrobky ke spotřebitelům po železnici. Elektromobilita je dalším z řešení, které chceme rozvíjet. Proto jsme se na jaře 2019 zapojili do testování prvních čistě elektrických škodovek a nyní pořizujeme první sériové elektromobily,“ říká Alessandro Pasquale, generální ředitel Mattoni 1873.
První část nových elektromobilů převzala Mattoni 1873 začátkem května 2020. Bude možné potkávat je v regionech Ostrava, Olomouc, Brno, Královéhradecko a Pardubicko, Praha a Kladno.
Vozidla jsou pořízena formou operativního leasingu na 4 roky. Jejich uživatelé mohou využívat veřejné nabíjecí stanice, kde se Mattoni 1873 již dohodla se dvěma partnery na bezhotovostním způsobu nabíjení. Firma zároveň pořizuje i chytré nabíječky, které měří množství energie při dobíjení ze soukromých zdrojů.
Na jaře 2019 se Mattoni 1873 zapojila do programu společnosti Škoda a podrobila zkušebnímu provozu jeden z deseti prototypů první elektrické škodovky.
Testování v Mattoni 1873 trvalo měsíc, za volantem testovacího vozu se vystřídalo sedm řidičů, kteří s autem najeli celkem 2650 km a vyzkoušeli si i dobíjení z různých možných zdrojů, které jsou elektromotoristům k dispozici.
Celkový dojem řidičů Mattoni 1873 z testování byl velmi dobrý a navíc přispěli řadou praktických postřehů z běžného provozu, které mohl výrobce zohlednit při vyhodnocení testů.
Začínají ty firemní nákupy být zajímavé. 10 ks už
Začínají ty firemní nákupy být zajímavé. 10 ks už bude vidět. A nájezd 30 tis. km ročně se jim rychle vrátí.
Na to ze je Mattoni z Varu tak sem nedaj ani kus? buzny
Na to ze je Mattoni z Varu tak sem nedaj ani kus? buzny italsky…
Dnes jsem jedno tohle Citigo potkal v Olomouci.
Dnes jsem jedno tohle Citigo potkal v Olomouci.
Off: Mazda CR uz je taky ve hre:
Off: Mazda CR uz je taky ve hre: https://www.mazda.cz/modely/mazda-mx-30/
Jak mám Mazdu rád a bývalo to moje nejoblíbenější auto,
Jak mám Mazdu rád a bývalo to moje nejoblíbenější auto, tak CX-30 snad ani neměli vyrábět, ten dojezd je tragický a spotřeba nic moc, nabíjení DC podprůměrné, palubní nabíječka pouze 6,6 kW, prostě všechno špatně. Jak Peugeot moc nemusím, tak bych raději šel za skoro stejnou cenu do Peugeot 2008, všechny parametry výrazně lepší.
Taky to vidim podobne. Mam pocit ze do toho auta byli spis
Taky to vidim podobne. Mam pocit ze do toho auta byli spis dotlaceni evropskymi/cinskymi predpisy. Bez nich by pravdepodobne jeste dlouho zadna elektricka Mazda nebyla.
Taky se zatim neda objednat v Japonsku kde ji vyrabi, ani se nevi japonska cena :-(.
Za 4 roky tu budou opravdu levné Citiga EV
Za 4 roky tu budou opravdu levné Citiga EV
Taky me to napadlo.
Taky me to napadlo.
A jak znám firmy v Česku, tak už teď je známo jméno
A jak znám firmy v Česku, tak už teď je známo jméno budoucího majitele. 🙂
Ale třeba Mattoni křivdím protože kdyby to tak bylo, tak by možná vybrali něco honosnějšího než CitiGO iV. Takhle to možná fakt je pro potřeby obchoďáků a pak palec nahoru.