MAN eTGE je elektrická dodávka s dojezdem 160 km, uveze až 1,7 tuny

Už v červenci půjde na trh nová elektrododávka MAN eTGE. MAN je součástí koncernu Volkswagen, a tak není divu, že specifikace jsou velmi podobné Volkswagen e-Crafter.

Elektrická dodávka MAN eTGE uveze 950 kg až 1700 kg nákladu.
foto: MAN

Elektrická dodávka MAN eTGE bude vybavena 36kWh baterí pro dojezd až 160 km. Elektromotor dodá výkon 100 kW (290 Nm), max. rychlost je omezena 90 km/h.

Prodeje začnou v Německu, Rakousku, Francii, Belgii Norsku a Nizozemsku. Cena elektrické dodávka začne na €69 500. Vůz je vyvinut pro nákladní dopravu v městských oblastech.

Rychlonabíjení s pomocí standardu CCS umí při 40kW výkonu dobít baterie během 45 minut na 80 % kapacity. Při využití AC nabíjení je to 5,5 hodiny do 100 %, což značí 6,6kW palubní nabíječku.

tisková zpráva

46 komentářů u “MAN eTGE je elektrická dodávka s dojezdem 160 km, uveze až 1,7 tuny”

  1. Tak si to zrekapitulujme.
    Peugeot Partner electric / Citroen

    Tak si to zrekapitulujme.
    Peugeot Partner electric / Citroen Berlingo electric baterie 22 kWh. Prodává se už roky.
    Renault Kangoo Z.E. od loňska baterie 33 kWh. Prodává se se slabší už roky.
    Streetscooter (poštovní speciál DHL), ale už se rozjely po loňsku i prodeje s dalšími nástavbami, baterie 20,4 kWh.
    Streetscooter WORK XL (DHL poštovní speciál od Forda, nákladový prostor 20 m3), na trhu od loňska, baterie od 30 kWh do 90 kWh.
    Nissan eNV 200 baterie 24 kWh, prodává se už roky, lets má přijít na trh se 40 kWh.
    V roce 2017 slavnostně nakráčí VW a Crafter dodá k testování pár vybraným zákazníkům.
    V roce 2018 slavnostně nakráčí Man z koncernu VW a eTGE dodá k testování pár vybraným zákazníkům s baterkou 36 kWh.
    Nějak mi to připomíná podobného německého letitého testovače Mercedes Benz. Kde jsou mraky elektrických dodávkových Sprinterů a malých MPV, odvozených od Kangoo?
    Prostě někdo elektromobily dělá (v podstatě fakticky jen Tesla, možná s jedním autem BMW, omezeně, byť s paletou nabídky, Renault), ostatní si na to jen hrají.

  2. Nechápu, proč se Man nevydal cestou nabídky více kapacit
    Nechápu, proč se Man nevydal cestou nabídky více kapacit baterií. Vývoj tady má zaplacený, proč neprodává alespoň tři verze? 35 kWh je fajn do města, 80 kWh do města a meziměsto a 150 kWh na dálkové jízdy? V dodávce je na baterie místo a navíc, cena by tím ve srovnání se stávajícím modelem nijak zvlášť rapidně nenarostla. Jestli stojí 1,5 mega základní verze, tak long range by stála 2 miliony. Věřím, že by odbyt byl, protože u podobných dodávek jsou hlavní náklady na provoz. Jediný problém vidím s užitnou hmotností, řidič by si nevystačil se skupinou B.

    1. Z prvé základní verze nestojí 1,5 mega ale v současném
      Z prvé základní verze nestojí 1,5 mega ale v současném kurzu skoro 1,8 miliónu
      A za druhé by s touhle cenovou politikou long range verze stála nejspíše kolem 2,5 mega, tedy trojnásobek dieselové verze, která stále mude mít podstatně větší dojezd. Za takových podmínek na větší odbyt moc nevěřím

  3. Je mi z te diskuze smutno. Mala baterie prece taky znamena ze
    Je mi z te diskuze smutno. Mala baterie prece taky znamena ze auto muze byt levnejsi. A na rozvoz zbozi po meste to staci. Koupi si ji jen ten komu ten dojezd staci. Misto abyste byli radi ze nekdo dalsi zacina prodavat dodavku ktera nebude smrdet, tak si jen stezujete. Ano, Tesla dava do aut vetsi baterie ale vite snad kolik ta auta stoji. A PRESTO ma Tesla astronomicke dluhy. Ale vim ze fanatiky tady asi nepresvedci nic. Skoda. Z pripitomelych reakci si nic nedelam, spis me rozesmejou, takze smele do toho!

  4. Jak už tu psalo ostatní.
    Zase ukazují jak to nejde.
    Ale

    Jak už tu psalo ostatní.
    Zase ukazují jak to nejde.
    Ale přitom je zajímavé že do osobáku které jsou daleko menší výrobce dá v klidu 80-100 kWh. Viz Buď ED, Bolt, Model 3…

    A do dodávky která potřebuje mít výkon dají ubohých 35 kWh?!?

    Někdo si opravdu deka z lidí prdel. A nebo si spletli datum a mělo to být 1. dubna.

        1. Jistě měl na mysli největšího automobilového
          Jistě měl na mysli největšího automobilového znečišťovatele na planetě.

          A brzdu rozvoje technologií.
          Neb když držíš velký podíl trhu bez inovací, jsi velký podílník na stávajím problemu a brzda rozvoje!

          A vovovo tom tto je!

          1. silna slova, pane. ale podlozena leda tak pocitem. bez inovaci
            silna slova, pane. ale podlozena leda tak pocitem. bez inovaci by ji sezrali konkurenti. a ti inovuji taky. a ne malo. bohuzel na obchodni model permanentniho zadluzeni a lakani investoru na porad mene a mene splnitelne sliby neni misto pro vsechny automobilky. tuhle diru na trhu zaplnila jedina. holt, dobry marketing je dobry marketing.

            1. Vidím naprosto přesně, jak se motory v podstatě nikam
              Vidím naprosto přesně, jak se motory v podstatě nikam neposunuly. Spotřeba stejná, výkon nepatrně vyšší.

              Prostě nežeru PR kecy spalovací loby, že to jinak nejde. To jen lidi jako rs se brání pokroku a klepou se strachy o změnu. Holt všichni nejsou schopni uvažovat pokrokově.

              1. a zase silna slova. pominu-li, ze jste me obvinil ze nejsem
                a zase silna slova. pominu-li, ze jste me obvinil ze nejsem schopen uvazovat pokrokove, branim se pokroku a klepu se strachy o zmenu, automobilky jste obvinil, ze se nikam neposunuli. nezustalo z vasi reci nic. to uz tak chodi. kdyz dochazeji argumenty, nastupuji urazky. ale netrapte se tim.

              2. Me spis prijde, ze nekteri zdejsi ultras se klepou strachy, ze
                Me spis prijde, ze nekteri zdejsi ultras se klepou strachy, ze jimi vybrany pokrok by nemusel vyhrat. A pokud si to nekdo dovoli naznacit, kopou na vsechny strany. Nezapominejme, ze ne vzdy vyhraje nejlepsi reseni (napr. znamy pripad Betacam x VHS – i kdyz to bude pro radu zdejsich pubertaku pravek). Umyslne nebudu psat, ze to nebo ono je nejlepsi, ja to nevim.

                1. Nezdá se mi, že by už nebylo v podstatě rozhodnuto.
                  Nezdá se mi, že by už nebylo v podstatě rozhodnuto. Vybraný pokrok je pro následující desetiletí jasně daný, rozvoj elektromobilů je nezastavitelný a nabíjecí standard CCS v EU jasně zvítězil (byť třeba nuceně).

                2. V podstate mozna, fakticky si myslim tu s nami spalovaky jeste
                  V podstate mozna, fakticky si myslim tu s nami spalovaky jeste par (hodne) desitek let budou (rychlost nabehu vyroby, delka cyklu obmeny).

                  A mozna do te doby vznikne neco uplne obskurniho, co posle baterky na smetiste dejin a dneska bychom to vubec necekali. Treba „zelenarny“ s umelym chlorofylem produkujicim cukr a palivove clanky s umelymi mitochodriemi ten cukr spalujici. Nebo umele svaly jedouci na ATP 🙂 Kdo vi.

                3. Vynechéme-li spalováky, tak k elektomobilitě neexistuje
                  Vynechéme-li spalováky, tak k elektomobilitě neexistuje žádná alternativa. Spalováky tu nebudou věčně. A vodík ji opravdu, ale opravdu neporazí.

            2. No hele poměřovat krlplwágn s teslou nelze. Tesla už
              No hele poměřovat krlplwágn s teslou nelze. Tesla už vyrobila co germán ani nedokázal slíbit, tam je to zaprodanost evidentní 😉 Takže vokecávkama lepší svět nebude. Celý svět ví co je to za parchanty a úplatky to nezmění :)))))))))

  5. Taky mi pada brada z toho omezovace na 90km/h. Povolej to
    Taky mi pada brada z toho omezovace na 90km/h. Povolej to ridit 15tiletym? Chapu, ze je to kvuli tomu, aby se pri dalnicnich rychlostech rapidne nesnizil dojezd, ale nechal bych toto plne na ridici, kdyz bude treba pospichat prazdny na nakladku do skladu, kde vi, ze muze dobit pri nakladce, asi bude vyrobce ponekud proklinat. Jakkoliv nejsem zaslepeny fanda Tesly, tak tohle je presne to, co by Tesla na trh nikdy nepustila. Fuck off user, na misto user centered design…

    1. Jde o předčasné nasazení a testování na zákaznících,
      Jde o předčasné nasazení a testování na zákaznících, a nejvíc se zjevně bojí přehřívání baterie, tak tam dali největší počáteční omezení.
      Tesla taky testuje na zákaznících získaných lživou reklamou, a pak to dopadá ještě hůř v nejnebezpečnější smrtelné oblasti autopilota u blbějších američanů.

      1. Nevim, nemyslim, ze to bude kvuli prehrivani baterie, to musi
        Nevim, nemyslim, ze to bude kvuli prehrivani baterie, to musi resit tak jako tak. U plne nalozene dodavky dostane kotel i do kopce pri nizsich rychlostech. Problem ale vidim, pokud by se takove dodavky nasadily, stejne obcas pojedou po dalnici. Kazdej druhej kamion by se je snazil predjizdet a plynulosti a bezpecnosti na dalnicich by to nepridalo. Argumentovat tim, ze jsou urcene pro mestsky provoz mi prijde taky zcestne, takove dodavky rozvazeji zbozi ze skladu, ktery muze byt desitky km za mestem u dalnice. Nebo na druhe strane mesta, kam se jede nejlip po dalnicnim okruhu. Teda nechci rict, ze se nenajde uplatneni, ale tohle konkretni omezeni mi prijde stupidni. Ted se zvedne vlna kritiky od elektromobilistu, co jezdi po dalnici 80. No ano myslim, ze jet po dalnici v pravem pruhu 80 je nebezpecnejsi, nez v levem 150 pri dodrzeni bezpecne rekneme 3s vzdalenosti (kterou ale malokdo jedouci 150 dodrzuje). A problem je prave v tom, jak se zachovaji pri predjizdeni auta jedouci rychleji. A jak se zachovaji auta jedouci za temito auty atd 🙂

    2. S e-NV200 také valím plnou podlahu mezi Ostrovačicemi a
      S e-NV200 také valím plnou podlahu mezi Ostrovačicemi a Brnem, když vím, že tam dobiju (omezovač někde u 130 km/h; tachometr ukazuje kolem 135). Nebo při zahřívání baterií po dálnici (k Jihlavě, k Vystrkovu), aby to na rychlonabíječce nabíjelo rychleji. Těch 90 km/h je o ničem. Na dálnici to eNVéčko i tak předjíždí mnohem větší dodávky (i když jedu přes 130).

      1. Tak cena je vůči Tesle dobrá 🙂
        Jen ty parametry jsou

        Tak cena je vůči Tesle dobrá 🙂
        Jen ty parametry jsou hrozné, asi nastavili cenu dlouhodobou, a auto do ní budou postupně vylepšovat, jako se to dělalo u evropských osobáků.
        Akorát teda nevím jestli firmy nemyslí daleko víc ekonomicky, ale zase třeba většině budou dávat v prvních letech flotilové 50% slevy už od 10 objednaných vozů.

Napsat komentář