První zákazníci si již od října přebírají nové elektromobily Dacia Spring, které si předobjednali v období od března do června 2021. Předobjednávková akce zaznamenala velký úspěch. Za osm měsíců bylo registrováno přes 40 000 objednávek.
Předobjednávková akce spuštěná v mnoha evropských zemích (Francie, Itálie, Německo, Rumunsko, Španělsko atd.) zaznamenala velký úspěch. Během tří měsíců bylo provedeno více než 16 000 rezervací. V celé Evropě, v městských, příměstských i venkovských oblastech, si Spring nadále získává zákazníky s více jak 5 000 objednávkami měsíčně od července.
Nový malý městský elektromobil nabízí dojezd až 305 km ve městě (městský cyklus WLTP, 230 km v kombinovaném cyklu WLTP) z něj činí relevantní nástroj mobility pro většinu Evropanů, kteří denně ujedou v průměru jen 30 km. Spring je zároveň vozem, který oslovuje zcela nové zákazníky, protože většina z nich kupuje vůz Dacia poprvé (8 z 10 ve Francii).
zdroj: tisková zpráva
Muzete se rozcilovat jak chcete, ale cena je takova, protoze v DE na to je dotace 9000 Eur a prece to auto nebude po dotacich zadara. Na nejake Cezko nikdo nekouka, pac nezajimavy trh.
Asi tak no. Auto postavené na dotacích, smutné…
Naopak, mělo by být „zadarmo“. Možná by se pak některým rozsvítilo.
Vam by se tezko rozsvitilo.
jj nový ceny u čézu sou bez fixace 8,8Kč/kWh a v německu na burze to není o moc lepší : €250 za MWh a furt stoupá…… loni to bylo €50 ….;((
https://energy-charts.info/charts/price_average/chart.htm?l=de&c=DE&year=2021&interval=day
Pěkný graf a pádná odpověď všem, kteří za zdražováním vidí Rusko a zvyšování cen před zimou.
Je take hezky videt, ze emisni povolenky nejsou ten hlavni duvod drahoty. Jinak ty penize za povolenky se vraci k lidem v jine forme. Takze ty povolenky nejsou uplne spatne.
retorika ála martin hojsík, europoslanec, progresívne slovensko.
oberieme vás o tisíce a dáme vám žobračenku.
povolenky skupujú celkom iní ako producenti emisií!
Povolenky skupuji rusky zaskodnici aby vytvorili jejich nedostatek, aby cena sla nahoru a vytvorili spolecenske nepokoje. Za par usmudlanych milionu se rusakum vyplati a ma to mnohem vetsi destruktivni ucinky nez 1000 ruskych raket.
Je to tak. A taky vkládají do našich médií dezinformace. Ještě že máme státní aparát a EU, co nás ochrání. Například
„Jedna z dezinformací se zaměřuje na spekulace o povinném očkování a očkovacím pasu. Plánované očkování proti covid-19 je vydávané za povinné pro všechny občany ČR pod hrozbou tvrdých trestů, přestože Ministerstvo zdravotnictví ČR plánuje pouze dobrovolné očkování, které bude navíc pro všechny občany zdarma. V jiné variantě tohoto narativu jsou šířeny dezinformace o takzvaném vakcinačním pasu, podle kterých budou těm, kteří se očkovat nenechají, odebírány základní lidská práva a svobody.“
xxxx://koronavirus.mzcr.cz/dezinformace-o-covid-19/
Vy jste se prece nechal ockovat sputnikem, tak co se vam nelibi. Zrejme to bylo dobrovolne. Nebo vas prepadlo komando fsb a napumpovali to do vas nasilne?
kdo nestihl poridit elektricke Citigo a nelibi se mu cenova politika u elektrickeho UP (610 tisic, ale velice dobre vybavene male auto ktere je pro cargo velice dobre, ma na cargo temer kubik mista, Spring ma o cca tretinu min v pripade ze se sklopej zadni sedacky), tak ma moznost ted poridit treba na rozvoz prave Dacii Spring
osobne pokud bych nepotreboval prave auto na rozvazku, tak bych jeste asi par let pockal, elektriky se pristich par let budou hodne plnit konkurenci a to i v tomto segmentu
610 tis za elektrický up! tedy auto s o 1/3 větší baterkou a dvojnásobným výkonem od VW se Vám zdá hodně? Ale dát 510 tis za základ s DC dobíjením co nemá ani digitální klimu se OK?
Jsem Dacii vděčný za to, co vyrábí. Skvělá účelná auta, na jejichž produkci je báječně vidět, jaká technologie co stojí.
Dacia Spring je mikroauto oholené až na kost, které prakticky nelze konfigurovat a v jehož výbavě jsou pouze věci, které dnes ani nelze udělat levněji. Kdyby se ještě vyráběla švihadla, byla by tam.
Přesto je to auto skoro za půl míče, přičemž spalovací verze by atakovala cenovku 150 tisíc Kč.
To je ekonomická realita elektromobility.
Dacia Spring je za 455t.,můžete nám prozradit, jaké srovnatelné spalovací auto je na českém trhu dostupné za 150t?To, jestli se bude prodávat bych nechal na zákaznících.
Aktuálně o podobném nevím, o kategorii mikroaut se nezajímám a nevylučuji, že podobné aktuálně neexistuje, proto používám podmiňovací způsob.
Ovšem pokud uvážíme, že v případě Springu již nelze jít níže, a to ani velikostně a ani vybavením, cenová hladina adekvátního spalováku postaveného stejnou filosofií by byla těch cca 150 tisíc.
Takže jako obvykle pouze teoreticko/filosofické brepty.
Já teoreticky breptám a Dacia nabízí mikro auto v provedení žebrák za dobrou cenu 500 tisíc Kč. Takže vše je v pořádku, ne? 😀
Pokud neuvedete srovnatelné auto za 150t, tak to jsou teoretické brepty.Tady jsou fakta: Dacia Spring:
E-CALL systém nouzového volání
6 airbagů
Systém aktivního nouzového brzdění (AEBS)
Elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka
Světelný senzor Omezovač rychlosti
Elektricky ovládaná přední okna
Systém uchycení ISOFIX na zadních sedadlech
Manuální klimatizace Zadní parkovací senzory + zadní kamera
Centrální zamykání s dálkovým ovládáním
Elektricky ovládaná zadní okna
Dacia PlugRadio: rádio DAB, Bluetooth® vstup AUX a USB
Srovnatelně vybavené Citigo s automatem by stálo (už se neprodává) přes 300t.
Výčet povinných a korunových položek. Bez komentáře.
Zajíc je Váš brácha co?
Oproti Sanderu to má navíc dva airbagy dohromady za 3000 Kč a nějakou bižu taky asi za tři litry.
E-CALL systém nouzového volání – povinná featura za 500 Kč.
6 airbagů – nejdražší položka, 1500 Kč za kus.
Systém aktivního nouzového brzdění (AEBS) – povinná
softwarová featura za 0 Kč.
Elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka – jiná neseženou.
Světelný senzor – 50 Kč.
Omezovač rychlosti – softwarová featura za 0 Kč.
Elektricky ovládaná přední okna – jiná neseženou.
Systém uchycení ISOFIX na zadních sedadlech – povinná výbava
Manuální klimatizace – 8000 Kč.
Zadní parkovací senzory + zadní kamera – povinná výbava, 1500 Kč
Centrální zamykání s dálkovým ovládáním – 500 Kč
Elektricky ovládaná zadní okna – jiná neseženou
Dacia PlugRadio: rádio DAB, Bluetooth® vstup AUX a USB – tak za cca 1000 Kč.
Tak srovnávat se Škodou… ta je vždy dražší než Dacia.
Třeba takové Sandero je od 245 tis. a to je větší, dospělejší a výkonnější auto. Pokud budu brát střední výbavu 90k, tak pak je cena za LPG verzi 268 tis. a bude to skoro stejně úsporné jako Spring.
Cígo v automatu je dost podobné, s LPG budete jezdit cca 2x dráž, a 42 básnil o 150t.
Odpovidam na Tesla tempomat. Nevim kde byl puvodni koment, tak odpovidam zde. Z dnesni jizdy.
Tesla tempomat je adaptivni. Zpomaluje a zrychluje podle auta vpredu. Rozpozna prekazky a brzdi pred chodcem, prekazkou a vjetim jineho auta. Neudrzuje stopu, to dela Autopilot. Ale da se nastavit hlidani vyjeti ze stopy. Volant vibruje a snad i vydava zvuky. To bylo to prvni co jsem vypnul. Vibrace ve volantu nesnasim. Zda se ridi omezenim rychlosti lze nastavit. Jizda byla ca. 20km, tak jsem nestacil vse otestovat. Hlavne chybely stredni cary na silnici.
u nas v praci se kupovaly Sandera za 180. a to je proti tomuhle obrovsky auto.
takze mozna se jako spalovak neprodava ale ja bych to bral tak za 150 az 170. vic ani vorla.