Lucid Air: elektromobil s rekordním dojezdem 837 km

Elektromobil Lucid Air Dream Edition R dostal v USA oficiální hodnocení dojezdu od EPA. A to zní 520 mil neboli 837 km.

V hodnocení EPA, což je něco jako americké ministerstvo životního prostředí, se tak Lucid Air ve verzi Dream Edition R stal elektromobilem s dosud nejvyšším dojezdem. S max. výkonem 794 kW nejde ani o žádné ořezávátko. Dokonce i další verze Lucid Air dosahují dojezdu přes 800 km, např. Grand Touring s výkonem 588 kW má 516 mil, tedy 830 km.

Dosavadním rekordmanem je v tomto ohledu Tesla Model S Long Range s EPA hodnotou 405 mil (652 km). Tohle auto se zároveň, narozdíl od Lucid Air, už několik let vyrábí a dodává zákazníkům. Americká automobilka Lucid Motors nedávno dokončila stavbu své první továrny v Arizoně, která by časem mohla vyrábět až 400 000 aut.

První dodávky elektromobilů Lucid Air měly začít už letos na jaře, ale pandemie koronaviru, jako všude jinde, způsobila problémy. Očekává se tak, že první zákazníci by mohli své elektromobily dostat během konce tohoto roku. Půjde ale o stovky kusů aut.

Elektromobily Lucid Air nabídnou baterii o kapacitě až 113 kWh složenou z bateriových článků 2170, které dodávají Samsung SDI a LG Chem. Během roku 2022 by se elektromobily této značky měly dostat také do Evropy.

zdroj: tisková zpráva

15 komentářů u “Lucid Air: elektromobil s rekordním dojezdem 837 km”

      1. Když nic, tak z toho vyplývá, že dojezd je pouze věc velikosti baterie a Cx. Žádný technologický náskok Tesly se nekoná a dost možná ani nikdy nekonal. V disciplíně, kterou se Tesla vždy oháněla – v dojezdu – ji porazil absolutní nováček v oboru.
        Nicméně Tesla stále patří k tomu lepšímu, co lze koupit…i když model Y za 1,75 v ČR to už není..

        1. To máte pravdu. Další věc je ale dokázat něco dobrého vyrobit a dokázat něco dobrého vyrobit levně.

          Když Air stojí to co stojí, tak si můžou pohrát se spoustou detailů od zpracování a dodatečné testování jednotlivých článků až po použité materiály podobně jako třeba u Taycanu.

        2. Tak uvidíme, jestli Elon vytáhne nějaké eso z rukávu. Už dříve se stalo, že najednou zvedli dojezd nějakého modelu s tím, že už půl roku do něj dodávají větší baterie… apod. Každopádně se zdá, že Tesla poslední dobou upřednostňuje modely 3 a Y pokud jde o zvyšování výroby.

        3. Ako vidno vyššie z prepočtu od Jardu, Lucid Teslu neporazil, len použil väčšiu batériu. A Lucid nie je žiadny nováčik: „zakladateľ, šéf a technický riaditeľ Lucid Motors, Peter Rawlinson, predtým pôsobil v Tesle ako jeden z viceprezidentov a bol šéfkonštruktérom Tesly Model S“. To sa to zakladá, keď získam poznatky a skúsenosti v Tesle.

          1. 🙂 no to přece popisuju..že blahořečený dojezd Tesel není dán lepší technologií, ale kapacitou baterií….a teď tu samou zbraň někdo použil na Teslu.
            S Rawlinsonem si dejte facku, jste zamindrákovanej čechoslovák…jak víte, že právě on není za úspěchem modelu S? Pravděpodobnější je, že je to z velké části jeho zásluha…neboli Tesla se naučila od něj a on šel zas dál…

            1. A ja vám popisujem, že technológia je odkopírovaná od Tesly, preto je dojazd rovnaký. A ako to bolo s pánom Rawlinsonom, či bol imúnny voči nadobúdaniu poznatkov a skúseností počas jeho pôsobenia v Tesle (zrejme na vývoji Tesly S nepracoval sám, skôr prispel menej, keď mal aj povinnosti ako viceprezident), to nevieme. A nemusíte byť osobný s tými mindrákmi a fackami.

Napsat komentář