LEO Express i České dráhy představují nové vlaky

LEO Express a Stadler Rail Group dnes na mezinárodním veletrhu InnoTrans vůbec poprvé představily odborné i široké veřejnosti novou meziměstskou vlakovou
jednotku FLIRT, která by měla začít přepravovat cestující na trase mezi Prahou a Ostravou již v tomto roce. Pozadu nezůstávají ani České dráhy.

Nové vláky LEO Express se na mezinárodním veletrhu InnoTrans setkaly s nemalým zájmem
foto: LEO Express

Společnost LEO Express, která nedávno razantně vstoupila na trh osobní železniční dopravy v České republice, si objednala celkem 5 těchto souprav od švýcarského výrobce Stadler.

LEO Express uzavřel smlouvu se společností Stadler na výrobu a dodávku celkem 5 vlakových jednotek v roce 2010. Dvě soupravy byly již dovezeny do České republiky, kde jsou nyní testovány. Zbylé tři soupravy budou švýcarskou společností do Česka dodány ve zbytku letošního roku.

Od prosince 2012 LEO Express plánuje zahájit přepravu cestujících v plném rozsahu, tedy se 16 spoji denně na trase Praha-Pardubice-Olomouc-Ostrava- Bohumín. Svůj model moderní dopravy plánuje tento soukromý dopravce využít i v dalších zemích střední Evropy, kde by v horizontu několika let také rád zahájil přepravu cestujících.

V nových vlacích si budou moci cestující vybrat ze tří tříd: Premium, Business a Economy. Každý vlak má 237 míst, z nichž 6 je ve třídě Premium, 19 ve třídě Business a 212 ve třídě Economy. WiFi internet, vyspělý palubní informační systém, plná klimatizace, stejně jako vakuové toalety přístupné i hendikepovaným a dostatek prostoru na nohy i zavazadla – to vše nové moderní soupravy cestujícím nabídnou, tak, aby strávili celou jízdu maximálně komfortně a spokojeně.

železnice Leo Express Stadler Regiojet

Devadesátimetrové pětivagónové jednotky dosahují v Česku maximální rychlosti 160 km/h. Ve své kategorii se také mohou pochlubit jedinečným zrychlením a skvělými brzdnými vlastnostmi. Soupravy mají moderní, velmi lehkou a odolnou konstrukci, díky čemuž mají zhruba poloviční váhu proti běžným vlakům. Tento moderní design a konstrukce výrazně šetří spotřebu energie a tím i celkové náklady na provoz.

“V těchto týdnech dokončujeme přípravy na rozjezd naší dopravy. InnoTrans je první příležitostí pro širokou veřejnost zblízka si prohlédnout interiér i exteriér tohoto zcela nového vlaku. Tato souprava patří mezi nejmodernější vozidla v Evropě, švýcarský Stadler ji vyrobil přesně na základě našich specifických požadavků pro potřeby českých zákazníků. V mnoha směrech jsou tyto jednotky to nejlepší, co mohou cestující na českých železnicích využít.

Nabízejí jedinečnou kombinaci vysoké rychlosti, krátkého jízdního času, pohodlného interiéru, moderních ICT technologií s poskytováním vysoce kvalitních služeb, plně srovnatelných s úrovní služeb obvyklých v západní Evropě. Nové soupravy LEO Express také umožní úspěšně soupeřit s naší skutečnou konkurencí, což je silniční doprava,” řekl při této příležitosti Leoš Novotný, majitel společnosti LEO Express.

železnice Leo Express Stadler Regiojet

Peter Jenelten, výkonný viceprezident Stadler Rail Group, k tomu dodal: “Při obdobných příležitostech výrobci obvykle říkají, jak jsou pyšní na nově vyrobené vozidlo, pomalu se z toho stává klišé. Ovšem, že jsme pyšní. Je ale na místě současně zdůraznit, že tento vlak není pouze skvělý příklad nejmodernější technologie, ale spolu s LEO Express tato nová souprava vlastně přináší nový trend v regionu celé střední a východní Evropy. Myslím tím nástup nových soukromých železničních dopravců s moderními vozidly. Věříme, že tento model má své místo na trhu, velká část našich zákazníků je koneckonců ze soukromého sektoru. LEO Express přejeme hodně štěstí v soutěži o cestující.“

Prakticky ve stejnou dobu představily České dráhy společně s polskou společností Pesa Bydgoszcz nové motorové jednotky Pesa Link II, které budou v České republice jezdit pod označením RegioShark. Motorová jednotka řady 844 začne na podzim vozit cestující na trati Plzeň – Domažlice.

České dráhy objednaly celkem u polského výrobce PESA Bydgoszcz 31 vlaků za téměř 2 miliardy Kč. Kromě Plzeňského kraje budou tyto moderní regionální vlaky jezdit ještě v Karlovarském, Ústeckém a Zlínském kraji.

České dráhy nová regionální vozidla pro Plzeňský kraj pořizují v rámci Regionálního operačního programu Jihozápad, a to ve dvou projektech: šest jednotek v projektu Moderní železniční vozidla pro Plzeňský kraj a jednu jednotku v projektu Moderní železniční vozidla pro Plzeňský kraj II. Cena motorové jednotky činí 64 milionů Kč, podíl dotace na jednotku dosahuje výše až 35 %.

Dále budou do Plzeňského kraje dodána ještě další 2 totožná vozidla, které České dráhy hradí výhradně z vlastních zdrojů. Celkový počet jednotek RegioShark pro Plzeňský kraj je 9 v celkové hodnotě 577 118 016 Kč. První čtyři budou v Plzeňském kraji k dispozici do konce letošního roku, všechny jednotky začnou v provozu jezdit do poloviny roku 2013.

V rámci zkušebního provozu budou nové jednotky jezdit kromě domažlické trati také v úseku Plzeň – Plasy na žatecké trati a v neděli také na trase Plzeň – Rokycany.

Maximální rychlost vozidla je 120 km/h, délka vlaku je 44 metrů, počet míst k sezení je 120, z toho je 15 sedaček sklopných a 9 míst je v 1. třídě, celková kapacita vlaku je 240 osob. Vlak je vybaven uzavřeným systémem WC v bezbariérové úpravě, prostorem pro jízdní kola, klimatizací, audiovizuálním informačním systémem. Výkon vlaku je téměř 800 kW.

tiskové zprávy

One Comment on “LEO Express i České dráhy představují nové vlaky”

Napsat komentář