Konec fixních paušálů: ČEZ představil nové tarify pro elektromobily, známe ceny

Zhruba v polovině ledna spustí ČEZ nový zákaznický systém, který s sebou přinese zásadní změnu v účtování energie u dobíjecích stanic. Namísto fixní měsíční platby a následného neomezeného okupování dobíjecích stojanů zavádí spravedlivější systém inspirovaný mobilními operátory, který předpovídáme již dlouho.

Za poslední rok se síť stanic rychlého dobíjení ČEZ, která už se svým rozsahem vyrovnává větším řetězcům klasických čerpacích stanic, více než zdvojnásobila.
foto: ČEZ

Ve spolupráci s izraelskou společností Driivz dojde k nasazení sofistikovaného IT systému, který by měl zvýšit komfort jak koncovým uživatelům, tak provozovateli, protože vše bude fungovat automatizovaně.

Pro přechod na nový tarifní systém bude muset stávající zákazník akceptovat novou smlouvu. Pokud tak učiní do konce února, bude motivován odpuštěním plateb za leden a únor, což dělá bonus ve výši 1090 Kč. Na druhou stranu, v případě, že stávající zákazník bude chtít zůstat ve stejném režimu, musí počítat od března 2020 se sankcí 200 Kč měsíčně za manuální párování plateb a 400 Kč za fakturu, která se bude vystavovat půlročně. To vše při ceně 7,5 Kč za KWh.

Dle informací výše se změně tarifů pravděpodobně nevyhneme. Na výběr bude z následujících možností:


TAXI Obchodní cestující Víkendový řidič “Pay as you go“ Bez registrace
Měsíční platba Kč/měsíc 1750 550 200 0 0
Poplatek za odběr Kč/kWh 3,5 4,5 5,5 7,5 9,5
Volné kWh kWh 500 122 36 0 0

Uvedené ceny jsou včetně DPH.

Nově bude také zavedeno zpoplatnění doby u stojanu. Po plném dobití začne systém účtovat 2 Kč/min. Stejná taxa se začne načítat po 8 hodinách strávených u pomalých stanic a 2 hodinách u těch rychlých.

Líbí se vám nové řešení tarifu nebo nikoli?

vlastní

166 Comments on “Konec fixních paušálů: ČEZ představil nové tarify pro elektromobily, známe ceny”

  1. Už je polovina března. Registroval si už někdo na jeden
    Už je polovina března. Registroval si už někdo na jeden těch nových tarifů? Já jsem ani nedostal od ČEZu žádnou zprávu, že chystají nějakou změnu z paušálu na jiný systém… Na stránkách emobilita.cz jsem dohledal tiskovou zprávu z 17.2., ale nic konkrétního. Zvláštní, bych řekl. Že kamarád Korona to všechno taky nějak zkomplikoval?

  2. Tak som volakýsi zmatený z toho ČEZu !
    Chtěl jsem si

    Tak som volakýsi zmatený z toho ČEZu !
    Chtěl jsem si založit ten tarif za 200 Kč měsíčně s cenou 5,5 Kč/kWh vč. DPH, ale současný ceník nabízí něco zcela jiného.

    Aktuální ceník 2.1 Cena pro období od 1.1.2020 do 29.2.2020 činí•450,00 Kč bez DPH za kalendářní měsíc a kartu.

    2.2 Cena pro období od 1.3.2020 dále se skládá z:
    •6,20 Kč bez DPH za každou dobitou kWh
    •200 Kč bez DPH za měsíc a kartu
    https://www.elektromobilita.cz/file/edee/elektromobilita/jak-se-stat-zakaznikem/smlouva/def_form_cez-form_smlouvaemobilita_vse_cj_2020.pdf

  3. ČEZu nevěřím už ani slovo, už tenkrát nám sliboval
    ČEZu nevěřím už ani slovo, už tenkrát nám sliboval snad věčný neomezený odběr kW s platbou asi 500,- na tři měsíce, což sice bylo a dnes je neuvěřitelně drahý, za vše si nechá zaplatit. Čím více nás bude, tím dražší služby bude mít. Dnes ani nedá na nabíječku normální zásuvku na 230V a už se zajímá jen o nové elektromobily a bude nás ždímat co to dá. Elektromobilitě zdar, zase budeme jako dojné krávy. Byznys je byznys. Za obyčejnou redukci skoro 5000,-. https://www.autonabijeni.cz/adaptery/adapter-typ-2-samec-iec-230v-16a-zasuvka/ Výsměch. Pokud má někdo mennekes T2 samce za lidovou cenu, beru.

  4. Jsem moc zvědavý o kolik klesne výtoč na jejich
    Jsem moc zvědavý o kolik klesne výtoč na jejich nabíječkách a jestli finančně to bude pro čez +, nebo- V mém případě budu platit místo 550 měsíčně čezu 0. Bouhužel, nemám k disozici přehled odebraných kWh, abych si mohl udělat statistiku i přes to, že je to ošetřeno smlouvou. Pro pobavení připojuji odpověď z čezu na můj dotaz ohledně této funkcionality: Velmi se omlouváme, ale přístup do zabezpečené sekce na stránce http://www.elektromobilita.cz zatím není v provozu. Na jeho přípravě se pracuje a spuštění je plánováno na konec roku 2014. Jakmile bude přístup zprovozněn, budeme Vás informovat.

  5. Zase další vymyšlená volovina! Několik položek v sobě a
    Zase další vymyšlená volovina! Několik položek v sobě a aby zákazník jen počítal co se mu vyplatí. Mělo by to být jak s cenou benzínu. Např.: ČEZ- 4,50 kč/kwh
    EON- 4,35 kč/kwh
    a další +- Kč/kwh
    Kolik Kwh načerpáš, tak tolik zaplatíš(spravedlivé a jednoduché) a nedělat v tom marketingový guláš s paušály! Prodej benzínu a nafty také nejede na zavádějící paušály.

  6. Pro DC se mi to vlastně líbí…
    Kdo je schopen vyčerpat

    Pro DC se mi to vlastně líbí…
    Kdo je schopen vyčerpat 500/122/36 měsíčně, platí tu svou kWh sazbu a ví na čem je. Nelíbit se to může jen těm co čerpali víc, ale přiznejme si – zadarmo? to stejně nebylo „fér“ (v mnoha ohledech).

    Samozřejmě že je lepší být ten co projezdí 500+ protože u těch s nižší spotřebou rapidně roste riziko že se dotyčný poohlédne po jiném dodavateli (například já se odteď budu snažit vše natočit v garáži/PRE/eON). Nemá smysl abych (i kdybych protočil 500+) točil výhradně na ČEZ a omezoval se tím (jako doposud).
    Mluvíme tu o stavu kdy si člověk může vybírat kde to nabije.
    Pro mě je například nepříjemné že u práce mám jen ten ČEZ a při tarifu 0 to budu mít za 7,5 ale to už je osud a tržní prostředí. Nemohu lobovat u ČEZu jenom kvůli svému případu.

    Čímž se vlastně dostávám k AC.

    Mělo by to být trochu přívětivější. Za 7,5 tam prostě lézt nebudu, už to přeparkovávání během dne… vlastně ČEZu děkuji 😀 => raději budu nabíjet doma a ČEZ zvolím jen pro DC a jen když nebude po ruce jakýkoliv jiný operátor.

    Suma sumárum – ten tarif je na hlavu (čímž popírám své první tvrzení) protože by cena za kWh nad měla být dražší než v tarifu a nutit tak lidi mít velké oči a pořizovat si větší tarif a i pak přepadnout do dražší kWh.
    Toto „vázání“ předplacením není moc moudré. Někoho to možná udrží, ale nekomfortně. A u AC o to hůř.

    1. Na P+R či u terminálů hromadné dopravy z mého pohledu
      Na P+R či u terminálů hromadné dopravy z mého pohledu chybí možnost bezpečně si odložit euto u pomalého – sériově sdíleného – nabíjecího stojanu a opustit jej na více než 4 hodiny. Všechny připojené vozy by se dobíjely paralelně malou rychlostí na jedné přípojce sdílené všemi, nebo kapacitnější přípojkou ze síťových přebytků (s možností dodávek zpět do sítě – korekce špiček). To vše až do úplného nabití jednotlivých vozidel. Nastavoval by se jen čas zamýšleného vyzvednutí vozidla.

      Jezdit dálky vlakem a vrátit se k plnému autu, to je můj sen. To by dávalo další nový smysl i malobaterkáčům.

      Zároveň by v těchto HUBech mohla vzniknout nová platforma pro sdílení odložených eut stejně, jako je možné s pomocí AirBNB pronajímat dočasně prázdné byty.

      Třeba teť mám v plánu dlouhou cestu do Košic. To je tam bratru 8h za volantem, nocleh, práce, nocleh a zpět 8 hod za volantem. Můžu ale jet do Prahy/pARDUBIC/oLOMOUCE/… a tam vzít HOTEL na kolečkách přes noc. Ráno bych si v Košicích nemusel brát taxíka, půjčil bych si něčí odložený elektromobil. Večer po návratu na nádraží bych jej odevzdal a pokračoval z5 spacím vlakem a ráno jsem doma.
      Ano. jde to i letecky, je to o polovinu času kratší a tyto služby (půjčovny) tam fungují… ale letectví je Xkrát méně envi-friendly.

      1. Ne že bych nesouhlasil ale nezapomínejte na na variantu
        Ne že bych nesouhlasil ale nezapomínejte na na variantu dobíjení během pracovní doby – co je na ní špatného ?
        V současnosti to bude jen ta cena pro přicmrndávače 😉

        Jasně že nabíjím během pracovní doby na ČEZ protože mám paušál. Cena mě vychází někdy i na těch 5 (nevýhoda paušálu a malého odběru) ale jestli navrhujete aby přes den byly všechny Mennekesy na ČEZ stanicích vypnuté a šly zapnout jen v případě nutnosti… ? (to je extrémní výklad vašeho názoru)

  7. Vážení, mě ty nové poplatky za parkování u nabíječek
    Vážení, mě ty nové poplatky za parkování u nabíječek ČEZ přijdou jako zlepšení / částečná náprava zoufalého stavu, ale motivačně i nadále nesprávně nastavené.

    Už z podstaty služby by na rychlonabíječce měla být cena za minutu rychlonabíjení, aby bylo v zájmu odběratele zkrátit dobu nabíjení na minimum. Při pomalejším rychlodobíjení nabíhá „sankce“ z titulu nevyužití kapacity, tj. zdržování. Jinými slovy přijeď, rychle nabij a rychle odjeď ať mají šanci nabít i ti ostatní. Nevím proč by mělo být bez patřičné sankce tolerováno „dokapávání“ do 100%, když u nabíječky může čekat i několik dalších „hladových“ v řadě.

    Za férové bych považoval, kdyby nabíječka byla zároveň více interaktivní komunikační systém… Ten by měl umět zprostředkovat komunikaci mezi nabíjejícím a vyčkávajícími. Je li auto nabité na >80% nabíjení zpomaluje a auto zpravidla začíná zdržovat. Měla by tedy existovat možnost kontaktovat nabíjejícího řidiče a požádat o (vzdálené) ukončení nabíjení = uvolnění stojanu.
    Kontakt na konkrétního řidiče by mohl být získán shodnou cestou jako komunikace kódu pro otevření případné závory u nabíječky.

      1. Za poslední měsíc jsem byl už potřetí u nabíječek
        Za poslední měsíc jsem byl už potřetí u nabíječek jako čtvrtý s nemožností pokračovat dál (range anexity = v cíli mokrá nula nebo míň) …. a to je fakt vopruz!

        To co je z hlediska software nabíjení ještě důležitější je to, že by bylo potřeba udělat plánovací záměrovou aplikaci, která by umožnila zjistit informaci, zda k dané rychlonabíječce někdo míří a kdy ji plánuje okupovat. Při cestě z A do B by tak šlo plánovat nabíjení u C, D E nebo F a systém by mne informaoval o počtu elektromobilistů se shodným záměrem = doporučil by mi, kde a kdy raději nabít bez zdržení. To platí zejména pro malobaterkáče.

        Těm bateriovým mastodontům je to téměř jedno, nejčastěji nabíjejí v ultra-rychlonabíjecích HUBech a měli by mít možnost nabíjet hlavně v cíli svých cest. Ostatní běžné rychlonabíječky je nechávají chladnými.

        1. Já si to ještě živě pamatuju a předpokládám, že k
          Já si to ještě živě pamatuju a předpokládám, že k tomu bude zase docházet, jak jsme čekali s autem třeba km dlohou frontu na benzín…

          Záměrová aplikace by byla fajn, ale obávám se, že to moc stojí na pečlivosti lidí to vyplňovat a to si neumím představit. Nicméně ano může to být cesta jako google maps predikují hustotu dopravy, což ve městech bývá docela zajímavý pomocník.

          Situace je o to blbější, že nabíjení na cestách se nevyhne nikdo a předpokládám, že např prázdniny a tahy na jih, to bude pro elektromobilitu fatální, stačí, co se tam tvoří pro čekání na benzín, zastávky na WC atd…

    1. Tak třeba pro mě s malou baterkou, která si není schopna
      Tak třeba pro mě s malou baterkou, která si není schopna brát stabilně 50kW je účtování za minutu rána pod pás a značně nefér.
      Není potřeba kontaktovat řidiče. Stačí tam udělat funkci, že nad 85% může nabíjení ukončit každý.
      Ale stejně, na kolika místech je možné si stoupnout vedle a nabíjet. Většinou jsou okolo obsazené obyčejné parkovací místa.
      A ukončením nabíjení někým jiným pak nebude peněžitá motivace pro majitele dojít auto okamžitě přeparkovat.

      Proti doplňování na 100% není problém udělat opatření. Třeba nad 85% začít automaticky účtovat onen poplatek za minutu.

      To by samozřejmě znamenalo mít kvalitní aplikaci a kvalitní notifikace, aby člověk mohl reagovat s předstihem.
      Zrovna ČEZ a kvalitní aplikace mi moc dohromady nejde 😀

    1. jo věstina lidí má doma taryfi za 4,5/3,5/2,5Kč někdo
      jo věstina lidí má doma taryfi za 4,5/3,5/2,5Kč někdo ještě mín co to meleš čéče jakejch 7,5 kde sis ten přepal nesmysl vycucal to až po likvidaci uhelek prosimtě nemaluj čerta na zed když je brod daleko :))

      1. Františku, nauč se číst a taky chápat smysl napsaného
        Františku, nauč se číst a taky chápat smysl napsaného textu. A až pak komentuj… protože komentuješ hodně, ale informací v těch příspěvcích je pomálu.

        Takže ten člověk to myslel tak, že on nabíjí většinou doma (nevím za jaký tarif, to není podstatné) a jenom občas na cestách. Takže mu pak nevadí občas na cestách dobít za tyto ceny (4,50 – 7,50), protože je to výjimečné a dá se to zkousnout.

        Je ti to už jasné? 🙂

        1. takže je ti už ty šuline jasný že abys mohl adekvátně
          takže je ti už ty šuline jasný že abys mohl adekvátně kritizovat musíš opakuji MUSÍŠ pochopit daný text. Je možný že to se svým iq nedáváš ale to je TVŮJ PROBLÉM 😉

          chyba je na jeho straně: zapoměl čárku ve větě a neštěluje mu tam „za“ 😉

          …věk, který dobíjí doma jednou za uherskej rok za těch 7,5 Kč také dá.

          …věk, který dobíjí doma, jednou za uherskej rok těch 7,5 Kč také dá.

            1. ano můj problém že můj dekodér ve spolupráci s crc
              ano můj problém že můj dekodér ve spolupráci s crc automatickou opravou chyb už byl na kvantitu jeho přesmyček příliš zaostalý :)) ano, ale to bysme tady taky už mohli psát jenom v kódech a telepaticky i vodezírat coo ;))

              1. Zkuste byt shovivavy. Zkuste si tez uvedomit, ze nase dekodery
                Zkuste byt shovivavy. Zkuste si tez uvedomit, ze nase dekodery se pod Vasimi texty pekne prehrivaji. Interpunkci nepouzivate, schvalne zamenujete pismenka, vymyslite nova slova. Vy vlastne pisete v kodech. Nekdy musim precist prispevek 5x, abych odhadl myslenku. Takze z Vasi strany je tolerance a snaha o pochopeni bez reci na miste narozdil od impertinenci.

                1. no to je fakt souhlasím 😉
                  no to je fakt souhlasím 😉

    2. Vy jste ho ale pánové nepochopili.
      Smysl věty je takový,

      Vy jste ho ale pánové nepochopili.
      Smysl věty je takový, že kdo dobíjí doma, tak na tom stojanou ho dobití jednou za uhreský rok za těch 7.5,- nevytrhne.

      Já sem přesně ten případ. Jednou za čas potřebuju trošku docůcnout, pokud se rozjedu dál, jinak jezdím kolem komína. Takže 7,5 klidně dám. Furt lepší než ten stav co byl předtím, kdy by mě kWh vyšla na 20 Kč. To jsem jel rovnou spalovákem, než se mučit s drahým dobíjením.

      1. nj jeho chyba, zapoměl čárku ve větě a neštěluje mu tam
        nj jeho chyba, zapoměl čárku ve větě a neštěluje mu tam „za“ 😉

        …věk, který dobíjí doma jednou za uherskej rok za těch 7,5 Kč také dá.

        …věk, který dobíjí doma, jednou za uherskej rok těch 7,5 Kč také dá.

  8. Ano, spalovák by měl být postižen, ale to musí mít
    Ano, spalovák by měl být postižen, ale to musí mít nejprve oporu v zákoně. Takže vládní návrh a pak schválení parlamentem. Musíme za to lobovat.
    Každopádně tarify je cesta správným směrem, výborný počin od ČEZu! A taky přece není všemu konec, určitě se dají různé věci měnit a časem upravit. viz stání po nabíjení.

    1. Stačilo by, kdyby čez zajistil u všech svých nabíječek
      Stačilo by, kdyby čez zajistil u všech svých nabíječek značku „P“ s dodatkovou tabulkou „pro elektromobily“, tak, jak to má např. PRE. Pak by mohli poliši a měští pekaři takovéhle fosil výlupky pokutovat a nebo rovnou odtahovat

    1. Stačilo by mechanickou zábranu. Šla by spustit jen
      Stačilo by mechanickou zábranu. Šla by spustit jen nabíjecím čipem, nebo apkou.
      Ať si spalovák klidně stáhne apku, sváže s kreditkou a pak si tam parkuje za 2 kč/min 🙂

      Jenže kvůli tomu by se pak zase zdražilo nabíjení.

      A současná legislativa je na to krátká. Ani z vozičkářů vás nemůžou odtáhnout pokud je to parkoviště na soukromém pozemku.

        1. Takhle nějak budou snad jednou fungovat všechny nabíjecí
          Takhle nějak budou snad jednou fungovat všechny nabíjecí stanice přes možná Google mapy. Klikneš na mapu, spustí se nabíjení, zaplatíš přes nějaký Google… pay pal účet. A rovněž tak zaregistruješ svůj nabíjecí bod(wallbox) pro veřejnost a tvoje přípojka el.energie a tvoje solární elektrárna bude nabíjet cizí vůz. Tobě přijdou peníze, tvoje bude volba za kolik to nabídneš…
          Svět se změní. Kdo si před mnoha roky dovedl představit Uber taxi?

          1. Ne, bude to fungovat úplně jinak.
            Podobně jak to má

            Ne, bude to fungovat úplně jinak.

            Podobně jak to má Tesla.
            Přijedeš s EV zastrčíš konektor do auta nabíječka si přečte číslo karoserie a pokud jsi zaregistrovaný a máš účet u prodejce tak se ti spustí nabíjení a platíš až po měsíci nebo jak přijedeš do servisu. Bez ohledu jaké je to EV a od jakého výrobce.
            Už teď se na to nové nabíječky připravuji a staré budou tímto doplněné, mělo by to tak být u všech provozovatelů nabíječek – pokud se tedy do toho budou chtít zapojit a každý může mít svou cenu za nabíjení, která bude muset být na stojanu.

            Akorát to v našich evropských podmínkách bude déle trvat (nějaké roky) – předpokládám.

              1. Tak ono se to v automobilkách už připravuje a instaluje do
                Tak ono se to v automobilkách už připravuje a instaluje do EV, mají to už i některá starší EV v sobě.

                Nemusí se domluvit třeba nikdo ale ti evropští velcí hráči to tak budou mít (myslím, že Ionity) jestli se přidají další je na nich.
                Je to stejné jak s platební kartou, napřed to obchody nechtěly braly nebo si braly poplatek k prodanému zboží a dnes to má i malý obchod a poplatek u obchodníka pro zákazníka žádný a v bance také ne.

                Takže jó bude to dobrovolné, ale kdo se nepřipojí tak časem jako by nebyl.

      1. Proč by nemohli? Pokud je to jednou vyprojektováno jako
        Proč by nemohli? Pokud je to jednou vyprojektováno jako parkovací místo, má to veškeré náležitosti (vodorovné a hlavně svislé značení, schválení dopravního odboru a PČR apod.) tak je úplně jedno, jestli to je veřejný nebo soukromý pozemek. Pokud existuje veškerá dokumentace, fotky, videa při odtahu, tak i nadupané prachaté hovado, se zástupem právníku za zády, by s tím, teoreticky, nemělo pohnout.

  9. Pro moji potrebu je toto reseni dobre. Nabijim doma a tu a tam
    Pro moji potrebu je toto reseni dobre. Nabijim doma a tu a tam vyrazim za hranice zakladniho dojezdu. Pausal je pro me zbytecne drahy, protoze nabijim v prumeru 10-15kWh mesicne. A to same pres Polyfazer direkt. S Leafem a Ionem to bylo nesmyslne drahe. S Teslou 3 to bylo vcelku dobre. Presto mam zase ten drahy pausal, protoze clovek nikdy nevi kdy kam pojede. S novym tarifovanim jen usetrim. Supercharger ma podobne ceny.

  10. U rychlého nabíjení se to dá pochopit, ikdyž teda i tak
    U rychlého nabíjení se to dá pochopit, ikdyž teda i tak mi přijde rozdíl 3,5 vs 9,5 jako trochu zlodějina. Pokud je to cena i za pomalé nabíjení, tak tam je to poněkud předražené. Myslím, že na trhu chybí něco jako pomalé nabíjení na noční proud. Tedy nabíjecí stanice, kam bych píchnul auto, neměl zaručené, že se hned začne nabíjet, ani, že nabiju do plna, ale věděl bych, že do rána se dobije alespoň nějak – to by mohlo být škálovatelné dle předpokládané potřeby. Zbytek už by si řídila síť nabíječek podla aktuálně dostupné kapacity. Zároveň by to mohlo sloužit pro stabilizaci el. sítě, vždycky by byl prostor pro zaslání přebytků. Požadavek například chci dobít alespoň 20kWh během následujících 16h, když to bude za levno, tak do plna, když ne, tak jen těch 20. Že blokuju stojan nevadí, protože přidělená kapacita je sdílená v rámci 20ti zásuvek, například na každé lampě v ulidi. Naopak někdo jiný přijede, potřebuje nabít co nejrychleji a hned – pak platí o něco víc a mě se to začne nabíjet např. teprve až odjede. Hudbou budoucnosti je pak i zpětný prodej části kapacity patřičně dráž, zpět do sítě. To už je samozřejmě technologicky náročnější, ale sdílení dostupné kapacity v rámci více zásuvek, na základě uživatelsky definovaných požadavků je v principu triviální úloha z programování pro zápočet na MFF 🙂

  11. Takže žádné předpovědi typu „Až se rozšíří
    Takže žádné předpovědi typu „Až se rozšíří elektromobily mezi lidi, tak bude cena 20 Kč/kWh“ se nenaplňují a i já jsem čekal, že se to ustálí někde nad 8 Kč/kWh, za mě to jsou tedy hodně luxusní ceny.
    Při 16 kWh/km to vychází na:
    • 1,2 Kč/km bez paušálu
    • 0,88 Kč/km za 200 Kč/měsíc při 2700+ km/rok
    • 0,72 Kč/km za 550 Kč/měsíc při 9150+ km/rok
    • 0,56 Kč/km za 1750 Kč/měsíc při 37500+ km/rok

          1. Lidl je zadarmo v celé EU 🙂
            A když už přetřásáme

            Lidl je zadarmo v celé EU 🙂
            A když už přetřásáme Lidl, tak musím dodat, že v té EU je na ůplně na jiné ůrovni než v česku.
            V Rakousku má nabíječku 33 obchodů Lidl.
            Ve Francii 52 Lidlů.
            Ve Francii a v Irsku a v Severním Irsku, mají velmi často nabíječky dvě.
            Jinak ve Francii je nejvíce zastoupená síť Kiwhi, v posledním Newsleteru psali že mají přes 300 rychlonabíječek a 2000 wallboxů a ještě toto léto vše zadarmiko……..
            MOL to je velký ??? Na webu MOL o nabíjení aní čárka, s novináři na toto téma nekomunikují, mapa nabíječek dosela lže a termíny na ní uvedené taky jaksi nebili dodrženy a zkušební provoz do konce roku. Zkušební provoz na 30 dní ?? A pak ??

  12. Cena je poněkud vysoká, ale pokud to pomůže s rozvojem
    Cena je poněkud vysoká, ale pokud to pomůže s rozvojem infrastruktury, tak je to akceptovatelné.

    Jenom by mě zajímalo jak funguje ten nový systém platby Pay and Go. Idálně bez registrace předem. Něco na způsob že přijedu a hned nabíjím.

  13. Jako předchozí systém byl nespravedlivý to souhlasím, ale
    Jako předchozí systém byl nespravedlivý to souhlasím, ale ten skok je podle mého subjektivního názoru moc veliký.
    Jestliže je všeobecnou snahou rozšířit elektormobilitu i na sídliště (mezi lidi, kteří nemají své parkovací místo se zásuvkou), tak jsou tyhle ceny dosti antikrokem.

      1. No to je pro ježdění kolem komína sakra málo, respektive
        No to je pro ježdění kolem komína sakra málo, respektive sakra drahé.
        Ty ceny by byly v pořádku, kdyby platili u rychlonabíječek pro přespolní, při cestě pro „rychlé“ nabití a pokračování v cestě. Ale k tomu měl nejdřív zavést hustou síť pomalých nabíječek s cenou blížící se ceně elektřiny doma.

        1. Taky to tak chápu. Jediny rozdíl bude v časové pokutě,
          Taky to tak chápu. Jediny rozdíl bude v časové pokutě, jestli nabíjím na pomalo, nebo na rychlo.

          Jen nevím jak to vyřeší to, že se u stojanu píchnu na pomalu a na 8 hodin beztrestně zablokuju DC stojan 🙂
          Ty kabely jsou žalostně krátký.

                1. To jo – ale mě šlo o to, že v momentě kdy je auto nabité,
                  To jo – ale mě šlo o to, že v momentě kdy je auto nabité, tak se nabíjení ukončí i když je kabel zapojen do auta (leckdy se i odemkne) a výkon je využitelný na druhém konektoru.
                  Tudíž je-li obsazený CCS, může klidně ChaDeMo začít nabíjet a stát vedle jako třetí auto. A v případě, že se kabel po plném nabití odemkne, tak si jej může vytáhnout další uživatel, a zase stát jako třetí auto vedle.

                  Takže mi ta sankce 2,- Kč / minut okamžitě po dosažení plného nabití přijde celkem tvrdé opatření. Klidně tam mohli nechat těch 90 minut i pro ty co jsou plně nabití třeba za hodinu.
                  Prostě bych věděl, že když jsem začal nabíjet v 10hod tak musím auto fyzicky odpojit do 11:30 a nebo počítat se sankcí, ale běhat k auto co deset minut zjistit když že už to bude nabité mi přijde buzerace.

                2. vy jste ten článek asi nečetl, to vám na DC řekne ta ČEZ
                  vy jste ten článek asi nečetl, to vám na DC řekne ta ČEZ aplikace aby jste tam nemusel furt běhat 🙂

                3. Hmm, takže mi to řekne třeba u prostřed filmu až budu
                  Hmm, takže mi to řekne třeba u prostřed filmu až budu sedět v kině, nebo třeba až budu s plným košíkem stát u regálu a vybírat maso což než si vystojím frontu u kasy tak mám od ČEZu penále nejméně dvacku.
                  Tak fajn, hned jsem spokojenej. :-/

                4. Takže by vlastně bylo lepší, kdyby tam žádný časový
                  Takže by vlastně bylo lepší, kdyby tam žádný časový poplatek nebyl a vy byste se vůbec na tu nabíječku nedostal, protože by ji na celý den zabralo nějakých 5 lidí po třech hodinách, kteří se jdou dívat na film. Z toho byste byl zcela jistě nadšený jak vy, tak ČEZ, který by nemohl toho zakoupené/pronajaté místo využívat ke svému komerčnímu účelu.
                  A k tomu nakupování, pokud máte nabíjení na půl hodiny a o 10 minut vám to uteče, tak nakupujete 40 minut, což je nákup tak za 2000 korun a ta dvacka poplatek (nebo penále, jak chcete) za těch 40 minut parkování (ne 10 minut) je 1 % z nákupu.
                  Prostě úplné nic a neznám snad žádného motoristu, který by tyto drobné řešil. Já třeba využívám sdílená vozidla a dvacka jsou 3 minuty půjčení, což bych musel nadávat, že po mě chtěj penále za každou červenou, za každé hledání parkovacího místa, za každý čas kdy nakládám a vykládám věci z kufru, Anytime dokonce musím fotit před vrácením a za to platím 2 minuty výpůjčky. Prostě to neřešte, je to jen dvacka :). Nebo můžete stát u nabíjení celou dobu, pokud má pro vás čas menší hodnotu.

                5. Problém je jednoduchý – končí doba, kdy elektromobily
                  Problém je jednoduchý – končí doba, kdy elektromobily mohly přijet na nabíječku v plném parkovišti, připojit se na půl dne a krom nabití měla posádka vyřešené mnohdy komplikované parkování…
                  čím více se elektromobilita rozšíří, tím to bude horší…ano již nepůjde nabíjet auto, zatímco jsem v kině, nebo na nákupu, lidi si ten čas budou muset zatraceně hlídat… a samozřejmě dobíjení se bude čím dál více platit čím dál častěji bude účtováno od kWh…

                  A s takovou změnou se nechtějí elektromobilisté smířit…je to analogicky stejné, jako když se někam chce zakázat vjezd naftových aut, nebo přetvoření nějaké cesty na pěší zónu, kde musí cyklisté kola tlačit, nebo oblast objet – jejich majitelům se to úplně stejně nelíbí…

                6. A nebylo by lepší si při tom delším nabíjení, když
                  A nebylo by lepší si při tom delším nabíjení, když víte že jdete do kina si pustit AC nabíjení? Stejně při nabíjení po 80% už nejde o rychlé nabíjení, a s tím pomalým máte jistotu že se to protáhne a nebudete muset platit navrch. Navíc když budete nabíjet na AC, tak neblokujete DC nabíjení těch co přijedou když budete nabíjet…

                7. A není to AC dobíjení nekolegiální vůči těm, co
                  A není to AC dobíjení nekolegiální vůči těm, co chtějí taky dobíjet? Za chvíli už to nebude, že stačí u kina dva tři dobíjecí stojany a to je vedle toho celé nákupní centrum…Já tím nepoukazuju na to co dělám, ale na to v čem se musí myšlení a zvyky současných elektromobilistů rychle změnit

                8. Tak když budu nabíjet na AC dobíjení, naopak DC
                  Tak když budu nabíjet na AC dobíjení, naopak DC rychlonabíjení by mělo fungovat. Jediné koho by jste blokoval jsou řidiči Renault Zoe, které pokud se nepletu nemají DC nabíjení

                9. Takové auto blokuje místo…řada nabíječek není
                  Takové auto blokuje místo…řada nabíječek není dostupná ze všech stran… a brzy bude třeba u nabíječek maximální možná průtočnost odbavovaných vozidel

                10. Do teď jsem k ČEZ nabíječkám neměl potřebu jezdit, ale
                  Do teď jsem k ČEZ nabíječkám neměl potřebu jezdit, ale co vím tak vždycky jsou před nabíječkou dvě místa. A nejsem magor abych stál „na prasáka“ – takže si stoupnu tak, abych neblokoval…

                11. Vy… viděl jsem jednu nabíječku u nákupního centra s
                  Vy… viděl jsem jednu nabíječku u nákupního centra s multikinem (nevím, jestli ČEZ), mají tam dvě místa na EV a vedle toho z jedné strany zeď a z druhé řada pro invalidy..tam prostě problém bude a bude rychlej….stejně jako u řady dalších a samozřejmě vycházím z premisy, že během relativně krátké doby přejde většina provozovatelů na kilowatthodinový systém plateb

                12. Nečetl jste mě přesně – nemám v zásadě nic proti sankci
                  Nečetl jste mě přesně – nemám v zásadě nic proti sankci za okupování nabíječky s nabitým autem, ale nelíbí se mi ta přísnost, že se sankce začíná počítat první minutou po plném nabití. Kdyby tam bylo třeba stanoveno 90 minut zdarma, a od devadesáté první minuty sankce – tak neřeknu ani popel.
                  Pohlídám si sám (bez appky) že jsem začal nabíjet v 10 hodin, tak se musím odpojit do 11:30 a je vyřešeno.
                  Mě vadí ta nutnost hlídat stav nabití ne sankce jako taková.

                  PS: délka nákupu nemá vliv na jeho hodnotu. Onehdá jsme se ženou vybírali vhodné víno asi půl hodiny a obdobnou dobu vhodný sýr – cena nákupu byla cca 300,- Kč
                  A dvacka není závratná suma ve vztahu k tomu, jakou hodnotu za ni dostanete. Třeba za jeden rohlík by to bylo dost. No a za NIC (tedy jako sankce) je to na nulovou hodnotu dost peněz.

                13. Ono to ale není za nic, ono to je za to, že podnikatelskému
                  Ono to ale není za nic, ono to je za to, že podnikatelskému subjektu v tu dobu blokujete generování příjmů. Na benzínce by se asi taky netvářili, kdybyste si k nim šel dát kávičku na půl hodiny a nepřeparkoval byste si od stojanu na parkovací místo i přesto, že byste dokonce vydělal stejnému subjektu.
                  Pokud byste chtěl, aby to bylo parkovací místo na 1,5 hodiny zdarma, pak by ceny musely být úplně někde jinde.
                  Při nabíjení může mít ČEZ zisk přes 200 Kč za hodinu a půl. Pokud chcete dobíjet 10 kWh a mít jistotu zabrání místa na 1,5 hodiny, pak byste musel akceptovat cenu 20 Kč/kWh, jinak vám nezbude než akceptovat podmínky jak jsou nastavené teď a podle mě správně, že místo neblokuje někdo, kdo si půl hodiny vybírá víno a naopak ho trošku popožene vidina ztráty 2 Kč/min., i když jak jsem psal, budete ve velké menšině a spousta lidí to nebude řešit, když vidím, kolik jich bez mrknutí oka dá v tom kině 129 Kč za popcorn.
                  A zeptám se – co pokud by to bylo opačně. Co kdybyste si chtěl v klidu nabít při vybírání vína a místa by bez „penále“ blokovala již nabitá auta, kterým tak za hoďku teprve bude končit film v kině. Takto by to bylo v pořádku?

                14. Uznávám, že když jste mě přiměl to vidět z druhé
                  Uznávám, že když jste mě přiměl to vidět z druhé strany (na veřejné nabíječky téměř nejezdím, z 95% nabíjím doma – letos jsem byl cca 4X) tak to dává smysl. Kdybych na ně jezdil, a musel tam u něčího nabitého auta čekat až mu vyprší čas tak by mě to čílilo to uznávám.
                  Sice si stále myslím, že začít to počítat hned od první minuty po plném nabití je drastické, ale máte pravdu jisté opodstatnění tu je.

                15. Nejsou na to „běhání“ lepší appky ?
                  U ČEZu je to horší

                  Nejsou na to „běhání“ lepší appky ?
                  U ČEZu je to horší no, tam se do Polyfazeru nelognete a neuvidíte nabíjení přes čip (nebo to jde?). Přes Polyfazer to ukazuje a každé auto má nějakou svou appku… povětšinou 🙂

                16. jeee další „nečtenář“ app Polyfazer konci se starým
                  jeee další „nečtenář“ app Polyfazer konci se starým systémem…nově bude aplikace ČEZ Future Go a ta by měla ukazovat i úroveň nabití vozu

                17. Inu dobrá, jsem nečtenář.
                  Ale Polyfazer teď (ne)funguje a

                  Inu dobrá, jsem nečtenář.
                  Ale Polyfazer teď (ne)funguje a stejně jako teď tak i v budoucnosti na to jsou a budou APPky.

                  Děkuji za doplnění.

                  p.s. tyto informace v článku nejsou

                18. Hmm, takže mi appka oznámí nabití třeba u prostřed filmu
                  Hmm, takže mi appka oznámí nabití třeba u prostřed filmu až budu sedět v kině, nebo třeba až budu s plným košíkem stát u regálu a vybírat maso což než si vystojím frontu u kasy tak mám od ČEZu penále nejméně dvacku.
                  Tak fajn, hned jsem spokojenej. :-/

                19. Appka zobrazuje průběžný stav (alespoň ta současná),
                  Appka zobrazuje průběžný stav (alespoň ta současná), plánování a časový odhad pak zajistí aby váš scénář nenastal.

                20. Vy už jste tu appku ČEZu viděl? nebo jak víte, že bude
                  Vy už jste tu appku ČEZu viděl? nebo jak víte, že bude zoobrazovat průběžný stav?

                21. „(alespoň ta současná)“
                  A vy jste ji viděl abyste věděl

                  „(alespoň ta současná)“

                  A vy jste ji viděl abyste věděl že nebude?

                22. No to je fakt, neviděl. Jen vycházím ze zkušenosti, že
                  No to je fakt, neviděl. Jen vycházím ze zkušenosti, že proč by to mělo být k uživateli přívětivé, když to být nemusí a navíc absence funkce může přinést peníze.
                  Ale může mě ČEZ mile překvapit.

                23. Mám Apku od EOnu a tam ukazuje čas po vteřinách a kolik
                  Mám Apku od EOnu a tam ukazuje čas po vteřinách a kolik kWh nabilo na desetiny a i kolik mne to stálo Kč.
                  Tak snad to čez nezmrší a udělá podobně.

                24. Když jdu na film nebo delší nákup, zásadně nabíjím
                  Když jdu na film nebo delší nákup, zásadně nabíjím pomalu (klidně jen 230V), pak jsem v mnohem větším klidu, že nepřekážím. Těch cca 15 km za hod, které přibudou mi stačí. Pokud by to čirou náhodou bylo málo, stačí už jen 5 minut na rychlonabíječce.

            1. Ale řeší situaci že právě ten s vlastním kabelem
              Ale řeší situaci že právě ten s vlastním kabelem přijede první a ten zabudovaný kabel je žalostně krátký…
              Jedině že byste měl na mysli variantu že ten první se postaví fakt tak daleko jak mu to kabel dovolí aby nechal DC šanci (tam kde nejsou dvě místa).

        2. Dost pochybuju, že ti budou účtovat 2kč za minutu za
          Dost pochybuju, že ti budou účtovat 2kč za minutu za čekačku když to budeš nabíjet doma před barákem. Už vidím, jak po sídlišti ve 3 ráno běhají lidi odpojovat si auta. To bys tam kvůli těm 8 hodinám musel auto připojovat opravdu než jdeš spát a to je blbost. To bude platit pro nějaké veřejné stanice třeba u obchodních domů a ne před paneláky.

          1. Tak pravda, ideálně by to na sídlištích nemělo být, ale
            Tak pravda, ideálně by to na sídlištích nemělo být, ale vždyť přece jde v autě nastavit kdy má zahájit nabíjení a kdy ukončit.
            Myslím, že to je v základní výbavě každého EV.
            Já mám nastaveno zahájit nabíjení ve 22:01 a ukončit 5:59.
            Chci-li na AC nabíjet v jiný čas, musím to ručně odsouhlasit.

            1. Ale pak by nedávala ta čekací taxa vůbec smysl. Ta je tam
              Ale pak by nedávala ta čekací taxa vůbec smysl. Ta je tam od toho abys neblokoval nabíječku, takže ikdyž nabíjet přestaneš, tak ti to bude účtovat ty 2 koruny za minutu dokud neodpojíš kabel.

              Dle mého se s těmihle tarify vůbec nepočítá s nabíjením před panelákem.

                1. Priznam se, ze z teto vety „Myslím, že to je v základní
                  Priznam se, ze z teto vety „Myslím, že to je v základní výbavě každého EV.“, jsem nepochopil, ze mluvite o ZhiDo a JAC. Priste budu vedet, ze „kazde EV“ znamena tyto dve znacky.

                2. No tak spíš jsem měl napsat ve výbavě všech nově
                  No tak spíš jsem měl napsat ve výbavě všech nově prodávaných EV, nikoliv u dvou uvedených značek.

    1. Lidi co nemají své parkovací místo na parkování si
      Lidi co nemají své parkovací místo na parkování si nemají kupovat žádné auto. Je to stejné jako si normální lidi nekupuji sekačku nebo bazén v Mountfieldu, když nemají zahradu. 🙂
      Jak by to asi vypadalo, kdyby si každý obyvatel sídliště postavil před panelák bazén? 🙂

        1. Ani bazén ani sekačku…. Ale když jsem si koupil motorku,
          Ani bazén ani sekačku…. Ale když jsem si koupil motorku, tak jsem nebrečel na Internetu, ale vzal jsem do ruky náčiní, zboural jsem v garáži jednu zeď, rozšířil garáž a postavil novou zeď. Zaplatil jsem za odvoz čtyř tun stavebního materiálu v kontajneru, předěl jsem elektřinu,zásuvky, okno a měl jsem parkovací místo pro motorku. Nic není zadarmo. Lidi na sídlištích brečí, že nemají kde nabíjet. Lidi na vesnicích můžou brečet, že nemají na vesnici Globus, Lidl a nemají kde nakupovat. Chceš mít u baráku obchod, nekupuj si barák na vesnici. Chceš-li jezdit v elektromobilu, zajisti si zásuvku. Nemáš-li kde parkovat, nekupuj si auto. Nic složitého.

          1. naprostý souhlas.
            Lidi v bytovkách nikdo nenutil do bytu

            naprostý souhlas.
            Lidi v bytovkách nikdo nenutil do bytu jít, zvolili si to sami, protože to pro jejich styl života nabízí řadu výhod. Naopak vlastnictví EV je příklad taky jedné z nevýhod bytového bydlení – nenabijou si doma auto a stejně tak si třeba neopečou na zahradě buřty… 🙂

            1. S tím nesouhlasím, řadu lidí donutila jít do bytu
              S tím nesouhlasím, řadu lidí donutila jít do bytu finanční situace, protože na barák, který by byl někde jinde, než kde dávají lišky dobrou noc, nemají…tedy oni často nemají ani na ten byt, když jsou tam v různých nájmech, městských a družstevních bytech… a že mají nějaké auto? No při nefunkčnosti dnešních MHD a častém nenapojení průmyslových zón na MHD prostě nutnost…a to vůbec neřeším, dojíždění do různých měst atd…to už je veřejnou dopravou často zcela utopie

              1. je jen to o úhlu pohledu.
                Určitě je řada lidí, kteří

                je jen to o úhlu pohledu.
                Určitě je řada lidí, kteří bydlí v nájmu v paneláku a na víc nedosáhnou. Taky je řada lidí, kteří se rozhodli nebýt v paneláku a přesto, že finančně na tom nejsou nejlíp, tak mají starší domek mimo město a dnes pokukujou po EV ojetině. Prostě každý se může vždycky rozhodnout. Většina lidí pokud jsou v nájmu v bytovce, tak se tak rozhodla, protože si vše zvážili – a ono je to taky pohodlnější se nemuset o nic starat. Takoví lidé si asi nekupují auta za cca 40tis USD a určitě jim taky pomáhá Správa sociálního zabezpečení.
                ČEZ není charita a proto postupuje, tak jak je postupuje, stejně jako výrobci aut. Až budou EV dotovaná třeba částkou 0,5mil pro sociálně slabé s příspěvky na dobíjení, tak se tomu určitě čez velmi rád přizpůsobí i s dobíjecí infrastrukturou.
                Možná se Vám to zdá tvrdé, ale EV jsou dnes drahá (nemůže za to EV), budování infrastruktur je drahé, platí se to ze soukromých peněz a ty peníze se musí co nejdříve vrátit.

                1. Ano, ale mimo město je auto životní nutnost. Ono když vám
                  Ano, ale mimo město je auto životní nutnost. Ono když vám jede hromadná doprava pondělí až pátek v sedm dvanáct tři a šest a o víkendu nic a to ještě jede někam, kde vůbec neděláte a musíte přestupovat na další podobnou dopravu, tak prostě bez auta konec.
                  Většina lidí, co jsou v nájmu v bytovce (čerpám z 25 leté zkušenosti života v paneláku) by to ráda změnila, ale prostě ani na blbou hypotéku na byt v paneláku nedosáhnou a jít mimo město je pro řadu lidí šílenost, protože na vsi žít nedovedou a vůbec tito lidé nejsou sociální případy, prostě mají menší než průměrný plat, dávky nepobírají a normálně chodí do práce – ano většinou jsou někde u pasu na směny…ale i to je práce…

                  Nicméně k ČEZu – s tím co udělali bezezbytku souhlasím,
                  ale umím se vžít do kůže řady lidí, kteří prostě určité finanční možnosti nemají a nemohou si to dovolit…a rozhodně nepovažuju za správné vykřikovat, kdo nemá na místo ať nemá auto… to je prostě neznalost prostředí toho, co to křičí…

                2. s tím, že auto je dnes kvůli špatně fungující MHD pro
                  s tím, že auto je dnes kvůli špatně fungující MHD pro většinu lidí nutnost, souhlasím.
                  On to pán určitě myslel s tím parkovacím místem tak, že kdo nemá parkovací místo, tak si prostě nemůže sám řešit nabíjení a musí být zase odkázán na starý spalovací auto nebo veřejnou nabíjecí síť a holt musí čekat, protože dnes není v hlavní cílové skupině a nemůže se divit.

                3. Jen ze zvědavosti, bydlím na vesnici v pohraničí, v jakém
                  Jen ze zvědavosti, bydlím na vesnici v pohraničí, v jakém okrese je tak slabá občanská vybavenost/ dopravní obslužnost?

                4. Ja bydlmim v okrese Trebic. Dopravni dostupnost pouze v
                  Ja bydlmim v okrese Trebic. Dopravni dostupnost pouze v pracovnim tydnu a nasledujici.

                  Linka na Trebic; tam (zpet u nas): 4:52 (6:19), 7:07 (11:33), 12:44 (15:18), 16:14 (18:42)

                  Linka na Moravkse Budejovice; tam (zpet u nas): 4:49 (6:15), 7:05 (12:17), 13:16 (15:32), 17:00 (18:40)

                  Jednu vyhodu to ma, clovek i bez hodinek vi, kolik je hodin 🙂
                  Ptal sjme ste na obcanskou vybavenost. Nemame obchod, skolu, kostel ani doktora. Zato v SDH je nas 22, traktoru mame 16 a to v obci zije 49 lidi 🙂

                5. Díky za odpověď. Bylo to tam u vás s tou občanskou
                  Díky za odpověď. Bylo to tam u vás s tou občanskou vybaveností vždycky takhle na výši, nebo se to rapidně zhoršilo před 30-ti lety?

                6. Rado se stalo 🙂
                  Za minuleho rezimu jsem bydlel v Brne a bylo

                  Rado se stalo 🙂
                  Za minuleho rezimu jsem bydlel v Brne a bylo mi 10, takze se muzu plest. Do BOPa se jezidlo na smeny, takze fungoval autobus, ktery odjizdel kolem osme a vracel se v 22:45. Urcite byl (skolni) spoj jeste brzke odpoledne. V sobotu jezdival 1 spoj a v nedeli dva. Ale kdyz jste tak velice mile dekoval, poptam se (v nedeli pokud nepojedu na sluzbenku) starousedliku a pak dam vedet.
                  Obchod byl zavreny s EET (ale byla to jen otazka casu), ostatni tu nikdy nebylo, ac v davnych dobach (meli jsme az 160 obyvatel ve dvaceti domech) tu byly plany na skolu.

                7. Zkušenost s takhle blbou dopravou, západní a jižní čechy
                  Zkušenost s takhle blbou dopravou, západní a jižní čechy jakmile je člověk blíže pohraničním horám a aby se někam dostal, tak musí být svezen autobusem.
                  Občanská vybavenost – krámy, hospody (centrum kultury na vsi) a doktoři se stali hůř dostupnými po roce 1989, jednak tam nebylo tolik lidí, aby se to bez samo uživilo a potom i lidi další generace odešli za prací do větších měst, případně všude dojíždí auty, takže si nakoupí a jdou k doktoru ve větších městech. V 90. letech se snažili občanskou vybavenost držet pojízdníma prodejnama, co jezdili dvakrát týdně, po přelomu tisíciletí už prostě jen auto, autobusy jezdí jako rozvoz a svoz dětí do školy. V současné době už začíná mizet i pošta..takže se může stát, že bez auta se i vyzvednutí doporučeného dopisu stane operací na půl dne..

    2. kdysi jsem četl, že v bytových domech v čr žije cca 28%
      kdysi jsem četl, že v bytových domech v čr žije cca 28% populace tzn tuhle skupinu bych zatím klidně nechal bokem – navíc někteří i z těchto lidí mají svá parkovací místa, garáž atd. nebo nemají auto vůbec.
      Navíc s dnešními EV s kapacitou aku cca 40-60kWh není problém si nabít třeba při nákupu, při obědě atd. Dojezd cca 300-400km je pro mnoho z běžných řidičů i na několik dní…

      1. No já bych ji bokem nenechával, je to téměř třetina
        No já bych ji bokem nenechával, je to téměř třetina obyvatel a i kdyby to byla mnohem menší skupina, tak mají stejná práva jako ostatní.
        Prostě tyhle podmínky co ČEZ nastavil beru u DC nabíječek, ale měla před jejich zavedením existovat hustá sít AC nabíjecích míst kde by byla cena podobná ceně elektřiny doma.

        1. pro bydlení v bytě je přece nikdo nenutil. Zvážili si
          pro bydlení v bytě je přece nikdo nenutil. Zvážili si výhody a nevýhody, vybrali si byt a prostě tohle je jedna z nevýhod.
          Neberu jim stejná práva, ale někde se začít musí. Podle mě je taky smysluplnější začít výstavbou rychlonabíječek a parkovací místa se zásuvkou řešit jako cca 20-tý krok. Počet takových zásuvek s parkovacím místem půjde k milionu kusů a bude znamenat mj. rozkopání ulic a sídlišť. To ať si zatím obyvatel paneláku zajede třeba nakoupit do Kaufladnu a u toho si třeba nabít. 300km stejně za den nenajede, tak to udělá cca 2-3x týdně nebo na Duhové obětuje hodinku a cigárko. Jen můj názor.

    1. Co je to běžná cena?
      Pro mě je 7.5,- akceptovatelné.

      Co je to běžná cena?

      Pro mě je 7.5,- akceptovatelné. Potřebuju nabíjet jednou za 2 měsíce. Takže jestli nabíjím za 3kč u EON, nebo za 7,5 u ČEZ mě nevytrhne.
      Pro mě, jako provozovatele malobaterkáče co potřebuje nabíjet jen občas, je to stále 100x lepší jak platit za minutu. Tj. dobíjet cca za 20kč 1kWh.

      1. Protože můžete nabíjet doma – máte kde. Ale jestliže
        Protože můžete nabíjet doma – máte kde. Ale jestliže bylo snahou rozšířit elektromobilitu na sídliště, tak tohle je přesně antisnaha.
        Chápu, že nemohli na nabíječkách prodávat elektřinu za cenu jako máme doma tj. kWh pod dvě koruny (silová eletřina), ale myslí, že dvojnásobek by byl fér.
        Tedy subjektivně za mě – ti co budou platit tarif měli mít kWh do čtyři korun, a neregistrovaní do šesti korun.

        1. Jenže DC nabíječky mají být primárně pro lidi kteří
          Jenže DC nabíječky mají být primárně pro lidi kteří cestují a během cesty potřebují dobít.
          Pokud je budou blokovat lidi, kteří nemají kde jinde nabíjet, tak nedojede nikdo nikam. A po rozšíření el. aut budou na nabíječkách akorát vznikat konflikty.

          Když si někdo koupí elektromobil, bez možnosti nabíjet doma, tak šlápnul trošku vedle a předběhl dobu.
          Za mě v současném stavu elektromobil na sídliště nepatří. Jedině pro ty, co mají vlastní stání v podzemní garáži.

          1. Souhlasím s Vámi, teoreticky je správně, ale já to
            Souhlasím s Vámi, teoreticky je správně, ale já to právě vidím obráceně, že tím kdo předběhl dobu je ČEZ.
            Raději bych to viděl tak, aby si EV mohli pořídit i lidé na sídlištích, a veřejné rychlodobíječky (kde souhlasím, že mají být pro přespolní cesťáky) měli mít tyto tarify až budou na sídliště posetá těmi pomalými.

            1. Já si myslím, že zrovna osazování sidlišť pomalejma
              Já si myslím, že zrovna osazování sidlišť pomalejma nabíječkama bude až úplně poslední etapa.
              Momentálně není proč, není kdo by to používal, nejsou na to dotace 😀

              Sidlišťák má jezdit do práce sockou 🙂 A na víkendovou cestu na chalupu vyžrat rodiče mu stačí oktávka v benzínu 🙂

                1. Nápodobně, vy zase nemáte smajlíky žádné. Tak jste
                  Nápodobně, vy zase nemáte smajlíky žádné. Tak jste velice smutná a negativní persona.

                  Imho, smajlíky tam jsou proto, že si dělám srandu, a trošku rejpu do obyvatel paneláků, ale nic ve zlém. Víme.
                  Ale není nad to hned někomu začít nadávat do volů, co. Holt úroveň některých návštěvníků hybrid.cz se nezapře.

                2. To jsi vedle jak ta jedle. Málokdo má v žilách tolik
                  To jsi vedle jak ta jedle. Málokdo má v žilách tolik optimismu a energie na rozdávání jako já.
                  Zamysli se nad sebou a pamatuj, vyřčené slovo, natož psané, může hodně ublížit a nejde vzít zpět.
                  Na hrubej pytel hrubá záplata.

                  Pokud ty jezdíš vyžírat rodiče, budiž, ale mluv za sebe. Halt „podle sebe soudím tebe“.

                  A dvojtečkou s půlkou závorky to nezachráníš.

                  PS: A to nebydlím v paneláku a MHD jsem jezdil jenom do školy.

                3. Mno, jak bych to… 🙂
                  Stejně tak jako příspěvek na který

                  Mno, jak bych to… 🙂
                  Stejně tak jako příspěvek na který reagujete potřebuje více empatie a obezřetnosti.
                  Tak váš příspěvek vlastně také absentuje empatii a pochopení – hned se rozčílit není ta správná reakce.

                  Vlastně většina konfliktů vzniká z „domýšlení se jak to ten druhý myslel“. A předpokladu že to ten druhý vlastně nemyslel dobře.

                  Už nevím jak zní ten citát ale píše se v něm že je snazší druhé podezřívat ze zlého úmyslu než uvážit že se jedná o omyl nebo hloupost.

                  Ale to jen tak na okraj.

                4. Díky MiŠi,
                  máš absolutní pravdu. Ubližování ostatním

                  Díky MiŠi,
                  máš absolutní pravdu. Ubližování ostatním mě vždycky rozčílilo víc, než když se někdo pustil do mě. Neudržel jsem neandrtálce na uzdě.
                  Vezmu si to k srdci.

                5. A BTW, za tři roky jsi první, koho jsem k volu přirovnal.
                  A BTW, za tři roky jsi první, koho jsem k volu přirovnal.

              1. No to právě kritizuji – to je etapa, která měla urychleně
                No to právě kritizuji – to je etapa, která měla urychleně nastat teď. A dotace na to jsou, ne že ne.

                A k tomu druhému odstavci…

                Co to plácáte?
                I kdybych pominul pejorativnost toho příspěvku, tak víte kolik kurýrů, taxikářů, obchoďáků atd… bydlí na sídlištích v bytech? Jak mají asi jet do práce MHD když jim jejich pracovní nástroj parkuje před panelákem???

                1. Pokud se budeme bavit o kurýrech. Tak pokud si jako firma
                  Pokud se budeme bavit o kurýrech. Tak pokud si jako firma nedohodnou s ČEZ lepší tarif, tak se jim v nákladech nemůže rentovat nabíjet někde u veřejného sloupku za 3.50,-, ale budou nutit zaměstnance auta nechávat na firemním parkovišti a nabíjet za lepší cenu vlastní el.

                  Jenže doba, než tyto lidi dostanou od firmy služební elektromobil je ještě daleko.

                2. No znám mnoho kurýrních služeb, smluvních přeprav osob a
                  No znám mnoho kurýrních služeb, smluvních přeprav osob a materiálu apod… kde mají (používají) řidiči svá vlastní auta – obdobně jako tága, nebo UBER.
                  Koncept „auta patří firmě“ zdaleka není jediný.

                3. Tak holt pokud jsem živnostník a nemám garáž, tak holt
                  Tak holt pokud jsem živnostník a nemám garáž, tak holt budu muset zatím jezdit spalovákem. Infrastruktura na to ještě není.

                  Já chápu vaší myšlenku. Ale je potřeba se smířit s tím, že spojení elektromobil a život v panelovém domě zatím není moc kompatibilní a spíše by to přineslo mnoho omezení, než užitku.

                4. No, ona na to je infrastruktura, on na to teď není tarif.
                  No, ona na to je infrastruktura, on na to teď není tarif. 🙂

                  Když si tedy brali inspiraci od mobilních operátorů, proč není nějaký tarif třeba 3000,- kč/měsíčně – neomezené nabíjení?

                5. A využil by takový tarif někdo?? Musel by najet kolik za
                  A využil by takový tarif někdo?? Musel by najet kolik za měsíc??? 5000km?

                6. Kolik takových taxikářů znáte??
                  Kolik takových taxikářů znáte??

                7. třeba plnej Olomouc a nabíjí hodně i na čez
                  třeba plnej Olomouc a nabíjí hodně i na čez nabíječkách.

                8. Olomouc je zřejmě lepší oddíl. U nás všichni taxikáři
                  Olomouc je zřejmě lepší oddíl. U nás všichni taxikáři jen tankují a když je jim v autě zima, tak smrdí uprostřed města. A přitom by stačilo jim k těm místům postavit nabíjecí sloupky.

                9. Rozvozy jídla / balíčků, smluvní přeprava osob, a
                  Rozvozy jídla / balíčků, smluvní přeprava osob, a myslím že i spousta obchodních zástupců.

  14. Mě se to moc nelíbí. Měla by tam být nějaká ochranná
    Mě se to moc nelíbí. Měla by tam být nějaká ochranná lhůta.

    Prostě se budu motat okolo auta. Příde mi oznámení, že se auto dobilo, tak bych mohl mít aspoň 10 min bezplatně, než se vymotám z obchoťáku a dojdu přeparkovat.

    Stejně tak, co se stane, pokud nabíjení z nějakého důvodu vypadne. Než se vrátím to zapnout, tak mi budou počítat 2 kč/min?
    To bude lepší kšeft, než prodávání elektriky.

    Ale aspoň palec nahoru, že se ČEZ konečně po x letech naučil prodávat elektřinu férově. Tj. účtuje za kWh.

    1. ok, ale zkuste to třeba vysvětlit člověku, který se svým
      ok, ale zkuste to třeba vysvětlit člověku, který se svým EV bude čekat až si nabijete a uvolníte mu místo… ?
      Stav nabití svého auta přece vidíte ve svém mobilu a nemusíte čekat až Vás na to něco aktivně upozorní. Prostě tankuju na veřejném místě, tak bych si to měl hlídat.

    1. Tak jako nemůžete čekat, že si někdo bude za 550 kč
      Tak jako nemůžete čekat, že si někdo bude za 550 kč cucat neomezeně elektřiny a ostatní zákazníci čezu mu to budou dotovat.

      Spíš by mě zajímalo co na to zákazníci co si koupili Citigo IV s tímhle paušálem. Jestli se i na ně bude vztahovat klauzule o pokutách. To by bylo celkem na žalobu 🙂

    1. Kolikrat jste nabijel? Jak si to predstavujete?
      To jako ze

      Kolikrat jste nabijel? Jak si to predstavujete?
      To jako ze otrebuji nabit do 80ti % (to je dle me plne nabiti u rychlonabijecky s vyjimkou e-Tronu), takze kdyz se bude blizit konec nabijeni, uz musim stepovat u nabijecky, drzet v ruce kabel, jakmile naskoci „plne nabiti“, rychle se na stojanu odhlasit, vysnout konektor z auta, zasunout do stojanu, nastoupit, prpoutat se, nastartovat, odjet a to stihnotu behem minuty?
      Ja bych byl pro nejakou rozumnou casovou prodlevu, at clovek nezavodi jak pri hasicskem utoku.
      I pokud by slo jen o vyndani konektoru z auto do minuty po „plnem nabiti“, tak to clovek nemusi hned stihat, kdyz ma za zadkem deti.

      1. Já to ale pochopil, že to mají podobně jako PRE. Tím
        Já to ale pochopil, že to mají podobně jako PRE. Tím plným nabitím myslí čas nad 2 hodiny u rychlonabíječek a 8 hodin u pomalých.
        Takže i kdyby jste měl baterii na 100% a byl tam 90 minut, tak ještě dalších 30 minut je zdarma. Že ty dvě kč / min se začnou počítat až od 121 minuty od zahájení nabíjení.

Napsat komentář