Dva elektrobusy už přes tři roky nepřetržitě zajišťují pravidelnou kyvadlovou dopravu mezi pražským BB Centrem a stanicí metra C Budějovická na bezplatných linkách BBC 1 a BBC 2.
foto: ČEZ
Za tu dobu mají k listopadu 2019 na kontě 150 000 naježděných kilometrů a 2 miliony přepravených pasažérů. Pro představu to je, jako kdyby čtyřikrát objely zeměkouli anebo 750x absolvovaly cestu z Prahy do Brna. Elektrobusy jsou společným projektem developerské a investiční společnosti PASSERINVEST GROUP, Skupiny ČEZ a dopravní společnosti ARRIVA.
NEPŘEHLÉDNĚTE USA brázdí první dálkový elektrobus FlixBusu
Elektrobusy byly v BB Centru nasazeny do provozu na pravidelné kyvadlové lince spojující tuto městskou čtvrť se stanicí metra C Budějovická jako úplně první stálé elektrobusy v pražské hromadné dopravě.
Každý den ujedou zhruba 115 km, přičemž na to spotřebují přibližně 80 % celkové kapacity baterie, jedno nabití vystačí až na 150 km. Dobíjení probíhá pravidelně v nočních hodinách, kdy je elektrobus odstaven v depu a nedochází tudíž k žádnému narušení plynulosti jejich provozu.
„Jak vyplynulo z našeho posledního průzkumu, kyvadlové dopravy využívá přes 45 % pracujících v BB Centru a nadpoloviční většina z nich elektrobusy velmi uvítala. Pozitivní ohlasy se objevily již v prvním týdnu jejich provozu a během těch tří let jejich obliba roste. Našich bezplatných linek do BB Centra využívá i mnoho obyvatel bydlících v sousedství, ale i návštěvníků BB Centra. Jsou tedy po celou dobu provozu plně vytížené a není proto překvapivé, že svezly už 2 miliony pasažérů,“ doplňuje Kristýna Samková, marketingová manažerka PASSERINVEST GROUP.
„Elektrobusy mezi pražským BB Centrem a Budějovickou nás překvapují spolehlivostí a výdrží i po 150 tisících kilometrech. Jsem přesvědčen, že začal boom elektrických autobusů a ve velmi krátké době se v rámci MHD napříč republikou budou cestující setkávat s elektrobusy zcela běžně,“ říká generální ředitel Arrivy Daniel Adamka.
„Bezemisní pohon je dnes především ve městech víc než potřebný a chápeme jako přirozené poslání lídra energetického trhu podporovat jeho vývoj podobnými formami. Stěžejní pro nás zůstává výstavba dobíjecí infrastruktury pro osobní e-auta a nabídka souvisejících služeb. Jako hlavní hráč na trhu elektromobility v České republice momentálně nabízíme síť téměř 180 stanic veřejného dobíjení, z toho asi 120 rychlodobíjecích, a současně kompletní portfolio služeb pro tento rychle rostoucí segment,“ uvedl Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie ČEZ.
Nespornou výhodou elektrobusů je také jejich nízká hlučnost a plynulost při rozjezdech i brždění, díky čemuž je pro cestující jízda komfortnější. K dalším výhodám se řadí i klimatizace v horkých letních měsících či bezplatné wifi připojení.
Před chvílí jsem stál na zastávce Budějovická, kam
Před chvílí jsem stál na zastávce Budějovická, kam dojely 2 autobusy. Zmíněný z článku elektrický tiše a plynule připlul a stejně odjel. Naftová hrůza dohrkala s kraválem a se smradem a kravále pak odjela. Rozdíl který vidíte, slyšíte i cítíte. 🙁
Jo ještě, na brždění mražení jsme specialisti. A
Jo ještě, na brždění mražení jsme specialisti. A nejlepší je mražák v baťochu. A nasedanou, jak říkají naši bratři Vietnamci. 🙂
A kolikrát už měnili baterku? To je to, co mě zajímá.
A kolikrát už měnili baterku? To je to, co mě zajímá.
Pane Horciku, dokazabyste tam zavolat a zjistit, jaky typ
Pane Horciku, dokazabyste tam zavolat a zjistit, jaky typ baterie pouzivaji a jakou degradaci zaznamenali? Jestlis enepletu, jde o 75 000 km na 1 autobus, nebo jich je tam vice?
Já se taky přimlouvám. 🙂
Já se taky přimlouvám. 🙂
Jestli se nepletu, tak jsou vybaveny čínskými LFP bateriemi
Jestli se nepletu, tak jsou vybaveny čínskými LFP bateriemi Winston, viz obrázek v odkazu:
https://www.metro.cz/foto.aspx?r=metro-praha&c=A160203_184049_praha-metro_jsk&foto=JSK610c5b_Elektrobus_PST_CEZ_ARRIVA_23.jpg
Já se taky přimlouvám, určitě by se rádi podělili o
Já se taky přimlouvám, určitě by se rádi podělili o zkušenosti z provozu…
Palec hore.
Palec hore.