Kolínská Toyota do roku 2040 dosáhne nulových emisí při výrobě aut
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2.
V kolínském závodě japonské automobilky Toyota spustil T-Mobile testovací prostředí se standalone privátní sítí 5G.
Automobilka Toyota dnes zahájila v Kolíně výrobu modelu Yaris, který byl zvolen evropským Autem roku 2021. V závodu Toyota Motor …
Česká „stosedmička“ z Kolína se dokonale zabydlela na evropském trhu. V letošním roce, pět let po uvedení na trh, sjel z výrobní linky vůz Peugeot 107 s pořadovým číslem 500 000. Peugeot 107 byl na trh uveden na jaře roku 2005, v prosinci roku 2008 pak prošel faceliftem, který se projevil hlavně designovými úpravami zvyšujícími atraktivitu vnějšího i vnitřního vzhledu.
Toyota vyrábí tento malý městský automobil ve společné továrně Toyoty a PSA jménem TPCA (Toyota Peugeot Citroën Automobile) v Kolíně v České republice. Poprvé byla Toyota Aygo představena v roce 2005 na autosalonu v Ženevě. Peugeot 107 a Citroen C1 jsou stejná auta jako Aygo, jen s jinou značkou. V pořadu Top Gear americké stanice BBC využili Aygo při velkém fotbalovém zápasu automobilů aby poukázali na její manévrovatelnost. Právě podle redaktorů Top Gear je Aygo vynikajícím autem do města.
Automobiloví výrobci dlouhá léta počítali s tím, že lidé budou pravidelně obměňovat své staré stroje za nové. „Staré“ může znamenat, zejména v různých regionech, odlišný pojem. U nás je to řekněme od pěti do deseti i více let. Proč to ale dělat, když staré auto pořád dobře slouží? Spotřebitel je sice podle neoficiálních marketingových pouček tvor hloupý, ale ne zas tak docela.
Během letošního dubna se automobilový průmysl v ČR propadl o 25,5%. To je více než čtvrtina veškeré výroby aut u nás, z nichž naprostá většina jde na export. Lidé kupují méně aut, ovšem to nejhorší nás podle analytiků může teprve čekat. Kdo totiž má zájem koupit nové auto, koupí jej už dnes – za co nejnižší cenu. Tihle kupci pak ale budou chybět trhu v příštích letech, kdy má přijít zotavení.
Pyramidová hra automobilek se tak začala rychle hroutit. Distributoři už nedokáží jednoduše přesvědčit další zákazníky, aby investovali nemalé částky do koupě de-facto zbytečného výrobku. Začínají proto své produkty balit do nového, ekologického obalu – ostatně jako celá řada dalších průmyslových oborů. Rozjíždí se zelený marketing. Novinkám říkají „hybridy„, „auta na plyn“ a na autosalonu ve Frankfurtu bylo také poprvé hlasitě slyšet slovo „elektromobily„. Světem se přelévají obrovské objemy prostředků, které mají napomoci změně v oblasti osobní automobilové dopravy. A k tomu je tu státy financovaná stimulace poptávky v podobě šrotovného. ČÍST DÁL…
Německá velkoměsta Berlín, Hannover a Kolín zakázala do svého centra vjezd všem automobilům, které nejsou vybaveny katalyzátorem nebo filtrem pevných částic v případě dieselů. Aby auta mohla vjet do centra, musejí být vybavena přelepkou potvrzující tuto skutečnost. Německo se snaží být zas o něco zelenější, což je v tomto případě jen dobře (narozdíl od vypínání jaderných elektráren). Centra měst ve všech třech případech zdaleka nezahrnují pouze historická centra. Až do konce ledna mají obyvatelé Berlína možnost si přelepku pořídit, od ledna už budou pokutováni 400 eury za nepovolený vjezd. Podobnou politiku v současné době zavádějí také některá italská města a přemýšlejí o ní další evropské metropole. Doufejme, že brzy to bude například i Praha a další česká města.