V České republice dnes startuje předprodej prvního vyhrazeného akumulátorového elektromobilu nové generace Kia EV6.
foto: Kia
Pro první zájemce, kteří svůj vůz závazně objednají v období od 3. května do 31. srpna 2021, připravilo české zastoupení značky Kia, ve spolupráci s vybranými tuzemskými operátory, motivační bonus v podobě elektrické energie 1,9 MWh po dobu jednoho roku tj. 159 kWh energie měsíčně zdarma (ekvivalent energie pro dojezd 1 000 km měsíčně) a AC dobíjecího kabelu z originálního příslušenství Kia.
Kia EV6 je prvním vozem značky postaveným na nové vyhrazené platformě Kia pro akumulátorové elektromobily (BEV) s označením E-GMP (Electric-Global Modular Platform). Zájemci mohou volit z několika čistě elektrických uspořádání hnacího ústrojí s nulovými emisemi, vč. akumulátorového modulu pro dlouhý dojezd (o kapacitě 77,4 kWh) s možností urazit více než 510 km na jedno nabití (v kombinovaném cyklu podle WLTP).
Elektrický crossover se pyšní futuristickým ztvárněním plným high-tech detailů. Se systémem 800V nabíjení lze EV6 nabít z 10 na 80 % kapacity akumulátoru za pouhých 18 minut; provedení GT, navržené pro zákazníky toužící po atraktivní jízdní dynamice, přitom zrychluje z 0 na 100 km/h za pouhé 3,5 sekundy a dokáže se rozjet až na 260 km/h.
Díky funkci „Vehicle-to-Load“ (V2L) lze akumulátor EV6 použít také jako zdroj energie, například k napájení většiny domácích spotřebičů najednou (lednička, tv, sporák, světlo, gril, klimatizace, apod.) nebo k nabití elektrokola – nebo v případě potřeby za určitých podmínek také jiného elektrického vozidla. Praktické je také to, že crossover dokáže táhnout přívěsy o hmotnosti až 1,6 tuny.
EV6 je prvním z 11 nových modelů BEV, které Kia plánuje do roku 2026 uvést na trh – sedm z nich bude postaveno na platformě E-GMP; čtyři budou odvozenými variantami na základě stávajících modelů. EV6 představuje první etapu přechodu značky Kia do nové éry elektrifikace pod novým firemním sloganem ‚Movement that inspires‘.
Rovněž zahajuje středně – až dlouhodobou strategii společnosti na poli akumulátorových elektromobilů (BEV), plug-in hybridů (PHEV) a hybridních elektrických vozidel (HEV), které by do roku 2030 měly tvořit 40 % celkových prodejů značky Kia při plánovaných ročních prodejích těchto ekologických vozidel v objemu 1,6 milionu kusů. V tomto kontextu plánuje Kia do roku 2030 navýšit prodeje akumulátorových elektromobilů na 880 tisíc kusů a zařadit se v tomto ohledu mezi světovou špičku.
Cena Kia EV6 začíná na českém trhu na 1 180 980 Kč v provedení EV6 s pohonem zadních kol a dojezdem 400 km. S prodlouženým dojezdem na 510 km je cena modelu za 1 280 980 Kč. Nejvyšší verze EV6 GT-line začíná na 1 380 980 Kč s pohonem zadní nápravy a dojezdem až 510 km na jedno nabití akumulátoru. S pohonem všech kol je EV6 GT-line nabízena za necelé 1,5 milionu korun (1 481 980 Kč) a dojezdem 490 km.
První nové vozy EV6 převezmou čeští zákazníci v říjnu 2021; provedení EV6 GT bude následovat v roce 2022. V nabídce je také financování, a to 0% úrok po dobu 36 měsíců nebo 1,99% nízký úrok až na 84 měsíců.
Kia poskytuje na vůz svou nadstandardní záruku v trvání 7let nebo do najetí 150 000 km. Tato záruka se samozřejmě vztahuje i na komponenty elektrického pohonu, jako jsou -elektromotor/y, řídící jednotka elektrického pohonu, palubní nabíječka apod. V rámci záruky je kryta i ztráta kapacity trakčního akumulátoru, která nesmí poklesnout pod 70% jeho původní hodnoty.
Dacia Logan v nejnizsi vybave ma zas vyrazne nizsi cenu, nez
Dacia Logan v nejnizsi vybave ma zas vyrazne nizsi cenu, nez VW Passat, ale nic Vam to nerekne. Musite srovnavat srovnatelne. Tahle Kia je vetsi premiovka a asi bude mit i v te nejnizsi vybave vIc, nez ten Passat. Taky musite porovnavat podobne vykonne motory.
Ale ano, je to drazsi, je to premiovka a Ioniq by nemel byt takova premiovka.
Kia prémiovka 😀
Kia prémiovka 😀
Tak jasný, normální Kia prémiovka není. Tahle by prý
Tak jasný, normální Kia prémiovka není. Tahle by prý měla být oproti Ioniqu 5
Ani tato Kia a ani Ioniq 5 není žádné prémiovka. Je to
Ani tato Kia a ani Ioniq 5 není žádné prémiovka. Je to obyčejný mainstream, ale s vyšší cenou, jak je u EV obvyklé. Viz třeba cena Hyundai Kona.
Nicméně, toto už je, na rozdíl právě od té Kony, od základu elektromobil a podle parametrů a prvních testů Ioniq 5 to bude skvělé auto.
Drahý jak čert… Passat 1.5TSI manuál stojí 471 bez
Drahý jak čert… Passat 1.5TSI manuál stojí 471 bez daně. I když v té nejnižší výbavě…+60 za dsg
To ano, ale při hopsáním po městě vám dlouho nevydrží.
To ano, ale při hopsáním po městě vám dlouho nevydrží.
Ani Passat a ani tato Kia není auto na hopsani po městě, na
Ani Passat a ani tato Kia není auto na hopsani po městě, na to jsou vhodnější nákupní tašky jsko třeba Citigo.