Kia postaví nový závod určený výhradně k výrobě elektrických vozidel pro speciální účely (PBV) s kapacitou 150 000 vozidel ročně. Spustí ho za dva roky.
Kia aktuálně slavnostně zahájila výstavbu nového závodu určeného výhradně k výrobě elektrických vozidel pro speciální účely (PBV). Slavnostní akce se pořádala v závodu Hwaseong společnosti Kia v jihokorejské provincii Gyeonggi za účasti více než 200 osob včetně státních představitelů, výkonného předsedy skupiny HMG Euisuna Chunga, globálního prezidenta a CEO společnosti Kia Ho Sung Songa, jakož i dalších zástupců dodavatelů autodílů.
Ho Sung Song, prezident a CEO společnosti Kia, v úvodu poukázal na skutečnost, že skupina HMG, jíž je značka Kia součástí, včetně Hyundai MOBIS společně plánují do roku 2030 investovat 24 bilionů KRW do domácího odvětví výroby elektromobilů, aby se Jižní Korea stala jedním ze tří největších světových hráčů na trhu s elektromobily. „Zaměříme se na zvýšení konkurenceschopnosti celého ekosystému elektromobilů včetně výzkumu a vývoje, výroby a infrastruktury, a budeme tak kráčet v čele změn a inovací v rámci nového globálního automobilového průmyslu.“
Nejmodernější chytrý závod s výrobní kapacitou 150 tisíc vozidel ročně
Kia investuje přibližně asi 758 milionů USD do nákupu pozemku o rozloze 99 tisíc akrů; sériovou výrobu společnost plánuje zahájit v druhé polovině roku 2025. Kia by chtěla v prvním celém roce vyrábět 150 tisíc vozidel s možností výrobu navyšovat podle podmínek na trhu.
Nový závod na výrobu PBV bude vybudován jako ekologické zařízení s uplatněním budoucích pokrokových technologií výroby v zájmu co nejnižších uhlíkových emisí. Bude též využívat výhod plynoucích z vyšší efektivity a výměny informací v rámci ekosystému chytré výroby ‚E-FOREST‘(1) Kia a Hyundai Motor, jako jsou např. digitální systémy výroby.
Jedním z pokrokových výrobních procesů, jenž bude v novém závodu PBV zaveden, je tzv. „buňkový systém“, umožňující výrobu vozidel v závislosti na různorodých požadavcích zákazníků.
Buňkový systém zahrnuje takové uspořádání procesů, kdy se do jednoho místa seskupují stroje a pracoviště k výrobě podobných produktů nebo součástí. Cílem uvedeného systému je vytvořit hospodárnější a flexibilnější výrobní procesy zkrácením vzdáleností při přesouvání materiálů a produktů během výroby.
Stroje jsou v tomto případě uspořádány tak, aby se optimalizovaly toky materiálů a produktů mezi pracovišti ve prospěch co nejmenších prostojů, snížení nákladů a zvýšení produktivity.
Nejmodernější systém výroby v závodu se specializací na PBV spojuje výhody nového buňkového systému s původním dopravníkovým systémem sériové výroby, aby bylo možné zajistit potřebnou flexibilitu výroby se širšími možnostmi adaptace na nejrůznější druhy produktů.
Závod pro PBV bude kromě toho postaven jako zařízení s nízkou uhlíkovou stopou, využívající při výrobě vozidel ekologické lakovací kabiny se suchým odlučováním, resp. snižující uhlíkové emise v porovnání se stávajícími závody přibližně o 20 % díky využívání přirozeného světla a optimalizaci výrobních postupů.
Kia uplatní i další pokrokové technologie, jako např. automatizaci zařízení s využitím metod strojového učení a umělé inteligence (AI), automatizované kontroly kvality lakování spodku vozidel, automatizované montáže některých dílů (včetně skel, označení vozidel a firemního loga), resp. analýzu kvalitativních dat automatického měření v reálném čase pro nezávislé korekce a instalaci karoserií vozidel v reálném čase.
Nové zařízení bude ‚human-friendly‘ závodem využívajícím automatizaci náročných úkonů a úloh vyžadujících natáčení hlavy vzhůru; v závodu též bude panovat ‚otevřená atmosféra‘ a bude potlačena hladina hluku.
První elektromobily PBV by měly být vyrobeny v roce 2025
Prvního zástupce modelové nabídky vyhrazených vozů PBV chce Kia představit do roku 2025; ponese označení SW (název projektu). Bude se jednat o středně velký vůz PBV na podvozkové ‚skateboardové‘ platformě eS pro vozidla PBV s akumulátorovým pohonem, umožňující pružně modifikovat karosářské nástavby.
Vývoj modelu SW díky vynikající zátěžové konstrukci a vnitřní prostornosti (dosahující výšky dospělé osoby) zohledňuje nejrůznější požadavky komerčního nasazení, jako je např. doručování zboží, placená spolujízda nebo mezifiremní transakce (B2B).
Po uvedení středně velkého modelu SW chce Kia rozšířit produktovou nabídku PBV o velké modely pro nasazení v logistice nebo službách rozvozu čerstvých potravin, v roli mikrobusů pro kyvadlovou dopravu nebo jako mobilní kanceláře a prodejny, jakož i malé vozy typu PBV a středně velká robotická taxi s uplatněním technologie autonomního řízení. Značka Kia chce posílit ekosystém elektromobilů v Koreji i svoji roli v rámci celé skupiny HMG.
zdroj: tisková zpráva, foto: Kia
Podle toho obrázku bych řekl, že docela obšlehli Canoo.
Oni měli Hyundai a Canoo původně dokonce spolupracovat. Nakonec to zřejmě vyšumělo, ale Hyundai z toho asi přeci jen něco získal.
zo socíka mi ostal v hlave termín „špeciál“ ako synonymum pre zbrojnú výrobu. pôvodní plzeňáci to špecifikovali ako „řachá!“
Není ten jejich “Buňkový systém” výroby to samé o čem žvaní britskej Arrival?
za socíka k nám prišiel nový riaditeľ.
jeho prínos bol „rotorové linky“,
ako memento sa dostal aj do jedného z mnohých riadkov vo výpise z bchodného registra
výskum, vývoj, výroba jednoúčelových strojov a technologických zariadení (laboračné linky, rotorové linky, mechanizované technologické zariadenia a pod.) slúžiacich pre modernizáciu, mechanizáciu a automatizáciu výroby (od: 25.07.2002)
obchodovanie s vojenským materiálom v zmysle rozhodnutia Ministerstva hospodárstva SR č. 122033301 zo dňa 12.02.2003
vývoj, výroba, opravy, úpravy, nákup, predaj zbraní a zbraňových systémov