Hyundai a Canoo společně vyvinou platformu pro budoucí elektromobily

Hyundai a Canoo se dohodly na společném vývoji platformy pro elektromobily. Nová platforma nalezne uplatnění u budoucích modelů Hyundai a Kia.

Obě společnosti se dohodly na společném vývoji platformy pro elektromobily na základě patentované, zcela variabilní konstrukce Canoo v podobě „skateboardu“, jež bude využita u budoucích elektromobilů a vozidel pro specifické účely značek Hyundai a Kia
foto: Hyundai

Canoo v rámci spolupráce poskytne nejrůznější inženýrské služby, které podpoří vývoj zcela variabilní platformy pro elektromobily podle specifikací značek Hyundai a Kia.

Hyundai očekává, že nová platforma umožní realizovat plán uvedení nákladově konkurenceschopných elektrifikovaných vozidel na trh. Portfolio modelů, sahající od malých elektromobilů až po vozidla PBV pro specifické účely (Purpose Built Vehicles), uspokojí rozmanité požadavky zákazníků.b

Společnost Canoo se sídlem v Los Angeles vyvíjí elektromobily určené pouze pro „předplacené“ služby a nabízí platformu v podobě „skateboardu“. V této konstrukci jsou uloženy nejdůležitější komponenty vozidla s velkým důrazem na funkční integraci.

To znamená, že všechny komponenty plní maximální možný počet funkcí. Tato výjimečná konstrukce zmenšuje rozměry „skateboardu“, ale také snižuje hmotnost a celkový počet dílů.

V důsledku toho zůstává pro interiér více prostoru a výroba takových elektromobilů je nákladově efektivnější. „Skateboard Canoo“ je navíc samostatnou jednotkou, k níž lze použít jakýkoli druh karoserie.

Hyundai očekává, že adaptibilní elektrická platforma používající variabilní „skateboardovou“ konstrukci Canoo umožní zjednodušení a standardizaci procesu vývoje elektrifikovaných vozidel Hyundai a Kia.

Tato koncepce přispěje ke snížení nákladů, z něhož budou moci profitovat také spotřebitelé. Hyundai očekává rovněž rozsáhlé snížení složitosti montážních linek pro elektromobily. Tím se vytvoří předpoklady pro rychlé reakce na změny tržní poptávky a preferencí zákazníků.

Hyundai touto spoluprací zintenzivňuje své úsilí v souvislosti s nedávno zveřejněným plánem investovat 87 miliard USD v příštích pěti letech na podporu budoucího růstu.

Hyundai v rámci tohoto kroku plánuje do roku 2025 investovat 52 miliard USD do budoucích technologií, zatímco Kia bude investovat 25 miliard USD do elektrifikace a technologií pro budoucí mobilitu. Cílem je dosáhnout do roku 2025 podílu ekologických vozidel na celkovém prodeji ve výši 25 %.

Značky Hyundai a Kia nedávno oznámily plány vyvíjet elektricky poháněná vozidla PBV pro specifické účely. Hyundai představil v lednu na veletrhu CES 2020 první studii vozidla PBV jako klíčový pilíř své strategie chytrých řešení pro mobilitu.

Kia na setkání generálního ředitele s investory dne 14. ledna zveřejnila svůj plán vyvinout vozidla PBV střižená na míru požadavkům společností poskytujících služby sdílení vozidel a logistické služby.

„Rychlost a efektivita, s níž společnost Canoo vyvinula svou inovativní platformu pro elektromobily, na nás udělala velký dojem. Díky tomu je Canoo pro nás ideálním inženýrským partnerem z hlediska realizace našeho cíle stát se průkopníkem průmyslu pro budoucí mobilitu,“ řekl Albert Biermann, vedoucí výzkumu a vývoje společnosti Hyundai.

„Budeme spolupracovat s inženýry společnosti Canoo na vývoji nákladově efektivního konceptu platformy Hyundai, která bude připravena na autonomní jízdu a vhodná pro hromadné využití.“

„Intenzivně pracujeme na vývoji odvážného nového elektromobilu. Partnerství s globálním lídrem, jakým je Hyundai, je pro naši mladou společnost významným potvrzením správnosti našeho úsilí,“ řekl Ulrich Kranz, generální ředitel společnosti Canoo. „Je pro nás opravdovou ctí, že můžeme nabídnout značce Hyundai pomoc ve výzkumu konceptů elektromobilových platforem pro jejich budoucí modely.“

Společnost Canoo představila svůj první elektromobil, určený výhradně pro „předplacené“ služby, dne 24. září 2019, pouhých 19 měsíců po založení společnosti v září 2017.

Patentovaná „skateboardová“ konstrukce Canoo, v níž jsou přímo uloženy akumulátory a elektrický pohon, umožňuje společnosti Canoo vytvořit novou koncepci konstrukce elektromobilů, která mění tradiční tvarová řešení a funkčnost automobilů.

Fáze testování verze „beta“ byla společností Canoo zahájena 19 měsíců po jejím založení a nedávno začal perspektivní startup již sestavovat pořadník na svá první vozidla.

Jedná se o významný milník ve vývoji této společnosti a vyvrcholení úsilí více než 300 odborníků, pracujících na pilotním projektu k ověření proveditelnosti páteřních systémů platformy Canoo. První vozidlo Canoo bude uvedeno na trh v roce 2021 a je navrženo pro svět, v němž doprava bude ve stále větší míře elektrická, sdílená a autonomní.

tisková zpráva

36 Comments on “Hyundai a Canoo společně vyvinou platformu pro budoucí elektromobily”

  1. off
    Zadluženost automobilek
    Debt vs market cap:
    Tesla
    Market

    off
    Zadluženost automobilek

    Debt vs market cap:

    Tesla
    Market Cap—$144B
    Total debt—$13B

    Ford
    Market Cap—$32B
    Total debt—$155B

    GM
    Market Cap—$50B
    Total debt—$103B

    VW
    Market Cap—$96B
    Total debt—$227B

    Daimler
    Market Cap—$59B
    Total debt—$169B

    BMW
    Market Cap—$43B
    Total debt—$113B

    Toyota
    Market Cap—$198B

  2. off
    SVOLT (Great Wall) si zajistilo kontrakt na dodávky

    off
    SVOLT (Great Wall) si zajistilo kontrakt na dodávky baterií bez kobaltu s nějakou evropskou automobilkou.
    https://insideevs.com/news/398895/great-wall-svolt-batteries-european-carmaker/

    Největší výrobce Tesla také pracuje na baterích bez kobaltu.
    https://cleantechnica.com/2018/06/17/teslas-cobalt-usage-to-drop-from-3-today-to-0-elon-commits/

    V součané době má Tesla 2,8 % kobaltu v baterích narozdíl od VW, který ho ta má 12-14 %.
    https://www.teslarati.com/tesla-model-3-batteries-cobalt-volkswagen/

    1. protože je to těžkopádnej dinosaur.
      Porše čili VW se

      protože je to těžkopádnej dinosaur.

      Porše čili VW se zase učí u Mate Rimaca jak dělat baterie, elektromotory a elektroauta vůbec.
      https://newsroom.porsche.com/en/2019/company/porsche-stake-rimac-automobili-technology-sports-car-company-zagreb-18611.html

      VW přitom vyrábí elektroauta už 44 let a stále je 10 let pozadu.
      https://dyler.com/posts/126/the-volkswagen-elektro-golf-an-electric-car-from-1976

                1. Srazku Prachazky s tankem? To bych mu nepral.
                  Srazku Prachazky s tankem? To bych mu nepral.

              1. Prochazku jsem s jeho baterkou mel precteneho hned z prvniho
                Prochazku jsem s jeho baterkou mel precteneho hned z prvniho predstaveni. Nastartovat nejakou americkou karu zvladne v lete jakakoliv mala olovena baterka. Kdyz uz si dal zalezet a obstaral si tu karu, tak tim odhalil sve karty. A blaboly o vertikalni namisto horizontalni orientaci nejakych struktur to bylo uz uplne jasne, ze prodava vlazny vzduch. Pozdeji presel na nejaky zazracny nanoprasek. Ale vydrzelo mu to dlouho, uz 4 roky oblbuje pulku naroda a dostal i metal od hradniho pitomce.

  3. Jeden dinosaur se učí v garáži u Rimaca, druhý dva
    Jeden dinosaur se učí v garáži u Rimaca, druhý dva dinosauři se učí u Canoo. Zatímco šéf vývoje BMW Fröhlich hrdě prohlašuje že za 10 let bude středobodem jejich snažení stále spalovák. Dinosaur jak poleno. :)))
    https://www.youtube.com/watch?v=ON6DPq6kSdE&t=391s

    Tesla už vykácela kus lesa, ale teď dostala od soudu zaracha. Kácej to postupně, aby se zviřátka mohla přesunout z holin do vyššího porostu. Z pokácenýho dřeva se nadělá karton v kterém vám Bezos pošle nějaký haraburdí. 🙂
    https://www.youtube.com/watch?v=cj1CMq2TlKA&t=2s

Napsat komentář