Hyundai a Canoo se dohodly na společném vývoji platformy pro elektromobily. Nová platforma nalezne uplatnění u budoucích modelů Hyundai a Kia.
foto: Hyundai
Canoo v rámci spolupráce poskytne nejrůznější inženýrské služby, které podpoří vývoj zcela variabilní platformy pro elektromobily podle specifikací značek Hyundai a Kia.
Hyundai očekává, že nová platforma umožní realizovat plán uvedení nákladově konkurenceschopných elektrifikovaných vozidel na trh. Portfolio modelů, sahající od malých elektromobilů až po vozidla PBV pro specifické účely (Purpose Built Vehicles), uspokojí rozmanité požadavky zákazníků.b
Společnost Canoo se sídlem v Los Angeles vyvíjí elektromobily určené pouze pro „předplacené“ služby a nabízí platformu v podobě „skateboardu“. V této konstrukci jsou uloženy nejdůležitější komponenty vozidla s velkým důrazem na funkční integraci.
To znamená, že všechny komponenty plní maximální možný počet funkcí. Tato výjimečná konstrukce zmenšuje rozměry „skateboardu“, ale také snižuje hmotnost a celkový počet dílů.
V důsledku toho zůstává pro interiér více prostoru a výroba takových elektromobilů je nákladově efektivnější. „Skateboard Canoo“ je navíc samostatnou jednotkou, k níž lze použít jakýkoli druh karoserie.
Hyundai očekává, že adaptibilní elektrická platforma používající variabilní „skateboardovou“ konstrukci Canoo umožní zjednodušení a standardizaci procesu vývoje elektrifikovaných vozidel Hyundai a Kia.
Tato koncepce přispěje ke snížení nákladů, z něhož budou moci profitovat také spotřebitelé. Hyundai očekává rovněž rozsáhlé snížení složitosti montážních linek pro elektromobily. Tím se vytvoří předpoklady pro rychlé reakce na změny tržní poptávky a preferencí zákazníků.
Hyundai touto spoluprací zintenzivňuje své úsilí v souvislosti s nedávno zveřejněným plánem investovat 87 miliard USD v příštích pěti letech na podporu budoucího růstu.
Hyundai v rámci tohoto kroku plánuje do roku 2025 investovat 52 miliard USD do budoucích technologií, zatímco Kia bude investovat 25 miliard USD do elektrifikace a technologií pro budoucí mobilitu. Cílem je dosáhnout do roku 2025 podílu ekologických vozidel na celkovém prodeji ve výši 25 %.
Značky Hyundai a Kia nedávno oznámily plány vyvíjet elektricky poháněná vozidla PBV pro specifické účely. Hyundai představil v lednu na veletrhu CES 2020 první studii vozidla PBV jako klíčový pilíř své strategie chytrých řešení pro mobilitu.
Kia na setkání generálního ředitele s investory dne 14. ledna zveřejnila svůj plán vyvinout vozidla PBV střižená na míru požadavkům společností poskytujících služby sdílení vozidel a logistické služby.
„Rychlost a efektivita, s níž společnost Canoo vyvinula svou inovativní platformu pro elektromobily, na nás udělala velký dojem. Díky tomu je Canoo pro nás ideálním inženýrským partnerem z hlediska realizace našeho cíle stát se průkopníkem průmyslu pro budoucí mobilitu,“ řekl Albert Biermann, vedoucí výzkumu a vývoje společnosti Hyundai.
„Budeme spolupracovat s inženýry společnosti Canoo na vývoji nákladově efektivního konceptu platformy Hyundai, která bude připravena na autonomní jízdu a vhodná pro hromadné využití.“
„Intenzivně pracujeme na vývoji odvážného nového elektromobilu. Partnerství s globálním lídrem, jakým je Hyundai, je pro naši mladou společnost významným potvrzením správnosti našeho úsilí,“ řekl Ulrich Kranz, generální ředitel společnosti Canoo. „Je pro nás opravdovou ctí, že můžeme nabídnout značce Hyundai pomoc ve výzkumu konceptů elektromobilových platforem pro jejich budoucí modely.“
Společnost Canoo představila svůj první elektromobil, určený výhradně pro „předplacené“ služby, dne 24. září 2019, pouhých 19 měsíců po založení společnosti v září 2017.
Patentovaná „skateboardová“ konstrukce Canoo, v níž jsou přímo uloženy akumulátory a elektrický pohon, umožňuje společnosti Canoo vytvořit novou koncepci konstrukce elektromobilů, která mění tradiční tvarová řešení a funkčnost automobilů.
Fáze testování verze „beta“ byla společností Canoo zahájena 19 měsíců po jejím založení a nedávno začal perspektivní startup již sestavovat pořadník na svá první vozidla.
Jedná se o významný milník ve vývoji této společnosti a vyvrcholení úsilí více než 300 odborníků, pracujících na pilotním projektu k ověření proveditelnosti páteřních systémů platformy Canoo. První vozidlo Canoo bude uvedeno na trh v roce 2021 a je navrženo pro svět, v němž doprava bude ve stále větší míře elektrická, sdílená a autonomní.
off
Dle rozborky z Japonska je Tesla údajně tak napřed
off
Dle rozborky z Japonska je Tesla údajně tak napřed před Toyotou a VW, že jim nedávají moc šancí jí dohnat.
https://asia.nikkei.com/Business/Automobiles/Tesla-teardown-finds-electronics-6-years-ahead-of-Toyota-and-VW2?fbclid=IwAR0qYXgjdGsqxh66f5A5qonbEGFggNT-JNx65WmIHPctj2sjtO6TznBGBA0
OFF:
Volkswagen ID.3 dříve, než se čekalo? Do Británie
OFF:
Volkswagen ID.3 dříve, než se čekalo? Do Británie údajně dorazí už v březnu
off
Zadluženost automobilek
Debt vs market cap:
Tesla
Market
off
Zadluženost automobilek
Debt vs market cap:
Tesla
Market Cap—$144B
Total debt—$13B
Ford
Market Cap—$32B
Total debt—$155B
GM
Market Cap—$50B
Total debt—$103B
VW
Market Cap—$96B
Total debt—$227B
Daimler
Market Cap—$59B
Total debt—$169B
BMW
Market Cap—$43B
Total debt—$113B
Toyota
Market Cap—$198B
Diky. Zajimalo by me, co na to rekne Bezec42, kdy ktera
Diky. Zajimalo by me, co na to rekne Bezec42, kdy ktera automobilka vyhlasi bankrot.
Kdo vi co si o tom mysli, ale rekl bych ze pomer trzni
Kdo vi co si o tom mysli, ale rekl bych ze pomer trzni kapitalizace ku zadluzenosti nam o riziku bankrotu nic moc nerekne….
Všechny peníze světa vznikly z dluhu. Čím
Všechny peníze světa vznikly z dluhu. Čím zadluženější firma tím více ji bankéři milují. Ovšem pokud ten dluh umí cyklicky roztáčet. Peníze jsou oběživo – nic jiného. Když neobíhají tak neexistují.
off
SVOLT (Great Wall) si zajistilo kontrakt na dodávky
off
SVOLT (Great Wall) si zajistilo kontrakt na dodávky baterií bez kobaltu s nějakou evropskou automobilkou.
https://insideevs.com/news/398895/great-wall-svolt-batteries-european-carmaker/
Největší výrobce Tesla také pracuje na baterích bez kobaltu.
https://cleantechnica.com/2018/06/17/teslas-cobalt-usage-to-drop-from-3-today-to-0-elon-commits/
V součané době má Tesla 2,8 % kobaltu v baterích narozdíl od VW, který ho ta má 12-14 %.
https://www.teslarati.com/tesla-model-3-batteries-cobalt-volkswagen/
Otázkou je kolik budou mít nové baterie bez kobalku cyklů.
Otázkou je kolik budou mít nové baterie bez kobalku cyklů.
Hyundai potřebuje cizí firmu aby si navrhl podvozek….?
Hyundai potřebuje cizí firmu aby si navrhl podvozek….?
protože je to těžkopádnej dinosaur.
Porše čili VW se
protože je to těžkopádnej dinosaur.
Porše čili VW se zase učí u Mate Rimaca jak dělat baterie, elektromotory a elektroauta vůbec.
https://newsroom.porsche.com/en/2019/company/porsche-stake-rimac-automobili-technology-sports-car-company-zagreb-18611.html
VW přitom vyrábí elektroauta už 44 let a stále je 10 let pozadu.
https://dyler.com/posts/126/the-volkswagen-elektro-golf-an-electric-car-from-1976
Hlavním dizajnérem Canoo je Richard Kim, duchovní otec
Hlavním dizajnérem Canoo je Richard Kim, duchovní otec vzhledu BMW i3 a i8.
Navrat od samonosne karoserie k zebrinovemu ramu, kdo by to
Navrat od samonosne karoserie k zebrinovemu ramu, kdo by to byl cekal ?! 🙂
Vitezem bude ten, kdo zvladne baterky integrovat do samonosne karoserie a soucasne potlacit bezpecnostni a stavebni problemy s tim spojene.
Tak začni chytrouši.
Tak začni chytrouši.
Nebojte, uz se na tom dela. Dockate se… 😉 Jenom je jeste
Nebojte, uz se na tom dela. Dockate se… 😉 Jenom je jeste problem s baterkama v deformacnich zonach, to chce jeste polepsit.
Dejte do deformacnich zon baterky od He3dy, pokud na auto
Dejte do deformacnich zon baterky od He3dy, pokud na auto pujdou teroristi s palici nebo kalasnikovem, udelaji skvelou kourovou clonu a auto odjede do bezpeci 😀
To by musely byt nejprve na trhu nejake hmatatelne kusy. Ale
To by musely byt nejprve na trhu nejake hmatatelne kusy. Ale verim, ze pokud budou, tak zazracne, jak se o nich pise, tak si cestu najdou.
Neboj už se na tom dělá, Procházka to co nevidět vytáhne
Neboj už se na tom dělá, Procházka to co nevidět vytáhne z rukávu. Bude to tak velký, že srážku s tím nepřežije ani tank. :D:D
Preju mu to.
Preju mu to.
Srazku Prachazky s tankem? To bych mu nepral.
Srazku Prachazky s tankem? To bych mu nepral.
To by musely byt nejprve na trhu nejake hmatatelne kusy. Ale
To by musely byt nejprve na trhu nejake hmatatelne kusy. Ale verim, ze pokud budou, tak zazracne, jak se o nich pise, tak si cestu najdou.
Baterka he3da neobsahuje kobalt, lithium ani elektrlyt. Je to
Baterka he3da neobsahuje kobalt, lithium ani elektrlyt. Je to obycejny podfuk.
Proto tam byl ten smajlik. A to jsme jim pred tremi lety tak
Proto tam byl ten smajlik. A to jsme jim pred tremi lety tak drzel palce a hodne doufal. Bohuzel cas ukazal, ze to je pekna bublina, nebo jsou to takovi inteligenti, kteri chvili stoji, aby jim ujel vlak.
Prochazku jsem s jeho baterkou mel precteneho hned z prvniho
Prochazku jsem s jeho baterkou mel precteneho hned z prvniho predstaveni. Nastartovat nejakou americkou karu zvladne v lete jakakoliv mala olovena baterka. Kdyz uz si dal zalezet a obstaral si tu karu, tak tim odhalil sve karty. A blaboly o vertikalni namisto horizontalni orientaci nejakych struktur to bylo uz uplne jasne, ze prodava vlazny vzduch. Pozdeji presel na nejaky zazracny nanoprasek. Ale vydrzelo mu to dlouho, uz 4 roky oblbuje pulku naroda a dostal i metal od hradniho pitomce.
Integrujte baterie do karoserie na nosném rámu. Problem
Integrujte baterie do karoserie na nosném rámu. Problem solved.
edit: a deformační zony řešte exoskeletem 😀
Jeden dinosaur se učí v garáži u Rimaca, druhý dva
Jeden dinosaur se učí v garáži u Rimaca, druhý dva dinosauři se učí u Canoo. Zatímco šéf vývoje BMW Fröhlich hrdě prohlašuje že za 10 let bude středobodem jejich snažení stále spalovák. Dinosaur jak poleno. :)))
https://www.youtube.com/watch?v=ON6DPq6kSdE&t=391s
Tesla už vykácela kus lesa, ale teď dostala od soudu zaracha. Kácej to postupně, aby se zviřátka mohla přesunout z holin do vyššího porostu. Z pokácenýho dřeva se nadělá karton v kterém vám Bezos pošle nějaký haraburdí. 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=cj1CMq2TlKA&t=2s
První co mě přišlo do hlavy při pohledu na ten obrázek
První co mě přišlo do hlavy při pohledu na ten obrázek je podvozek wartburg 353 🙂
Ten je trošičku jinej
Ten je trošičku jinej 😀
https://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_F_D/3pgCkn/WARTBURG-1000.jpeg
No to ne, toto je Wartburg 900, 353 měl vinuté pružiny a
No to ne, toto je Wartburg 900, 353 měl vinuté pružiny a byl to dobrý zvrhák.
Teda moc se to neliší, ale vod Canoo teda dost. Lol.
Teda moc se to neliší, ale vod Canoo teda dost. Lol. :)))
https://bit.ly/37xOZwD
Take jsem napocital 4 kola. A co ma Wartburg jeste stejneho?
Take jsem napocital 4 kola. A co ma Wartburg jeste stejneho? Dva elektromotory, baterie v podlaze a nebo kotoucove brzdy na vsech napravach? Nekde udelal soudruh no_name chybu.
2. testovací :-))
2. testovací :-))
1.testovací? 🙂
1.testovací? 🙂
Komentáře opět fungují. Bohužel se při přechodu na
Komentáře opět fungují. Bohužel se při přechodu na nový systém vyskytla řada neočekávaných komplikací a museli jsme to celé o pár dní odložit. Omlouváme se za komplikace, zůstaňte naladěni!
Coz je v IT branzi uplne normalni. (nemuslim to ironicky)
Tak
Coz je v IT branzi uplne normalni. (nemuslim to ironicky)
Tak at se zadari priste.
Amatéři 🙂
Amatéři 🙂
Při tom zpoždění pár let se to ztratí 🙂
Při tom zpoždění pár let se to ztratí 🙂