Kia uvede průlomový plně automatický proces nabíjení elektromobilů s modelem EV9 v Evropě a poté jej rozšíří na celý svůj elektrický vozový park.
Kia v Evropě pro elektromobily této značky nabídne novou technologii Plug&Charge. Plug&Charge se poprvé představí společně s modelem Kia EV9 a postupně bude k dispozici i pro zbytek elektrifikovaných vozů značky Kia.
Uvedená dobíjecí technologie umožní zákazníkům dobít si elektromobil na kterékoli veřejné dobíjecí stanici podporující Plug&Charge. Díky plně automatickému postupu autentizace se dobíjení spouští okamžitě, tedy bez mezikroku v podobě prokazování totožnosti nebo ověřování. Prostřednictvím Plug&Charge získají uživatelé elektromobilů Kia nejnovější, bezpečnou a pohodlnou technologii dobíjení.
„Plug&Charge je velmi praktická technologie odbourávající zbytečnou manipulaci, což pro naše zákazníky znamená rychlejší a hladší odbavení,“ uvádí Sjoerd Knipping, viceprezident pro marketing a produktové plánování ze společnosti Kia Europe. „Tím, že zákazníkům nabízíme elektromobily společně s nejmodernějšími způsobu dobíjení, jim usnadňujeme přechod k trvale udržitelné mobilitě a současně potvrzujeme naši pozici silného hráče na vysoce konkurenčním evropském trhu s elektromobily.“
Plně automatizované, snadné a bezpečné dobíjení
Plug&Charge je zjednodušeně řečeno vestavěná technologie identifikace, pomocí které vozidlo přímo komunikuje se všemi dobíjecími stanicemi podporujícími Plug&Charge. Zákazník jednoduše připojí vozidlo k dobíjecí stanici, čímž se dobíjení automaticky spustí.
Služba je plně zabezpečena a žádné další kroky již nejsou zapotřebí. Až doposud musel zákazník před spuštěním dobíjení na dobíjecím místě nejprve ověřit svůj účet, zpravidla pomocí RFID karty nebo mobilní aplikace, jako např. Kia Charge.
Plně zabezpečená služba Plug&Charge je postavena na automatizované výměně digitálních certifikátů mezi vozidlem a dobíječkou, která identifikuje zákazníkův účet a přidruženou smlouvu o poskytování dobíjecích služeb s řidičovým účtem Kia Charge.
Uvedenou výměnu certifikátů mezi jednotlivými subjekty Plug&Charge zajišťuje ekosystém Plug&Charge poskytovatele Hubject. Subjekty jsou v tomto případě provozovatelé dobíjecích míst (CPO), mobilní operátoři (MO) a výrobci originálních dílů (OEM). Komunikace splňuje mezinárodní standard ISO 15118.
Technologie Plug&Charge zjednoduší proces dobíjení při zachování všech výhod aplikace Kia Charge: funkce navigace, informací o tarifech a dostupnosti dobíjecích míst s aktualizacemi v reálném čase, resp. schopnosti rychle filtrovat dobíjecí místa pro elektromobily podle typu připojení, rychlosti dobíjení nebo typu přístupu.
Díky nové technologii snadného dobíjení může zákazník nakonec vozidlo jednoduše odpojit a odjet – platba se připočte k měsíčnímu vyúčtování podle podmínek příslušné smlouvy.
„Kia ve spolupráci s partnery, jako např. DCS (poskytovatel mobility), Hubject (poskytovatel služeb Plug&Charge), resp. několika poskytovateli síťových služeb, jako např. IONITY, využívá všechny dostupné technologie ke zlepšování zákaznických zkušeností,“ uzavírá Sjoerd Knipping. Plug&Charge se stává další součástí portfolia pokročilých technologií dobíjení Kia, které dnes zahrnuje služby Kia Connect, Kia Charge a Kia Smart Charging.
zdroj: tisková zpráva
No tak bude to určitě krása – nevím jak moc mě teda u celého procesu nabíjení obtěžuje zrovna to tam mávnout kartou…
Zajímalo by mě, jak to bude s tarifem. Pokud se použije tarif, který mám na Kia Charge, tak mi budou účtovat cenu, kterou mám u nich dnes dle smlouvy. Pokud ovšem dnes zastavím třeba u stojanu PRE, tak je pro mě výhodnější využít čip od PRE, protože mi účtujou jen 9,90 Kč/kWh.
Takže by mě zajímalo, zda a jak bude toto ošetřeno popř. zda majitelé Kia a Hyundai budou mít prostě smůlu a budou muset nabíjet komfortně a pohodlně za ceny KCh… ? Navíc mě teda kdokoli a kdykoli bude moct odpojit od nabíjení….
Vrušující představovat „technologii“ kterou Tesla provozuje už 10 let jako samozřejmost. Lol. :)))))
Jasně, až na to, že Tesla nic takového neprovozuje
Tesla Supercharger provozuje Tesla. nebo jak to myslite?
No jako že to nesplňuje standard ISO a tedy se k tomu nemůže nikdo připojit kromě Tesly.
2014 nabídnul ať se k jeho nabíjecí síti připojej ostatní výrobci. Všichni do jednoho se na vysrali. Elektromobily jim byly na obtíž a nabíječky je už vůbec nezajímaly.
https://techcrunch.com/2014/06/09/tesla-wants-to-open-its-supercharger-standard-to-other-electric-car-makers/?guccounter=1
Na jednu stranu dinosaurum preji aby je cinane za trest semleli na strouhanku. Na druhou stranu nas prumysl zivi. Jsou tam nabubreli idioti kteri nam poradne zavarili.
All Tesla vehicles since 2012 (before the release of ISO 15118-2 in 2014) have a proprietary version of Plug & Charge.
No jo, kdyz ta ISO neexistovala, tak to musela Tesla udelat po svem. Klasika, aby to nemuseli prevzit od Tesly, tak museli vermomoci udelat neco jineho. Tesla davala vsechny takove patenty volne k dispozici. Ale dinosauri neeeee.
Ono to nebude asi tak černobílý. Elmo není žádný lidumil. Mě spíše připadá, že by podobně jako Putin chtěl nový světový řád, takový kterému bude vládnout on sám 😂 jinak patenty a právní spory, to není žádná prdel . Ale třeba se mýlím a krivdim mu.
https://www.makeuseof.com/why-manufacturers-dont-use-tesla-superchargers/
Zapomeli napsat, ze Tesla to dela na SuC tak uz pres 10 let. Kazda Tesla se automaticky identifikuje pri zasunuti konektoru. Kia a Plug&Charge to jen kopiruje.
Tesla má svůj standart. Toto splňuje mezinárodní standard ISO 15118. Dost podstatny rozdíl.
To, že už dávno není povinný jednotny standart nabíjení pro všechny ev i nabíječky, to je velká ostuda EU. Složité nabíjení je oprávněná vyhrada všech kritiků elektromobilů. A vlast i jejich příznivců 😀