Kia představuje budoucnost interiéru autonomních vozidel a nová elektrokola

redakce - 04 Leden 2019

Kia R.E.A.D. je první technologií v automobilovém průmyslu, která spojuje nastavování kabiny vozidla na základě lidských smyslů a analýzy emocí pomocí umělé inteligence.Kia na veletrhu CES 2019 odhalí nové technologie prostřednictvím interaktivního exponátu ‚Space of Emotive Driving‘ (Prostor řízení na bázi emocí)

Kia na veletrhu CES 2019 odhalí nové technologie prostřednictvím interaktivního exponátu ‚Space of Emotive Driving‘ (Prostor řízení na bázi emocí)
foto: Kia

Pokud jde o autonomní řízení, obvykle jsou v popředí témata, jako je vytváření sítí a řízení vozidel. Na veletrhu Consumer Electronics Show (CES 2019), který se koná od 8. do 11. ledna v Las Vegas, představí automobilka Kia technologie, které vyvinula pro epochu post-autonomního řízení.

Kia vychází ze své vize ‚Za hranicemi autonomního řízení‘ pro vozidla s trvalou konektivitou, prezentované na veletrhu CES 2018. Letos pak prostřednictvím interaktivního exponátu ‚Space of Emotive Driving‘ (Prostor řízení na bázi emocí) vyhlíží epochu, kdy bude autonomní řízení skutečností.

Představuje technologii R.E.A.D. (‚Real-time Emotion Adaptive Driving‘, řízení přizpůsobující se emocím v reálném čase). Čeká nás budoucnost, v níž se vozidla budou moci řídit sama, a tak Kia již dnes buduje základy klíčového technologického vývoje ke zlepšení prostředí mobility pro člověka.

Hlavní součástí vize ‚Space of Emotive Driving‘ (Prostor řízení na bázi emocí) prezentované automobilkou Kia na veletrhu CES 2019 je nový systém R.E.A.D. – celosvětově první optimalizované interaktivní prostředí kabiny zaměřené na lidské smysly, analyzující emoce pomocí umělé inteligence.

Systém R.E.A.D. dokáže optimálně nastavovat kabinu vozidla a přizpůsobovat ji uživateli tím, že v reálném čase analyzuje stav emocí řidiče prostřednictvím technologie rozpoznávání biosignálů pomocí umělé inteligence. Uvedená technologie sleduje stav emocí řidiče pomocí senzorů, které detekují výrazy tváře, srdeční rytmus a elektrodermální aktivitu.

Následně dochází k přizpůsobení prostředí interiéru – a podle potřeby se mění podmínky v kabině s dopadem na všech pět smyslů. Technologie umělé inteligence s využitím metod hlubokého učení umožňuje systému stanovit jakousi základnu uživatelova chování a poté identifikovat vzory a trendy k přizpůsobování prostředí kabiny podle situace.

Komentuje Albert Biermann, prezident a vedoucí výzkumu a vývoje automobilky Kia: „Kia považuje interaktivní kabinu za hlavní téma budoucí mobility, přičemž náš systém R.E.A.D. představuje spojení nejmodernějších technologií ovládání vozidla a analýzy emocí pomocí umělé inteligence. Systém umožňuje neustálou komunikaci mezi řidičem a vozidlem prostřednictvím neverbálního jazyka ‚pocitů‘ a následně v reálném čase poskytuje řidiči optimální prostředí zaměřené na lidské smysly.“

Systém R.E.A.D. se prezentuje společně s technologií V-Touch, která je celosvětově prvním systémem virtuálního dotykového ovládání gesty. V-Touch pomocí 3D kamery sleduje oči a konečky prstů uživatelů, a umožňuje tak cestujícím ovládat různé palubní funkce prostřednictvím decentního projekčního displeje.

Všichni cestující tak prostřednictvím jednoduchých gest pomocí prstů mohou měnit nastavení prostředí v kabině, jako je osvětlení, topení, ventilace, klimatizace nebo zábavní systémy, čímž odpadá potřeba tlačítek nebo dotykové obrazovky.

Další funkcí pokrokového systému R.E.A.D. jsou sedadla Kia, vibrující v reakci na přehrávanou hudbu, aby cestující mohli své oblíbené skladby nejen slyšet, ale i ‚cítit‘. Technologie zpracování signálů na základě smyslů přizpůsobuje vibrace sedadel podle zvukových frekvencí přehrávané hudby.

Vibrační sedadla lze rovněž nastavit do masážního režimu pro vyšší pohodlí v kabině, resp. zvýšit bezpečnost pomocí hmatových varování od vyspělých systémů vozidla na podporu řízení.

Technologie R.E.A.D. na vlastní kůži

Kia na stánku CES ukáže speciálně navržené experimentální moduly, které ukazují možnosti systému R.E.A.D. Veřejnost si bude moci vůbec poprvé v historii vyzkoušet palubní technologie, které rozpoznávají fyziologické emoce lidí na základě výrazu jejich tváře, elektrodermální aktivity a srdečního rytmu.

Návštěvníci veletrhu CES si také budou moci ověřit, jak senzorické prvky v reálném čase reagují na změny jejich emocí. ‚R.E.A.D. Me‘ je kokpit pro jednu osobu, který analyzuje stav emocí řidiče a vytváří ‚náladové prostředí‘ na základě úsudku s využitím technologií R.E.A.D., které zahrnují rozpoznávání výrazů tváře nebo vibrační sedadla.

Součástí takto uzpůsobeného prostředí budou na míru generované zvuky a vůně v návaznosti na aktuální rozpoložení cestujícího. ‚R.E.A.D. Now‘ představuje kokpit pro dvě osoby, který simuluje ‚autonomní cestovní vůz pro Las Vegas‘, navrhující trasu a palubní zábavu na základě analýzy nálady řidiče.

Cestující si budou moci vyzkoušet systém V-Touch pro ovládání pomocí gest k hraní her, výběru hudebního žánru, úpravu prostředí kabiny nebo procházení lokálních informací na Internetu.

‚R.E.A.D. Motion‘ představuje kokpit pro čtyři osoby simulující ‚mobilní pracovní prostor‘, jenž bude dle očekávání klíčovou předností života s autonomními vozidly. Cestující si budou moci vyzkoušet roli ‚výkonného manažera Kia‘, který se připravuje na služební cestu a pomocí ovládání V-Touch si prochází svůj rozvrh, zápisy z jednání, e-maily atd.

Díky dálkové podpoře tohoto systému mohou cestující ovládat prvky kokpitu R.E.A.D. Motion i na dálku. Prezentaci systému pak zakončuje živý konferenční hovor pomocí projekčního (HUD) displeje.

Vize mobility budoucnosti v chytrých městech

Kia na veletrhu CES 2019 rovněž prezentuje možné řešení mobility pro chytrá města v podobě konceptu ‚SEED Car‘. ‚SEED Car‘ je elektrické čtyřkolové jízdní kolo s dojezdem 100 km, založené na hybridním pohonu pomocí pedálů a elektřiny, vyžadující od řidiče šlapání do pedálů, ale za vysoké elektrické podpory, aby fyzická námaha byla co nejmenší.

Uvedený koncept byl navržen tak, aby jízda po městě byla snadná, zábavná a bezpečná. Kia současně uvádí své představy o prostředku osobní mobility na poslední úsek libovolné cesty.

Pro delší cesty je ‚SEED Car‘ součástí většího vozidla ‚BIRD Car‘ – autonomního vozidla pro kyvadlovou dopravu s delším dojezdem než čtyřkolové jízdní kolo. Jakmile se uživatel dostane do vzdálenosti 100 km od konečného cíle ve městě, může vypustit vozidlo ‚SEED Car‘ a cestu v něm dokončit.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mne by zajimalo, jak by se to chovalo tento tento tyden na nasich silnicich, kdy bila tma ve dne skoro neumoznila jizdu po silnici, kterou bylo tezke odhadnout jen dle nastesti vykukujicich patniku s plno snehovymi jazyky.
Lupinek to dal!

Kde byla bílá tma ? Přiznávám že dnes jsem neviděl na druhý břeh Vltavy ale to je tak 800m. To pro jízdu autem stačí...

Taky je pravda že včera mi Lupínek krapet přes den namrzl :(
Tohle ještě ošéfované nemám, parkování v podzemce stojí majlant...

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hele a co zimogate vaseho lupinka, kdyz parkuje venku? Myslim hlavne nabijeni prochladle baterky. U moji acenty staci bat 14st a pak je start dc nabijeni i treba jen 15kW.

Nevím kolik stupňů má baterie, je to jeden dílek pod polovinou, když byla extrémní kosa tak dva (tzn myslím že tam 2-3 zelené proužky ještě byly) ale rod Starků měl pravdu :(

Zima se blíží a nepřitel je jen jeden.

Zajímalo by mě při jaké teplotě to má jet vyšší rychlostí než 22-25kW ?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Rekl bych ze kolem 18st a to je 5dilku. Ale jeste zavisi na venkovni teplote, cim nizsi, tak je snizovani nab proudu vetsi; tim ze teplota bat je merena zonove ve 3 mistech, je pravdepodobne, ze vzdalenejsi clanky od cidel jsouc vice v krajich, maji nizsi teplotu a proto proud radeji auto snizi s cilem chranit zdravi bat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja nejak tyhle tiskovy zpravy nemam rad. Ani nevim proc.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chceš to vědět proč? Protože místo aby KIA řešila tady a teď výrobu elektromobilů a snižování jejich ceny kusovostí, tak utrácí naše peníze za bludy. Čekám na CN ať se pochlapí s vozy typu YOGOMO za cenu kolem 150kKč. Pro vysvětlení - do města místo nefunkční MHD, volant, kola, motor brzdy směrovky a tak aby se to dalo zamknout a nepršelo do toho. Naši přeprodejci jsou nenažraní jako obvykle a za cenu atakující 300kKč si to můžou strčit do špic.

Obrázek uživatele Radovan

Zas když si představíte jak emočně Kia se svými vibrujícími a masážními sedadly zareaguje, když nastoupí do vozu 4 nadržení puberťáci všech dostupných pohlaví, tak se nedivím, že to kluky a holky od Kia baví více, než vymýšlet nudné jednoduše použitelné elektroauto :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-Salon
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?