Kia postaví první továrnu pro speciální elektromobily

Kia urychluje svůj postup na cestě k elektrifikované mobilitě a zakládá v Koreji první závod na výrobu elektrických vozidel určených pro speciální účely.

Jihokorejská Kia oznámila tento měsíc plán vybudovat zcela nový výrobní závod s využitím špičkových chytrých technologií, určený výhradně k výrobě elektrických vozidel pro speciální účely (PBV). Nové inteligentní výrobní centrum pro PBV se bude nacházet ve stávajícím výrobním areálu Kia v korejském Hwaseongu.

Společnost plánuje začít stavět v první polovině roku 2023 s cílem spustit komerční výrobu ve druhé polovině 2025. Závod bude zpočátku schopen vyrábět 100 tisíc vozidel pro speciální účely ročně, přičemž v návaznosti na růst trhu PBV kapacita postupně naroste na 150 tisíc vozů ročně.

„Závod vyhrazený pro PBV je jedním ze stěžejních pilířů našeho strategického Plánu S v rámci snah značky Kia vyšplhat až na vrchol celosvětového trhu s PBV,“ uvedl Ho Sung Song, prezident a CEO společnosti Kia Corporation. „Zpočátku budeme zkoumat nové trhy prostřednictvím odvozených modelů PBV a poté postupně rozšiřovat naše působení na globálních trzích s vyhrazenými modely PBV, které přinesou i technologie autonomního řízení.“

Kia se chce do roku 2030 stát lídrem na trhu s PBV. Vozidla pro speciální účely ve spojení s technologiemi autonomního řízení by měla nabídnout nový revoluční způsob dopravy. Nový závod pro výrobu PBV bude využívat nejmodernější procesy automatizace v kombinaci s vyspělými technologiemi ke snížení uhlíkových emisí v průběhu výrobního procesu. Součástí závodu bude i čistá lakovna a technologie ke snížení spotřeby energií a minimalizaci dopadů na životní prostředí.

Chytrá výroba pomocí E-FOREST

E-FOREST je obchodní označení nového ekosystému chytrého závodu Kia, postaveného na inovacích ve výrobních systémech přirozeným propojením všech součástí k dosažení přidané hodnoty pro zákazníka. Počáteční písmeno ‚E‘ značí obecný pokrok v odvětví mobility ve smyslu efektivity a provozní ekonomiky.

SOUVISEJÍCÍ: Kia Niro Plus: větší verze elektromobilu pro speciální účely

Rovněž představuje ambici zprostředkovat inovace všem zákazníkům propojováním prvků umělé inteligence, robotických technologií a ICT s cílem nabízet ty nejlepší produkty. Označení ‚Forest‘ v názvu se odkazuje na ekosystém, který harmonicky spojuje všechny uvedené prvky do jediného celku.

Budoucnost Kia

Nový závod na výrobu PBV bude při zahájení provozu ve druhé polovině roku 2025 vyrábět středně velké vozidlo pro speciální účely, první vyhrazený model PBV značky Kia. První vyhrazené PBV bude postaveno na ‚skateboardové‘ platformě Kia ‚eS‘, vyvinuté speciálně pro vozy typu PBV.

Nová platforma umožňuje flexibilní úpravy velikosti v závislosti na modelu PBV v souladu s různorodými požadavky zákazníků. V návaznosti na uvedení modelu s kódovým označením SW pak Kia zpestří nabídku o bezobslužné PBV v kategorii mikro, vozidla pro rozvážku nejrůznějšího zboží, vozidla pro rozvoz čerstvých potravin, vícemístná vozidla pro kyvadlovou dopravu a velké vozy PBV umožňující použití i jako mobilní kanceláře či prodejny.

Všechna pokroková vozidla pro speciální účely budou podporovat on-line technologii (OTA) pro bezdrátovou aktualizaci softwaru v reálném čase ve prospěch nižších provozních nákladů a intuitivního používání.

Skupina HMG, zahrnující značku Kia, Genesis a Hyundai a přidružené společnosti, má v plánu do roku 2030 prodávat 3,23 milionu elektromobilů s cílem dosáhnout 12% podílu na světovém trhu s elektromobily. Skupina plánuje změnit pravidla hry na trhu s elektromobily prostřednictvím jízdních schopností a hodnoty, které konkurenční modely nedosahují. V prvním čtvrtletí 2022 prodala Skupina 76 801 elektromobilů, což představuje meziroční nárůst o 73 %.

zdroj: tisková zpráva

26 komentářů u “Kia postaví první továrnu pro speciální elektromobily”

    1. Nedivím se.
      Většina tobě podobných utopistů po srážce s ekonomickou realitou svých ideí, kterou nám názorně předvedly poslední dva roky, z internetových diskuzí doslova vyvanula. Zřejmě je v insolvenci přešel humor.

      Teď ještě musí dostat zaslouženou odměnu kolaborant Niedermayer a jemu podobní vlastizrádci, a pak budeme dávat dvacet let do pořádku to svinstvo po Evropské energetické koncepci z roku 2009.

        1. Existuje vůbec nějaká míra ekonomického rozvratu, která socialisty přivede k přiznání, že selhali?

          Kde je dno? Nestačí růst cen energií o stovky procent? Nestačí růst výrobních cen o 50%? Nestačí inflace 30%?
          Kolik je potřeba?

          Uvědomujete si doufám, že se mílovými kroky blížíme k revoluci.

              1. Jenomže profit z toho bude mít jenom ten Belzebub a okruh jeho nejbližších řiťolezců. Správně to popsal George Orwell ve svém románu. Na světě jsou tři druhy lidí: ti nahoře, ti uprostřed a ti dole. Tisíce let se opakuje stejný scénář. Ti uprostřed nahecují ty dole aby jim pomohli svrhnout ty nahoře. Když se to podaří tak je vrátí zase dolů. A tak pořád dokola.

                1. S první částí souhlas.

                  Ta druhá je variace Platónovy kritiky demokracie. Pravdivá, leč neúplná. Těch scénářů vedoucích demokracii k totalitě je vícero.
                  Za stávající krizí je uspokojení střední třídy z funkčního stavu a neochota podrobit směřování vůdčích elit kritickému hodnocení.

            1. Viz nahoře.

              Co se týká tzv. ruského fašismu, nebo dokonce podle některých komiků nacismu, tak Rusko je autokratický systém. Ovšem k levicovým ideologiím má hodně daleko. Rusko je dnes mnohem svobodnější, než tzv. Západ. Existují jasně vymezená témata, která jsou tabu, ale v ostatních stát nezasahuje. V mnohém se začíná podobat asijským meritokraciim.

              Evropské socialistické mediokracie mají k fašismu mnohem blíže. Posilování role státu, regulace prakticky všeho, jediná povolená ideová doktrína, omezování soukromého vlastnictví, cenzura… to jsou vše eurounijní symptomy fašismu.

              1. Pro Runnču… Však já měl na mysli západní qvazifašouny😉..V Rusku jsou právě ty národovci (a proto ti jsou sympatičtí že?). Já osobně bych nejradši nakopal do zadku všechny – ale na to je MĚ málo😃.
                …Jak se říká všechno špatné pro něco dobré: očekávám že dojde k potřebným změnám v energetice a dopravě a projde to hladce, jako součást nové studené (doufejme) války proti Rusku…

                1. Ano, Rusko je mi v mnoha aspektech sympatické a oceňoval jsem období jeho přitahování k evropským strukturám. Nejsem ovšem Borovský, tedy fáze obdivu a kocoviny mě nečekají.
                  Jsem zastáncem svobodné spolupráce národních států respektujících vzájemné odlišnosti.

                  Fašistická unifikace a totalitní manýri jsou mi odporné, a vlajka EU je pro mě stejně jako vlajka sovětská symbolem podrobení a kolonizace.

                  Aby bylo jasno – byl jsem nadšeným zastáncem Evropské unie stojící na základech Maastrichtské smlouvy. To bylo mimochodem období korektních vztahů s Ruskem. Ovšem teď si ani nejsem schopen pustit televizní zprávy, ve kterých se promenádují unijní soudruzi a soudružky papalášové se svými bezcennými žvásty, aniž bych se nepoblil.

Napsat komentář