Kia Niro Plus: větší verze elektromobilu pro speciální účely

Kia bude elektromobil Kia Niro Plus (PBV – vozidlo pro speciální účely) nabízet korejským provozovatelům taxislužeb a poskytovatelům komerčních služeb spolujízdy.

Kia dnes odhalila svůj první model pro speciální účely (PBV – ‚purpose-built vehicle‘) s označením Kia Niro Plus. Kia v roli poskytovatele řešení trvale udržitelné mobility zkoumá různorodé způsoby a cesty za tradiční hranice automobilového světa z pohledu soukromých i firemních zákazníků. Kia očekává, že její modely PBV budou tvořit důležitou součást mobility budoucnosti.

Kia Niro Plus se v první fázi uplatní na korejském trhu jako bezemisní taxi – firma upravila model e-Niro první generace tak, aby odpovídalo současným nárokům a požadavkům služeb spolujízdy. Představení uvedeného modelu navazuje na únorovou premiéru vozu Ray Van, prvního jednomístného vanu na korejském trhu, navrženého k uspokojení rostoucí celonárodní poptávky po službách balíkových dopravců.

Kia je jedním z prvních hybatelů celosvětového segmentu PBV s plánem získat do roku 2030 v této oblasti vedoucí postavení. Za tímto účelem firma vyvíjí vyhrazenou platformu, na níž budou postaveny vozy PBV nejrůznějších tvarů a rozměrů v souladu s neustále se měnícími potřebami zákazníků a tržními trendy.

První vyhrazený model PBV uvede Kia v roce 2025, kdy by měl celosvětový trh s těmito vozidly dospět do vyzrálejší fáze. První vyhrazené vozidlo pro speciální účely bude rozměrově odpovídat vozům střední třídy, avšak s možností flexibilních změn podle přání zákazníků.

Komentuje Sangdae Kim, vedoucí obchodní divize eLCV značky Kia: „Kia mění svoji obchodní strategii se zaměřením na popularizaci elektromobilů a představuje nové produkty mobility upravené pro potřeby uživatelů na trzích po celém světě. Niro Plus je naším prvním krokem do světa PBV, trhu s vysokým potenciálem budoucího rozvoje.“

Niro Plus – odpověď na zvýšený zájem veřejnosti o trvalou udržitelnost

Niro Plus je nedílnou součástí plánu Kia stát se poskytovatelem řešení trvale udržitelné mobility a leaderem na poli vývoje PBV. Zároveň odráží vyšší poptávku veřejnosti po udržitelnějších prostředcích cestování vč. používání vozů taxi nebo komerčních služeb spolujízdy. Kia má v plánu připravit i verzi modelu Niro Plus pro soukromé zájemce, kteří tento vůz využijí při nejrůznějších volnočasových aktivitách vč. kempování.

V návaznosti na prudký rozvoj elektronického obchodování během posledních dvou let výrazně vzrostla i poptávka po službách dopravců a logistických firem. S růstem trhu PBV plánuje Kia postupně rozšiřovat svoji nabídku od kategorie super mini až po velká vozidla pro speciální účely, která mohou posloužit i jako alternativa veřejné dopravy, či nabízet využití jako mobilní kancelář.

Model taxi Niro Plus pro korejské provozovatele taxislužeb a služby spolujízdy

Model taxi Niro Plus vychází z první generace oblíbeného crossoveru Niro EV. Niro EV se od svého uvedení v roce 2018 prodává na světových trzích v reakci na rostoucí poptávku veřejnosti po všestranných akumulátorových elektromobilech (BEV).

Několika vylepšeními modelu Niro EV vzniklo Niro Plus, připravené naplnit silnou poptávku korejských provozovatelů taxislužeb a služeb spolujízdy. Upravený model s délkou 4385 mm (+10 mm) a výškou 1640 mm (+70 mm) nabízí cestujícím prostornější kabinu. Díky větším rozměrům mají řidič i přední spolujezdec o 65 mm navíc v prostoru hlavy; na zadních sedadlech pak rozměry v oblasti hlavy a nohou narostly o 72 mm, resp. 27 mm. K větší prostornosti kabiny přispělo i zeštíhlení konstrukcí, neboť Niro Plus v porovnání s původním modelem Niro EV používá tenčí sedadla a výplně dveří.

K pohodlí a bezpečnosti řidiče výrazně přispívá integrovaný displej typu „vše v jednom“, kde odpadá potřeba používat několik zařízení a obrazovek. Na displeji se budou zobrazovat veškeré informace důležité pro řidiče taxi a jeho pracovní potřeby, tedy např. navigace, taxametr, digitální ukazatel ujeté vzdálenosti nebo funkce rozpoznávání hlasu. Systém bude obsahovat i údaje o důležitých bodech zájmu a místa nejbližších dobíjecích stanic pro elektromobily. Kia plánuje partnersky spolupracovat s místními i celonárodními firmami v rámci nabízení on-line (OTA) softwarových aktualizací a dalších služeb.

zdroj: tisková zpráva, foto: Kia

16 komentářů u “Kia Niro Plus: větší verze elektromobilu pro speciální účely”

  1. Rusko ruší emisní normy. Od příštího týdne bude možné vyrábět a prodávat vozidla bez emisních limitů (aktuálně platí Euro 5).

    Vzhledem k počtu vozidel a rychlému růstu růstu motorizace (ruský průměr počtu osobních vozidel na osobu je aktuálně na 74% průměru EU a rychle jí dohání) znamená toto nařízení úplnou negaci veškerých dosažených emisních úspor, v které doufala EU.

    Jinými slovy – to co za enormní náklady a vlastní sebemrskačství ušetří Němec za rok, propálí v novém autě Rus za měsíc.

    Fascinující na tom je, jak rychle dokázaly ruské automobilky předělat výrobu na Euro 0 motory, protože auta se už takto vyrábí a hned příští týden jdou do prodeje.

              1. zohlednuje a hodne, ostatne videt to bylo na te uzasne kolone ke Kyjevu, zasobovani je proste zasobovani, a kdys neni zasobovani tak pak kolona stoji

                vyvoj modernich armadnich vozidel se nese ted v duchu elektrifikace ne kvuli nejake ekologii jak by napsal vsetroll runner, ale prave proot ze palivo je na bojisti velice drahe a narocne na logistiku, takze vyvoje armadni techniky se soustredi parve na odstraneni techto bolistek, a baterie s elektromotorem ac se to nezda, jsou pro tezkou bojovou techniku v tomto vyhodnejsi, treba vyvoj u General Dynamics tohle poodhalil jiz cca pred 5 lety kdy unikli informace ze vyvyji elektricky tank (ta firma stoji za nejznamejsim tankem sveta M1 Abrams) kdy vymena celych modulu je jiz zmaknuta ze soucasne armadni techniky, a podle nich se baterie v armadni technice budou menit uplne stejne, tedy jako celek, a co taky uniklo, ze elektricky pohon tomu tanku zajistuje mnohem lepsi pouzitelnost pri poskozeni, protoze pohanena nejsou jen zadni kola soukoly, ale vsechny, takze okdys tank prijde treba o pasy, tak je stale schopnej v jiste mire omezeneho pohybu, co taky uniklo byli casy, kdy u treba zmineneho tanku M1 Abrams se neresi jak daleko dojede, ale jak dlouho muze fungovat bez doplneni paliva, samotnej pohyb totiz spotrebovava jen cca 70% energie, zbytek pripada na systemy daneho tanku, a ty jiz dnes jsou zpravidla elektricke, takze turbina vyrabi elektrinu aby mohli fungovat

                rozdil mezi tankovanim paliva a vymenou celeho modulu je pak cca stejny, takze je vesmes fuk jestli na bojiste prijede cisterna a 20 minut tam 3 vojaci saskujou s hadicema, nebo jestli prijede nakladac s baterkou co ji proste za 15-20 minut vymeni, podvozek te cisterny a toho tahace je vesmes tejnej, je to normalni hemtt, pro zakladny pak Amici maji a dale vyvyji male modularni reaktory kteryma si zajistujou elektriku na zakladnach, takze baterky se pak maj nabijet normalne na zakladnach

                vojenska technika se davno resi modularne, na bojisti nikdo nic neopravuje, proste prijede hemtt sramenem, vytahne modul s pohonnou jednotkou, zasune novej funkcni a nic dal se neresi, starej modul bud nechaj na miste jako znicenej, a nebo se dovazi na zakladnu a pak do USA kde to teprve serisujou

                1. Saman:: Americké ministerstvo obrany spustilo přípravy ke stavbě prvního amerického jaderného reaktoru IV. generace. Půjde o mobilní mikroreaktor projektu Pele, na němž pracuje Strategic Capabilities Office. Mikroreaktor o výkonu 1-5 MW by se měl vejít do nákladního automobilu a při jeho konstrukci bude zásadní důraz na bezpečnost i při těch nejhorších scénářích.Více na :::Pentagon dal zelenou stavbě mobilního jaderného mikroreaktoru

          1. Ano, je to výsledek sankcí. Nejhorší je ten kontrast, jak se ke krizi staví Rusko a EU.

            Zatímco Rusko se chová brutálně pragmaticky, prostě nařízení o omezení emisí zruší a nepáře se s tím a tudíž sankcím bez potíží odolává, Evropská Unie se potácí v naprostém chaosu, neplatí už žádné dohody mezi členskými státy o společném postupu, někteří nakupují s povinnou konverzí na rubly, jiné ne. Naše vláda je premiant chaosu, ta naprosto netuš,í čím se bude topit, netuší jestli a jak hodně může omezit daně na PHM, protože nějaká směrnice EU a jako maximum tedy ze sebe vytlačí 5 tisíc Kč pro domácnosti. Některé.

            Smál bych se, kdybych tady nežil.

            1. Rusko sice sankcim „odolava“ ale jen ted v pocatku, protoze to co Rusko drzi je ta trida obyvatel, ktera ten luxus chce mit, a Ruke vyrobky jim ho rozhodne neposkytnou, takze az zacne Rusku behem roku dochazet ten balhobyt ktery musel ze 100% dovzet, tak se mu zacnou pomalu bourit lidi kteri pokud nestacili z Ruka utect, tak zacnou bejt hodne neprijemni pro Rusky rezim

              Rusum kteri jezdi v Ladach je to sumak, jenze tech co si ty Lady kupuje nove je cim dal min, bude na ni nemaj vubec a nebo jsou naopak jiz tak daleko ze neco jako Lada je pro ne odpad, takze ti bud budou doufat ze jim jejich auto ze zapadu vydrzi par let, nebo zacnou bejt postupne sliset, i proto zrejme jiz Ruskoz acalo s postupnou likvidaci Ruskych oligarchu, protoze zacinali bejt slizet, jenze kdys to jsou nizsi tisice lidi tak je to v pohode, az jim tam ale zacne vriskat par milionu, tak zacnou mit problem

              takze rsit nejaky euro XYZ cosi je proti tomu co Rus ted pacha zcela zbytecne a smesne

              1. Saman:Pokud budou mít Rusové peníze, a díky rostoucím cenám surovin je mít budou, tak to zboží dovezou, z Ćíny, Indie,Vietnamu, nebo třeba z Turecka a dalších států které na embargo kašlou, nebo je obchází.To že spolu obchodují i státy které spolu „válčí“ je běžné, viz např. František I. v době prusko-rakouské, zásoboval armádu nepřítele.EU tady bohužel tahá za kratší konec provazu, a také ten účet na rozdíl od USA a Číny pravděpodobně zaplatí

                1. to obchazdeni sankci sice je, ale ty zeme, respektive obchodnici si za to samozrejme nechaji zaplatit, takze Rus ktery si treba bude chtit koupit novej Mercedes kterej v CR stoji treba 2 miliony, tak toho Rusa nakonec prijde treba na 5 milionu a navic na nem nebude mit zaruku, respektive nikdo mu to zarucne v Rusku neopravi, a na takoveto Rusy cili sankce

                  zakaznik ktery si kupuje Ruska auta jako treba zminenou Ladu, toho to nezajima, ten jen dostane Ladu tak jako predtim, a ze misto euro 5 bude mit neco jineho je vesmes fuk, pro nej je jedina zmena, a to infalce kopejky, a ta od zacatku valky je cca 50%, a samozrejme se to promitlo na cenach v kopejkach, jeste pred 2 mesici si zakladni Ladu Granta mohl bezny Rus poridit za cca 480 tisic (tehdy cca 77 tisic korun) , ted maj cenu za stejnej model cca 730 tisic (tedy cca 235 tisic korun) zakladni Lada Granta je na horsi mnohem urovni nez treba v CR prodavany Logan LPG ktery v CR startuje na cca 315 tisicich korun, Lada Granta v zakladu ma treba jen airbag ridice, okna s klickou, nema posilovac rizeni, nebo na zadnich sedackach nema ani operky hlavy, proste takovej stroj kterej pred 2 mesici mel tu cenu 480 tisic kopejek (cca 77 tisic korun) asi obhajitelnou, ale dnes? koupil by sis takove auto za 235 tisic? a to je jizda po silnicich v CR rekneme relativne bezpecna oproti tem Ruskym

                2. Saman: že by by ten mergl zdražil z 2 na 5 o tom pochybuju, a z historie vím, že ty sankce většinou moc nefungují, a konečném důsledku mají spíš pozitivní vliv.Těch „horních deset tisíc“ se ty sankce nedotknou, a z cenama bych dělal srovnání až tak za rok, nyní je to jako „na houpačce“ viz ceny energií u nás, a pokud bych měl např. benzín za „dvacet“ , a plyn na topení za „hubičku“,tak by mě to zvýšení ceny auta zas tak nevadilo.

                3. Pro Saman….Těch 77000 Kč pro Rusa před dvěma měsíci za nové auto je asi omyl?? (Napsal bych překlep, ale máš to tam 2x stejně)…

    1. kolik se asi tak proda aut v Rusku? odpovim si sam, cca 1,5-1,8 milionu aut rocne
      kolik se asi tak proda modernich dovozovych aut v Rusku? odpovim si sam, cca 75%
      kolik se asi tak proda Ruskych aut v Rusku? odpovim si sam, cca 25%
      kolik aut se do Ruska doveze a proda ted treba z UE, z USA, z Ciny, a vsemes s jakych koliv jinych trhu? odpovim si sam, velice malo…. sankce, takze az na Cinu ktera tam doda jen odpad nebo elektriky, no a elektriky v Rusku zrovna moc nefrcej

      takze neco jako ze si „bezny“ Rusak koupi nejakou Ladu s emisni normou neznamou a proda se jich rocne treba 300 tisic, nam muze bejt uplne u zadku, a vesmes at si tam klidne pod nos kourej tera i olovnatyma palivama, sak je to jejich vec a jejich volba, tech cca 42-43 milionu aut co v Rusku maj je to beztak splouschnuti vlnky v mori, u samotne Nemecko ma cca 49-50 milionu aut

      ale cislama umis manipulovat pekne, to zase jako jo 😀

Napsat komentář