Kia Niro eviduje v Evropě na 23 000 zákaznických objednávek

Od letošního července si zákazníci v Evropě objednali přes 23 000 vozů Niro. Nový hybridní model získává na oblibě mezi firemními i soukromými zákazníky.

V rámci globálního programu vývoje prodělal hybrid Kia Niro komplexní testování v Evropě, Severní Americe a na Dálném východě, což se odrazilo v hladké jízdě, vytříbených jízdních kvalitách a vysoké stabilitě dané systémem nezávislého zavěšení všech kol.
foto: Kia

Nová Kia Nirox si v Evropě připisuje první prodejní úspěchy pro společnost Kia Motors, která v Evropě od poloviny letošního roku, kdy se tento úsporný hybridní crossover začal prodávat, zaznamenala přes 23 tisíc závazných objednávek.

Od zahájení evropských prodejů letos v červenci do konce října dodala Kia zákazníkům 5 815 nových vozů Niro. Kia Motors kromě toho obdržela dalších více než 15 000 objednávek na vozy, které evropským zákazníkům postupně dodá do konce roku 2016.

„Od listopadového uvedení modelu Niro na český trh, registrujeme v dealerské sítě vysoký zájem o testovací jízdy tohoto nového crossoveru. Velmi příjemným zjištěním pro nás je fakt, že již dnes můžeme potvrdit 14 zákaznických objednávek,“ říká Kateřina Jouglíčková PR manager Kia Motors Czech.

„Od nového modelu, který vyplňuje modelovou mezeru značky Kia mezi bestsellerem cee´d a populárním SUV Sportage, si na příští rok slibujeme prodejní plán čítající 300 kusů,“ dodává Jouglíčková.

Model Kia Niro je prvním vozem svého druhu, spojujícím praktičnost a atraktivní design crossoveru s mimořádně nízkou spotřebou hybridu. Paralelní hybridní ústrojí kombinuje zážehový přímovstřikový motor 1,6 litru s lithium-polymerovým akumulátorovým modulem a elektromotorem o výkonu 32 kW.

Přední kola vozu jsou poháněna prostřednictvím šestistupňové dvouspojkové převodovky. Niro se chlubí nízkými emisemi oxidu uhličitého na úrovni 88 g/km, což odpovídá kombinované spotřebě paliva pouhých 3,8 l/100 km (v evropském cyklu NEDC).

Z vozidel doposud dodaných evropským zákazníkům směřovalo 46 % k soukromým zájemcům, zatímco zbývajících 54 % putovalo do firemních vozových parků. Při pohledu na celou modelovou řadu Kia v rámci Evropy zjistíme, že 57 % ze všech prodaných vozů Kia objednávají soukromí majitelé a zbývajících 43 % firmy.

Niro je pro automobilku důležitým modelem, neboť Kia plánuje posílit své zastoupení ve firemním sektoru, a to prostřednictvím konkurenceschopných provozních nákladů, nízkých emisí oxidu uhličitého a atraktivního designu crossoverů, na nějž slyší řada nových firemních zákazníků, které značka Kia doposud neoslovila.

Komentuje Michael Cole, COO společnosti Kia Motors Europe: „Niro je velmi vhodným modelem pro soukromé i firemní zákazníky, kteří chtějí dosahovat nízkých provozních nákladů i emisí CO2, avšak nechtějí tomu obětovat styl a praktičnost jako v případě některých jiných hybridních modelů. Již nyní vidíme, jak se modelu Niro daří na trzích, kde se uplatňují daňové výhody podle množství emisí, ale i jinde, kde zákazníci dokáží ocenit univerzální praktičnost a design tohoto vozu.“

„Kia je na dobré cestě dosáhnout ve střednědobém horizontu 3% podílu na trhu, přičemž Niro v tomto frontálním útoku pravděpodobně sehraje klíčovou roli. Niro nabízí atraktivní zevnějšek a již tyto první prodejní úspěchy dokazují, že na trhu existuje prostor pro nový vůz, který vyplňuje mezeru mezi crossovery a hybridy.“

Kia Niro hybrid crossover

foto: Kia

Z klíčových vlastností nového modelu Niro můžeme jmenovat řadu systémů na podporu řízení pod označením DRiVE WISE, včetně nezávislého systému nouzového brzdění s detekcí chodců. Zájemci o Niro mohou vybírat z pestré nabídky funkcí konektivity, jako je podpora technologií Android Auto™ a Apple CarPlay™ nebo kompletní balíček telematických online služeb Kia Connected Services.

Do modelu připraveného na všudypřítomné smartphony si zákazníci mohou objednat i funkci bezdrátového dobíjení chytrých telefonů nebo např. prémiovou audio soustavu JBL. Hybridní crossover kromě toho dokáže utáhnout brzděný přívěs o hmotnosti až 1300 kg, což v této automobilové kategorii rozhodně není obvyklé.

Šestistupňová dvouspojková převodovka v modelu Niro zprostředkuje přímější a okamžitou odezvu na pokyny od řidiče – tedy i více zábavy za volantem – než hybridní konkurenti vybavení tradičním elektronicky řízeným variátorem.

Stejně jako všechny modely této značky prodávané v Evropě nabízí Niro jedinečnou sedmiletou záruku Kia (s omezením na 150 tis. km) již ve standardu – takto dlouhou záruku přitom žádný jiný výrobce hybridních crossoverů v Evropě nenabízí.

tisková zpráva

17 Comments on “Kia Niro eviduje v Evropě na 23 000 zákaznických objednávek”

  1. Tak nevím, ale to je asi
    Tak nevím, ale to je asi poprvé, co vidím automobilku, která se chlubí 14ks prodaných vozů , pardon zákaznických objednávek (snad vyjma nejluxusnějších značek)

    Jinak každý nový hybrib se počítá, i když tady už asi nikdo nepochybuje, že Plug-in verze má větší smysl.

  2. Každý hybrid může
    Každý hybrid může ušetřit jen trochu energie,kterou rekuperuje jízdou z kopce, nebo při brzdění. Smyslem tohoto vozidla je snížit flotilové emise. Cena 600-700tis.není žádná hitparáda.
    Jo kdyby to byl plug in s dojezdem 20-30km čistě na baterie, tak je to jiná. Jenže k tomu je ještě nic netlačí.

  3. nedavno tady na hybridu
    nedavno tady na hybridu vysel clanek prehled elektromobilu. urcite by potesil i prehled hybridu. zacinam se v nich nejak stracet. navic, ale to uz vim, ze chci moc, ale neni hybrid jako hybrid. tady vidim, ze je to normalni vuz s klasickou prevodovkou posileny elektromotorem (nevim jestli pohonem na zadni, nebo predni kola), toyoty, lexusy a fordy maji delic vykonu (e-cvt, nebo planetovou prevodovku), co mi prijde mnohem elegannejsi, odpada komplikovana prevodovka, na druhe strane jsou tam dva elektromotory/generatory, mitsubishi outlander pouziva take reseni, ktere ma vicero vozu, a je jine, moc jsem to nestudoval. opel ampra byla zase specialitka, dale jsou tady elektromobily s range extenderem (nechci polemizovat, jestli je to hybrid, nebo ne, je to vcelku nepodstatne), a zacinam v tom stracet prehled. kazdopadne moznosti jak usporadat dohromady elektromotor a spalovaci motor je moc a prehled by urcite neuskodil. kazdopadne potesil by alespon prehled vozu spadajicich do kategorie hybrid. pro zacatek by to uplne stacilo.

    1. Mne tiež príde riešenie
      Mne tiež príde riešenie Toyoty s eCVT elegantnejsie a spoľahlivejšie. Nevýhoda je zasa „zvláštny“ zvuk pri zrychleni. Celkom by som rad videl test kde by povedzme prius, Niro, hyundai ioniq jazdili za sebou rovnakú povedzme 500km trasu mesto, okresky, diaľnica.

        1. Jelikož Niro sdílí
          Jelikož Niro sdílí techniku i podvozek s Hyundai ioniq stačí se podívat na specifikaci ioniku a to samé bude i niro takže příští rok bude ještě plug-in hybrid a čisté elektro rozdíly oproti ioniq možná nějaké budou v dojezdu nebo výkonu ale minimální v podstatě jenom softwarové

Napsat komentář