Nový elektromobil Kia EV6 představuje celou řadu technologií, jejichž cílem je nabídnout promyšlené uživatelské prostředí.
foto: Kia
Elektromobil Kia EV6 je postaven na modulární podvozkové architektuře E-GMP, díky níž vůz nabídne plochou podlahu kabiny a vnitřní rozměry na vrcholu třídy. Vzdušná kabina zprostředkuje všem cestujícím uvolněnou atmosféru bez zbytečného stresu.
NEPŘEHLÉDNĚTE Kia zahajuje předprodej modelu EV6 v České republice
Řidiče obklopují dva zakřivené širokoúhlé displeje 12,3″ s jemnou grafikou, kde se srozumitelnou formou zobrazují všechny klíčové jízdní údaje. Přímo před řidičem je nastavitelný ‚přístrojový štít‘ s informacemi o rychlosti, zbývajícím dojezdu na elektřinu a stavu nabití.
foto: Kia
Hned vedle je obrazovka centrálního displeje, na níž se společně zobrazuje navigace, infotainment a systémové nabídky. Hladkým propojením obrazovek vznikl společný zakřivený displej s panoramatickým zobrazením, jenž zaručuje čitelnost a volný výhled za všech jízdních situací. Kvůli optimální viditelnosti a odolnosti tvoří vrchní vrstvu displeje „chemicky vyztužené sklo“.
foto: Kia
Pobyt za volantem zpříjemňuje řada praktických prvků výbavy, jako např. bezklíčový vstup s dotykovými tlačítky na dveřích, programovatelné profily řidičů, relaxační sedadlo a ergonomický design. Od automaticky výsuvných klik dveří zapuštěných do karoserie přes intuitivní dotyková rozhraní až po head-up displej s rozšířenou realitou: každá cesta na palubě EV6 vás přesvědčí o stále lepší interakci mezi člověkem a strojem a znásobí váš pocit pohody.
foto: Kia
Vyspělé palubní technologie hladce propojují řidiče a EV6 prostřednictvím propracovaného head-up displeje (HUD) s podporou rozšířené reality – další technologií, která byla až doposud zpravidla vyhrazena pouze luxusním vozům. Výsledkem hladké komunikace mezi GPS, palubní kamerou a head-up displejem je promítání pokynů k odbočování na vozovku vpředu, aby řidič nikdy nebyl rušen od sledování dopravní situace.
Displej s podporou rozšířené reality společně se dvěma obrazovkami zprostředkuje veškeré informace, které řidič potřebuje k příjemnému a podnětnému cestování bez nutnosti hledat další údaje jinde.
foto: Kia
Akusticky pohltivé materiály v prostoru podlahy, podběhů kol, dveří, víka kufru a pneumatik potlačují hluk od vozovky i aerodynamický hluk, aby mohla celá posádka klidně relaxovat v tichém prostředí kabiny. Pobyt na palubě dále zpříjemňuje akustické čelní sklo a boční okénka, kdy hladina hluku v interiéru EV6 dosahuje úrovně prémiových vozů vyšší třídy.
Do roku 2026 má Kia v plánu zcela přepracovat svoji modelovou nabídku uvedením 11 nových elektromobilů; jejich prvním zástupcem je model EV6, který si mohou čeští zákazníci objednat v předprodeji již od 3. května.
Vypadá fakt moc dobře. Jen jestli jí neuškodí rychlý
Vypadá fakt moc dobře. Jen jestli jí neuškodí rychlý nástup dalších modelů.
Asi bych váhal s nákupem, kdybych věděl, že za rok tady bude další, nebo dokonce dva modely.
Rozdíl mezi eNirem a tímhle je propastný.
Mám Konu 2019 a rozdíl v technologiích je nebetyčný,
Mám Konu 2019 a rozdíl v technologiích je nebetyčný, navíc při srovnatelné ceně. I ten vychvalovaný Enyaq dnes uváděný do prodeje je chudé ořezávatko. BEV prodělávají tak překotný vývoj, že s rychlým zastaráváním musíme počítat. Při čekání na něco definitivního bychom asi nekoupili nic. Ale peníze jsou na to abychom je utráceli, ne?
Ano je to tak . Do automobilového průmyslu jako by zavál
Ano je to tak . Do automobilového průmyslu jako by zavál vítr ze Silicon Valley. Vývoj a rychlost změn začíná připomínat počítače. Třeba když lidé v US otevřou kapotu nového ID4 a první věta kterou řeknou je ,kde mám svých 150 litrů zavazadlového prostoru? Před dvěma lety se na to nikdo neptal , teď to lidé považují za standard. V US recenzi EV aut jsem dokonce slyšel větu , že pod kapotou ID4 je nepořádek jako po výbuchu bomby. V příštích deseti nebo dvaceti letech ,bude automobil zřejmě zastarávat mnohem rychleji , než jsme byli dosud zvyklí a když bude automobilka vyvíjet nový model bude muset uvažovat hodně dopředu a být velmi rychlá.
Autoprůmysl je klenot německého hospodářství a VW iD4 je
Autoprůmysl je klenot německého hospodářství a VW iD4 je vrcholem německé technologie… 10 let za vopicema. :))) Fakt vrchol neschopnosti tvořit tak dlouho EV platformu pro budoucnost kam nebyli schopný ani zapracovat frunk. „Náskok díky technice“ je pozadu a nestíhá.
Respektuji vas nazor ale co se tyce treba jizdy po dalnici
Respektuji vas nazor ale co se tyce treba jizdy po dalnici (1000 km) test Bjorna Nylanda, ten nevyznel vubec spatne. Na 1000km jen o 30 minut delsi nez Tesla. Samotnyho me to prekvapilo. https://www.youtube.com/watch?v=dwRtevTuXf0
Mimochodem ti 10 let za opicema uz prodavaji auta s 800V technologii. A nabiji minimalne stejne rychle jako Tesla.
https://electrek.co/2020/02/06/tesla-model-3-vs-porsche-taycan-charging-speed-tested-by-german-publication/
Takova jsou fakta.
No kdyz ani nevi co si kupuji, jejich chyba.
No kdyz ani nevi co si kupuji, jejich chyba.
Nezda se. V testu na 1000km obstal vic nez dobre.
Nezda se. V testu na 1000km obstal vic nez dobre.
Bohuzel to by si clovek nemohl koupit asi nic….
Bohuzel to by si clovek nemohl koupit asi nic….