Kia chce v roce 2030 prodávat ročně 1,2 milionu elektromobilů

Kia má nový plán. Roční prodeje ekologických modelů Kia údajně překročí v roce 2030 hranici dvou milionů a budou tvořit tři čtvrtiny objemu prodejů na klíčových trzích. Elektromobilů to bude 1,2 milionu.

Společnost Kia Corporation představila na svém digitálním dni pro investory plán do roku 2030 a potvrdila svůj strategický závazek stát se lídrem v oblasti udržitelné mobility. Kia dále oznámila čtyři klíčové obchodní cíle do roku 2030; ty zahrnují mj. následující: urychlení elektrifikace a do roku 2030 dosažení ročních prodejů akumulátorových elektromobilů (BEV) v objemu 1,2 milionu vozidel; do roku 2030 dosažení celkových ročních prodejů v objemu 4 milionů vozidel vč. více než 2 milionů ekologických modelů; širší uplatnění technologií palubní konektivity a technologie autonomního řízení v rámci všech nových vozidel; a do roku 2030 se stát celosvětovou jedničkou na trhu s vozidly pro speciální účely (PBV).

Kia urychluje přechod k elektromobilitě s cílem upevnit své postavení předního světového výrobce elektromobilů. Společnost nejprve plánuje rozšířit svoji modelovou nabídku akumulátorových elektromobilů. Počínaje rokem 2023 chce Kia každoročně uvést na trh nejméně dva akumulátorové elektromobily, a do roku 2027 tak disponovat kompletní nabídkou čítající 14 modelů typu BEV. Oproti předchozímu plánu uvést na trh 11 modelů do roku 2026 se Kia rozhodla přidat dva elektrické pick-upy – vyhrazený elektrický pick-up, resp. strategický model pro rozvojové trhy – plus základní (nejlevnější) model BEV.

Kia chce potvrdit své vedoucí postavení na trhu s elektromobily prostřednictvím vlajkového elektromobilu s označením Kia EV9, jehož uvedení na trh je naplánováno na rok 2023. Ačkoli je EV9 velkým SUV s celkovou délkou kolem 5 metrů, chlubí se vynikající akcelerací z místa na 100 km/h během pěti sekund, jakož i dojezdem cca 540 km na jedno nabití. Během 6 minut dobíjení lze prodloužit dojezd o 100 km.

EV9 jako první model Kia rovněž nabídne službu on-line aktualizací (OTA – Over the Air), resp. poskytování funkcí na vyžádání (FoD – Feature on Demand), kdy si zákazníci budou moci sami vybrat a zakoupit požadované softwarové funkce. EV9 bude kromě toho prvním modelem Kia vybaveným pokročilou technologií autonomního řízení AutoMode.

Prostřednictvím nových modelů vč. EV9 chce Kia navýšit prodeje vlastních akumulátorových elektromobilů. Prodeje 160 000 akumulátorových elektromobilů naplánované na letošní rok chce Kia zvýšit na 807 000 kusů v roce 2026, a dokonce 1,2 milionu v roce 2030 – to je o 36 % více, než činil původní cíl pro rok 2030, oznámený během loňského Dne investorů s CEO. Kia předpovídá, že v roce 2030 se více než 80 % modelů typu BEV prodá v Koreji, Severní Americe, Evropě a Číně; na těchto klíčových trzích by akumulátorové elektromobily měly tvořit 45 % z celkových prodejů značky Kia.

S ohledem na narůstající podíl elektromobilů se budou posouvat i role jednotlivých výrobních závodů. Korea bude sloužit jako celosvětová centrála výzkumu, vývoje, výroby a dodávek elektromobilů; ostatní globální výrobní závody budou produkovat strategické elektromobily pro příslušné trhy.

Například v Evropě se od roku 2025 spustí výroba malých a středně velkých elektromobilů. Ve Spojených státech, kde zákazníci žádají středně velké vozy SUV a pick-upy, se v roce 2024 zahájí lokální výroba elektrických verzí uvedených modelů. V Číně plánuje Kia počínaje příštím rokem uvádět středně velké modely elektromobilů, zatímco v Indii značka plánuje od roku 2025 vyrábět základní (nejlevnější) a středně velké modely elektromobilů.

Kia plánuje vytvořit poptávkovou a nabídkovou strategii pro akumulátory, jakož i modernizovat akumulátorové technologie, neboť s ohledem na narůstající prodeje elektromobilů se očekává výrazný nárůst poptávky po akumulátorech, a to ze 13 GWh na 119 GWh v roce 2030. Kia má v plánu získávat akumulátory prostřednictvím indonéského joint venture na výrobu akumulátorových článků; souběžně s tím vytvoří stabilní nabídkový a poptávkový systém pro akumulátory formou outsourcingu u globálních výrobců.

Kromě toho chce firma do roku 2030 zvýšit hustotu energie akumulátorů o 50 % a současně o 40 % snížit náklady na tyto systémy, a tak zlepšit výkonové parametry i cenovou konkurenceschopnost.

zdroj: tisková zpráva

33 komentářů u “Kia chce v roce 2030 prodávat ročně 1,2 milionu elektromobilů”

            1. V Nemecku uz pripousti, ze by russko zadna Eura za suroviny nemelo dostavat. Vse je v behu a situace se porad meni. Jsem presvedcen, ze russko bude poradne zmacknute a ze budou litovat ze vubec vystrelili na UA. Tim padem bude elektromobilita jedina schudna technologie a konecne to uznaji i pitomci.

                1. Prosím bez vulgarit. V opačném případě budeme nuceni vaše příspěvky filtrovat.

                1. russka centralni banka muze akorat narizovat uverovou sazbu pro muziky. A take soupat nohama.

                2. Doporučuji pro černobíle uvažující jedince::: Petr Robejšek: Svět se rozdělí na dva bloky: čínsko-ruský a americko-evropský, ale EU prohraje

                3. Leo místo těch trapných keců si to celé poslechněte, a zjistěte, kdo je autor.

                4. Vypada to, ze zrovna ti pitomci, kteri na boji proti nacismu zalozili svou zivotni karieru v ksc, tak tito lide jsou nejvetsi podporovatele dnesniho russkeho nacismu. Stejne jako kazdy psychiatr se prolina se svymi pacienty, tak u komousu a russkych kolaborantu se prolinaji s nacismem o kterem porad zvanili. Bezcharakterni lidi maji zrejme i deformovany mozek a nevnimaji co vubec delaji. Zrejme maji oblibenou knihu kterou porad ctou dokola. Mein Kampf. Ale v prekladu od putina.

                5. Az na smutek z toho, co dela paranoidni russky vrah, jsem v poradku. A vy? Hajlujete „Heil putin“?

                6. Pojďme se tu zbytečně neosočovat a nezabíhat do osobní roviny. Prosím všechny diskutující, aby se drželi tématu tohoto serveru – doprava, mobilita, nové typy pohonů, infrastruktura, apod. Samozřejmě, že aktuálně válka RuSSka proti Ukrajině je něco, co nejde přehlédnout a každý na to máme vlastní názor. Urážky, ať už přímé, či nepřímé, ale ničemu nepomáhají.

                7. Leošu, ani s vypětím všech sil už ten tvůj výtvor nejsem schopen přečíst.

                8. Ja zase nerozumim tomu russkymu peskovovi. To nasli nejakou novou psychologickou zbran, ze ted lzou tak otevrene? Normalni clovek jen krouti hlavou co to z tech swiini leze. Ale ocividne to motivuje dutohlavy k jasani nad velikosti bloodymira. Obdiv tyrana byl vzdy nejsilnejsi u nejblbejsich. Tak jasejte.
                  Cim blbejsi hlaska, tim vic putin.

                9. Pitomci v kremlu se chovaji jako bankovni lupici, kteri drzi rukojmi a pozaduji auto a 50 milionu a aby je policie nepronasledovala. A kdyz se podminky nesplni, tak budou nuceni kazdou hodinu jedno rukojmi zastrelit. Lupici i kreml argumentuji uplne stejne, ze jsou k tomu nuceni a ze protistrana nese veskerou odpovednost.
                  To si putin precetl nejaky scenar druhorade krimiserie, nebo kde to okoukal? Primitivni bloodymir skonci jako kazdy lupic s kulkou v hlave.

          1. Cina je vsude, treba i v acylpyrinu. Bohuzel pri honbe za usporou nas ekonomove zaprodali russakum a Cinanum. Nekterym to jeste nedochazi a nekteri to delaji za penize. Take je par pitomcu kteri to delaji z presvedceni. Nastesti jsou uz i fabriky na baterie bez cinskych zajmu. Svobodny svet nesmi verit, ze nase kultura plati i v Asii. Tam je lez soucasti obchodu, ale neni to tupa lez jako ta russka.

Napsat komentář